Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä Verilettujauhetta ei saa enää mistään. Halveksun moista, koska einesveriletut ovat liijan paksuja ja epärapeita reunasta.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä 10 tuntia sitten, Densen kirjoitti: Mutta onnettomuustilanteissa annetaan tarvittaessa yleisverta kunnes ehditään testata oma veriryhmä Jep. Oo miinusta voi antaa kaikille.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä Kirjoittaja 11 tuntia sitten, Densen kirjoitti: Naapurifoorumin meininki. Siellä keskusteltiin foorumin tulevaisuus nimisessä keskustelussa siitä miten olematonta toiminta on ja miten moderointi on vaikuttanut puuttuvan kokonaan viime aikoina ja miten linjatonta se on ollut silloin kun sitä oli. Ylläpitoon ei myöskään ole saanut yhteyttä tarvittaessa. Sulokin kävi viestittelemässä otsikon alla. Nyt on sivut (jälleen) kaatuneet näemmä. Ei yllätä ihan hirveästi. Normikansa ei tajua, että jos olet tietyn tasoinen urheilijja (omasta mielestä) niin olet myös kuningas/kuningatar, muiden on mukauduttava mielipiteisiisi. Kun porukka oppii kirjoittelemaan parin tyypin mielen mukaisesti, ei ongelmaa ole. Tämä on ollut ongelma ko. foorumilla alusta asti.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä 1 tunti sitten, mgcc kirjoitti: Verilettujauhetta ei saa enää mistään. Halveksun moista, koska einesveriletut ovat liijan paksuja ja epärapeita reunasta. Nuo einesmalliset muistuttavat kyllä olemukseltaan pehmennyttä kattohuopaa. Taikinaa saa pakasteena, kuten myös verta. Jälkimmäisestä voi valmistaa enemmän mieleisiä. Lampaan veri olisi appeen valmistuksessa ihan ykköstä.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä Veriryhmän tatuoinnista ranteeseen. Tähän ei luotettaisi todennäköisesti kuulemma vaan annettaisiin O- verta kunnes on testillä varmistettu mikä on oikea.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä Kirjoittaja Pitäisi tatuoida sen veriryhmän alle "luota tähän" 😄
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä 2 tuntia sitten, Densen kirjoitti: Veriryhmän tatuoinnista ranteeseen. Tähän ei luotettaisi todennäköisesti kuulemma vaan annettaisiin O- verta kunnes on testillä varmistettu mikä on oikea. Puhuin joskus mp-kypärään laitettavasta veriryhmästä. Vastaus oli sama.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä Rintaan voi myös tatuoida veriryhmän sijaan "ei saa elvyttää", niin ei päädy kasvihuoneeseen loppuelämäkseen.
Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 202523. Heinä 4 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Rintaan voi myös tatuoida veriryhmän sijaan "ei saa elvyttää", niin ei päädy kasvihuoneeseen loppuelämäkseen. Tää elvytyskielto on vähän kakspiippuinen juttu, jos tilanne ei ole kertakaikkisen toivoton. Edesmennyt isäukkoni oli kuuskymppisenä oikein huonossa hapessa kun pumppu rupes sutimaan, jossain kohtaa lekurit sanoivat lasaretissa että jos hyytyy kokonaan niin ei kauaa elvytetä. No, ukko toipui ja porskutti kymmenen vuotta kunnes syöpä sitten vei ukon. Ajattelin että siinäpä olis mennyt ukko/isoisä hukkaan jos tilanne olisi äitynyt pahaksi ja siinä olisi luovutettu.
Kirjoitettu 11. Elokuuta, 202511. Elo Mun mielestä hyvä artikkeli itsetunnosta: https://www.aamulehti.fi/hyvinvointi/art-2000011408506.html Maksumuuri, mutta muutama poiminta: Lainaa Kuvittele, että edessäsi on ovi. Avaat sen, astut huoneeseen, siellä on jo muita. Et ehkä huomaa sitä itse, mutta tuot mukanasi huoneeseen jotakin. Tuot tunnelman. Lämpimän tai kylmän, rauhallisen tai hermostuneen, innostuneen tai kyllästyneen. ”Ihminen, jolla on hyvä itsetunto, tuo huoneeseen astuessaan mukanaan valoa. Hänen lähellään on helppo olla, hänestä säteilee hyvää energiaa”, sosiaalipsykologi Janne Viljamaa sanoo. ”Huonoitsetuntoinen taas vie energian muilta. Valo paistaa huoneessa vasta, kun hän on lähtenyt. Ankeuttajaksikin häntä voisi kutsua.” Ankeuttaja tuskin tietää olevansa ankeuttaja, eikä valontuoja välttämättä huomaa, miten tärkeä voimanlähde on muille. Lainaa Vahvasta itsetunnosta kertoo myös se, jos huomaat ajattelevasi näin: Erilaisuus ei ole minulle uhka. Olen valmis vaihtamaan mielipidettä. Osaan pyytää apua. Myönnän virheeni, mutta en jää rypemään niihin. Minulle voi tulla yllättäviä takaiskuja, kuten kaikille, mutta selviän niistä. Elämässäni voi tapahtua vielä paljon hyvää. Osaan nauraa itselleni. Lainaa ”Itseironia on hirveän tärkeä osa itsetuntoa. Ihminen, joka pystyy ottamaan itsensä kevyesti, naureskelemaan paljon itselleen ja vähemmän muille, on yleensä hyvin vahva ja sinut itsensä kanssa.”
Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 20252. Syys Juttu taitaa olla kirjaviisautta. Ihminen, jolla on vahva itsetunto, saattaa olla täysi arschloch tai patologinen valehtelija. Tunnen molemmanlaisia.
Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 20257. Syys Mutta tämähän kuulostaakin hyvältä 🙂 https://www.verkkouutiset.fi/a/britannia-hankki-ukrainalle-aseita-kaytti-niihin-miljardin-venalaisilta-jaadytettyja-varoja/#655ef83a
Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 202513. Syys Kepissä kuin kepissä on eroja. Mä olen erityisen mieltynyt harventamastani tuijasta valmistettuihin harjanvarsiin. Olen ristinyt ne Nimbus 2020:ksi. Kuvassa perusrappuharja ja Nimbus. Muokattu: 13. Syyskuuta, 202513. Syys, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 202515. Syys Kovalevy täyttyi, yo-koe keskeytyi. Mutta mitä ihmeen taitoa äidinkielen ja kirjallisuuden lukutaidon kokeella mitataan ? On nää nykynuoret varmaan taitavia - multa ei aikoinaan vaadittu moista. Tätä pitänee kysyä apuälyltä (gemini) Äidinkielen ja kirjallisuuden lukutaidon kokeessa testataan monipuolisten tekstien kriittistä analysointia, tulkintaa ja arviointia sekä tiedon rakentamista ja lähteiden arviointia. Koevastauksessa arvioidaan kokonaiskuvaa lukutaidosta, sisällön uskottavuutta ja monipuolisuutta sekä kielen ja rakenteen selkeyttä ja johdonmukaisuutta. Tärkeimmät testattavat taidot: Kriittinen ja analyyttinen lukutaito: Kyky eritellä, analysoida ja tulkita tekstejä, tunnistaa niiden tavoitteet, ilmaisukeinot ja kontekstit sekä arvioida niiden luotettavuutta. Kulttuurinen lukutaito: Taito ymmärtää ja hyödyntää monimuotoisia tekstejä osana laajempaa kulttuurista ja yhteiskunnallista keskustelua. Tiedon rakentaminen ja lähteiden arviointi: Kyky etsiä, valita ja arvioida tietoa lähteistä, sekä rakentaa omia johtopäätöksiä ja perusteluja aineistojen pohjalta. Tekstien ymmärtäminen: Kyky ymmärtää kaunokirjallisten ja muiden fiktiivisten tekstien sisältöä, rakennetta ja ilmaisuja. Vastauksen rakenne ja tyyli: Selkeä, jäsennetty ja omaääninen vastauksen tuottaminen, jossa kieli on sujuvaa ja sidosteista. Käytännössä tämä tarkoittaa: Kykyä keskustella ja arvioida aineistoissa esitettyjä näkökulmia ja argumentteja. Taitoa rakentaa oma vastaus loogisesti ja johdonmukaisesti. Oman näkökulman ja aiheen rajaamisen taitoa. Kykyä tunnistaa ja analysoida tekijän käyttämiä ilmaisutapoja, kuten huumoria, ironiaa tai liioittelua, erityisesti kaupallisissa ja mainoskonteksteissa. Muokattu: 15. Syyskuuta, 202515. Syys, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 202519. Syys Oon ottanut pari kertaa naispuolisen liftarin kyytiin. Eka oli saksalainen likka, jonka syy olla Suomessa ei avautunut mulle (ekoterroristi ?). Hän oli kuitenkin tyytyväinen, että sai puhua vaihteeksi saksaa. Kyyti oli about Pukkilasta Lahden Venetsiaan. Toisella kerralla 25-tien varrella nuori nainen oli menossa Porvoon suuntaan illanviettoon. Tuolla oli käsveskassa puteli, josta pyysi luvan saada siemailla. Aika sekavan oloinen tapaus. Pudotin daamin Mäntsälässä pois. En ota enää muijia kyytiin.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään