Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mielipiteitä erilaisista asioista lyhyesti

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Siis tulot musta on se tärkee... tuet, joo, ei mulla mitään sitä vastaan olisi. Ja ei noita tarvis lehteen painaa vaan vaikka verohallinnon sivuilta vois ite katella. 

Mikä tossa sitten on että esim. teikä ei haluis tulojaan näkyville? Köyhät tulee "virpomaan" oven taakse?

• Viestejä 972
  • Katselut 84.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Talvi on hanurista. Lyhyt oma mielipide.

• Piti pyytää ChatGPT:n versio tästä miehestä:  

• Mielestäni "banaanisaaret -topic" on hyvä lisäys, selvästi esille miksi joku nimimerkki on bännätty, ei tarvitse kenenkään kysellä, napista ja jupista jälkikäteen, loistavaa. 👍

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

No se verotiedoilla klikkien kalastelu jatkuu niin kauan kun joku klikkaa. Lopettaa klikkaamisen ja lehdet tajuaa kyllä.

Musta se kirjoittelu on ainakin mun kuplassa ollut joka vuosi parempaa. On mietitty elinkeinorakenteen muutoksia ja tuloeroja.

Noiden tukien julkisuus on ok myös, mukaan lukien verotuet.

Ja muistutetaan taas kerran että tuloverot on kolmannes kaikista veroista.

Kirjoitettu

Nykyisellään voit siis mennä käymään verotoimistossa ja katsoa asiakaspäätteeltä tai soittaa sinne ja kysyä kenen vaan viimeisen vahvistetun verovuoden tulos. Suoraan verkkopalvelusta niitä ei näe mutta tosiaan soittamalla saa kysyttyä. Ei ainoastaan ns. veropäivänä vaan milloin vain. 

Ajatus tuossa on kai yhteiskunnan läpinäkyvyys. Voi tarkistaa mitä esim päättävissä asemissa olevat ovat saaneet ansio- ja pääomatuloja. Jollain tavalla ymmärrän tämän mutta tältä kannalta mun mielestä siinä voisi olla joku alaraja ja se voisi olla korkeampikin kuin 30 000. Esim 100 000. Tavallisten kansalaisten tai perustason urheilijoiden tai julkkisten tulojen katselu on turhaa naapurikateutta ja julkkisten osalta lehdistön tirkistelyä ja otsikoilla mässäilyä.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:

Mikä tossa sitten on että esim. teikä ei haluis tulojaan näkyville? Köyhät tulee "virpomaan" oven taakse?

Mun mielestä se paljonko mä tienaan, ei ole kenenkään muun asia kuin mun ja työnantajani.  Mä en taas vastaavasti ymmärrä sitä perustetta, että jollain ulkopuolisella olisi tarve päästä näkemään mun palkkatiedot.  En mä halua mun terveystietojanikaan julkisiksi, ja molemmat vaikuttaa vastaavasti mun kykyyn tuottaa yhteiskunnalle verotuloja.

Kirjoitettu
47 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Ajatus tuossa on kai yhteiskunnan läpinäkyvyys. Voi tarkistaa mitä esim päättävissä asemissa olevat ovat saaneet ansio- ja pääomatuloja. 

Ehkä lievä ymmärryksen taso voisi löytyä sille, että julkistettaisiin heidän tulot jotka ovat julkishallinnossa / poliittisesti päättävässä asemassa.  Näissä tapauksissa työsopimuksessa olisi kohta, jossa kerrotaan tulojen julkisuudesta, eli homma olisi läpinäkyvää ja tietojen luovutukseen asianomaisen hyväksyntä.

Mutta miksi pitäisi julkistaa sen tyypin tiedot, joka vaikka yksityisyrittäjänä yhden miehen konsulttityönä on tahkonnut hyvät rahat?  Ei mitään päättävää asemaa, ei vaikuta kenekään muun elämään ym.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Leikkuukoneista. Tilasin briteistä hevostrimmerin oman kuontalon höyläämiseen. Hinta luokkaa 145 + rahti. Akut hyytyivät aika nopiasti. En oo varma, onko koko laite enää edes nurkissa. Ajan nykyään vaimon braunilla, joka kestää ja toimii.

Kirjoitettu

Mun mielestä on huono avausrepliikki ovelta ovelle kiertävälle KEITTIÖ myyjälle kun oven avaan: "Mikäs se noin paljon hymyilemään herran saa?" kun kesken kiireen juoksin ovelle ja veemäisellä naamalla huomasin että vdun joku kaupustelija. Ei, ei saanut keittiötä mulle myytyä. En keneltäkään ovimyyjältä osta koskaan mitään. Tuijotettiin hetki toisiamme ko jätkän kanssa tuon loistavan avausrepliikin jälkeen ja sit ku se alko kysellä oonko harkinnu keittiöremonttia niin sanoin että ei kiinnosta kiitos ja pamautin oven kiinni.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
6 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Mutta miksi pitäisi julkistaa sen tyypin tiedot, joka vaikka yksityisyrittäjänä yhden miehen konsulttityönä on tahkonnut hyvät rahat?  Ei mitään päättävää asemaa, ei vaikuta kenekään muun elämään ym.

Toisaalta miksi ei? Miksi pitäis salata? Käsittääkseni verohuijareita saadaan kiinni ilmiannoilla kohtuu paljon, ainakin tukihuijareita saadaan. 

Kirjoitettu
34 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Toisaalta miksi ei? Miksi pitäis salata? Käsittääkseni verohuijareita saadaan kiinni ilmiannoilla kohtuu paljon, ainakin tukihuijareita saadaan. 

Jos puhutaan verottajalla jo olevista tiedoista, niin miten sen tiedon julkistaminen liittyy veron välttelijöiden kiinnisaamiseen ?

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:

Toisaalta miksi ei? Miksi pitäis salata? 

Ootko samaa mieltä terveystiedoista, eli kaikki vaan julkisiksi?  Joku syöpäpotilas todennäköisesti vaikuttaa yhteiskunnan kuluihin huomattavasti enemmän, kuin maksaa veroja, eli niistäkin nimet, asuinpaikat ja syntymävuodet julkiseen hakukoneeseen?

Vastaavasti yksityisiä tietoja noikin... 😉

Pointtina se, että pitäisikö rahaa sitten kohdella rahana etumerkistä riippumatta?

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^^ Naapuri esim. huomaa että ton tulot on 20 000 vuodessa, silti se on ostanut kaikkea ja heittelee satasia pihalla. Epäilevät pimeää tuloa ja ilmianto. Tiedän yhden varkaan joka jäi kiinni noin. 

^ Verotulot ja tulot ovat perinteisesti olleet julkisia, siihen on totuttu, niinkun monen muunkin asian julkisuuteen. Toisaalta jos noita julkisuuksia ruvetaan poistamaan, niin voidaan kysyä että pitäisikö naaman peittäminen burkalla sallia joka paikassa, antaa oikeus olla tunnistautumatta missään, pitää pankkitiliä ilman henkilötietoja, voisiko ihminen vaatia että häntä ei saa kuvata turvakameroilla, pitäisikö täydellinen katoaminen kaikista verkostoista sallia? 

Mulle toi on lähes sama, tulojen kyyläys on vain marginaaliharrastus itselle, en vaan ymmärrä miksi ei.

Edit: innostuinkin tästä verokoneesta katsomaan tuloja, mutta hämmennyin kun en nähnytkään oletettavasti yli 120000 tienaavaa ihmistä siellä.. saiko noita kieltää? Toinen vaihtarihan on että esitetty massipäällikköä ilman perusteita, mikä on tuomittavaa ja ehdoton syy muunmuossa miksi nämä pitävät olla julkisia. Saatetaanhan "mulla nousee penkistä 150"-hessu haastaa nostamaan. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

Duunitorilla Glazz Compagniet firma hakee nuoria kesätyöntekijöiksi jäätelömyyjäksi jäätelökioskiin. Ilmoituksesta ei selviä, että kyseessä onkin työn teettäminen nuorilla "kevytyrittäjinä". Tämä selvisi vasta myöhemmin kun lähettivät hakeneille / osalle niistä jatkoviestejä ja lomakkeita täytettäväksi. Vähän huijauksen makua mielestäni. Ja työnantajavelvoitteiden väistelyä. Vielä juuri suunnattuna nuorille ensimmäisiä työpaikkoja hakeville. 

Ingmannin kioskeja ulkoisesti näyttävät olevan.

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.