Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Mulle myytiin uuteen autoon 2 vuotta vanhat renkaat täydellä hinnalla ja 5 vuoden takuu olikin oikeasti 3 vuotta.
Jonkun konnakoulun on tuon täytynyt käydä, ellei sitten syntyjään kelmi ja päätynyt luonnonlahjakkuutena autonmyyjäksi.

Laitoin tuosta palautetta hänelle ja pomollensa, jos vaikka haluavat käydä asiaa suorituskeskusteluissa ja ehkäpä saada vielä pomoltaan jonkin pistepalkkion. 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ei kädet kotona vapise tällai, aina kun tulen töihin, niin hyvä että kahvikuppi kädessä pysyy.
Olen kyllä huomannu juurikin talviajossa, joudun puristamaan tankoa ja jännitän käsiä, kun on liukasta tai söheröä, ja kyllä sitä söheröä Tampereen puolellakin tänään oli.
Hyvä että muutin allekirjoitukseni söheröksi. Tosin syynä myös se että kun joutuu päivässä allekirjoittuksen rustaan päivässä > 80 kertaa, niin ei vaan jaksa huolellista kaunoa.

Kirjoitettu
30 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Ei kädet kotona vapise tällai, aina kun tulen töihin, niin hyvä että kahvikuppi kädessä pysyy.
Olen kyllä huomannu juurikin talviajossa, joudun puristamaan tankoa ja jännitän käsiä, kun on liukasta tai söheröä, ja kyllä sitä söheröä Tampereen puolellakin tänään oli.
Hyvä että muutin allekirjoitukseni söheröksi. Tosin syynä myös se että kun joutuu päivässä allekirjoittuksen rustaan päivässä > 80 kertaa, niin ei vaan jaksa huolellista kaunoa.

Naapurustossa on yksi ammattihitsaaja (nykyään n. 75 v). Teetin tuolla kaikenlaista, vaikka itselläkin on halpa puikkokone. Kaverilla alkoi useampi vuosi sitten olemaan aikamoinen darra hitsauskädessä. Kenties sai täsmällisemmän lääkityksen, kun pystyi jatkamaan. Nykyään tuo ajaa isoa maastoautoa keskellä tietä 20 kmh. Traktorihommat kuitenkin sujuvat, kun herra on sivutoimiviljelijä.

Kirjoitettu

^ aikaisemmin kädet vapisi ihan vaan jännittämisestä ( silloin kun jännitti onko edes asiakkaita minulle ja miten tulee toimeen). Huomaan myös että kun kirjoitan allekirjoituksen samalla kun asiakas täyttää omaa lomakettaan, menee ihan ok. Mutta sitten kun toinen katsoo vieressä niin vaikeutuu huomattavasti.
Olen kyllä sellainen jännittäjä, että melkein kaikki asiat jännittää. Ja on jännittänyt, erityisesti kaikki urheilukisat.

Kirjoitettu

No sai kotimatkallakin jännittää käsiä ja taluttaa pehmeissä kohdissa (  mun vauhti ei riitä että pääsisin...) mutta kotona kädet ei tärise. 

Sitten semmoinen että Aamulehden Moro-liitteessä oli 2.3. Hatanpään lintukävelystä että klo 12-14. No se oli oikein vahvennetulla. Pirkanmaan lintutieteellisen yhdistyksen sivuilla aika on klo 10-12 ( mikä on yleensä ollu lintukävelyitten aika) laitoin sähköpostilla kyselyn, kuulemma olivat tarkistaneet ilmoituksen ja ehkä katsoin väärin. En katsonu.
Mutta aamukymmeneltä se kävely alkaa.

Sitten sitä järkyttävämpää, miten ihmeessä ei voi tulla ilmi tai aleta ottamaan selvää esim. lastensuojelu, päiväkoti jos lapsella on ruhjeita tai mustelmia. Muistan että joskus aikoinaan kun olin terveyskeskuksessa töissä ( no se oli 1990-luvulla) niin jos lapsella oli ruhjeita tms. niin asia piti laittaa jatkoselvitykseen, onneksi ei tarvinu näitä kokea. 
Ja oikeesti, miten "aikuinen" ihminen voi kiduttaa ja tappaa pienen lapsen? Ja äitikin antaa lapsensa sekopääukkelin hoiviin, vaikka tietää että ukkeli kiduttaa lasta. Mikä saa ihmisen toimimaan näin? sitä joskus toivoo että otetaanpas Hammurabin laki käyttöön.

Kirjoitettu

^ oikeus hylkäsi murha- ja tapposyytteet, isäpuoli sai vankeutta 7vuotta 9kuukautta ja äiti 3 vuotta 7 kuukautta...ja joku rikosoikeuden asiantuntija toteaa että "rangaistukset ovat varsin ankarat" ja tässä muka ei mitään tahallista tappoa...voi elämä sentään - mikään rangaistus ei voi olla tarpeeksi ankara jos oman poikansa jättää kidutettavaksi ja tapettavaksi ja sitten tämä isäpuoli, mistäs sitä olisi voinu kuvitellakaan miten käy kun pikkupoikaa 140asteen höyrypesurilla lääppii..... Satasen sakkoko tästä olisi pitäny? Oikeuslääkäri oli todennut että pikkupojalla oli sisäisiä vammoja sikäli että pahoinpitelyä oli ollut jo ennen "pesua". 
Suomessahan on niin että jos ajat autolla jonkun kuoliaaksi niin kansii hankkiutua humalaan niin tulee ehkä joku satasen sakko vaan. 
Ei Venäjällä ihan kaikki ole huonommin.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Mä tunnistan ton ilmiön... ostelen "samaa tuotetta" aivan saatanallisia määriä, niinku reppuja ja laukkuja. Aina muka löytyy parempi. Toi on joku "retail therapy" -osastoon menevä itselääkitsemiskeino

Kirjoitettu
1.3.2024 klo 03.45, tempokisu kirjoitti:

^ oikeus hylkäsi murha- ja tapposyytteet, isäpuoli sai vankeutta 7vuotta 9kuukautta ja äiti 3 vuotta 7 kuukautta...ja joku rikosoikeuden asiantuntija toteaa että "rangaistukset ovat varsin ankarat" ja tässä muka ei mitään tahallista tappoa...voi elämä sentään - mikään rangaistus ei voi olla tarpeeksi ankara jos oman poikansa jättää kidutettavaksi ja tapettavaksi ja sitten tämä isäpuoli, mistäs sitä olisi voinu kuvitellakaan miten käy kun pikkupoikaa 140asteen höyrypesurilla lääppii..... Satasen sakkoko tästä olisi pitäny? Oikeuslääkäri oli todennut että pikkupojalla oli sisäisiä vammoja sikäli että pahoinpitelyä oli ollut jo ennen "pesua". 
Suomessahan on niin että jos ajat autolla jonkun kuoliaaksi niin kansii hankkiutua humalaan niin tulee ehkä joku satasen sakko vaan. 
Ei Venäjällä ihan kaikki ole huonommin.

Kaikesta muusta samaa mieltä mutta tuo, että humalatila alentaisi syyllisyyttä rangaistusta vähentäen autolla jonkun kuoliaaksi ajaessa ei toki pidä paikkaansa. Mutta naurettavan pienet korvauksethan sitä tulee niistä maksettavaksi joka tapauksessa, kun yliajosta tulee tuomio kuolemantuottamuksesta ja siitä selviää yleensä sakoilla tai enintään törkeissä ehdollisella (jolla ei ole suurta merkitystä). Kun ne "tappajat" ovat usein tulottomia on yhden päiväsakon summa minimissään ja tuomiot siten satasia tai enintään tuhansia. Ja niitäkään ei välttämättä saada perittyä. 

Olin reilu parikymmentä vuotta sitten töissä vakuutusyhtiössä moottoriajoneuvokorvausosastolla jossa korvailtiin henkilövahinkoja. Siellä humalatila kuskilla vaikutti siten, että varsinkin kasko-vakuutuksesta tehtiin vähennyksiä reilummin. Tyyliin vain 1/3 korvauksesta maksettiin oman auton vaurioista. Olisko joskus evätty kokonaankin. Itse tosiaan henkilövahinkopuolella ja siellä vähennys oli pienempi. Tyyliin 2/3 sairauskuluista yms. korvattiin vaikka kuinka olisit itse aiheuttanut kännitörttöilyillä. Itse olisi ankarampi jos saisin ohjeet kirjoittaa. 

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Mä tunnistan ton ilmiön... ostelen "samaa tuotetta" aivan saatanallisia määriä, niinku reppuja ja laukkuja. Aina muka löytyy parempi. Toi on joku "retail therapy" -osastoon menevä itselääkitsemiskeino

Tää on jotenkin hauska, kun sää oot jaksanut aina muistutella fillarien hinnoista jne. Ei pahalla.

Kirjoitettu

Totta. On mulla paljon fillareitakin, nyt on 5 ajokuntoista ja 5 runkoa. Mun piti ihan miettiä toi juttu ja todeta et kun ostelee suht halpaa ja käytettyä runkoa, niin se on halvempaa kun terapia. 

Ehkä tossa on se "kun saa halvalla"-ilmiö? Useimmiten olen ostoksiini jotenkin tyytyväinen.  On musta edelleen fillarit ihan ylihintaisia, sähköpyörät vielä nostaneet normipyörienkin hintoja. 

Kirjoitettu

Joo, mä oon muutenkin väärä henkilö sanomaan. Mulla on liikaa fillareita. Kaikki osat nyt oon saanu dumpattu suunnilleen mäkeen. 

Kirjoitettu

Paketin tullaus. FedExin pakettiseuranta sanoo että paketti odottaa Vantaalla tullausta. Mutta tullin saitti sanoo etten voi tullata vielä kun paketti matkalla. FedExin intialainen tms chättipersoona sanoi että käy vaan tullaa normaalisti se. No kun ei pysty. FedExin pitänee jotenkin laittaa paketti tullattavasksi ensin. Ei inkkari tiedä miten Suomessa pitää toimia edes oman firmansa osalta. No, odotellaan jotain mailia F:ltä, ehkä se sit on tullattavissa että jatkas matkaa viimeisen 20km Vantaalta Klaukkalaan.

Edit: Kannatti avautua! Nyt toimii tullaus vaikka mitään mailia ei oo tullutkaan vielä :D

Edit2: Jees, nyt 111e köyhempi ja tuon verran lahjoitettu nyt rahaa Orpon TunninJuna:lle joka ei ole edes tunnin juna.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.