Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta 6 paria kahden mittasia kengännauhoja jostain TEMU:sta kun halvalla sain, 5,10 € kotio kannettuna. Lupasivat vielä 5 € hyvitystä, jos tilausta ei ole toimitettu 18.1. mennessä. Katotaahan nyt mitä tästä vielä tulee
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta ^Ootko ennen tilannut tuolta? Mainostaa huippuhalpoja hintoja, mut olen jotenkin epäluuloinen. Olettamus on joko a) paskaa b) täysin huijaus c) tullit Muistan vielä kun tilasin sikahalvan Citizen-suklarin ja sain "Ben Nevis" merkkisen muovipaskan. Kympin takia ei jaksanut palauttaa ja tohonhan ne varmaan luottaa. Myivät kaiketi puhelinnumeron vielä huijareille, kun alkoivat Lontoon kieliset puhelut ton jälkeen.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Jep, samat epäilykset ja annoinkin sinne roskaposti osoitteen. Hinnat ovat liian edullisia ollakseen - kelpoja. Tää on jokin ameriikkalainen toimija, joka yhdistää asiakkaita ja tavarantoimittajia, ottaa itse jonkun sentin välistä. Ihan eka kertaa heitin sinne koepallon, katsotaan nyt. Aiemmin tilailin netistä kengännauhoja ja oli Suomessa toimiva yritys. Nauhat edullisia ja toimitus parissa päivässä, mutta nyt en löytänyt sitä, enkä jaksanut alkaa nettiä koluamaan. Olisin kyllä ottanut sen hovitoimittajakseni, mutta ehkä on lopettanut toimintansa liian ohuen katteen vuoksi.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Raportoi ihmeessä, kiinnostaa. Jos tuolta saa roinaa ilman tulleja vaikka 50/50 paska/no joo suhteella niin voisi kokeila.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Kävin eilen ensimmäistä kertaa muutaman perheenjäsenen kanssa Lager 157 kivijalassa erään hehkutuksen tuotoksena. Muut olikin ihan innoissaan kuinka halvalla sai vaatetta. Hypistelin muutamaa kollegepaitaa hyppysissä ja kommentoin kuinka paskaa laatua kangas oli ei tule kestämään hyvänä montaa pesua. Ei kuulemma haittaa, kun on halpaa ja voi hakea muutamalla eurolla uuden. Samaa voi miettiä Temunkin kohdalla. Tarvitaanko me oikeasti tähän maailmaan paskaa 50/50 tai jopa huonommalla suhteella? En ymmärrä. Kovasti kuitenkin Temu mainostaa, kun oma youtube on täynnä noita 0,51 € kenkiä ynm. ja shop like a millionaire -mainoksia vaikka en ole ikinä edes sivuilla käynyt. -------------- Kävin ostamassa vannepesuharjan ja liuotinpesuainetta. Meinasin päivällä käydä itsepesuhallissa pesemässä joululiikenteen suolaliemet ennen tulevaa kovempaa pakkasjaksoa. Jäi pesemättä, kun aika monta muutakin oli jo jonossa pesupaikkaan. Muokattu: 30. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: wertiy
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Tottahan toi on ja olet ihan oikeassa. Toisaalta esim. Ebaystä ostelin alle 20e tullittumia juttuja aikanaan kun alvia ei mennyt, niin huomasin että monesti tavara oli samaa tai vastaavan laatuista kuin Suomessa kauppias myi sitten kymmenkertaisella hinnalla. Esim. kännykän kotelot, fillarin avopolkimet, rattaat, t-paidat... toki osa oli täyttä paskaa ja osa ei tullut ollenkaan. Kellon rannekkeissa en ole huomannut mitään eroa, maksanko kympin vai viisi kymppiä, ainoastaan että toinen tuli Kiinasta, toinen Briteistä. Mut joo, pitäisi ylipäätänsä ostella vähemmän. Aika hyvin olen tähän päässytkin ja ostan käytettyä, varsinkin fillariosastolla.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Heh, meidän kylillä on sisustustavarakauppa (Rouvalla porttikielto sinne). Nyt on sitten itsekin pistänyt merkille, että sen myymä High Design on sitä aivan samaa Kiina tavaraa, jonka hinnan on sitten vain kertonut piillä (3,14) ja lisännyt nollan perään, joskus ehkä toisenkin. Vielä kun saisi häneltä nuo IKEA silmät avatuksi
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta 56 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Tottahan toi on ja olet ihan oikeassa. Toisaalta esim. Ebaystä ostelin alle 20e tullittumia juttuja aikanaan kun alvia ei mennyt, niin huomasin että monesti tavara oli samaa tai vastaavan laatuista kuin Suomessa kauppias myi sitten kymmenkertaisella hinnalla. Esim. kännykän kotelot, fillarin avopolkimet, rattaat, t-paidat... toki osa oli täyttä paskaa ja osa ei tullut ollenkaan. Kellon rannekkeissa en ole huomannut mitään eroa, maksanko kympin vai viisi kymppiä, ainoastaan että toinen tuli Kiinasta, toinen Briteistä. Mut joo, pitäisi ylipäätänsä ostella vähemmän. Aika hyvin olen tähän päässytkin ja ostan käytettyä, varsinkin fillariosastolla. Joo kyllähän Ebaystä ostettiin tietyt tavarat ja vieläkin saa alvienkin kanssa ihan hyvään hintaan. Pointti, että kannattaako tilata jos tuote on epäilyttävän halpa Temunkin kategoriassa ja edes pieni haju, että roskiin menee suorilta. Katsonut vaan kohtalaisen läheltä tuota Wishi ostelua missä tuote lentää avaamisen jälkeen roskiin niin en ymmärrä tätä resurssien tuhlaamista.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20232 vuotta Lähinnä funtsin olisko tuolla mitään "normaalia tavaraa halvemmalla". En ole tutustunut ko. puljuun, pitänyt huijauksena, sinänsä kiinostaa mitä sieltä tulee jos tulee mitään.
Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 20232 vuotta Se ALV raja on nykyisin yhdestä eurosta lähtien, tulliraja 150 €. AliPapan kaupassa hionnat sisältävät tuon veron, eikä sen kanssa tartte kikkailla. Joskin veromuutoksen jälkeen havaitsin siellä hintatason nousseen veroa enemmänkin ja samaiset tuotteet löytynee samassa hintaluokassa kuin Suomessa. Mutta sitten on ne tuotteet, joita Suomesta ei vain löydy. TEMU yksi pulma on se, että se noo lähettävänsä tavaraa mistä tahansa maasta, eli tavaraa voinee tulla myös EU sisältä, mutta asiakas sitä ei voi tietää. Sen verran uusi tulokas itselle tuo TEMU, etten ole edes viitsinyt Googlata "kokemuksia". Piti vain saada Rouvan patikkakenkiin uudet nauhat kohtuu vilkkaasti ja kyläkauppojen hyllystä niitä huono hakea ja sporttikappa perinee sitten kympin pari "lähinnä sopivista". Nuilla kuudella parilla lampsitaan molemmat hautaan saakka jos ovat vain vähääkään kelvot Se ALV perintä vain, saas nähä miten se hoituu, vai meneekö nauhat solmuun. Jossain vilahti, että toimitus Matkahuolto tai Posti, mutta tämän tilauksen osalta en nyt aivan varma. Mahtoko Posti periä operaatiosta vitosen tai jotain? 12 € nauhaerästä, eli n. 2 € nauhaparista aika lähelle jokin Suomikaupan hinta ilman toimituskuluja tai hilautumista naapuripitäjän Prisman hyllyjen väliin. Muokattu: 31. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 20232 vuotta Ebayssä taitaa nykyään olla myös hinnat veroilla. 20 € tulliraja lopetti omat pienet tilaukset tyystin, kun ottaa vielä huomioon Postin käsittelymaksun 3,10 €. Tulee sieltä vielä muutaman vuoden välein tilattua jotakin pientä mitä ei muualta saa. Esim. syksyllä tilasin vanhempiin Sennheiserin (HD598) kuulokkeisiin korvapehmusteet Kiinasta, joiden valmistamisen Sennheiser on lopettanut jo lähes 10 vuotta sitten. Muokattu: 31. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: wertiy
Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 20232 vuotta Se menee vaan jos menee tullia, käsittääkseni. Mulle tuli Briteistä pari lahjaa ja tulliin jäivät, posti ystävällisesti lähetti yöllä tekstiviestejä tästä... monta kertaa muistuttivat että maksa toi maksu tai et saa tavaraa, mut onneksi tsekkasin ettei tarvi. Ja sain tavarat. Posti on Pop, lyhennys sanoista posti on perseestä.
Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 20232 vuotta Juuri nyt, tommi2 kirjoitti: Se menee vaan jos menee tullia, käsittääkseni. Mulle tuli Briteistä pari lahjaa ja tulliin jäivät, posti ystävällisesti lähetti yöllä tekstiviestejä tästä... monta kertaa muistuttivat että maksa toi maksu tai et saa tavaraa, mut onneksi tsekkasin ettei tarvi. Ja sain tavarat. Posti on Pop, lyhennys sanoista posti on perseestä. Aivan näinhän se tosiaan oli. IOSS numero oli se taikasana.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään