Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Vituttaako topicci valahtanut kakkossivulle jo. Joten korjataan tilanne. Tenniskyynärpää vituttaa edelleen, ei osoita mitään/pienintäkään paranemisen merkkiä ja melkein päinvastoin. Kohta 3kk mittarissa asian suhteen "and still rocking strong!" 😢 Mulla tuli kanssa uutena tuttavuutena tämmöinen kohdalle, sen verran vaihtelee että se joko vituttaa tai vain harmittaa. On tässä tosin se plussapuoli, että töissä saa pysytellä konttorissa eikä vaivata mihinkään fyysiseen.
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: ^ oletko syönyt tulehduskipulääkekuurin ja laittanu Mobilatia, ja sellainen tukiside, ja lepo. Muita hoitokeinoja en tiedä. Ei lekuri mulle mitään kuuria antanut. Jotain kipugeeliä se kirjoitti mutta en oo sitä viittinyt käyttää sillä eihän moinen paranna mitään, helpottaa ehkä vain oloa (ja sitämyöten tulee rasitettua vaan kättään turhaan lisää). Samaa lekuri sano noista kortisonipistoksistakin että nykyään niitä annetaan vähemmän kuin ennen sillä a) jengi sit rasittaa kipeetä kohtaa turhaan liikaa kun luulevat että se on parantunut ja b) kortisonia pitäs antaa joka kerta tyyliin enemmän ja enemmän että se potkisi. Joten ilman lääkkeitä menen täällä tuon suhteen. Tukisiteen ostin mutta en oo pitänyt. Samat ajatukset kohdan a) suhteen tuollakin, vaikka semmosenkin ostin kyllä jemmaan pölyttymään. Ja eniten vituttaa topicciin viitaten se että tämä tuli KAHDEN hauispunttireenin jälkeen. Siis KAHDEN (2). Vittu, oli hyödylliset sarjat vetää hauista kun kuukausien kivut sen takia ja totaalinen tauko käden kanssa mihinkään kovempaan tekemiseen. Muokattu: 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ Mobilatissa on kyllä parantavia ainesosia, ja se on edullisempaa jos ostat ilman reseptiä. Eikä tulehduskipulääke kuitenkaan ihan turhaa ole. Taannoin ( no on tästä 10 vuotta...) äkilliseen olkapääkipuuni pistin kortisonin, ja se kyllä meni sillä ohi....yhden pistoksen voi kyllä hyvin laittaa, mutta ei siten että otetaan useampia. Jos yksi kerta ei auta, se on siinä. Itellä kun on olkapää leikattu aikoinaan supraspinatus-jänteen katkeamisen seurauksena, niin aina silloin tällöin voi kipuilla. Enkä muuten tietäisi olkapäävammojen hoidosta mitään, mutta kun on itellä ollu niin siitä on jotain oppinu. Tsemiä, itellä ollu niin paljon urheiluvammoja että ....mutta ne vammat tuli kaikki kisaharjoittelussa. Muokattu: 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Tuolla linnuntietä 100m päässä rivitalossa oleva joku asukas vituttaa. Kesällä huudattaa moottoripyöräänsä aina ennen ajoon lähtöä valehtelematta 10-15 minuuttia pihassa ja sama tyyppi satavarmasti näin talvella paukuttaa autonsa bassoja aina kun lähtee ajamaan tai tulee jostain. Nyt 10 minuuttia kuulunut tänne meille sisälle asti jumpe ko tahvon pihalta kun tuli vissiin neljältä töistä. Ei jeesus kun olis herkkua asua tuommosen seinänaapurina, varmaan välitä hevon paskaa miten kovaa luukuttaa musiikkiaan tms sisälläkin sit jos ei välitä pätkääkään miten paljon koko lähiseudulle kuuluu sen peeloilut jo ulkoa käsin. Muokattu: 21. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta 20.3.2024 klo 11.08, VesaP kirjoitti: Vituttaako topicci valahtanut kakkossivulle jo. Joten korjataan tilanne. Tenniskyynärpää vituttaa edelleen, ei osoita mitään/pienintäkään paranemisen merkkiä ja melkein päinvastoin. Kohta 3kk mittarissa asian suhteen "and still rocking strong!" 😢 Tästä tuli mieleen se kun aika hiljattain kuntosalin pukkarissa yksi mies alkoi kysymään vaivaako mua tenniskyynärpää. Sanoin että ei mutta aivan kuin vastaukseni olisi ollut kyllä hän alkoi antamaan ohjeita mulle sen hoitoon! 😀 Ohje oli, että perus ojentajalihaksen päivittäinen venyttely poisti häneltä aiemmin usein ja pitkään vaivanneen tenniskyynärpääoireilun. Silleen seinää tai ovenkarmia vasten nojaten kyynärpäätä kun käsi on edessä ylhäällä koukussa.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Tuubissa näkyy olevan Duodecimin videoita. Mulla tuli kyynärpäävaiva ranne ylöspäin tehtävästä työstä eli ainakin lihas on käsittääkseni pääasiassa eri kuin mitä noissa venyttelyissä kiusataan.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Nojoo, hieman. Käytiin rouvan kanssa nopsakäyntinen patikkalenkki 15 000+ askelta ja nyt Rouvan polven nivelrikko vihottelee, aloitti sen jo eilen. Tänään ei sitten lampsita. Otti tuossa yhden Burana 600, jos vaikka auttaisi jotain. Aiemmin tässä teputeltu pienempiä 10 000 luokaa olevia lenkkejä vaivoitta, mutta tuo oli sitten liikaa. Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kenkäsulkeiset auttaa ainakin nilkkaongelmiin, liekkö polveen asti ?
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kyllä auttaa lonkkaan asti. Mietinkin, että oliko edellisenä päivänä hankitut uudet jalkineet osasyyllinen sattuneeseen. Varasinkin parit laastarit hiertymien varalle, joka olikin onnistunut teko, koska jouduimme jo n. kilometrin askelluksen jälkeen jo huoltotoimiin. Oli varannut kehnot sukat, joiden varret ei pysynyt ylhäällä ja kengän yläreuna pääsi hiertämään akilleksen kohdalta ihon rikki ja siihen sitten ne laastarit molempiin jalkoihin ja paluu sukkien vaihtoon. Alkujaan olikin tarkoitus tehdä vain ihan lyhyt sisään ajo jalkojen ja kenkien totuttamiseksi toisiinsa, mutta koska kulku oli nyt mukavaa niin jatkettiin. Vanhojen kenkien kanssa tapahtui kannan sisäsyrjän puolelta luhistuminen ja kenkä kiertyi jalassa linttaan. Takaa seurattuna tuntui tosipahalta, koska näytti ikään kuin nilkka olisi kengän mukaisesti lintassa Muokattu: 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Jos on uudet jalkineet, ne pitää ottaa käyttöön "vähitellen" ei nyt mitään 10 000 askelta ( en tosin tiedä paljonko se on, kun itse ajattelen matkat kilometreissä ) Tulehduskipulääke on tehokkain tyyliin Burana 800mg kolmasti päivässä, tai esimerkiksi Voltaren 50mg kolmasti päivässä. Muutama päivä ainakin säännöllisesti. Ja kyllähän tulehduskipulääke kuitenkin sitä tulehdusreaktiota hillitsee, mutta kipu on merkki siitä että levätä pitää. Tosin on olemassa sitä "hyvää kipua" kun teet jotain uutta liikuntaa eka kertaa ( pitkästä aikaa) niin lihaskipua on. Kiva lomanen kun pitää heti jalkavaivoista kärsiä, ja kamalan kuumasta säästä. Ei käy kateeksi vaikka tässä fillaroin vesi/räntäsateessa. Tuli nimittäin palkkaa, ja viikon kuluttua tulee lisää.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Ei mitään pitkänmatkan juttuja. Askeleita kun laskee luokkaa 5000/4 km, niin mittari on kohtuu kohillaan, uskoisin. Toki vaiteluja aslkepituuden kanssa puolin ja toisin, mutta poikkeamat kumoavat ajan oloon toisensa. Ihmisen pituus toki huomioidaan asetuksissa ja sitä kautta askelpituus.
Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 20242 vuotta Vuoden eka renkasrikko. Paikkasin sisägummin ja aamulla renkas oli taas tyhjä. Mielestäni tutkin ulkogummin sisäpinnan, mutta en tarrpeeksi tarkasti koska siitä löytyi kuin löytyikin metallipiikki. Majapaikkaan pyörää taluttaessa tuli hikiki.
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta No sinänsä en ole kateellinen, koska olen selvinny vaikeista sairauksista ja elämässä on mukaviakin asioita nyt. Mutta silti ihan hivenen katkera, kun luin Aamulehdestä tänään myös anoreksiaan sairastuneen naisen tarinaa. Koska minulla anoreksia pilasi elämäni ja työasiat meni persiilleen. Toisin kun tällä, menestyi opiskeluissa ja töissä ja harrastaa triathlonia ja pitkänmatkanpyöräilyä, nyt on miehensä kanssa joku sijoitusyhtiö ja miljonääri käsittääkseni on. Ja miksei viikonloppuna tule telkkarista mitään katsomisen/kuuntelemisen arvoista? Olen yrittäny kutoa nukelle lokki-aiheista villapaitaa - nyt meni jo kolmas aloitus, ja taas uusiksi. Kun ei ole yli vuoteen kutonut niin tätä se sitten on.
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta 6 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja miksei viikonloppuna tule telkkarista mitään katsomisen/kuuntelemisen arvoista? Tv-mainostamisen kuumin ryhmä, kasvukeskusten nuoriso, bailaa tiettyinä viikonpäivinä, erityisesti lauantaisin. Silloin ei kannata pyörittää kanavilla mitään mielenkiintoista. Su ilta ei enää rällätä raitilla, on hyvien tv-ohjelmien aika.
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta Sen mitä mainitsemaasi "mainostamisen kuumaa ryhmää" olen empiirisesti havainnoinut, niin se ei katsele lineaarista telkkaria lainkaan. Väitteesi ei ole validi.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään