Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta 5 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: 3 ja puoli kuukautta mennyt ja tuntuu että pahempaan suuntaan menee vaan. Pyörälläajossakin alkaa haitata. Onneksi turtuu yleensä muutaman ekan ajokilsan jälkeen. Maailman veemäisin vaiva. Vi**u. Rasitusvammat on. Oletko tehny asian eteen mitään? tulehduskipulääkekuuri, mobilat-geeli, semmoinen apteekista saatava tukiside, joka tulee kyynärpään alapuolelle, ja sitten se kaikkein tärkein on LEPO. Kaikki rasitusvammat paranee ilman mitään em. mutta lepo. Toki voisi kortisonipistostakin miettiä....
Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja ^Olen kiroillut ja manaillut asiaa ainakin urakalla. Puntilla olen sillointällöin tehnyt jotain lääkärin suosittelemaa liikettä mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua, päinvastoin, rannekin meinaa mennä kipeäksi. Sain jotain ihan reseptilääkekipuvoidetta mutta vielä en oo käyttänyt kun oletan että lääkekuuri ei korjaa mitään, se vain auttanee hetkellisesti. Tukisiteenkin ostin mutta en oo kertaakaan käyttänyt. Samaa syytä käytän tuon käyttämättömyydelle eli tuskin se nyt korjaa mitään, vähentää vain kipua kun testasin sitä kerran mallin vuoksi 30 sec ajan. Eli käytännössä en ole tehnyt muuta kuin yrittänyt olla rasittamatta sitä tuota pyörällä ajoa ja armotonta hiirenkäyttöä lukuunottamatta. Toki jos saisi lekurista kuukauden hiirenkäyttökiellon niin sit vois keskittyy _vain_ ajamiseen. Nojoo, mut on kyllä veemäinen vaiva! Ja kun tietää mistä se vielä tuli, eli kahdesta punttireenistä niin se ärsyttää vielä enemmän. Olis sentään ollut joku usean kuukauden armoton punttikuuri pohjalla ja "pala" ennätysiso jne mutta kun ei. Pöh. Edit: Kävin hakee tuon kipugeelipaketin: Orudis 2.5% näyttää olevan nimeltään tuo geeli. Täytynee avata ja lukea speksejä... Edit2: Jaa, paketin takana jo lukee että "Hoidettavia alueita ei saa altistaa auringonvalolle (ei edes utuiselle auringonvalolle) hoidon aikana ja 2 viikkoa hoidon lopettamisen jälkeen". Kuulostaa vidun hyvälle pyöräilykäden hoidolle... No, vielä ei ole ihan teepaitakelikään. Edit3: Kuuri aloitettu. Viikon saa käyttää 2-3x/pv. Muokattu: 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta ^ voi elämä sentään! itellä on liikaakin kokemusta rasitusvammoista. Se tulehduskipulääkekuuri auttaa siten että helpottaa rasituksen aiheuttamaa tulehdusta, ei välttämättä auta kipuun mutta solutasolla auttaa paranemista. Orudis ja Voltaren geelit on melko hyödyttömiä, Mobilatissa on ainesosia jotka lievittää kipua mutta myös sitä tulehdusreaktiota. Tästä omakohtaista kokemusta. Toi auringonvalolle altistaminen & Orudis-geeli on aika marginaalinen varoitus. Jotkut noudattaa hassuja ohjeita ihan orjallisesti. Otetaan esimerkki ajokortti-todistus ohjeesta, osa kellotaulun piirtäminen. Siinä virallisessa ohjeessa on "piirtäkän kellotaulu numeroineen ja viisarit näyttämään aikaa kymmenen minuuttia yli yksitoista". - ja sitten "pisteytyksessä" on että - piirtää pyöreän kellotaulun. Sitä ei sanottu ohjeessa!!!! Nuoret ja/tai kokemattomat kertoo ohjeen orjallisesti ja sitten....tämmöinen elämänkokeneempi täti hoksaa että ohjeessa pitää sanoa "piirtäkää pyöreän muotoinen kellotaulu....". Ei ne viralliset ohjeet aina mene oikein No hivenen harmittaa, viime vuonna Popple summer sour-liköörivalmiste vihreä oli tosi raikas ( jaffan kanssa ) ja nyt oli samaa muuta punaisena. Jaha, tämä puteli jää juomata. Muokattu: 10. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Edelleenkin jonkin verran. Maanantaina ilmeni, että oli tullut tehtyä pieni virhe töissä, joka isommassa sarjassa kertautui mukavasti... Ja tiistaina, kun tuotannon heppu meni korjaamaan asiaa kohteeseen (korjaustyö kesti iltamyöhään, mutta saipa kaikki tehtyä samana päivänä), ilmeni toinenkin ongelma, jonka korjaaminen on astetta hankalampaa. Pomo on nyt pitkin viikkoa selvitellyt, miten tuo hoituisi mahdollisimman vähin kustannuksin, kun ko. projekti oli muutenkin olemattomilla katteilla. Ei tämä nyt taloa kaada, sinne päinkään, mutta omien mokien suhteen sitä on hyperkriittinen.
Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kun ei tee mitään, niin ei satu mitään. Mut elämä vois olla tylsempää.
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta Siitepölykauden alku pääsi yllättämään tällä kertaa. Pitää huomenna pistäytyä apteekissa. Onneksi iän myötä oireilu/käsikauppalääkkeet ovat kehittyneet parempaan suuntaan.
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta 10.4.2024 klo 15.18, VesaP kirjoitti: ^Olen kiroillut ja manaillut asiaa ainakin urakalla. Puntilla olen sillointällöin tehnyt jotain lääkärin suosittelemaa liikettä mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua, päinvastoin, rannekin meinaa mennä kipeäksi. Sain jotain ihan reseptilääkekipuvoidetta mutta vielä en oo käyttänyt kun oletan että lääkekuuri ei korjaa mitään, se vain auttanee hetkellisesti. Tukisiteenkin ostin mutta en oo kertaakaan käyttänyt. Samaa syytä käytän tuon käyttämättömyydelle eli tuskin se nyt korjaa mitään, vähentää vain kipua kun testasin sitä kerran mallin vuoksi 30 sec ajan. Eli käytännössä en ole tehnyt muuta kuin yrittänyt olla rasittamatta sitä tuota pyörällä ajoa ja armotonta hiirenkäyttöä lukuunottamatta. Toki jos saisi lekurista kuukauden hiirenkäyttökiellon niin sit vois keskittyy _vain_ ajamiseen. Nojoo, mut on kyllä veemäinen vaiva! Ja kun tietää mistä se vielä tuli, eli kahdesta punttireenistä niin se ärsyttää vielä enemmän. Olis sentään ollut joku usean kuukauden armoton punttikuuri pohjalla ja "pala" ennätysiso jne mutta kun ei. Pöh. Edit: Kävin hakee tuon kipugeelipaketin: Orudis 2.5% näyttää olevan nimeltään tuo geeli. Täytynee avata ja lukea speksejä... Edit2: Jaa, paketin takana jo lukee että "Hoidettavia alueita ei saa altistaa auringonvalolle (ei edes utuiselle auringonvalolle) hoidon aikana ja 2 viikkoa hoidon lopettamisen jälkeen". Kuulostaa vidun hyvälle pyöräilykäden hoidolle... No, vielä ei ole ihan teepaitakelikään. Edit3: Kuuri aloitettu. Viikon saa käyttää 2-3x/pv. Rapiat puoli vuotta meni taannoin vaivaa potiessa. Kortisonipiikitys auttoi levon lisäksi, ranne/kyynärtukia joutui käyttämään aika pitkään silti. Oma moka, en mennyt hoidettavaksi aikanaan...
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta Vähän, Pelicansit hävisivät 1-0. No huomenna Lahdessa... Muokattu: 12. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Vituttaa. EUn toiseksi korkein ALV sit Suomeen. Vitun kiva. 25.5%.
Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 20242 vuotta ^ Täysin samaa mieltä, tuo rankaisee pahasti. Eritoten vähätuloisimpia.
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta Mahtaakohan kuluttajat siteen vetää käsijarrun isosta kahvasta? Kirveltää vieläkin nuo edellisen hallituksen myöntymiset EU elpymisvälineeseen. Suomen maksuosuus elpymisvälineen avustusmuotoisesta tuesta on noin 7,2 miljardia euroa. Tämä osuus lisättynä koroilla. Toki Suomi saa tuosta potista 2,6 miljardia euroa, eli saatiin tukea tyyppiin ota 3 ja maksa 6 mrd. Tarkka talousmies olisi ottanut tuon suoraan silloisella miinusmerkkisellä lainankorolla. Velan takaisinmaksu alkaa 2028 ja siitä sitten lisää menoja 0,5 mrd vuodessa, mutta korotuksella ALV26% tuohon selvittäneen, edellyttäen että myös muut hoitavat maksuosuutensa, - muussa tapauksessa Suomessa taas työnnetään kättä taskuun, mutta rahtusen syvemmälle. Ja kaikki tämä siksi, ettei matalan ALV:n avunsaajat Espanja 21% ja Italia 22% ei tarvitse nostaa vero-% Espanja ja italian populaatio on yhteensä yli 100 miljoonaa, jos olisi näiden ALV tuotto tiedossa, olisi mielenkiintoista tarkastella paljonko siellä olisi yhden prosentin vaikutus verokertymään Euroissa. Kreikka kuitenkin saatu aikanaan ruotuun, siellä on ALV24. Vielä kun nämä saataisiin maksamaan nuo ALV veronsa. Jo onhan siellä vielä maksamatta takaisin ne EU tukirahat Kreikan ...Saksalaisten pankkien... pelastamiseksi. Kreikan ...saksalaisten... Kreikan ...pankkien... kreikkalaisten pelastamiseksi konkurssilta. Että joo. Jopea mukailtuna. Muokattu: 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta Tuossa noita lukemia: BKT Suomi 283 miljardia USD BKT Espanja 1.418 miljardia USD BKT Italia 2.050 miljardia USD Toki Suomi ottaa jälleen BKT:ssa aimo loikan, ALV kun katsotaan osaksi sitä laskettaessa tuotteiden ja palveluiden lopullista arvoa.
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta 19 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Vituttaa. EUn toiseksi korkein ALV sit Suomeen. Vitun kiva. 25.5%. Samaa mieltä, kun se on jo nytkin korkea. Leikatkaa leikatkaa ( omaa oksaanne) me vähennetään sitten kulutusta. Leikkaisivat nyt piruvie omista palkoistaan ja "sopeutumiseläkkeistä". Ennen vaaleja luvataan 9 hyvää ja 10 kaunista, ja sitten menee just päinvastoin. Haistakee pska koko valtiovalta.
Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta Ja lisäksi että sairaalapäivystyksiä lakkautetaan vaikka kuinka monessa paikassa, esim. Valkeakoskella...voi elämä sentään ( kirjaimellisesti) sitä kun on se hätäapu kymmenien ellei satojen kilometrien päässä niin .. "...supistuksia on tehtävä ettemme menetä sitä turvallista Suomea..." Eutanasialakiakin on tässä ollut esillä....no, se tulee näitten säästö-kiristys-leikkaustoimenpiteiden myötä sillee passiivisena eutanasiana. Miten te kehtaatte? "#¤ Muokattu: 16. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 20242 vuotta Päivällä huomasin rusakonpaskiaisten nakertaneen vaahteran alaoksat lähes kuorettomiksi. Oletettavasti puu pysynee elossa, kun runko näyttää ehjältä. Kirsikkapuut ovat säästyneet tuhoilta. Lisää vitutuksen aiheita taitaa löytyä, jahka lumi sulaa ja kaikki kauheus paljastuu...
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään