Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta itelle ei todellakaan maistu olut. Hyvin on valikoitunu muutenkin mikä alko-tuote maistuu. Aika vähä maistuu. 

  • Viestejä 3.1k
  • Katselut 293.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

  • Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

  • No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

En voi ymmärtää. Mun pers(lommo)posket on eilisaamusta alkain ollu niin kipeet, että *autsista* kun menee vaikka nukkumaan. Särkee levossakin. 
En ole kaatunut, en ole tehnyt mitään jotain uutta liikuntaa tai tavanomaisesta poikkeavaa. 
Ja jalat ei ole pariin päivään ollu "omat" ihan kipeet ja voimattomat. 
Sairastelun jälkeen olo on ollu tosi huono, ja olen ihan voimaton. Ja väsynyt.

Kirjoitettu

^ tasan en mee peppuani näyttämään, kenellekään. Ja siis muuten toi että on joku paikka kipeä ( särkee jalkojakin) niin just oli Aamulehdessä papan kirjoitus kun mammalla on selkäkipuja, ollaan käyty Acutassa 4 kertaa ja aina vaan annetaan särkylääkettä, jos kipu jatkuu menkää terveyskeskukseen. Oli menty. Lääkäri naureskeli että ei sinne magneettiin niin vaan mennä ( kun mamma oli kuviin pyytänyt, mutta olisihan se voitu tavallinen röntgen ottaa). 
Hirmu vaikeeta muutenkin, tosta sattuu niin sitä on todella vaikea ihan siittä vaan sanoa mikä on. 
Saattaa olla kun kävelin perjantaina liukkaalla pitemmän kierroksen ja piti todella jännittää ja varoa, tuli siittä?

Kirjoitettu

Mulla oli hiljakkoin noidannuoli. Länsi-uudenmaan hva oli hoitanut alkutunnustelut labroineen 4 tunnissa soitosta. Joku tuo on suljettu pois ?

https://thl.fi/aiheet/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-sars-cov-2/pitkittynyt-koronatauti-eli-long-covid

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^ mitä sä nyt oikein selität, ei minulla ole infektiotautia eikä koronaa tms. On vaan nämä hentoiset lihakset kipeet. En nyt ihan näe että pitäisi verikokeita ottaa.
Väsyn suhteen ehkä, mutta tämä alkoi koronarokote ( ei siis tauti vaan rokote) kolmosen jälkeen, sille ei nyt enää voi mitään olisi pitäny jättää rokote ottamatta. Ja viime vuoden fillaroinnit 20 240km väsähdytti, kun lähdin kesästä ajelemaan jo aamuneljältä, aamukuudelta - eväitten haku - töihin ja töistä takaisin. 

Viime kesänä kävin käsikirurgilla kun oli tekemistä haittaava vaiva. Menen kun tunnen että nyt on jotain. Pitäisi myös varata aika neurologille, mutta en ole talvella uskaltanu kun ei keleistä tiedä, sinne nimittäin menen fillarilla. 

Hirmuinen stressi se fillarointi on ollu, kun on "pitänyt" jotain. Sitä en nyt enää ota. Ajelen jotain pientä ja käyn lintuja katsomassa. 
Työmääräkin on lisääntynyt tosi paljon, ja siihen sitten vielä tämä pomon poismeno, niin kyllä ne kuormittaa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

^^ toveri "alpensau" sinähän olet aika paljo manannu että verikokeet on saatanasta. 
Aamulehden lukija kirjoittaa että sai ensin vaan särkylääkkeitä, mutta kun meni yksityiselle lääkärille niin sai lähetteen verikokeisiin, ja "sitten suoraan sairaalaan viikoiksi tiputukseen". Juuri tätä pelkäänkin ( tai että mittaavat verenpaineen ja siittäkin suoraan sairaalaan....), sen verta olen ollu sairaalassa kidutettavana että kuolen mieluummin kotona kun joudun sairaalaan. En pelkää kuolemaa.
Sovitaanko että keskustelu lääkäriin ja verikokeisiin menosta lopetetaan tähän. 

 

Kirjoitettu

Keskustelu on ollut hieman yksipuolista eli kaikille varmasti sopii lopettaa 😀 Ja mitä nyt Alpensau vähän kommentoi niin ulkopuolisesta katsottuna kaikella hyvällä.

Oman ketutuksen suhteen mulla kohtalaisen hyvä aamu. Nukuin sentään jotenkuten, alkava viikko ei niin ketuta kun työkaveri palaa avuksi jne. Flunssakin menossa parempaan suuntaan edelleen mutta en ole harmi kyllä vielä utheilukunnossa. Lonkka edelleen myös sinisenä hiihtolomalla laskettelurinteessä kaatumisen jäljiltä.

Kirjoitettu

Verikokeet on osittain merkkareiden hakemista. Nykyaikainen tapa hakea näkymättömiä tai tuntumattomia poikkeamia. Jos joku kieltää niiden todistusarvon, niin se on minusta uskonlahkoon verrattavaa meininkiä. Luvut voi syöttää ties miten moneen tietokonesovellukseen, jos ostajan rahat riittävät. Watson healthcaren toimintamalli on mielenkiintoinen. Sen kaupallistaminen on onnistunut paremmin syöpäpuolella. (Vanha linkki pyynnöstä tarjolla)

"Sun pitäis varmaan mennä lääkäriin" on mun lääkärisiskon herja. Tarkoittanee lähinnä, että mä olen lomalla ja työasioista ei saa kysellä.

Paras tapa välttää kiusallisia keskusteluja on välttää laittamasta koko elämäänsä verkkoon.

 

 

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Ehkä lievä vitutus lomaltapaluujuttuna. Toisaalta kesä tulee, "pari viikkoa" vielä ja lomalle... :D  (tossa se on yltiöpositiivinen ajatusmalli, no, on se 3kk viikoina ihan pieni luku jos vertaa moneen isoon lukuun)

Kirjoitettu

Olen monesti funtsinut tuon ajankulun jouduttumista ikävuosien karttuessa.
Pohdinnoissa olen päätynyt kesälomien pituutta (tai myöhemmin sen lyhyyttä) koskien malliin, että kesäloman pituuden pitäisi kasvaa iän mukaisesti vaikkapa, että 50+ olisi lomaa 5 vko ja 60+ vastaavasti 6 vko.
Mielestäni tämä tuntuisi vähintäänkin kohtuulliselta ja se voisi myös edesauttaa työurien jatkumista sieltä loppupäästä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Lievästi. Postittivat lampun UK:sta perjantaina ja joku seuranta näytti että perillä 4.3. eli tänään. Aivan varmaan kun edelleen ei ole edes kuljetusfirmalla pakettia. "Label created" ainoastaan. Pöh. Kuljetusfirmana FedEx.

Edit: No, voishan se mennä huonomminkin paketin kanssa...

Fedex_md-10_crash_memphis.jpg

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No joo, lievää enemmän jo näin 4h edellisestä. Väänsin ruuvimeisselillä muutaman ruuvin tiukalle tällä tenniskyynärpääkädellä, ja sen kyllä nyt huomaa. Ei pysty kannattelee kilon painoista tuotetta kädessä. Voi anus sentään. Kiva kohta roudata vidun painava Tacx Neo terdelle. No, elämä on. Ajaessa onneksi tuo ei hirveenä tunnu haittaavan, vasta ajon jälkeen aina...

Kirjoitettu

No joo, kurkottelin kaapista keittiötyövälinettä, niin jotenkin meni olkapää. Tämä tuli ihan puskista, en edes tiennyt että moinen on mahdolista. Kädessä ei siis ollut mitään, kunhan ojentelin. Tässähän tehtiin urakalla pystypunnerruksia vähän aikaa sitten ja tänään punnerreltiin. 

Johtopäätös: ei kestä vartalo tuota hienoa EDTtä, oli kuinka rasvaapolttava ja työkykyä kasvattava systeemi vaan. Paluu vanhaan.  Taas kaino toivomus ettei hajonnut kunnolla. Kaksi varoitusta on kuitenkin sellainen merkki että tyhmä on jossei kuuntelisi omaa kehoa. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Kirjoitettu

^^ ^ tsemiä teille, olkapäävammat on pahoja. Joo on pitäny nöyrtyä ja todeta että mun kroppa ei kestä enää pitkiä, eikä kohtuullisiakaan lenkkejä vaan se on työpäivinä vähän pidempi ja muuten 10 - 20km. Tänään oli kolmeen päivään eka päivä kun kankut ei ollu kipeet ja heräsi niin ettei sängystä noustessa jalat about pettäny alta. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.