Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20233 vuotta 7.3.2023 klo 07.25, concorde kirjoitti: Vähän, kun kurkku on tulossa kipeäksi. Eikä ole edes skotlantilaista ihmejuomaa, jolla sitä häätäisi pois. Ja nyt sitten kotona mörisemässä. Voe rähmä.
Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 20233 vuotta ^ tsemiä ja paranemisia. Ei ollenkaan miellyttävä pyöräilykeli, kävin pienen lenkin 24km ( tarkoituksena ajaa nyt vaikka parikymppiä) tosikova itä/koillistuuli. Näpit jäätyi.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja 7.3.2023 klo 13.07, VesaP kirjoitti: Myyjäliike pyysi odottamaan 2 viikkoa ennenkuin kukaan tekee asialle mitään. Joten odotellaan... Ehkä joku laupias sielu tuo sen omaan oikeaan postilaatikkoon jos jollekin naapurille se vahingossa tiputettu. No parin päivän viiveellä joku sielu oli tuonut kirjekuoren omaan postilaatikkooni niin pääsin testaamaan eilen. Vaikutti suht laadukkaalta MUTTA a) pikakiinnitysmekanismi on kiinakopiotyyliin tehty vähän sinnepäin ja oli klappia paljon enemmän mitä Garminin omassa nahkarannekkeen pikakiinnityksessä oli ja vielä paljon pahempi asia eli b) ranneke jotenkin hiertää ja raapii tosi paljon. Jotain teräviä kohtia on rannakkeessa mistä mun ranne ei tykkää. Pidin pari tuntia eilen sitä ja jouduin ottamaan pois kun pisteli liikaa. Lähtee palautukseen valitettavasti tuo, en ala taistelemaan sen kanssa että pehmeneekö se tai tottuuko ranne jne. Pärse. Ajattelin että josko tekisinkin niin että hommaisin jostain toisen Garminin oman nahkarannekkeen, ja sit pitäisi yhtä siviilikäytössä, ja toista urheillessa ja hikoillessa. Meinaan samaa ei pysty, kun alkaa taatusti haista nahka apinan pesemättömälle peräreille jos hikoo, kuivaa, hikoo, kuivaa. Kerran erehdyin pitämään tätä nahkaa hikoillessa viimekesällä helteille traineroidessa niin oli siitä viikon jo varsin epämielyttävä katku ranteessa. Haju on nyt vuoden saatossa hävinnyt täysin onneksi. Joten kaksi smoothia nahkaa voisi olla ratkaisu, urheilu ja siviilinahkat. Pitäs vaan jostain löytää toinen about samaan hintaan mitä tämä ekakin, eli jollain <70 eskolla. Nykyään vuoden aikana näiden hinnat nousseet enemmän kuin minkään muun, ja hintoihin nyt voi laittaa ykkösen tai kakkosen tuohon 70 numerosarjan eteen. Ja tulis nyt myyntiin tuo F965 niin voisi harkita tosissaan mitä sen kanssa tekisi... Eli summa summarum tämä romaani, on-topic: Lievästi vituttaa säätää tämän kanssa.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Ainiin, ja vituttaa lisäksi että amazon.de nostanut ilmaisten postikulujen rajaa 39 eurosta 99 euroon. 😡 Muokattu: 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta ^Onko tossa Garminissa joku normilevyinen hihna, niin kuin 20 tai 22 mm? Osta joku natohihna siihen, halvimmat ihan eurojen luokkaa.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta Sori, mutta en ymmärrä, mitä ihmeen rannekkeita yms. Olen aika paljon kisaillu ja ajanu lenkkejä - kisaillessa matka- ja nopeusnäyttö oli tarpeellisia ja jokusen kerran oli sykemittari, lähinnä että miten korkealle saan sykkeen. Jos on tavallista lenkkeilyä, niin oikeastaan se matkamittari on ainut mitä tarvii.
Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta ...nykyisin kun ajan tuttuja reittejä niin sitä jo tietää mistä tulee mitäkin kilometrejä. Aikoinaan kun juoksin niin mitään mittareita ollu, mittasin kartasta reitit. Pururadat oli valmiiksi mitattu, siihen vaan siirtymät mukaan. - jo useamman vuoden ajan eräs iäkkäämpi herrasmies on ottanut asiakseen pitää kirjaa ( tunnettujen?) kestävyysurheilijoiden km-lukemista yhteensä elämän varrelta, tuleeko yli 200 000km. Juoksu tai hölkkäkilometrit sellaisenaan. Hiihto on puolet juoksusta. Pyöräily on kolmasosa juoksusta. Joka loppuvuosi on soitellut paljonkos kertyi - mutta viime vuonna soittoa ei enää kuulunut Muokattu: 9. Maaliskuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta Mulla oli mittarin päällelaitto epäonnistunut. Huomasin vasta kotona kun mittaria pysäytin. Olen niin tottunut katsomaan rannetietokoneen tiedot lenkin jälkeen, että kyllä harmitti. Aika arvion joutui jälkikäteen tallentamaan ajoajasta ja matkasta. Metsäpoluilla kun ees taas kurvailin.
Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta Kyllä. Naapurin mölyapina kelkkapellerunkkari taas tuottaa ihanaa 2t-käryä ja loistavaa ääni saastetta naapureiden(kin) riemuksi. Bensa on vieläkin liian halpaa. Säätäisi sen saatanan rekensä jossakin muualla, kuten mökillään.
Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta 44 minuuttia sitten, Köfte kirjoitti: Kyllä. Naapurin mölyapina kelkkapellerunkkari taas tuottaa ihanaa 2t-käryä ja loistavaa ääni saastetta naapureiden(kin) riemuksi. Bensa on vieläkin liian halpaa. Säätäisi sen saatanan rekensä jossakin muualla, kuten mökillään. Tunnen tuskan, täälläkin viimeks viime lavvantaina samanhenkinen pärisijä kaasuttelee kisakelkkaa taloaan ympäri. Ja kun kevät koittaa, aletaan rata-auton kaasuttelu tallin edustalla.
Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta Silleen joo kyllä, mutta ei enää. Kaikki kääntyi lopulta voitoksi Kävi nimittäin niin, että parkkeerasin autoni Puutorin parkkiluolaan Easypark avusteisesti. No menikö jotenkin niin kuin piti? No ei mennyt. Sisään ajaessa puomi valmiiksi pystyssä, pysähdyin kuitenkin siihen, mutta ei antanut minkäänlaista lappua, vaikka kävin kaikki mahdolliset namiskat läpi. Jatkoin sitten ruutuun. Palatessa alkoivat vastoinkäymiset jo parkkihalliin pääsyssä, ovet eivät avautuneet, läsnäoloni ilmeisesti halvaannutti koko järjestelmän, koska muutkaan ihmiset eivät sen koommin päässeet ovesta sisään. Siirryttiin toiselle sisäänkäynnille ja sieltä tulikin joku ulos ja koko joukko päästiin halliin sisään. Kaikki muut pääsivät portista ulos, paitsi minä. Nolona piti peruutella pois, onneksi takana oli vapaata. Paikalla sattui olemaan stevari, jonka puoleen käännyin ja esitin kainon toiveeni päästä kotiin. Tämä suhtautui nihkeästi toiveeseeni, mutta päätyi kuitenkin auttelemaan. Jonkun ajan päästä tuli ihmeissään juttelemaan, ettei kukaan vastaa mihinkään numeroon ja tämän havaitsin itsekin. Ilmeisesti sai jonkun kiinni ja tuli opastamaan, että aja portille ja paina portin puhelinnappia. Ja näin tehtiin ja jonkin ajan päästä joku vastasikin ja kerroin pulmastani ja portti avattiin, pääsin vapauteen! Silleen jäi vielä kaiveleen, että jäikö mulla nyt sitten pysäköintimaksu juoksemaan Easypark piikkiin? Luurista tarkisteltuna sieltä ei löytynyt yhtään riviä tapahtumahistoriasta, Sain siis ilmaisen 4,5h pysäköinnin? Täytyy kokeilla myös ensikerralla
Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta Kirjoittaja Kyllä. Eilen sai latoa menemään 3 tuntia jalkaa toisen eteen kuivilla sulilla asfalttiteillä ja nyt ulkona taas Iltapaskojen termein Lumi-inferno päällä. VMP. No, onnex lupailee sääennuste samalla lailla lisää lunta vielä reilun viikonkin päähän, joten ei tässä tämä vitutus ennen huhtikuuta näytä loppuvan. Muokattu: 11. Maaliskuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20233 vuotta ^ kevät saisi kyllä jo tulla, ei yhtään lunta enää kiitos! Viime vuonna tähän aikaan 13.3. kävin Kotkan Maretariumissa ja oli kyllä todella paljon keväisempi keli. Mitään toppatakkia tai talvisaappaita tarvittu.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20233 vuotta Pariin otteeseen oli lähellä viime torstaina Lontoossa. Emäntä oli ostanut piletit The Shard-tornitaloon, ja katsoin tapani mukaan liikenneyhteydet. Yksi: lähiasemalla osui kyllä oikea linja sekä suunta, mutta väärä juna... Seuraavalla asemalla siis pois. Aikataulu ei ollut ylenpalttisen väljä ja ko. asema hiukan vaikeaselkoinen suunnistaa, joten päätin kantaa vastuun (kun olin kontolleni reittivalinnan ottanut) ja tilata uberin. Kaksi: Lontoon ruuhkista huolimatta päästiin (juuri) ajoissa perille, mutta toki säätila petti ja alhaalla roikkuvat pilvet vei tykkänään näkyvyyden. No tulipa juotua tyyriit kahvit vähän korkeammalla. Kolme: Sieltä eteenpäin lähtiessä ei meinattu löytää oikeaa bussipysäkkiä, monta sataa metriä ylimääräistä kävelyä tihkusateessa. Neljä: Illalliseksi kaavailtiin pizzaa, "kotimatkan" varrella oli paikka josta päätettiin tilata ennakkoon lätty jota sitten nautiskella hissukseen pakkailun ohessa hotellihuoneessa. Paikka näytti aukeavan klo 18, mutta tilauksen maksamisineen sai tehtyä online. 18:35 oli noutoaika, 18:40 oltiin ovella - ja paikka pimeänä, ovi lukossa, tosin pizzauunissa oli tulet. Ainoa yhteyskanava oli puhelinnumero, mutta kukaan ei tietenkään vastannut. Niinpä luovutettiin, mentiin lähipubiin ja syötiin siellä... Useamman kerran yritin soittaa peruuttaaksesi tilauksen, mutta en päässyt läpi. Puoli kahdeksan jälkeen pizzeria oli edelleen kiinni kun menimme siitä ohi matkalla hotellille. En viitsinyt enää illalla lähteä paikan päälle katsomaan olisiko paja jo auki, ja aamulla oli aikainen kotiinlähtö ohjelmassa. Sellainen päivä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään