Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Junaradan taustalla saada paljon ukkeleita pöpelikkäön kuokkimaan ja sitä kautta työllisyyttä. Hanke siinä mielessä järkevää tekemistä, että siihen käytetyt rahat jäävät Suomeen ja palautvat verottajan kautta Valtiolle. Siinä on kyllä yksi pulma. Urakoitsijat ja kuokkamiehet tulisi myös tulla Suomesta. Mutta joo, täysin turha hanke. Paljon enemmän olisi riemua jos nykyiset junat vain saataisiin pysymään liikkeellä. Jo yksistään siksi se tunnin juna kuulostaa aivan utopistiseltä.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Tästä tuli mieleen se hauskuus, että rantaradan (Turun junan) yksi-kaksi vuoroa päivässä alkoi tänä vuonna pitkän tauon jälkeen pysähtyä Inkoossa. Se junavuoro joka pysähtyy ei mitenkään istu normaalien työssäkäyvien aikatauluihin ja Inkoon asemakin sijaitsee kaukana Inkoon keskustasta (kirkolta) ja muutoin kaikesta Inkoon asumuksesta.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Eipä enää. Eilen rikottu pyörän jarru on taas kunnossa. Olihan se iso homma mutta meni sentään putkeen. En tehnyt itse virheitä ja mikään osa ei prakannut lennättäen jarrunesteitä pitkin seiniä tms.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi Toivottavasti nyt myös pitää. Varsinkin hurjaa vauhtia alaspäin syöksyessä jossain vaiheessa se jarru on tarpeen, vaikka kilpaa alas mennäänkin. Maaliviivan ylityksen jälkeen nyt viimeistään Hurjaa touhua, en uskaltais edes hitaasti jarrutellen.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi 10 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Toivottavasti nyt myös pitää. Varsinkin hurjaa vauhtia alaspäin syöksyessä jossain vaiheessa se jarru on tarpeen, vaikka kilpaa alas mennäänkin. Maaliviivan ylityksen jälkeen nyt viimeistään Hurjaa touhua, en uskaltais edes hitaasti jarrutellen. Kiitos. Kyllä mä uskon, että toimii. Jarruja on onneksi myös kaksi. Osa radoista on myös tosiaan sellaisia ettei jarrrua paljoa tarvitse. Pientä vauhdin hallintaa vain ennen osaa mutkista. Alhaalla toki sitten täytyy saada pyörä pysähtymään hissille 😀
Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 20241 vuosi Perhana, piti lähteä ajeleen ja vähän pidempää matkaa. Katsoin että aika viileetä +4 astetta mutta kuiva tie. Alkoi sataan, kylmää, tuulista ja pimeetä. Lähden myöhemmin, mutta saattaa supistua kauppaeissuksi. Ja olisin ihan hyvin voinu mennä Costelloa katsoon, kun nyt aamulenkki ei toteudukaan. Odotettavissa aamulla selkeetä ja puoliltapäivin sadetta... No, onneksi olen kumminkin Costellon nähny livenä... Muokattu: 29. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 20241 vuosi 27.9.2024 klo 11.42, Jopotuinen kirjoitti: Junaradan taustalla saada paljon ukkeleita pöpelikkäön kuokkimaan ja sitä kautta työllisyyttä. Siinä on kyllä yksi pulma. Urakoitsijat ja kuokkamiehet tulisi myös tulla Suomesta. E18 Muurla-Lohja tunnelityömaista ainakin yksi osuus (oliko puolikas pisimmästä Karnaisten tunnelista ?) meni slovenialaiselle (?) yritykselle. Tuttu konemies kertoi, että tuon urakoitsijan puolella vallitsi hyvä järjestys suomalaiseen puoleen verrattuna.
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20241 vuosi Tempokisulle on postia, töissä. Rouva olikin kohteliaasti jo avannut kirjekuoren.... No siellä oli sen herjausvalituksen tehneen käsinkirjoittama valitus. Oli kyllä niin epäselvää, ilmeisen tunnekuohussa ja vihan vimmoissa kirjoitettu pitkä herjauskirje, jota en alkanu yrittää lukemaan. Totesin Rouvalle että asiasta on jo selvitysvastine laitettu, täysin vihaisen asiakkaan keksimää. Tämmöistä ala lukea. Käsittääkseni ei toiselle ihmiselle tullutta kirjettä ei nyt saisi avata, ellei ole ihan pakko. Nyt ei ollut. Kyllä mä viimesenä työpäivänä otan sen virallisen selvityspyyntö-kirjeen, ja kysyn Rouvalta mitä hän tarkoittaa "...on kohdannut henkilökohtainen tragedia ja on pitemmän aikaa käyttäytynyt erikoisesti". pskanmarjat, tämän loppuminen ( pulju ) ei ehkä olekaan ihan niin kamala asia. Ainut että joutuu elään niukasti.
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20241 vuosi Riippuu osoitteesta. Työn Tekijä, Firma Oy => ei saa avata koska henkilökohtainen Firma Oy, Työn Tekijä => saa avata koska virmalle
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20241 vuosi Voi helevetin helevetti. Nyt tuli sitten Valviralta 8-sivuinen selvitys asioitten kulusta. Tämä valittaja oli tehnyt valituksen nimettömänä. Oli kertonut että olin epäsiisti ja hiukset kampaamatta ( no kun fillarilla tulen ja pipa päässä niin aina kampaan hiukset sillee hieman pörhölleen. Potilas kertoi ettei oltu tehty kliinisiä tutkimuksia ( asia jonka takia en kirjoittanut todistusta, tuli esiin jo alkuhaastattelussa ) kertoi myös ettei käynnistä tehty kirjaamista koska tietokone ei toiminut ( kyllä se toimi, tiedosto ei vaan heti avautunut ja kyllä kirjasin käynnin asiat. Olin myös epäsiisti punaisen väristen hiusten vuoksi. Valittajaa ennen huoneestani oli kuulunut kovaäänistä puhetta, valittaja ajatteli että siellä on asiakas, mutta kun pyysin tätä valittajaa huoneeseeni, niin eihän siellä ketään ollut joten ilmeisesti olin puhunut itsekseni ( voisi olla myös puhelimessa puhuttu, jos asiakas istuu lähistöllä huonettani, äänieristys ei ole kovin hyvä. Mutta mä mitään sielä itekseni puhunu. Valviran selvityksessä ei oteta mitään kantaa kun kerroin terveydentilani olevan ihan hyvä, ja liikunnan ja ulkoilu pikemminkin lisää työkykyä ja jaksamista. No, onneksi Rouva sentään oli vastannut että teen työni asianmukaisesti, eikä ollut maininnu mitään että käyttäydyin erikoisesti ( oli tämän valittajan ihan omakeksimää ) V**tu että valittajan on aiheuttanut vaikka mitä täysin turhaa vaivaa ja sitten ei vielä kehtaa omalla nimellään. Lopussa tosin oli että ei aiheuta toimenpiteitä, mutta asia voidaan ottaa uudelleen vireille mikäli ilmaantuu uusia asiaan vaikuttavia seikkoja. Pska, taitaa olla ihan hyvä että tää jää. Ei tartte pelätä että jos toteat että ajoterveys ei riitä, niin asiakas valittaa. 99,99% varmuudella lääkärin hommia en enää tee. En tykkää, enkä jaksa.
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20241 vuosi ...mietin että miten voi asiakas keksiä ihan mitä vaan syytöksiä, ja se on sitten minä lääkärinä kun saa kärsiä täysin perusteettomasti. - olin 2005 tovin Mehiläisessä töissä. Iäkäs asiakas ja tyttärensä mukana, tuumin että todennäköisesti nestehukka ja lähetin verikokeisiin. No, tuli vihainen valitus että olin ylimielisesti sanonut "en minä mikään taikuri ole" ja olivat sitten toisaalta saaneet lähetteen verikokeisiin....Jonka siis minä(kin) tein. - joskus 1995 olin Pirkkalan terveyskeskuksessa harjoittelujaksolla. Vuodeosastolla onnistuin tosi nätisti laittamaan tipan iäkkäälle miehelle ( yleensä se on hoitaja joka tipan laittaa...) ja myös potilas oli tyytyväinen että meni kivuttomasti. Aamulla hoitajilta noottia että kun en osaa edes tippaa laittaa siellä potilas makasi verilammikossa. Kävin katsomassa, semmoinen 2e kokoinen veriläntti, ja kävi ilmi että potilas oli ite repiny tippaneulan irti. Menetin päivystykset, ja tulot putosi puoleen. Että eipähän tartte enää tulla nöyryytetyksi, vaikka on tehnyt ihan oikein. Sanon itseni irti koko lääkäriydestä, olen vaikka tutkija, ITE-tutkija ( on nimittäin olemassa ITE-taiteilija, tekee taidetta ilman mitään alan koulutusta )
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20241 vuosi Tämäkin vielä, siinä Valviran kirjeessä on että Rouva on kertonut firman toiminnan loppuvan syyskuun lopussa tai lokakuun alussa. Olisi kyllä voinut olla vuoden loppuun, ensi viikoksi ei ole yhtään varausta, mutta päivät on kyllä merkattu. En tule kyllä saamaan unta tänä yönä...menen jo huomena ilmoittautumaan työttömäksi ja kyseleen Kelan päivärahoja. Iskisi vaan joku vakava sairaus tai jotain, sillä elämänhalua ei ole yhtään. Kitunu 55 vuotta elämästäni, ja ei kyllä enää jaksaisi. Aikoinaan koulun paras oppilas - elämä epäonnistui täysin. Onneksi, onneksi kuitenkin jaksoin sen verta että elämään tuli myös kivoja asioita ja hienoja elämyksiä.
Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 20241 vuosi Aattelin että ajelen Pirkkalan keskustaan ilmoittautumaan työttömäksi ( jos loppuu tähän viikkoon ) mutta Pirkkalan työvoimapalvelut - on Tampereella Pellavatehtaankadulla. Just siellä missä on ihan mahdottoman vaikeeta fillarilla. Katsotaan onnistuisiko puhelimitse tai netissä. Piruvie menee kaikki hankalaksi. Ja Kela on sitten Nokialla... Muokattu: 2. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu tämäkin vielä
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään