Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, VesaP kirjoitti: Ne jotka oikeasti haluu kuolla, ei ole enää palstailemassa. Ne jotka sanoo haluavansa kuolla mutta ei kuole, haluavat apua. Kait sitä jostain saa apua itsetuhoisiin ajatuksiin? Mä olen halunnu kuolla jo lukioiästä asti. Nyt syynä on vain ja ainoastaan taloudellinen tilanne, eikä siihen mitkään pyskiatrit taikka lääkkeet tai terapia auta, päinvastoin niihin kun menee rahaa. Voi vitsit sentään näitä vääriä valintoja, ensinnäkin koulutus ja sitten mulla olisi ollut mahdollisuus lähteä ( olin niin heikossa kunnossa ettei olisi tarvinu kun luovuttaa) mutta halusin vielä yrittää, että saisin elämästä myös kivoja kokemuksia - nyt olen saanu. Muokattu: 10. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Tsemppiä vaan! 👍 Ota se vuosiajoennätysprojekti työn alle niin sun ei tarvii a) miettiä mitä tekisit b) miettiä mitä söisit (kaikki mitä irti lähtee mistään kun tarviit energiaa niin paljon projektissa) c) ei tule työasiat mieleen d) ei kulu rahaa paskaakaan kun et kerkee tilailla mitään kun joko ajat, syöt tai nukut. Sit voit vasta vuoden jälkeen alkaa funtsia enemmän että mitäs sit. Kätevää!
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi ^ juu kiitos, kyllä tässä varmaan alan ajella enempi kun voi rauhassa ajella, mutta esmerkiksi eilen oli niin jalat ja kyljet kipeet että lepopäivä pakko pitää( ja kun vielä sade.) mutta ei tässä iässä ja näillä talvikeleillä enää 40+tkm/vuosi ajella. Ja kun näitä masennuspäiviäkin tulee, että vaikeeta ylipäätään nousta sängystä...mutta kyllä niitä pitkiä lenkkejä voi sitten kevät-kesällä miettiä, kun ei toi satanen nyt kummoista vaadi. Enkä tässä ole tilaillutkaan mitään kovin kallista, mutta eteiseen pakko saada uudet matot, nämä 32 vuotta vanhat murenee.... Muokattu: 10. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 38 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Mutku tää on ykkösluokka - kaikilla ei oo varaa. No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmännyt johonkin outoon asiaan X (esim nyt Garminin POI pisteet) mutta isosta määrästä väkeä melkein väkisin JOKU on asiaan törmännyt ja ehkä sit voi jopa neuvoa. Mutta joo, ei muuten valittamista tässä. Hienoa kun ylläpito jaksaa pitää tätä hengissä vaikka kävijöitä ei kovin kauheasti olekaan. Toivottavasti plussat voittaa miinukset ylläpidon puolesta kuitenkin tässä. Pitää ainakin virkeänä pienen joukon vanhoja kääpiä (ja yhtä vanhaa naiskääpää) tämä palsta!
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi ^ just "vanha naiskääpä" tosin en ole mieltäny itseäni naiseksi kuin ehkä 2 vuotta elämästäni jossain sekoiluvaiheessä kun etsin itseäni. Ja kärsin vääristä valinnoista loppuelämäni. Mä olen naispuolinen, hyvin kaukana naiseudesta; vihaan käsilaukkuja enkä omista, en tykkää mistään ihovoiteista yms., en voi sietää jos pitäisi mennä jonnekin "hemmotteluhoitoon", en tykkää ns. shoppailusta, en käytä hameita tai mekkoja enkä (kiitos jalkavamman myös) korkokenkiä, en meikkaa ( tulos on vielä kamalampi kuin ilman meikkiä) Ja joo kun ihmiskontakteja ei nyt enää juurikaan ole, pakkohan sitä on sitten palstallä pölistä. Ihmetyttää vaan että enhän mä olisi ilmoittautunu työttömäksi, jos töitä olisi. Sitten pitää vielä raapustaa selvitys...mm. miten yrityksesi työllistää sinut? no ei työllistä. On kyllä älytöntä byrokratiaa, ja sitten tämän selvityksen käsittelyyn menee 3 viikkoa.... Mun elämän ässäkortit oli koulussa arvoa 14, mutta kas sen jälkeen 1. On ässä kädessä, mutta kun vastapuoli lyö kakkosen... Tuonne W-clubille olen laittanu topicin "time to say goodbye" ja siinä tuli puhetta tietyistä "slimy little fish with a circular mouth" laitoin albiino-nahkiaisen kuvat ja totesin että jos bannataan niin ihan sama. Ei ole bannattu, mutta admin vastasi - mä en mene lukemaan että mitä taas valitetaan. Siis miksi tämä yksi eläin on niin kielletty? apinan ja käärmeen kuvia saa laittaa mutta kamala nahkiainen ei kelpaa. 3 vko kuluttua nukkeconvention, ehkä on parempi etten edes katso uusia nukkeja. Muokattu: 10. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi 4 hours ago, VesaP said: Ne jotka oikeasti haluu kuolla, ei ole enää palstailemassa. Ne jotka sanoo haluavansa kuolla mutta ei kuole, haluavat apua. Kait sitä jostain saa apua itsetuhoisiin ajatuksiin? Taannoin kun vierailin taajaan syöpäosastolla, havaitsin että siellä oli paljon ihmisiä jotka eivät halunneet kuolla. Kuoleman välttäminen on eläimissä, johon ihminenkin kuuluu, jotenkin sisäänrakennettu. Ei sanonta, että hukkuva tarttuu vaikka kamelinselkään ole ihan turhaan keksitty.
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi 0n ollu kolme kertaa kun olisin voinu lähteä, ihan vaan että olisi luovuttanu. Mutta en halunnut, sillä ei ollut elämästä yhtään hyvää kokemusta ( SM-juoksukulta ei ole riittävä ) olin ollu kiusattu, kipee ja köyhä. Halusin vielä yrittä, josko saisin mukaanviemisiksi hyviä kokemuksia. Ja niitä on nyt saatu. En näe elämälläni enää mitään tarkoitusta, on kidutusta kun koko ajan miettii miten tulee toimeen ja kun kuitenkin aina sitä jotain pitää ostaa. Ja tekee hyvää että käyn Nakkilassa ja kututalkoissa, sentään jotain ihmiskontakteja.
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 20241 vuosi Ajokorttilausunnot kokonaan yksityisille sektorille. Ylen linkki Eikö tuossa avaudu jo uusia työmahdollisuuksia?
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Eipä tuo vituta! Perjantai ja silleen. Vaikka oon vanha niin vielä en oo niin vanha että maanantai olis viikon paras päivä.
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi Perjantai on kyllä plussaa. Sunnuntait joskus jo vähemmän kivoja, kun seuraava päivä on arkipäivä. Nykyään ei niin pahasti, kun työt sujuu ihan ok lähtökohtaisesti. Lähdin taas ihan konttorille saakka tänään (vaikka jouduin tulemaan julkisilla), kun perhettä oli aivan liikaa kotona säätämässä. Vaikka VesaP kauhisteleekin. Sen 2x45 minuuttiahan se ottaa.
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 3 minuuttia sitten, Densen kirjoitti: Vaikka VesaP kauhisteleekin. Sen 2x45 minuuttiahan se ottaa. Joo, meinasin kuittailla jotain jo sun viimeisimpään hankintaasi että eihän siellä ruokalassa ketään oo kun kukaan haluu perjantaisin varsinkaan olla työpaikalla mutta en viittinyt kun se kuulostaisi jo tyhmältä toistamiselta. Ja joo, hienoa kun voi itse nyt jeesustella etätöistä kun pre-korona piti itte laahustaa pakosta 5x/vko konttorille 20 vuoden ajan. On tää vaan niin juhlaa ollut tää etäily että halleluujah! 💘
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi ^Mielenkiintoinen työmatka... jos mä asuisin aika assan lähellä Lahes ja olisin vaikka Triplassa töissä, niin mun työmatka kestäs ton saman. Ja nyt puhutaan kuitenkin siitä että lähden syvältä maaseudulta ja susirajan takaa korpimetsästä tulemaan. Aikanaan kun opiskelin niin joku kamu asu Vuosaaressa ja joutu jollain poikittaislinjalla tulee (vissii metro ei jostain syystä käyny vai oliko tuota edes tuolloin) niin 2h siivu. Ihmettelin kun ei lähtenyt himaan 4 hyppytunnin takia. No, menis mullaki julkisilla yli puol tuntia duuniin että turhaan tässä jeesustelen, sitä vaan kysyn että mikset tuota mene esim. fillarilla? Muokattu: 11. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi Tänään oli kyllä sitten taas väsy-masennuspäivä. Siis just ehdin herätä merisäähän, ja sitten nukuin aamuysiin!! kääk!!oonko tulossa kipeeksi? Sitten voi naapurisopu sentään, olin parkkeerannu autoni ruutuuni ja se oli ruudussa, mutta vähä vinossa - niin on lappu takalasissa että parkkeeraa ruutuun muuten on ahdasta. Se oma ruutu on mun auton käytettävissä ja sillä siisti. Ei muuten ole edes nälkä, otin nieriäpalan aamulla pakkasesta eli se tarvii nyt paistaa mutta voihan sen huomennakin syödä.
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti: ^Mielenkiintoinen työmatka... jos mä asuisin aika assan lähellä Lahes ja olisin vaikka Triplassa töissä, niin mun työmatka kestäs ton saman. Ja nyt puhutaan kuitenkin siitä että lähden syvältä maaseudulta ja susirajan takaa korpimetsästä tulemaan. Aikanaan kun opiskelin niin joku kamu asu Vuosaaressa ja joutu jollain poikittaislinjalla tulee (vissii metro ei jostain syystä käyny vai oliko tuota edes tuolloin) niin 2h siivu. Ihmettelin kun ei lähtenyt himaan 4 hyppytunnin takia. No, menis mullaki julkisilla yli puol tuntia duuniin että turhaan tässä jeesustelen, sitä vaan kysyn että mikset tuota mene esim. fillarilla? Mulla on matka 20 km. Suuntaansa 27-35 minuuttia autolla ruuhkista riippuen, julkisilla n. 55 minuuttia, pyörällä 1 h. Oman sähköpotkulaudan ja julkisten (junan) yhdistelmällä reilu 40 minuuttia. Tänään tulin potkulaudan ja junan yhdistelmällä siis.
Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 20241 vuosi Helppo huudella täältä kun ei ole oma työmatka, mut kyl mä ton varmaan ajaisin fillarilla. 40 päivässä on jo ihan kivasti.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään