Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Ihmisen mieli on erikoinen ja siksi niin mielenkiintoinen.
Tuossa on tutkittu väärässä oloa

https://tekniikanmaailma.fi/miksi-vaarassa-oleva-uskoo-olevansa-oikeassa-tutkimus-loysi-syyn/ 

Tieto lisää tuskaa.  Entä mitä pitäisi ajatella jengistä, joka tykkää toistaa jotain mantraa, joka on helposti osoitettavissa epätodeksi ? Esim. vassut väittävät, että vain kertaalleen verotettu yritystulo on osingonsaajalle valtion myöntämää verotukea.

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
On 10/11/2024 at 6:34 PM, mgcc said:

Vanha työkaveri, riplomi-ingengör kertoeli aikoinaan, että haki Helsingin yliopistoon ihan vain sen takia, että sai edullisen hammashoidon. YTHS-toimenpiteet olivat halpoja erityisesti erikoissairaanhoidon osalta. Kun poistatin viidaudenhanpaat se maksoi 4 euroa per poisto ja normaali paikkaus 6 euroa kerta. Jälkimmäinen on normihoitoa. Siiinä laskeskelin markkinahintaa, niin tuli oikeastaan monen vuoden ylioppilaskunnan maksut säästettyä.

Mä myöskin poistatin fiisaudenhampaat YTHS:n toimesta, 4 kipaletta yhdellä kertaa ja hinta oli joku 70 markkaa. Jos olis tehnyt kaksi operaatiota niin hinta per operaation olisi ollut tuosta tasan puolet. Kun näin lähes 30 vuoden jälkeen näkee ja kuulee juttuja mitä hammaslääkäreihin tulee, olen aivan helkkarin tyytyväinen silloiseen valintaani. En tiedä mitä hammaslääkäristä tänä päivänä alle 12 euron saa...hyvän huomenen toivotuksen, kenties?

Taisi tuolloin YTHS-maksu olla jotain 350 markkaa per vuosi. Mulle laitettiin hiljattain yksi implantti, sillä rahalla olisi ollut YTHS:n piirissä muutaman tutkinnon suorittamisen ajan, ehkä väitöskirjankin kerennyt väsäämään...

Kirjoitettu

^ niin, kun myin opiskelija-asuntoni, ostin isomazdan ja päätin että nyt laitetaan hampaat kuntoon.
7 implanttia - ja koko operaatio epäonnistui täydellisesti, laittoivat sen mun syyksi että "lääkärinä olisi pitänyt tietää..." se vaan että potilaana on potilas eikä tartte tietää yhtään mitään, varsinkaan yleislääkäri tiedä hammaskirurgiasta. Onneksi potilasvakuutus 5 vuoden taistelun ( koska hammaslääkäriasema teki vastavalituksen...) jälkeen sain korvaavan hoidon ja tuli vielä 1200e kivusta ja haitasta ( jota en edes hakenut) Nyt käyn luottohammaslääkärilläni, käynnit on hirmukalliita mutta on ihan huippuhammaslääkäri ja käynnit on samalla terapeuttisia että tulee se siinä samalla.

Mutta kun taannoin ulkona kaatuissani satuttamani vasen käsikipu hieman hellittää, niin nyt kylkiluukipu oikeallakin tuntuu. Ihan tajuttoman kipeet!!! että kävin vaan kaupassa fillarilla.
Uudet matot eteiseen tuli, mutta en laittele näillä kivuilla.
Vaatteiden pukeminen ja riisuminen, repun laittaminen - kaikki on kovin tuskallista.

Ja sitten, kaupassa edelläni oleva ukkeli maksoi oluet panttikuitilla, ja kahvi sekä 4 tupakkikartonkia sosiaalitoimiston maksusitoumuksella. Kahvi menee, mutta tupakit mun mielestä ei. Ja sitten ei löytyny sitä haluttua tupakkia, kassaneitokainen etsi ja etsi, ukkeli että olisiko tuolla toisella kassalla.
Mä kyllä sanoin tästä, että maksusitoumuksella tupakkia todella törkeää. Meni niin kauan siinä että menin juuri avatulle toiselle kassalle. Siihen meni kyllä pariskunta kärryineen, mutta hienoa kun huomasi että mulla on vaan porkkanapussi ja raejuusto niin antoivat mennä eka. Kiitin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Vituttaa. UPS toi kolme painavaa pakettia. Kaksi pakettia käyttökelvottomaksi rusikoituna. Suoraan meni roskiin. Toki Amazon maksaa rahat takaisin mutta tavarat jäi nyt saamatta tai jos laittavat samat uudelleen, tulee ne taas UPSilla.... Toisesta varastosta lähettivät Postilla osan samoja kamoista niin ne tuli priimakuntoisena kotiovelle. UPS ei vaan osaa saatanan saatana! Amazonista tilattaessa et voi itse vaikuttaa siihen mistä varastosta ja millä kuriirilla paketit lähtee.

Kirjoitettu

^ no on kyllä ihme, sinulla on ollut pakettien kanssa huonoa tuuria....itelle UPS ( täällä Liuttu logistiikka) on tuonut kaikki paketit ehjänä perille ja toiveesta jätetty tarvittaessa oven taa.
Joskus postin kautta tulleet paketit on hieman kärsineet ulkopuolelta, ikinä en ole rikkinäistä tuotetta vastaanottanut ...

Saanko kysyä, mitä tilasit?

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

kaupassa edelläni oleva ukkeli maksoi oluet panttikuitilla, ja kahvi sekä 4 tupakkikartonkia sosiaalitoimiston maksusitoumuksella.

Tällä kulmakunnalla eräs työpaikkansa menettänyt sai vuosittain 10 m3 sekaklapia sossun maksusitoumuksella. Hepulla oli isompi tontti kuin mulla - isoja, vanhempia koivuja kymmenittäin. Tuo ei tehnyt omasta metsästä polttopuita, koska ei tarvinnut. Lahjoitin hepulle moottorisahan, mutta taisi mennä hukkaan, kun ei ollut käyttöä.
😗

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Saanko kysyä, mitä tilasit?

Toki, Lipton jäätee paketteja iso läjä, mehupakettaja toinen läjä (esim Rauchin 100% mehut murto osalla suomen hinnoista) jne. Mehut oli pitkin laatikoita ja meni kaikki roskiin esim. Posti toi yhden paketin, oli siististi 100% ehjä ja kiiltävä mehupäkki.

Kirjoitettu

^ sulla on työpaikka, kyllä sä voit juomat ostaa lähimarketistakin.
Mä olen käynyt hakeen pieneen ämpäriin kylmää käyttövettä taloyhtiön hanasta, ja taitaa kivennäisvesikin vaihtua ihan vaan tavalliseksi vedeksi.
Sähkölasku 3kk ajalta 67e ei ole paha, kauhulla odotan sitä siirtomaksu-laskua ( sähköyhtiö siirtyi Väreelle, aiemmin oli suoraveloitus...)

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
18 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

^ sulla on työpaikka, kyllä sä voit juomat ostaa lähimarketistakin.
Mä olen käynyt hakeen pieneen ämpäriin kylmää käyttövettä taloyhtiön hanasta, ja taitaa kivennäisvesikin vaihtua ihan vaan tavalliseksi vedeksi.
Sähkölasku 3kk ajalta 67e ei ole paha, kauhulla odotan sitä siirtomaksu-laskua ( sähköyhtiö siirtyi Väreelle, aiemmin oli suoraveloitus...)

Ei ole Lipton jääteetä Suomen marketeissa 1.25 tai 1.75L pulloissa. :( Ja kait se kannattaa tilata jos säästää. Työttömän VARSINKIN kannattaisi kaikki ostaa verkosta ulkomailta sillä onhan se tyhmää maksaa liikaa.

Ja jos kantelet vesiä taloyhtiön hanasta niin a) et montaa senttiä säästä lukuisillakaan sankollisilla ja b) se on varastamista ja maksatat vedet siis kaikkien vastikkeissa, myös omassasi.

Sähkölasku 67e/3kk. Meillä oli edellisen sähkösopparin aikaan talvella melkein 670e/kk...

Kirjoitettu

On ihan ok, jos pystyy itse säästämään ja hankkimaan edullisesti, mutta sellaiset kitupiikit jotka eivät itse haluaisi ostaa mitään ja norkoilevat autokyytiä yms. vituttavat ihan kybällä. Niillä on jotenkin sisäänrakenettu jonkinlainen vastavuoroisuuden esto.

Kirjoitettu

^Joo, sit nämä samat ovat pubissa aina se, joka tarjoaa vikana kierroksen (tod.näk. kasvaa että eivät tarjoa yhtä monta kuin muut), jos mennään kimpassa ostamaan eväitä, niin maksun aikaan alkaa iltalehden otsikko kiinnostamaan niin, että se täytyy ihan ottaa käteen ja olla sen oloinen ettei huomaa että pitäisi ehkä maksaa, huoleton "ai sä hoidit jo maksun" kuittaa sitten tämän. 

Toisaalta ihmettelen myös sitä tyyppiä mikä Espanjan reissulla meni ihan synkäksi jaetun laskun aikaan, otti kuitin ja seuraavana päivänä ilmoitti "te olette minulle 15 senttiä velkaa". 

Kirjoitettu

^^  :D  kun huuhtelen pyörän niin pikkuämpäriin menee samantein vettä, hana on ulkoseinässä. Myös kun pesen pyörää hieman perusteellisemmin, otan vedet yleisen veskin hanasta, en kanniskele täyttä vesiämpäriä portaikossa ( tietäen omat tasapaino-ongelmani) nyt vaan tarvii hyödyntää kaikki "porsaanreiät" vähäistä se on siihen verrattuna miten paljo Rouvakin on minusta valehdellu Valviralle.

Ulkomailta ostaessa tulee aina postikulut ja tullialvit. Ja sitten sitä odottelua. Ja mitä kerroit, suuri osa meni ihan harakoille että kannattiko? Mahdollisimman vähän mitään nettitilauksia, tämän viikon olen ostokseni maksanu jemmarahalla, onneksi mun suosikkijuomani x-tra appelsiinilimonadi on se kaupan edullisin. Pienentäny salaattilautasta ( ei joka kerta tarvi olla kaikenlaista) aamupuurolla säästyy sitä leivänpäällistä....mutta ei nyt ihan katastforin partaalla olla että joskus voi sitten satsata ruokaan ( nahkiaisiin) enempi.

Sitä sähkön siirtomaksu-laskua siis odotellessa....kun se tulee, soittelen pankkiin ja laitatutan suoraveloitukseen.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Tietokonekin on keksitty ja siellä on semmonen 2000 luvun scifijuttu kuin NETTIPANKKI. Ei tarvii ees puhelinta. 😏

Kirjoitettu

Mä maksan laskut nimenomaan netin kautta. .. ja kas, kun tuossa on nyt sitten 4 laskua pinossa....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.