Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vituttaako?

Featured Replies

Kirjoitettu

Ja sitten lähti pala hampaasta, just iso ja kallis hammasremontti ja nyt pakko varata aika. #%#

• Viestejä 3.1k
  • Katselut 290.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Ei enää niin paljoa, kun löysin ignore-knapin... 😂

• Alat tekemään esim. kevytyrittäjänä noita todistuksia pelkästään.  Joku edullinen vuokratila sellaisesta paikasta, johon pääsee autolla viereen ja sopiva hinta, niin saat tehdä noita niin paljon kuin

• No toki! Täällä keskustelu on suht järkevää ilman besserwisseröintiä yleensä. Ainut vaan että oikein spesificiin ongelmatilanteisiin ei välttämättä apuja tule kun pienestä väkijoukosta harva on törmän

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti:

Ja sitten lähti pala hampaasta, just iso ja kallis hammasremontti ja nyt pakko varata aika. #%#

Viikonloppuna ei onnistu mutta soittamalla maanantaina heti aamusta kaupungin (hyvinvointialueen) hammashoitolaan kiireaikaa pääsee ainakin Espoossa samana päivänä hoitoon. Edullisesti. Täytyy toki valittaa, että särkee kovasti jotta kiireperuste täyttyy. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

^ varasin ajan hammaslääkärilleni, ensi maanantaina klo 8.30, on yksityinen mutta palvelu on senverta korkeatasoista että menen sinne.

Ja voi vitsit, vein roskat roskakoriin...kaaduin ja just vasemmalle kädelle ( kun on leikattu...)  ja voi että nyt on olkapää kipeee, kyynärtaipeessa ruhje...

Kirjoitettu

Vanha työkaveri, riplomi-ingengör kertoeli aikoinaan, että haki Helsingin yliopistoon ihan vain sen takia, että sai edullisen hammashoidon. YTHS-toimenpiteet olivat halpoja erityisesti erikoissairaanhoidon osalta. Kun poistatin viidaudenhanpaat se maksoi 4 euroa per poisto ja normaali paikkaus 6 euroa kerta. Jälkimmäinen on normihoitoa. Siiinä laskeskelin markkinahintaa, niin tuli oikeastaan monen vuoden ylioppilaskunnan maksut säästettyä. Così fan tutte.

Kirjoitettu

Mites mä muistelen kun samassa lafkassa tein saman operaation, niin ei maksanu mitää... ?? No, lienee aika kullannut muistot. Mut tikkien poistossa poiston jälkeen jouduin ite toimimaan hammashoitajana, eli pitelee peiliä, kun oli joulun välipäivät ja kinkku oli kutsunut hoiturin. 

Kirjoitettu

Joo, ja nyt vielä kipeempi olkapää....jalkakivut poissa, kun sitä kestää yhden kivun kerrallaan.

Kirjoitettu

Vali vali. Joka helkkarin paikassa valitetaan, ja tarkoitan että toisen ihmisen asioista.
Talvella pidin auton päällä ollutta pyyhettä hetken pyöräkellarissa - heti on lappua ja valitusta.
Eilen sitten että kun auton on väärin parkkeerattu ( oli siis ruudussa ) ja on tuolla muitakin autoja että renkaat ruutumerkinnän päällä. Ja on aika kuluneet ne ruutumerkinnät.
Laitoin w-clubille perustamaani topicciin nahkiaisen kuvan - heti oltiin valitettu ja ylläpito. Voi jeesus sentään, jos joku laittaa palstalle kuvan josta en pidä, niin lähde siitä todellakaan valittamaan.

Ja tämä seuraava jäi todellakin vaivaamaan. Vasta nyt kirjeessä oli tietoja, joihin olisin kyllä halunnut vastata. Kyllä mä tämän voin kertoa:
Valituksen tehneen henkilön mukaan Iisakkila ei ollut työkykyinen, oli epäsiisti, sekava ja puhui itsekseen sekä käyttäytyi erikoisesti.
Asiakas on kertonut että Iisakkila ei ollut päässyt tietokoneelle, eikä saanut asiakkaan tietoja.
( todellakin pääsin tietokoneelle, yksi sivu vaan ei heti auennut. ) Asiakkaan mukaan Iisakkial oli yrittänyt saada asiakkaalta apua tietokoneen käytössä ( ei hyvääpäivää, en todellakaan kysele 80-vuotiaalta mummelilta miten tietokonetta käytetään, osaan kyllä perusasiat )
Asiakkaan mukaan Iisakkila ei puhunut asiakkaalle, ainoastaan tietokoneelle, mitä minä nyt teen? ( no todellakin keskustelin asiakkaan kanssa, totesin siinä vaan että mikäs konetta nyt vaivaa, mutta kyllä se sivu sitten avautui... )Jo asiakkaan ensivaikutelma lääkäristä oli epäilevä, Iisakkila oli ollut epäsiistin näköinen mm. hiukset kampaamatta ( helkkari sentään, tuun pyörällä kypärä päässä niin todellakin kampaan hiukset, vaikkakin lyhyet sellaiset hieman pörhölleen) Vastaanottokäynnin aikana Iisakkila ei ollut tehnyt asiakkaalle kliinisiä tutkimuksia tai esittänyt kysymyksiä ajokortin uudistamisen suhteen ( no todellakin kyselin, ja kävi siinä jo ilmi etten voi ajolupaa myöntää, että siinä mitään sen kummempia tutkimuksia tarvittu, paljon vahvaa rauhoittavaa lääkettä useasti päivässä säännöllisesti, valitettavasti MINÄ en silloin ajolupaa anna ) Asiakkaan mukaan mitään potilaskirjauksia ei tehty ( tein, yleensä kirjoitan kun asiakas on lähtenyt, tai käynnin aikana jos ehtii )
Asiakas oli käynnin jälkeen kertonut huolensa Iisakkilan toimminsta vastaanotossa työskenneelle henkilölle ( Rouva). Vastaanoton työntekijän mukaan Iisakkilalla on taustalla henkilökohtainen tragedia mutta yrittänyt käydä töissä 2 päivää viikossa ( Rouva ne päivät sanelee) ja asiakkaan kertoman mukaan todennut, että hänen ei tulisi olla työssä lainkaan vaan sairauslomalla.
( ei siitä ole pitkä aika kun painostettiin pitää tehdä enemmän ja pitempiä päiviä )

Ja koska valitus on tehty nimettömänä ( sellaiset pitäisi kyllä jättää huomioimatta) joten asiakkaan potilastietoja ei voitu tarkistaa. ( niistä oli varmaan huomattu että joku muu kuin minä olin sekava...)

Koko em. on ihan ite keksittyä. Miten lääkärin hiusten väri tai muoto vaikuttaa mihinkään?

Omaa vastinettani ei kovasti kommentoitu, kerroin mm.ajavani pyörällä noin 20t km vuodessa ja käyn myös pyörällä töissä, kerran vuodessa neurologilla migreenihoidossa. ( kysyttiin terveydentilasta)
Muistutettiin kyllä että asiakkaista pitää tehdä käyntimerkinnät ( tein) ja muistutettiin siitäkin että jos en ole työkykyinen niin pitäisi ottaa yhteyttä toiseen lääkäriin ja/tai jäädä sairauslomalle.

Ihan älyttömästi kaikkia mun tietoja käyty hakemassa, soiteltu Rouvalle, tehty lukuisia muistioita yms.
JA IHAN VAAN KOSKA JOKU KEKSI KOKO JUTUN ITE,.
Lisäksi Rouva oli kertonut että "keskustelee Iisakkilan kanssa asiasta" - kun yritin kertoa mitä oikeasti tapahtui, niin Rouva tuhahti ettei jaksa kuunnella.
Ja sillä omavalvonta-sivulla ( jota ei enää ole) oli "käymme päivittäin kehityskeskusteluja" kun Rouva ei ilmeisestikään käsitä mitä tarkoittaa "keskustelu".

Ei kyllä inspiroi enää nämä työt. Ja todella toivon ettei mummeli saanut muualtakaan ajokorttitodistusta

###
Lisäksi tää olkapää, kaamee mustelma ja koko vasen jalka täynnä mustelmia, kyynärässä haava ja peukalossa myös. Olkapää on tosi kipee, ja lonkka myös. ( onneksi sentään sain ajeltua)
Kaatuilen näköjään vähän väliä, talvella parit lipat ja hienot uudet housut polvesta rikki, kesällä kaaduin täällä kotona ja nyt sitten eilen, liukastuin kosteisiin lehtiin.
Ja taas rengas meni, en nyt pysty vaihtaan kun ei oikein yhdellä kädellä suju.

Kirjoitettu

En ole nukkunut ollenkaan, hikoillu, käyny wc:ssä ja juonut jaffaa. Eilen vielä erityisen huono olo, eikä aamupuurostakaan menny alas kun muutama lusikallinen, kaffekin jä puoleen kuppia ( pieni kuppi).
Tänään lähde edes yrittään ajelua, huomena kun mentävä hammaslääkäriin.

Kirjoitettu

On kyllä kamala olo. Vasen puoli kipee ( sentäs käsi vähän liikkuu) mutta on tosi huono ja heikko olo.
En mä varmaan tule tästä kunnialla selviämään.

Kirjoitettu

Negatiiviset asiakaspalautteet voi jättää omaan arvoonsa. Usein niissä on taustalla palautteen jättäjän henkisessä tilassa olevat ongelmat ja erittäin usein se johon palaute kohdistetaan, on vain välikappale.

Kun tietää että itse on toiminut oikein niin noilla palautteilla ja lausunnoilla voi pyyhkiä hanuria. Elämässä yleensäkin kannattaa katsella tulevaisuuteen ja jättää kaatuneen maidon perään haikailu sillensä.

Kirjoitettu

^ näin se järjellä ajateltuna on, koska on täysin puhdas omatunto ( toisin kun mummolla ja Rouvalla) ei olisi uskonu että Rouvakin valehtelee kun vanha kana että "yrittää jaksaa käydä 2 päivää viikossa"..kun hän itse ne päivät on sanellu koko ajan...ja se että "käymme kehityskeskuteluita" sille ei voi kun nauraa, sillä Rouva on täysin kykenemätön keskustelemaan kanssani, ei olla muuten ikinä "keskusteltu" ja kun hän ei vielä tervehdi eikä lähteissäni sano hei, niin kertoohan sekin jo...
Yritin sinne Valviran lakinaiselle soittaa, mutta menee puhepostiin. Kokeillaan joskus myöhemmin.

Yleensä tämmöiset lappuset pidän vähän aikaa, mutta sitten käsisilppuriin, en mä näitä säästä.
Silti, tietyt lauseet porautuu muistiin ikuisesti, kuten se ( olin työvoimatoimiston käskystä käynyt psykiatrilla aiheena "miten työttömyys on vaikuttanut mielenterveyteen") psykiatrin mielestä "on manipuloinut ulkonäköään tehden itsestään lähes tunnustamattoman, mm. värjäämällä  hiuksensa ( stana tämä tulee taas esille täysin epäolleellinen seikka tässä työssä) ja pukeutuminen muuttunut sitten opiskeluaikojen. Ei herrajumala!

No, ite ymmärrän että on niitä muitakin paljon höhlempiä kuin minä.

lisäys: no nyt pääsin kertomaan ja olin harjoitellut jo rauhallisesti kertomista.
He tekee vain työtään lakisäännösten mukaan, mutta tällä puhelulla sain asian käsiteltyä ja paprut menee silpuksi ( kunhan olen käyttäny osan paperista muistiinpanopapereina.)

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

No, mä ainakin tiedän mitä EN tiedä.
Mutta hieman jäi mietityttämään, kuulemma tämä 80v ajokorttitodistusmummeli ihmetteli Valviralle myös sitä ettei Iisakkilalla ole esimiestä. Siitä ei vastaanotolla todellakaan ollut puhetta.
Pakko Rouvan on ollu tämä sanoa - Valvira oli sitä mieltä että Rouva on mun esihenkilö.
Toisaalta, kävin tänään hammaslääkärissä jossa toimii vain hammaslääkäri ja hammashoitaja.
Hammaslääkärillä nyt ei ole esimiestä missään, jos on pienessä yrityksessä yrittäjänä, eikö muka voi olla itsenäisesti ilman mitään esimiehiä....?? freelancerit, ei heilläkään mitään esimiestä ole.

Katsoo nyt mikä on tilin saldo vuoden päästä, siitä voi sitten miettiä onko tuhlattu vai ihan ok. Tosi paljon olen jättänyt hankinnoista pois, ja jää se älypuhelinkin.
Viikon loppupuolella voi laittaa sen työttömyysperuspäiväraha-hakemuksen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.