MTBfin67 Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2017 Tänään tuli kiinnitettyä etuhaarukan kruunuihin vahvikkeet ja hitsattua imukaula. Pikkuhommia riittää. Valokuvat tulee jossain vaiheessa. Tänään ei ennättänyt kuvata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2017 Hitsaamalla jatkettu vetoakseliImukaula on vähän karun näköinen koska laipan ja putken saumakohtaa joutui täyttämään sisäpuolelta jotta sen sai siististi sisäpuolelta. Sisäpuoli on ainakin siisti jo tässä vaiheessa. :-)Etuhaarukan kruunujen vahvikelistat paikoillaan. (Varoitus: kuva sisältää tuotesijoittelua :-D)Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2017 Nyt olisi ehkä syytä laittaa tilannepäivitys tänne. Pari iltaa on kulunut etu- ja takanavan teon parissa. Materiaalina on alumiini ja navan keskiosaan on pitänyt hitsata kolme laippaa. Yksi vannetta, yksi hammasratasta ja yksi jarrulevyä varten. Laipat oikaisin sorvaamalla hitsauksen jälkeen.On aika juhlava tunne kun ensimmäistä kertaa on rullaava alusta.[emoji2] Ei tuolla vielä vähän aikaan ajeta, mutta sekin hetki lähestyy. Aika paljon osia pitää vielä sorvata ennen kuin pääsee tekemään koekasausta.Vetoakseliin kiinnitetty vapaaratas.Tuohon tulee vapaarattaan laakeroitu keskiö, joka sallii eturenkaan pyöriä nopeammin kuin takarenkaan kaarteissa.Sent from my cellphone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2017 Pientä edistystä tapahtuu. Ei niinkään omasta ansiostani, vaan siksi kun sain osia leikkurista.Takajarru piti sovittaa paikalle alustavasti. Akselina on tässä pelkkä kierretanko. Lopullinen akseli tulee olemaan 17mm:n ST355:stä tehty.Etujarruna tulee olemaan enduropyörästä peritty Brembon jarru. Jarrulevy on omaa suunnittelua ja materiaalina 4mm:n kulutuslevy. Ei pitäisi olla vaihtotarvetta ihan heti. Saa nähdä onko se liian kovaa jarrulevyksi. Siinä tapauksessa täytyy leikkauttaa uusi jostain pehmeämmästä.Vetopuolella on niin ikään kulutuslevystä leikkautettu ratas.Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Moottorin eturipustuksen ja vapaakytkimen keskiön valmistuksen kanssa on vietetty yksi ilta. Vapaarattaan peitelevy jäi viimeistelemättä, kun loppui aika ja nallit. Yllättävän paljon noinkin "mitättömien" hommien kanssa tuhraantuu aikaa, ja pikkuosaa pitää tehdä vielä iso kasa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2017 Paria väliholkkia ja tukilaakerin pesää vaille valmis vetoakseli ja vapaaratas.Sent from my cellphone Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Duderino Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Oululaiset kehu jotain tämmöstä, sen jäljissä on kuulemma hyvä ajella. En tiedä onko ihan samanlainen mikä siellä Oulussa liikkuu. http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=12133&hilit=telat#p108410 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Oululaiset kehu jotain tämmöstä, sen jäljissä on kuulemma hyvä ajella. En tiedä onko ihan samanlainen mikä siellä Oulussa liikkuu.[/url] http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=12133&hilit=telat#p108410 Minulla on sellainen tunne että budjetti saattaisi ylittyä...Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Duderino Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Juu, ei oo ihan halapaa. Tää on kanssa mielenkiintoinen projekti, hydrauliikalla tehty 2WD mopo + talveksi tela. Suzukilla tais olla kaupallinenkin 2WD, joka oli tehty hydrauliikalla. http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=506 http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=503 http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=2137 Valo ite alumiinista osia sun muuta jännää Koko ketju: http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=2162&hilit=alumiinin+valaminen#p16814 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBfin67 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2017 Juu, ei oo ihan halapaa. Tää on kanssa mielenkiintoinen projekti, hydrauliikalla tehty 2WD mopo + talveksi tela. Suzukilla tais olla kaupallinenkin 2WD, joka oli tehty hydrauliikalla.http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=506http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=503http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=2137 Valo ite alumiinista osia sun muuta jännää [emoji4] Koko ketju:http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=2162&hilit=alumiinin+valaminen#p16814Tuollasta mietin itsekin aluksi, mutta siinäkin tuli eteen lähtökustannukset. Telaversion kohdalla epäilen että se ei ole riittävän ketterä meidän tiukkoja mutkia sisältäville maastopyöräpoluille - siksi tämä diy-mopo. Siinäkin tosin ohjausnivel rajoittaa etupyörän kääntämistä.Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään