Jump to content
ESTETTY

Polkujen talvikunnossapito


MTBfin67

Recommended Posts

Hitsaamalla jatkettu vetoakseli

3f3e176bfb92bd267f0aa6f03dbdfd30.jpg

Imukaula on vähän karun näköinen koska laipan ja putken saumakohtaa joutui täyttämään sisäpuolelta jotta sen sai siististi sisäpuolelta. Sisäpuoli on ainakin siisti jo tässä vaiheessa. :-)

a1b8068572b367bbdec1ba61273ba7b8.jpg

Etuhaarukan kruunujen vahvikelistat paikoillaan. (Varoitus: kuva sisältää tuotesijoittelua :-D)

06231872bc41df55129001da7f52fc1f.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nyt olisi ehkä syytä laittaa tilannepäivitys tänne. Pari iltaa on kulunut etu- ja takanavan teon parissa. Materiaalina on alumiini ja navan keskiosaan on pitänyt hitsata kolme laippaa. Yksi vannetta, yksi hammasratasta ja yksi jarrulevyä varten. Laipat oikaisin sorvaamalla hitsauksen jälkeen.

7efe23d69dc9e4048f019b5ed1433e58.jpg

a894444b1831d06616128cc9a0a3b104.jpg

On aika juhlava tunne kun ensimmäistä kertaa on rullaava alusta.[emoji2]

47baddb0b40e2243b3c96b0ae01992bb.jpg

Ei tuolla vielä vähän aikaan ajeta, mutta sekin hetki lähestyy. Aika paljon osia pitää vielä sorvata ennen kuin pääsee tekemään koekasausta.

71d21cb823da9778017ef60fd8d26ef9.jpg

Vetoakseliin kiinnitetty vapaaratas.

a27a808675dfd26df49c4f3d8701ffd0.jpg

Tuohon tulee vapaarattaan laakeroitu keskiö, joka sallii eturenkaan pyöriä nopeammin kuin takarenkaan kaarteissa.

Sent from my cellphone using Tapatalk


Link to comment
Share on other sites

Pientä edistystä tapahtuu. Ei niinkään omasta ansiostani, vaan siksi kun sain osia leikkurista.

e5ada6e8339fcb39542de505da9ae69c.jpg

Takajarru piti sovittaa paikalle alustavasti. Akselina on tässä pelkkä kierretanko. Lopullinen akseli tulee olemaan 17mm:n ST355:stä tehty.

63a9d3a0391ed3956bf223f4fac6a93f.jpg

Etujarruna tulee olemaan enduropyörästä peritty Brembon jarru. Jarrulevy on omaa suunnittelua ja materiaalina 4mm:n kulutuslevy. Ei pitäisi olla vaihtotarvetta ihan heti. Saa nähdä onko se liian kovaa jarrulevyksi. Siinä tapauksessa täytyy leikkauttaa uusi jostain pehmeämmästä.

a47a55a65e45901738ac70fb327adc7c.jpg

Vetopuolella on niin ikään kulutuslevystä leikkautettu ratas.


Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Juu, ei oo ihan halapaa.

Tää on kanssa mielenkiintoinen projekti, hydrauliikalla tehty 2WD mopo + talveksi tela. Suzukilla tais olla kaupallinenkin 2WD, joka oli tehty hydrauliikalla.

http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=506

http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=503

http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=2137

Valo ite alumiinista osia sun muuta jännää :)

Koko ketju:

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=2162&hilit=alumiinin+valaminen#p16814

Link to comment
Share on other sites

Juu, ei oo ihan halapaa.
Tää on kanssa mielenkiintoinen projekti, hydrauliikalla tehty 2WD mopo + talveksi tela. Suzukilla tais olla kaupallinenkin 2WD, joka oli tehty hydrauliikalla.
http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=506
http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=503
http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=2137
Valo ite alumiinista osia sun muuta jännää [emoji4]
Koko ketju:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=2162&hilit=alumiinin+valaminen#p16814

Tuollasta mietin itsekin aluksi, mutta siinäkin tuli eteen lähtökustannukset. Telaversion kohdalla epäilen että se ei ole riittävän ketterä meidän tiukkoja mutkia sisältäville maastopyöräpoluille - siksi tämä diy-mopo. Siinäkin tosin ohjausnivel rajoittaa etupyörän kääntämistä.


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.