Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rutilus Kääk sentään!

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^  kerron vain miten asia on. En väitä jos en tiedä, ja kivusta on ihan liikaakin kokemusta. 
Mutta kuten sanottu, tiesin mikä vaiva ja mikä auttaa...

Olen itekin monta kertaa...että jos jotain alan niin se menee maksimaalisiin mittoihin. Ainut on tämä lintuharrastelu, ja tekee ihan hyvää että olen tässä "ekaluokkalainen". Tosin olisihan se kiva jos....

...olen kuin nahkiainen; joko vihataan tai rakastetaan, välimuotoa ei ole. 
nakkila24g%20tn2-4a.jpg?img=smaller

..ja pahintahan on jos on "ihan kiva", "tavallinen"

Olin 3 vko sitten ihan pohjalla ja pelkäsin oikeesti että nyt tulee noutaja, sydän pysähtyy tai jotain. Mietin että aikoinaan sairaalassa pääsin pois kun painan 40kg... 
Anoreksian jälkeen suhde ruokaan on ollut tosi vaikeaa. Se vaan pitää ite oivaltaa, nyt on kohta kolmas päivä kun en käy vaa`alla, se on ihan sama mitä painan - muistan kun pyöräilin sen 40 240km vuonna 2009 niin paino meni ekaa kertaa alle 50kg. 
Että ei mitään hätää, saa syödä ja ei tartte urheilla 🙂 

• Viestejä 599
  • Katselut 22.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kuten sanottu, jännittää kaikki missä on muita ihmisiä. Mutta en tienny että näin paljo, sykettää niin että heikottaa. Ja miksi? kun päivän tehtävinä on joulukorttien vienti tutuiksi tulleille henkilöille ruoka-apujonoon, ja sitten patikoin Rantaperkiön lintukävelylle. 
Ruokajako olisi 10.30 ja lintukävely alkaa klo 11 eli molempia ei saa, kun tapahtumien väli on 12km. 
Miten pukeutua? otanko pikkukiikarit, varmaan järkevämpi kun kävellään metsässä. +5 astetta, mutta kylmä tuuli että en näe myöskään järkevänä seisoa ruokajonossa yli 3 tuntia. Että ei tartte heti merisään jälkeen lähteä. 

Aamulehden kolumnin(kin) lukeminen on ???? "Antti Autio, jonka striimiluvut huitelevat miljoonissa"  Antti Autio? striimi? kuratoitu ja sitten mitä ovat Spotify, Tidal, Qohuz 🙃 jotain musiikkia kuunnellaan, mä kuuntelen radiota ja ulkona luonnon ääniä. Suoratoisto? Onhan se radiostakin "suora lähetys"

Jouluhössötys. Äitee on ihan hermona ja valittaa kun on  niin paljo tekemistä, laatikot ja kinkut sun muut. Voisi ne laatikot ostaa kaupastakin? 84-vuotias tekee kaiken, ja aina sitten sitä ruokaa jää ylitte. Ja isä odottelee pankkikorttiaan, kun meni vahinkossa ehkä...kaikki menee nyt äiteen tililtä, tarjouduin maksamaan mutta ei käy. 
Miksi ylipäätään joulusta on tehty ruokajuhla? 

Onneksi on kohta ohi!

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Mutta kuten sanottu, tiesin mikä vaiva ja mikä auttaa...

Laitoitko yksityisviestin?  Sillähän olisit saanut halutessasi autettua...  🤔

Ja faktantarkastus on aina silloin tällöin piristävää. Pirkkalan Suupankujan (ruoka-apu) ja Rantaperkiön lintukävelyn (Tuomikuja) välillä on 6.8km kävelyreittiä pitkin. Ei 12km...  😉

image.thumb.png.9440239b9bbc747e998fe5c606d6bee9.png

Ei siinä liiottelussa toki mitään ihmeellistä ole, onhan erään maan pressakin väittänyt lopettaneensa kohta 10 sotaa (joista osa ei ole koskaan alkanutkaan) 😄

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ en laita yksityisviestiä, en varmaan pystykään kun en sinne pääse. Ja miksi? jos ja kun minä olen alempaa kastia, niin en tasan tee aloitetta auttaa parempaa väkeä. Kysyä voi. 

öö...ajattelin sitä kokonaiskävelymäärää eli ruoka-avulle ja takas ja Rantaperkiön paikalle ( ja takaisin myös). En mä jaksa ajaa pyörällä niin pitkää, ja Härmälässä on se kaamea ylämäki. 
Ulkoilua tuli kuitenkin yli 6 tuntia ja se on se oleellisin asia. En mä mitään kilometrejä yhteen laske. Voittoa on jo se että aamulla herää ja jaksaa edes jotain ulkoilla. Ja muistaa syödä. 
Uskoakseni lintukävely oli mukavampi kuin ruoka-apujono, ja voitin jännitykseni! Lintukävely tosin loppua kohti meni enimmäkseen rupatteluksi, mutta olen iloinen kun sain auttaa kaveria terveysvaivan tiimoilta. 
Ja uusia havaintoja, vetäjän mukaan tuo on kuusitiainen. Tuolla menee hippiäinen, näin linnun mutta energiani oli jo niin lopussa etten jaksanu kiikaroida. 

Sinänsä lohduttavaa, että muillakin aloittelija-lintuharrastajilla kuten myös konkareilla on samoja mietteitä ja kokemuksia lintutarkkailun suhteen. Ja yksi osallistuja oli ihan kääk! kun kerroin että kävelin Loukonlahdelta...

Peipponen viime vuodelta Rantaperkiön paikalta

peippo%20R1d.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Annan nyt tässä oma-aloitteisesti  ja kokemuksen perusteella hoito-ohjeen, jos on haava tai rakkula ja etenkin jos se tulehtuu. 
Hoidin tulehtunutta rakkoa ns. oikaoppisesti eli juoksevan veden alla hulittelu, desinfiointiaine, antibiootti. 
Ei. Pahenee vaan. 
Mutta annas olla kun kävin ostaan auringonhattu-uutetta ja töpöttelin sitä > alkaa jo parantua, ei ole enää tulehduseritepaukuraa ja turvotus laskenu. 

Sivupalkki: lunta tuli vähän aikaa, mutta samantein suli maahan päädyttyään. 
...."seuraava työpäivä" 🕊 tsemiä! 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ Prismasta 3.55e, 57% 😛. Apteekissa paljo kalliimpaa, samoin kuin melatoniinivalmiste; apteekissa 1.9mg 90tabua noin 25e, mutta Tokmannilla ihan sama valmiste 200kpl noin 15 euroa. Yleisesti vitamiinien kanssa ihan sama juttu, ja apteekissa ei edes ole käyttämääni Magnex-valmistetta. 
Ja kansii vertailla myös kipulääkkeitä; Ibumax on puolet edullisempi kuin Burana, ja ihan saman asian ajaa.
Ostin kesällä kaatumisruhjeisiin apteekista rasvalappuja tjsp > tilanne paheni aika järkyttävän paljo. Tosin olen niin laiha että energia ei riitä ruhjeitten parantumiseen...jos nyt pitäisi "tippa" laittaa niin on aika näytillä mun verisuonet...tuohon kun laittaisi nahkiksen ,,,

* ehtikö concorde ensin, Chris Rea on menehtynyt....coming home for Christmas...

* on kivojakin joululauluja; Tonttu, Oi Jouluyö, Varpunen Jouluaamuna...just tuli tuo Tonttu radiosta, ja senjälkeen Veskun joululaulu...

...joululauluista, mitens se menikään..
Joulupuu on varastettu
poliisit on ovella
joulupukki hirtettynä
roikkuu kuusen oksalla

Kuusen pienet kynttiläiset
poltti pirtin poroksi ( Fingerporissa? )
ympärillä lapsukaiset
värjöttelee alasti 

Kiitos sulle valtiovalta kun tuet meitä köyhiä
sinnitellään elämässä havannoiden lintuja

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Foorumin Joulu. 
No ihan kivat vaan teille, myös Vesalle ja Sulolle. Mä yritin parhaani.

Se vaan että sitä otetaan itsestäänselvyytenä, ja arvon ymmärtää vasta kun sen menettää. 

Kirjoitettu
24.12.2025 klo 21.29, tempokisu kirjoitti:

Foorumin Joulu. 
No ihan kivat vaan teille, myös Vesalle ja Sulolle. Mä yritin parhaani.

Se vaan että sitä otetaan itsestäänselvyytenä, ja arvon ymmärtää vasta kun sen menettää. 

Meinasin jo laittaa että tässäkö se nyt oli, Kisun EXIT, mutta ei, tuolla kuikuili salaa taustalla sivustoa vaikka mitään oo tänne laittanutkaan pariin päivään. 🙂

Ja mitä sinä vieläkin piruilet mulle, mähän pyysin anteeksi jo ja hyväksyit anteeksipyynnön. Tai toi "kivat vesalle" oli vain sit hyvänjoulun toivotukset Kisumaiseen tyyliin! 🙂

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Oon ollu ja oon kipee, vähä katsellu....mutta yritän jaksaa edes jotain syödä...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
no painovihrepaholainen taas...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

huomenta...no kiva että kiinnostaa 🥰 anteeksi, mutta en ite kyllä lähtisi seurailemaan kukas täällä on käyn lukemasas ja mitä ...

nakkila%20koe6.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
21 tuntia sitten, VesaP kirjoitti:

Meinasin jo laittaa että tässäkö se nyt oli, Kisun EXIT, mutta ei, tuolla kuikuili salaa taustalla sivustoa vaikka mitään oo tänne laittanutkaan pariin päivään. 🙂

Ja mitä sinä vieläkin piruilet mulle, mähän pyysin anteeksi jo ja hyväksyit anteeksipyynnön. Tai toi "kivat vesalle" oli vain sit hyvänjoulun toivotukset Kisumaiseen tyyliin! 🙂

Niin, "kivat vaan teille, myös Vesalle ja Sulolle" että siis kaikille. Ja varsinaista jouluahan toivottelin "nahkeeta joulua" - myös Vesalle ja Sulolle. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen saanu sen vaikutelman että vihaatte mua eniten.
Mitään salaa jossain ole käyny lukemassa, kai sitä saa ( vielä )käydä katsomassa, ollut joku sivupalkin postaus jäänyt "kesken" että mikähän se juttu on...

Mutta olen täällä tässä jo useammankin kerran kertonu että ei jaksa tätä kotiarestia enää. 
Merisää tulee vielä tänä vuonna ainakin kerran 31.12. 2025.

Enkä lähde siltoja pottaen tai ovet paukkuen vaan ihan hiljaa hiiviskelen. 

Kirjoitettu
28.12.2025 klo 10.57, tempokisu kirjoitti:

Niin, "kivat vaan teille, myös Vesalle ja Sulolle" että siis kaikille. Ja varsinaista jouluahan toivottelin "nahkeeta joulua" - myös Vesalle ja Sulolle. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen saanu sen vaikutelman että vihaatte mua eniten.

Oletan että olet väärässä. Tuskin Sulo sua VIHAA, ja miksi minä vihaisin kun kuitenkin 20 vuotta ollaan annettu jo sanan säilän heilua ensin toisella palstalla ja nyt täällä. Jos vihaisin niin olisit ollut ko 20 vuotta jossain esto-filtterissä. Vielä et sinne ole päässyt. 

Ja ei sitä nyt tarvii mitään salapoliisityötä tehdä että näkee ketkä on palstalla ja ketkä ei, ihan etusivulla on lista käyttäjistä ketkä on paikalla. Ei tarvii urkkia eikä kyttäillä sen kummemmin.

Hyvää vuotta 2026 Tempokisulle vaan! Nauti eläkepäivistäsi!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.