Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Kirjoittaja ^ Kiitos, samoin ~ 2025 on ollu yhtä painajaista ( kela-hakemuksia ja hylkyjä sekä muutoshakua, luunmurtumia, paino-ongelmaa ( toisinpäin kun yleensä ) muutakin sairastelua joista en halua kertoa...) Ai ei vihaa? miksi sitten tämä kotiaresti, joo ene edelleenkään tiedä miksi.....mutta kuten sanonu miljoona kertaa, olen tähän väsyny. Ja eläkeläisellä on tunnetusti niin paljo tekemistä että palstailu jää vähemmälle, ja päivän ensimmäinen työ on selvittää mikä päivämäärä ja viikonpäivä tänään on.... Huomena tulee vielä tänne merisää.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Siis et edelleenkään ymmärrä miksi. Omalla kuolemallaan herkuttelu oli vähän outoa.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Kirjoittaja ^ no korjataan, en tiedä. Oon ollu "rajalla" 4 kertaa. Kolme näistä liittyi ei-herkutteluun, yksi verenpaineen romahdukseen. On ollu sairauksia, ja on vieläkin, ja olisi ollut joskus helppoa vaan luovuttaa. Mutta kun en. Just muuten oli Aamulehdessä toimittaja kertoi ( juttusarja sairaudesta ja toipumisesta ) kun RR oli 65/37 niin sairaalassa alettiin kärrätä elvytyslaitteita....vai niin. Ollut myös elämäntilanne että ei jaksa, palkkaa tuhannen euroa kuukaudesassa, eikä säästöjä. Sitten tuli nahkiainen ja korona. Asiat voi muuttua, onneksi.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Kirjoittaja Elämän koulu on kova mutta tyhmä ei muuten opi. Kaikki tekee virheitä, mutta viisas oppii virheistään. "Älä pelkää kuolemaa. Pelkää elämättä jäänyttä elämää"
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Tärkeintä on kirjoittaa aiheenmukaiset tarinat niille kuuluviin säikeisiin. Jos satunnainen foorumilukija ei halua lukea toisten murheista tai sairauksista, niin voi jättää elämäntuska- ja sairaustopikin lukematta, mutta silloin niitä juttuja ei halua kuulla "viimeinen tekosi"- , "kävely"- tai vaikka "mikä ihmetyttää juuri nyt" - topsuista... ja kuolema-jutut ja vastaavat kannattaa soittaa/kirjoittaa mielenterveyslinjoille/-chatteihin eikä fillari-offtopicciin... Sieltä saa tarvittaessa oikeaa apua ammattilaisilta.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Kirjoittaja ^ no hei ei tässä enää mitään väliä mitä tänne kotiarestiini kirjoitan ( tai sitten en vaan tajunnu viestisi pointtia) Olen käyny terapiassa, tuossa kuukauden kuluttua seuraava käynti mutta pahus sentään terapeutti siirtyy Tampereelle Tipotielle #böööö# Ja olen saanut elämänhaluni takaisin, tässä on vaikka miten paljo kivaa projektia sun muuta tekemistä/koettavaa. Siis juuri tästähän mä haaveilin, ei oikeita töitä mutta tulee toimeen 😎 Ei tarvitte, mutta voi. Ja kansii iloita siitä mitä on, eikä murehtia siitä mitä ei ole. Tosin ei heti tule mieleen mitä ei ole....no se 1200mm teleobjektiivi, laitetaan kummiskin harkintaan. Muokattu: 30. Joulukuuta, 202530. Joulu, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu Kirjoittaja 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: Tärkeintä on kirjoittaa aiheenmukaiset tarinat niille kuuluviin säikeisiin. Jos satunnainen foorumilukija ei halua lukea toisten murheista tai sairauksista, niin voi jättää elämäntuska- ja sairaustopikin lukematta, mutta silloin niitä juttuja ei halua kuulla "viimeinen tekosi"- , "kävely"- tai vaikka "mikä ihmetyttää juuri nyt" - topsuista... ja kuolema-jutut ja vastaavat kannattaa soittaa/kirjoittaa mielenterveyslinjoille/-chatteihin eikä fillari-offtopicciin... Sieltä saa tarvittaessa oikeaa apua ammattilaisilta. Lukenu tämän nyt varmaan kymmeneen kertaan enkä vieläkään ymmärrä...kuka nyt oikeesti lukee jotain 8 vuotta vanhoja viestejä(ni), ja mitä olen seurannu niin teillä niitä sairauksia ja tuskia on paljo enempi kuin mulla, että tsemiä vaan. Joka tapauksessa, "se" on meillä kaikilla edessä. Huomena tulee vielä merisäätiedot, luvassa on erikois-postaus.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 202530. Joulu 30 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Lukenu tämän nyt varmaan kymmeneen kertaan enkä vieläkään ymmärrä... Mitä sä, korkeasti koulutettu lääkäri, et tuosta ymmärtänyt? Siihähän oli kiteytettynä kissakaffilan perustamisen juurisyy. To 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: ^ no hei ei tässä enää mitään väliä mitä tänne kotiarestiini kirjoitan... Ja tuossa seuraus. Nyt he, jotka haluavat lukea kissakaffilaa, voivat sen tehdä, mutta kenenkään ei ole pakko.
Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 202531. Joulu Kirjoittaja 19 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Mitä sä, korkeasti koulutettu lääkäri, et tuosta ymmärtänyt? Siihähän oli kiteytettynä kissakaffilan perustamisen juurisyy. To 🙄 joo tota öö....aika alkeistasolle jäi. Mitä mä yliopistossa opin? Että tämä ei ole mun ala. Sen minkä osaan, opin joko itekseni tai ite olin potilaana. Nyt olen just oikealla tittelillä ja "vapaa". Ei työkyvyttömyyseläkettä myönnetä nivelrikon tai kylkiluumurtumien takia...
Kirjoitettu 1. Tammikuuta1. Tammi Kirjoittaja Silti, naurattaa kun tyyppi menee lääkäriin ja lääkärin toteamus on että "nielu punoittaa"....ja iteltä silmälääkäri kysyi "näetkö auringon ja tähdet - jos ei ole pilvistä ?"...eikä ollu vitsi ( meinasin lähteä kesken pois...) vaan mulla on tuon perusteella tosi hyvä kaukonäkö 😂 viittaan "korkeakoulutettu"-asiaan. Selailin "Avainapteekit"-lehden. Siinä mainostetaan laihdutuksen tehostamiseksi pillereitä, Formoline L112 extra, 64 tablettia 56,60e. Tabletit sitovatnoin 2/3 ravinnon rasvoista. Eli sama kun aikoinaan Alli? Ja tämä tablettipakkaus on "lääkinnällinen laite" Samaisessa lehdessä mainostetaan myös yskänlääkkeitä. Bronwell kids+family on yskänsiirappi flunssan yhteydessä esiintyvään yskään. Sitten on Brownwell Night flunssan yhteydessä esiintyvään öiseen yskään. ...onkohan noihin jotain aikarajoja, milloin se on yskää tai öistä yskää ...onneksi ei tartte näistä enää tietää mitään. #¤ muutoksia on tulossa, nyt toi Kela-korvattavien lääkkeiden omavastuu on 70,33 euroa, kääk! Muistan kun se oli aikoinaan 40 euroa. Ai pahus kun jäi eilen yksi lääkepurkki ostamatta... ***** Huh hellettä sanoin tempokisu pakkasta -13 °C. Kävin kaupassa ja takas tulin takki auki ja paljain käsin, piti kävellä tosi hitaasti ettei olisi ihan hiottanu..kotona heti varpaiden huiluttelu kylmässä vedessä...
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Kirjoittaja Siis mikä on?? alussa tiaiset ja mustarastaat jo odotteli ruokintapaikallani ( metsänreunassa ) mutta nyt ei kelpaa. Vaihdoin talipötkylän, 2 päivään ei nokkaisuatakaan. Auringonkukansiemenet ei kelpaa. Orava on näköjään käyny omalla ruokapaikallaan. On lintulauta siemenillä, ja 2 talipötköhimmeliä. Mitä tehdä, jätänkö yhden talihimmelin siihen ja vaihdan paikkaa. Kuva talvelta 2023, no ehkä tämä mun lintukuvaus oli sitten tässä. Nimittäin lokkien kutukivi on ihan uponnu veteen.
Kirjoitettu 3. Tammikuuta3. Tammi Kirjoittaja ! no nyt voi tuulettaa, Tour deSprintin sprinttivoitto Jasmi Joensuulle ***** Mutta mitä ihmettä?!? Juttu Aamulehdessä, perheenisä on teknologiajohtaja ja mielestään hyvätuloinen, mutta 5-henkisen perheen lomamatkaa pitää ( taloudellisesssa mielessä) suunnitella. Herralla on 8 eri tiliä. On ruokatili, autotili, lainatili, lasten harrastustili....Kun palkka tulee, herra siirtää kullekin tilille kuukaittaisen erän. Ja tämä on herran mukaan elämänhallinta on helpottanu tosi paljo. Jätän sanomatta jotain...olisiko sulla nyt varaa vaikka lomamatka 10k e, tai vähän käytetyn auton osto 30k e. En ole ikinä seuraillut aktiivisesti tiliotetta tai mitä menee ruokaan, tai autoon. Jos ei ostele nukkeja ( viimeksi ostin yhden syyskuussa ) niin tällä kansaneläkkeellä ja säästöillä menee ihan ok.
Kirjoitettu 4. Tammikuuta4. Tammi Kirjoittaja Ihminen tiedostaa oman paikkansa ja olemisensa vertailussa muihin, onhan se hyvä tietää miten ränkkäytyy kaikessa. 😂 joo nimenomaan. Jätän teidän arvailujen varaan miten oman ränkkikiäni "kaikessa" aattelen. Ei se ole se. Sillä tempokisu voittaa aina.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi 6 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Sillä tempokisu voittaa aina. Tää jaksaa huvittaa minua. Mutta jääköön perustelematta.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi Kirjoittaja ^ 🤣 no sehän on kiva että olen iloksi! elikkä taas voitto. sana "ränkkäytyy" tosin on mulle outo sana enkä osannu taivuttaa...( ja niitä outoja sanoja on vaikka miten snapchat, spotify ymsp ) Ja mitäs on tämä mainos "laskimme hintoja" näen sieluni silmin sen fingerporilaisittain.... Laitoinko tämän jo? ( menny päivärytmi ihan sekaisin kun on kuumetta, ja anteeksi linnut en jaksanu lähteä...) joku tyyppi siellä feisbuukissa laittoi että kun olen kaunis, rauhallinen ja ystävällinen...( naurua taas ) valitettavasti kieltäydyin kaffittelusta ( VesaP! sinähän vihjasit jotain sinnepäin ) ja kyseisen tyypin pitäisi nyt ihan eka käydä optikolla.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään