Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rutilus Kääk sentään!

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ äh, siittä on liian kauan kun tämän elokuvan katsoin , muistan kun Claudia Cardinale vei vettä työmiehille....ja se kohtaus menikin niin että isä oli hirressä ja poikansa olkapäillä, ja tää pääpska tyrkkäsi huuliharpun pojan suulle, isä taisi ite horjahtaa.... 
Entä jos "Harmonican" roolissa olisi ollut Clint Eastwood? No hyvä että Charles Bronsonille annettiin tämä huipputilaisuus. Ja hyvä että tää pääpska kuoli edes hetken kärsien.
Tykkään Clintin elokuvista, mutta tämä oli ehdottomasti parempi, rauhallisempi ja jännittävämpi. Tosin Clintin länskäreissä on parempi musiikki. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 599
  • Katselut 22.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

sivupalkki: ikinä en missään työpaikan kahvihuoneessa käyny, omat eväät ( tai ei silloin kun oli anoreksia) ja termoskaffe.
Ollessani joskus 1995 Valkeakosken terveyskeskuksessa töissä, oli omat eväät ja kerran kun en kaikkea jaksanu ( mustikkapiirakkaa ) laitoin paperiin ja roskiin ( silloin mitään biojätejuttuja ollu) ylilääkäri tuli antaan sapiskaa kun heitän ruokaa pois. Siis se oli mun omaa, saan käsittääkseni tehdä omalle ruokapalalleni ihan mitä vaan. 

Se huoli-ilmoitus jäi vaivaamaan. Tehty 24.9. kello 23.05. Soittelin vielä ja tivasin että kyllä teillä nyt joku puhelinnumero tms. on oltava kuka tällaisen ilmoituksen on tehny. Kyseisenä päivänä nimittäin kävelin 8 tuntia, ihan normaalisti. 
No saivat selville ilmoituksen tekijän, mutta pitää kysyä juristilta saako minulle sitä kertoa. Voi helevatan helvata, mun mielestä mulla olisi päinvastoin oikeus tietää kuka tommosia hössöttää, kuhmu otsassa ja silmänympärys veressä, kun ne tuli vasta 26.9. illalla. 
Ja sitten äitee on vihane kun mun ei tarvi tietää ilmoittajaa, mutta kun haluan. En tee mitään, jos näen kyseisen tyypin niin sanon jotain pirteetä ...onpa kiva kävelykeli tänäänkin tuli 20km kävelyä ihan lintuhavannoinnin yhteydessä....

Kun kävely on kivaa. Kylkihän ei kävellessä ole kipeä ellei ole painavaa reppua, lähinnä se on nilkat ja jalat joitten kestävyydestä se on kyse. Edistystä koko ajan ollut. Vaivaisenluukivusta en enää välitä. 
Ihme juttu muuten sekin kun aina ennen varpaat paleli. No nyt kun kävelee, tuntuu että ne palaa. Kotiin kun tuun niin äkkiä jalat kylmään veteen! 

IMG_0372.JPG?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

sivupalkki: mikä 36 on ja pysyy? Lenkille käsipaino mukaan on hyvä idea, parempi kun nää sauvakävelijät jotka lähinnä laahaa niitä sauvoja sivussaan. Tekisi niilläkin vaikka keppijumppaliikettä, tai sitten joo pienet painot mukaan. 
Mulla on hyvä puoli se että kylähullun mainetta ei tarvi pelätä, kun se on jo ajat sitten saavutettu.

Hauis: 20cm, vyötärö 60-62cm ( riippuu onko syöny just tai ei )lantio sentäs 78cm.  Reisi paksuimmasta kohtaa 40cm.
Pohje 27cm. 
Rinnanympärys sentäs pienentyny yli satasesta 83cm.
Eihän näille arvoille voi kun nauraa 😄  

Ja kun  25 vuotta sitten kilpapyöräilin, paino huiteli 55-57kg, kääk! no se oli kyllä lihasta, oli tosi hyvät jalkalihakset. Vuonna 2009 kun ajoin sen 40 240km niin ekaa kertaa paino meni alle 50kg ja olin mielestäni tosi laiha. Nythän mä en ole laiha vaan luuranko.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Siinä menee taas yksi nukekuvauspaikka. No, eipä pääse mummutkaan uimaan talvella, eikä tuonne ole autollakaan nyt menemistä. 

IMG_0455.JPG?img=smaller

Mutta "#¤ että nää suomi.fi- viestit tulee "semipakolliseksi" - ei tarvitse olla älypuhelinta, riittää kun pääsee internettiin. 
Äitini ei pääse, ja minä en todellakaan halua mitään suomi-fi-viestilaatikkoa, pitää sitten aina kytätä josko on tullut viranomaispostia. Saa sen peruttuakin, puoleksi vuodeksi kerrallaan että paperisena ( mutta miten perua jos ei ole sitä nettiä ). Mä ainakin haluan paperisena niin kauan kun se vain on mahdollista. 
Ja miten on mahdollista että 8.58 verotoimistopuhelin ei vastaa, aikamerkin alkaessa ( numero jo valmiina) painan tasan klo 9.00 soittoa, niin siellä on yli 10 ihmistä jonossa....

Jaha, ja sitten kun saat paketin, se pitäisikin avata jo ulkosalla ettei sisälle tule paperitoukkia. Varo myös jos tulee "vieraita" kylään, etteivät vaan kuskaa paperitoukka-salamatkustajua kotiisi. 

Kirjoitettu

Nyt kisu rupeet kehonrakentajaksi. 

1. syöt ylikaloireilla. Ei rahaa? Onpas: pastaa, riisi, kaurapuuroa hiilariksi, soijarouhetta proteiiniksi (ilmeisesti halvin) ja runsaasti ruokaöljyä kaikkeen, aivan överisti. 

2. pumppailet niillä käsipainoilla ja teet kyykkyjä ja punnerruksia. 

3. sama asenne kun fillarointiin, olethan sä nyt kohta paras. Oikeesti noilla lukemilla rasvat on aika minimissä ja siitä vaan massaa niin joku seniorimestaruus on hyppysissä. Sit vaan joku valmennusfirma pystyyn ja revit rahat heikkouskoisilta. 

Ota vitsinä jos haluat, mutta toisaalta olisi tekemistä, saisit vähän terveemmän kehonkoostumuksen.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
6 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Nyt kisu rupeet kehonrakentajaksi. 

1. syöt ylikaloireilla. Ei rahaa? Onpas: pastaa, riisi, kaurapuuroa hiilariksi, soijarouhetta proteiiniksi (ilmeisesti halvin) ja runsaasti ruokaöljyä kaikkeen, aivan överisti. 

2. pumppailet niillä käsipainoilla ja teet kyykkyjä ja punnerruksia. 

3. sama asenne kun fillarointiin, olethan sä nyt kohta paras. Oikeesti noilla lukemilla rasvat on aika minimissä ja siitä vaan massaa niin joku seniorimestaruus on hyppysissä. Sit vaan joku valmennusfirma pystyyn ja revit rahat heikkouskoisilta. 

Ota vitsinä jos haluat, mutta toisaalta olisi tekemistä, saisit vähän terveemmän kehonkoostumuksen.

Kiitos vinkeistä 😄 
1. Lisänny ruokaa vähitellen, en halua pahaa oloa. 
Valitettavasti noi sun ruoka-aine-ehdotukset ei kiinnosta yhtään. Raejuusto ja kanamuna maistuu, samoin rahka ( Lidlissä on ensi viikolla 4 rasiaa, 2.50e aika hyvä tarjous ) 
2. Juuri tällä hetkellä vasemmalla kädellä ei pumppailla, kokeilin ja kipu on sellaista ei-hyvää kipua kylkiluissa. Teen sen mitä pystyn, mutta kotona. 
3. Ei. Kehonrakennus, salilla käynti, fitnessit sun muut ei todellakaan kiinnosta, saati kilpailut. 
Muutenkin olen aina inhonnu kilpailuja, mutta jotenkin oli saatava itsetuntoa ja -luottamusta että pystyn edes johonkin.

Elämä on liian lyhyt tehdä asioita joista ei tykkää ( paitsi hyvä että oli se työ ja säästin rahaa), pitää tehdä sitä mistä saa iloa ja inspiraatiota ( vaikka siihen nyt "hieman" sitä rahaa menisikin)
Sinänsä mua ei mun kropan ulkonäkö kiinnosta yhtään  ( ja ne fitness-vartalot on mun mielestä kamalia nekin) .

Nyt olen kiinnnostunut rauhallisesta kävelystä, linnuista ja nahkiaisista ja valokuvauksesta. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

"Trump täysin poikkeuksellisessa kunnossa - kardiologilta jäätävä arvio" ( ikäisekseen poikkeuksellisen hyväkuntoinen )

882cbd6bf80bf498f2635304e06d6cab1765d2ffe5b658ae7c38c48dc2a3fef1.jpg

"Paavo Arhinmäki kävi Amsterdamissa - kuva kertoo reissusta kaiken" ...kuva kertoo kaiken^

img-s3.ilcdn.fi%2Ff28ccffdca226716ddc9a89e38bea8fa716cd964154fbc76685f01d924562dc5.jpg

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Sivupalkki: Mun autoni vakuutukset yms. käyttömaksut on kolminumeroinen luku....

Aamulehdessä oli näkymä lääkärin tietokoneruudusta! kääk! tosi monimutkaisen oloinen. Ja koko jutussakin kaikki tuntui monimutkaiselta. ( jota se kyllä jatkossakin tulee olemaan)
En ikinä usko että kaikki potilaat kertoo lääkärilleen myös apteekista ostamansa käsikauppalääkkeet, tai marketista ostamansa vaikka melatoniinin. 
Juuri aikaisemmin oli Aamulehdessä juttua että potilas ei uskalla mennä lääkäriin tai kertoa kaikkea, kun se kirjataan.
Ja jos kirjataan väärin sitä ei sieltä pois saa. Muistan kun hävetti ja nolotti sekä suututti kun 17-vuotiaana Kalevan Kisojen doping-testissä kerroin käyttäväni c- ja e- vitamiinia. e-vitamiini kääntyi e-pillereiksi. Ja siiis minä 17 vuotiaana olin pikkulapsi ( jota tosin olen edelleenkin...)

ps. 1980-luvun doping-testi. Meet kipon kanssa yksin vessaan, ei valvontaa ja tuot kipon virkailijalle. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo ihan pari hauiskääntöä 15kg painolla molemmilla käsillä.....ei pysty. Kammottava kipu iski heti.
Vasemmalla voi jotain tehdä 5kg painolla, mutta se tuntuu turhauttavalta...kymppillä näköjään sujuu, siis vasemmalla kädellä. 

Siis onhan se kiva että tanssi ja masked tulee uusintana aikaisempaan ajankohtaan....mutta näitä uusitaan ainakin 5 kertaa ja muilla kanavilla ( joita mulla ei näy, en osaa tehdä kanavahakua )vielä lisää.Sama juttu nämä Suomen kaunein koti, Maajussille morsian, Yksin ( no et ole yksin kun siellä on kuvausryhmä ja varmasti ensiapuryhmä takana ) erämaassa.....

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

KÄÄK! Kävely Tammelantorille ( noin 16km) sujuikin ihan kivasti, erityisesti Härmälän luontopolku oli kiva ( paitsi osio rautatieasemalta Tammelantorille kun reitit olikin estetty....), olin reilu 2 tuntia etuajassa niin kävelin muutaman lisälenkin.
Nahkiaisten + tyrnimehun jako jo neljältä.
Ja sitten alkoi painajaismainen matka linja-autoasemalle, ei pääse tästä, eikä tuostakaan....jouduin kiertämään niin älyttömän kaukaa että.....kävelyä tuli lähemmäs 30km. 
Linja-autolla sitten kotia lähimmälle pysäkille. 

Minkään muun asian takia kun nahkikset, en olisi tämmöistä reissua tehny ~

Huomena on käytävä kaupassa, meen varovasti cyclolla.

Kirjoitettu

Pitkiä kävelyjä jaksat! Tuota vain hieman ihmettelin, kun 16 km kotoa torille oli suunniteltu ja ok mutta torilta linja-autoasemalle (joka on puolitoista kilometriä) menee noin pahasti pieleen. Vaikka hieman joutui jonkun tietyön takia kiertämään niin eikai siitä nyt kovin montaa kilsaa voi saada aikaan ellei tyyliin Hervannan kautta kierrä 😀

Kieltämättä tietyöt kyllä ärsyttää jalan ja pyörällä. Varsinkin kun autotiet pidetään yleensä auki ja kevyt liikenne pistetään kiertämään.

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

😄  voi hyvänen aika, Rautatieasemalta Tammelantorille tuli ensin huteja ja sitten aika iso kierto, tein myös lisälenkkejä kun olin torilla jo kahden maissa ( en mä kahta tuntia ala istuskeleen) takaisintulo oli painajaista, Tullintorilta ei päässy, jouduin kiertämään (  missä mä oon? miten täältä pääsee pois?)  Viinikan liikenneympyrän  kautta ja sitten sieltä linja-autoasemalle. 
Menomatkan menin Härmälän luontopolkua, ja Arboretumin kautta tuli hieman kiertoa mutta sai kävellä pehmeellä alustalla. 
Onneksi menin kävellen, fillarillahan toi olisi ollut vielä painajaismaisempaa ja varsinkin kun en vielä uskalla kun pitäisi nojata oikealla kädellä tankoon. 
Tänään oli tarkoitus käydä cyclolla kaupassa, mutta jalat niin kipeet etten uskaltanu, kävelin vähemmän reippaasti pari tuntia ( lisäksi pieni käynti kuvauspaikalla, ei tyyntä hyvä etten ottanu tarvikkeita mukaani....)
Todennäköisesti näin ohkasilla jaloilla ei pyöräillä kun ensi keväänä? 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.