Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Eikös se ole hyvä, että joku välittää niin paljon, että tekee tuollaisen ilmoituksen? Useimmitenhan noi tehdään perhepiirissä.... Mutta tuota sivupalkkia seuraten sulla on tainnut olla viime aikoina liki päivittäin jotain fyysistä ongelmaa (kaatumisia , syöminenkin sattuu ym. ) , joten eikös tuollainen ilmoitus ole aika aiheellinenkin? Toivottavasti asiat menee parempaan suuntaan, oli ilmoitusta tai ei.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: #¤" voi olla vaikeeta. OmaVerossa asiani ei hoidu, tarvisin keskusteluapua. Meen sitten joskus kävelllen + nyssykällä verotoimistoon erittäin hyvissä ajoin Mut jos vaihtaa tekniikkaa. Mee vasta iltapäivällä. Kaikki kiireiset tunkee jonoon 'hyvissä ajoin'. Sama juttu Lohjalla huslabin ajanvarauksettomassa jonossa.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Kirjoittaja 57 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Eikös se ole hyvä, että joku välittää niin paljon, että tekee tuollaisen ilmoituksen? Useimmitenhan noi tehdään perhepiirissä.... Mutta tuota sivupalkkia seuraten sulla on tainnut olla viime aikoina liki päivittäin jotain fyysistä ongelmaa (kaatumisia , syöminenkin sattuu ym. ) , joten eikös tuollainen ilmoitus ole aika aiheellinenkin? Toivottavasti asiat menee parempaan suuntaan, oli ilmoitusta tai ei. No kipuja on ihan stanasti ja kyllähän nämä nyt päivittäisiä on - ootko ite kaatunu fillarilla, että siinä on sitten kipee päivä ja kivuttomia ja taas kipeetä. Kipeetä on, ja mulla paranee ( on aina parantunu) todella hitaasti kaikki. Aivastaa tai yskähtää niin voi hyvänen aika autsista! Olen mä tuossa muutamille todennutkin että pyöräilyonnettomuuden takia menee vähän hitaammin. Mutta nimetön ilmoitus on säälittävää, miksei voinu tulla vaan kysymään eikä turhanpäiväisesti rasita sosiaaliviranomaisia. hmmm....ilmoitus oli tehty 24.9. ja kaaduin 26.9. ja se otsan kuhmu sekä muut kivut ja huono kävely tuli vasta sen jälkeen. Varsinaista kerrostalokyttäämistä ja ilkeyttä. Kaikki tuntuu tietävän mun asiat, mä en tiedä kenenkään asioita paitsi alakerran naapurin Helmi-koira menehtyi ja emäntää ei ole ulkona enää näkynyt, paitsi kerran ja suruvalitteluni ( asuu samassa osoitteessa vielä ) Viimeksi kylkiluumurtumat kesti parantua 8kk. Ja kävelemäänkin pystyi kaatumisesta jotain 2 vko kuluttua, nyt pääsin käveleen jo seuraavana päivänä kaatumisesta. Tänään kävelty "vain! 3 tuntia , ja pieni voimistelu venyttelytuokio tehty. Fyysisesti olen tottakai ihan onnettomassa kunnossa ( paino pudonnu vuodessa 46 > 40kg tai inasen alle vaikken ole pyöräilly yhtään ) mutta mieli on ( muutamia pskoja tietty silloin tällöin...) yleisesti ottaen miljoonasti pirteempi kuin työaikana. Muokattu: 8. Lokakuuta, 20258. Loka, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Kirjoittaja ^ edit. ei onnistunut mutta tarkennan hieman , kun löytyi se sivu jolle tämän vuoden syyskuun asiat merkkasin. Vielä 24.9. kävelin reippaasti Tampereelle ja tuli osan sitten nyssellä takas, kävelyä 8 tuntia. Kaaduin 25.9, ja seuraavana päivänä 26.9. pidin nahkiaisesitelmän Elokololla ja meni oikein hyvin se esitelmä.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Joo, kisuhan on vetänyt turvalleen lähes päivittäin. Yksi kaatuminen pyörällä. Sata ilman pyörää. On banaaninkuorta rappusissa, on sängystänousukaatumisia, on kylppärissä turvalleen menoja jne jne. Ja nämä tässä kuukauden sisällä.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Tossa sivusta seurannut useempaa suvun vanhusta. Kun ne käy kaatuilemaan, on sellanen 1-2 vuotta elinaikaa. Minähän tässä en se lääkäri ole, mut tarttis varmaan tehdä jotain terveyden eteen?
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Kirjoittaja 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Joo, kisuhan on vetänyt turvalleen lähes päivittäin. Yksi kaatuminen pyörällä. Sata ilman pyörää. On banaaninkuorta rappusissa, on sängystänousukaatumisia, on kylppärissä turvalleen menoja jne jne. Ja nämä tässä kuukauden sisällä. No en ny päivittäin, vuodessa olen kaatunu 3 kertaa. En kaatunu sängystä noustesssa, vaan olin laskeutunu tuolilta maahan ja sitten horjahdin. Roskia viedessäni märät liukkaat lehdet teki tepposet. Kävelyä haittaa myös kolmasti leikatut molemmat nilkat, jossain vaiheessa ne kipeytyy ja pitää "hiihdellä" Mä olen kaatumatautinen ollu lapsesta asti, hiihdossa, hölkässä ja radalla vireenit. Pyöräkaatumisia oli talvella ( raahauduin auton mukana ja just sopivasti oli ambulanssi samassa risteyksesssä, kävin lääkärissä mutta mitään ei sattunu) klossit oli kans onkelma, kun en muistanu että se pitää klipata pois jos pysähtyy....siirryin ajeleen tavallisilla kengillä. Elämäni onnekkain kaatuminen syyskuussa 2017, jonka ansioista aamulenkit jäi ja löysin nahkiaiset. Ja aloin käyttää kypärää. Ja kun näitä mustelmmia vaan tulee, kävelystä on nyt koko oikee jalkaterä ihan mustelmaa ( mutta ei kipeä eikä turvonnu ) Huonoista asioista voi seurata kyllä hyviäkin asioita. Mitä tästä viimesimmästä kaatumisesta: pakko kerätä ajokilometrejä ja ajaa vähintään satanen päivässä - pois ( pääsisi nyt vaan edes lintukävelyille kun 20km suuntaansa en jaksa kävellä....). Aamulla aikaseen ei tartte välttämättä lähteä minnekään. Alkoholi jääny pois. Kaffen hajukin jo ....etoo, juon tällaista instant capuccinoa. Kalasta olen toistaiseksi saanu ny tarpeekseni, lihaa ja perunaa kiitos. Ai mutta sitä piti syödä päivässä 500-800g kasviksia/hedelmiä.....mulla menee se ehkä kuukaudessa. Syön kurkkusalaattia, parsakaalia ja suolakurkkua ja sitten se lämmin ruoka. Toi Tompan kommentti oli varsinainen ilouutinen!! eikun rahaa palaan ettei sukulaisille mitään jää. Olen kyllä tehny terveyteni ja hyvinvointini eteen sen minkä voin, koska olen päättäny selvitä tästä(kin) voittajana.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Mitäh, et ees itte muista kaikkia kaatumisiasi! Unohtanut kaikki sängystä nousumiskaatumisesi tai se banaanikuorikaatumisesi jne. 3x vuodessa My Ass!!!!1!! Tai sit vaan puhut täyttä roskaa ja valehtelet kaiken saadaksesi sääliä tms? Nojoo, pitäs uskoa jo itteensä ettei puutu näihin mut välillä vaan ei muista olla puuttumatta. Toivotan kaikkee hyvää ja yritän nyt olla puuttumatta mihinkään tällä osastolla. Painun takaisin sohvalle katsomaan Amateur Olympiaa. Eilen tuli kellon ympäri naisia. Tänään on miesten vuoro. Huomenna on ammattityyppien lehdistötilaisuus ja pe/la sit prokisat. Muokattu: 8. Lokakuuta, 20258. Loka, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka 7 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Tiesi mun nimeni, eli joku taloyhtiöstä? tarviikin aina jonkun taloyhtiöläisen tavatessa iloisesti morjenstaa että tässä mennään vähän hitaammin pyöräilyonnettomuuden takia. Aattelin ensin että kysyn, sinäkö se piruvie olit? mutta otetaan toi vaihtoehto a. Sun nimen varmaan tietää 90% fillarifoorumia seuranneista ja osa siitä porukasta seuraa varmaan tätäkin palstaa. Ei ihme, jos joku on moisen ilmoituksen tehnyt.
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Kirjoittaja Kyllä mä puhun totta elämässä senverta käänteitä ettei tarvi keksiä....., ja voin sanoa kaiken mitä täällä myös face to face. No ehkä olen voinu noustessa sänkystä kaatua kun on tässä vuoden varrella sitä kylkiluumurtumaa ja yksi kivuliaimmista on - nousta ylös sängystä, pitää sillee "kierähtää". Mutta kun näköjään dementiakin uhkaa, niin ei sitä kaikkea muista. Stressi huoli huomisesta, joskus ei tule edes se sana mieleen....no se mikä on fillarissa ettei kura roisku?.......äitee: lokasuoja. Sääliä mä en kaipaa, tsemiä voisi En mä ainakaan ite itteäni sääli, harmittaa väärät valinnat mutta päälimmäisenä on halu selviytyä ja saada tätä painoa lisää, on vaan aika vaikeeta saada 5kg lisää.. Kyllä mä ainakin jos joku onnettomuudestaan/sairaudestaan kertoo niin tsemiä toivotan enkä ala rutisemaan että älä aina valita. ( Paitsi Vesalle mä kerran laitoin kun meni vähän yli sun sanomiset, rauhoitu nyt hyvä mies .. minä poistun täältä - mutta kun kumminkin kiinnostaa....) Ja siellä lääkärissä kun piti lomake täyttää, niin kyllä mä laitoin että "elämä on sarja epäonnistumisia". Mutta niistäkin selvitty jotenkuten on. Äitee valittaa harrastuksistani, mutta mä koen että saan harrastuksista iloa ja inspiraatiota, joita nyt todellakin tarviin. No, tota kun joku oli nähny mun kävelevän hitaasti, tähyilen lintuja ja kun katselee ylöspäin niin ainakin mua huimaa hetken ajan.... ja kuhmu otsassa. Joku teistä nyt sitten reitillä Pirkkala Loukonlahti - Prisma/Citymarket nähny mut, ja vielä kuhmu otsassa ennen kun sitä edes olikaan? Harmittaa vietävästi, jos mä näen että joku liikkuu hitaasti tms. niin menen kysyyn tarviikko apua? enkä ala tehdä jotain ilmoitusta sosiaalitoimeen nimettömänä. Äh, just kun perustin rutiluskuvatopicin, niin kas pskat luontokuvat hyväksyi kuvani, mutta senverta jääny hyväksymättä että harmittaa, esimerkiksi kalankuvat ( ei nahkis, vaan taimen naureskelee...) ei kelpaa. Vastoinkäymisiä tulee varmana kaikille....mutta selvitään
Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 20258. Loka Kirjoittaja Sivupalkki, terveisiä jopolle. Monet silmälasit saanu 15 vuoden ajan ihan optikon näöntarkastuksen perusteella. Kerran kävin silmälääkärillä, joka määräsi +4,5 lasit, no näki niillä pientä tekstiä jos piti sitä paperia 5cm etäisyydellä. Semmoisesta mitään tullu. Menin valittaan ( 100 päivää aikaa jos lasit ei ole hyvät, suositus oli että kuukaudessa mutta kun sain tietää kyseisen asian 90 päivää lasien ostosta....) Nyt jos on pientä tekemistä, laitan vaan kahdet lasit päällekkäin. Mulla lukulasit toimii lukiessa, tietokoneella ja ihan muuten vaan kotona eli en tartte suositeltuja moniteholaseja. Joilla varmaan tulisi 10 kertaa enempi kaatumisia kun se näköalue ei olekaan "tasainen".
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20259. Loka Kirjoittaja Kalle Rovanperä lopettaa rallin. No ei ole enää rallisuosikkiakaan. Haluaa jatkaa moottoriurheilun saralla, että josko F1? Milloin Kauniista ja Rohkeista tuli väkivaltasarja ja nyt näyttää olevan sairaalasarja. Muodista siinä piti olla kyse, muotitalojen keskinäiset kisat oli kivaa katseltavaa. Ja Emmerdale. Miksi, miksi tehtiin tämmöinen ratkaisu jota en voinu katsoa. Tom ei ole nyt ihan terve, on sairaalloisen kiintynyt ja kontrolloi Belleä, asensi jotain kameroitakin ja seuraa mitä Belle kotona touhuaa, esimerkiksi kylppärissä. Mutta äskön, Tom ajeli autolla ja huomasi Bellen parhaan kaverin Piper-koiran tiellä. Mitäs tehdä? Eikun kaasua vaan. Ei ##% sentään, nyt käsikirjoitukseen joku onnettomuus Tomille, halvaantuu kaulasta alaspäin ja kukaan ei tule sairaalaan tai hoitokotiin katsomaan. Jos tahallaan tapat lemmikkieläimen, sulla ei ole luvassa hyvää tulevaisuutta. Höh, kävin postissa ja kaupassa, otin kameran mukaan. No tietenkään silloin niitä lintuja ei missään. Tiirailin kastematosia ja otin sitten niistä kuvia, ja jos oli matonen keskellä kelviä, siirsin syrjempään. Kävely sujui kuitnekin nyt jo paremmin, "vain" 3 ja puoli tuntia kävelyä eikä pysähtelyä paitsi noi matokuvaukset.
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20259. Loka Japsien formulasarjaan ens kaudeksi ja F2-sarjaan -27 - kaudelle.
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20259. Loka Kirjoittaja ^ just oli telkkarisssa kun testasi sitä pikkuformula-autoa. Äh, sinänsä ihan ok ateria meni osittain pilalle; laitoin munakokkeliin ruoka-apujonosta saatua graavilohta. No lohenpalat piti nyppiä pois. Vein loput paketin lohista biojätteeseen. Senverta vähän kuintekin syön että turha sinne ruoka-apujonoon on mennä biojätettä hakeen, voi siellä joskus käydä jutustelemassa....mutta ei sen ruokakassin takia. Tai ottaaa ja antaa jonon viimeiselle? Olin joskus viime kesänä? tai aiemmmin ostanu pienen Martel&c-shamppanjan. No se sopii kalan kanssa. Tai sitten ei, olen aiemmin tykänny tästä, mutta jäi yhteen kulaukseen. Voi että pahaa. Kuplista tykkään, niin jotain kivennäisvettä sitten jatkossa. Nyt ruokajuomana on ollu vettä ja tämmöistä 0% kuohuva lehtikerkkä tai vastaava. Nää on tosihyviä.
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20259. Loka Kirjoittaja ???? siis mikä tämä "Huuliharppukostaja" nyt sitten on? Muistan tämän elokuvan ihan eri tavalla, tässä on jo klo 23.10 asti katsottu, en muista tämmöisistä tapahtumista mitään. Luulin että alkaa siten että pahat sedät laittaneet isän hirteen, pieni poikansa voi pelastaa isänsä jos ampuu isän pään päälle asetetun omenan. Poika on ihan hädissään että ei osaa ampua, isä kannustaa että anna mennä vaan en pahastu vaikka ei onnistukaan. Eikä onnistunut. Ja se poika sitten on jatkossa "huuliharppukostaja". Vai sekoitanko johonkin muuhun länkkäriin? No, on tässä vielä mukavasti 2 tuntia elokuvaa jäljellä....ja sitten varmaan jo Aamulehtikin kolahtaa. Tätä se nyt on, valvoo yömyöhään ja nukkuu aika pitkään aamulla....
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään