Kirjoitettu 17. Tammikuuta17. Tammi Kirjoittaja ^ joka tapausessa, kuvaus oletetusta palstalaisesta osuu nappiin, ainoa poikkeus on jäsen Concorde. Ja samaa mieltä, tässä häröilen ja söheröin....
Kirjoitettu 19. Tammikuuta19. Tammi Kirjoittaja Olen tämän sanonu ennenkin, mutta ihan edesvastuutonta jakaa ruoka-apua jo valmiiksi homehtunutta ja suoraan biojätteeksi heitettäväksi. Käyn sielä silloin tällöin, meitä on siellä vakioporukka kun tullaan todella ajoissa ja jutustellaan. Tietävät mun ammatin, joten siitäkin asiasta olen voinu rehellisesti kertoa. "mä tulin kun sulla ( minulla) on niin hauskat jutut. Olen monta kertaa kantanu niitä laatikoita sisätiloihin, katselin vähän että otan kurkkua ja pensasmustikoita. Onnistuin nappaamaan pensasmustikat....siis kun sielä on jaossa hedelmiä ( banaania yleensä on )marjoja, vihanneksia ja jotain hyvää - ne eivät tule jakoon, käsittääkseni jakoporukka ottaa itelleen. böö. No sitten Aamulehdessä oli juttu ja kovasti tilastotiedettä, aiheena ulkonäkötyöt. Vaatetus ja peseytyminen ei kuulu tähän, niille oli oma tilasto. Ulkonäkötyö...ja munikäiset käyttää siihen keskimäärin vähän alle tunnin. Nuorilla ymmärrän, ja jos on joku meno tai juhlat, mutta en mä kyllä ulkonäkötöitä tee. ??
Kirjoitettu 20. Tammikuuta20. Tammi Kirjoittaja Tähänkö ollaan menty!? Aamulehdessä on oikein ohje miten valmistaa voileipä tyyliin voitele leipä...keitä kananmunaa 7 min ja huuhtele kylmällä vedellä niin muna jäähtyy. Ei muuten jäähdy, ja kylmä vesi auttaa kuoria muna. Ja joo, samalla kun muna kiehuu, voi sillä välin voidella leivän. Ja jos on aamulla kiire niin keitä muna on edellisiltana, ja kun keitetty muna säilyy jääkaapisa 5-7 päivää niin kannattaa kerrala keittää useampi muna. Sama myös salaatin kanssa; pilko tomaatti ja kurkku, sekoita salaatinlehtien kanssa... Nyt tulee oma salaatinkastike-resepti...määrät on ihan näppituntumalla: Rypsiöljyä tai vastaavaa Sitruunamehua ( semmoinen keltainen purkki ) Suolaa ja sokeria, sekä valkosipulisuolaa....mausteita omaan makuun Kritisoin tässä myös ruoka-apu-juttua. On kyllä aika saksalaista täsmällisyyttä, ei mitään joustoa tai reagoimista tilanteen mukaan. Siellä olisi sisätilassa iso oleskeluhuone, sateella ja kylmällä voisivat antaa odotella sisällä. Ja olen tästä aiemminkin, jos on hedelmiä, vihanneksia tai marjoja - ne eivät tule jakoon eikä kassiin. Nauratti kun sai ottaa 4 banaania...otin yhden tertun..".ja kuinkas monta siinä on?" voi elämä, otin tertusta yhden banaanin pois. Sain kuitenkin mitä halusin, leipää ja niitä banaaneja. Myös hienot luonto-aiheiset villasukat 🙂 Nyt olen katsonut siinä paikan päällä mitä kassissa on, jos on jotain mitä en halua, annan jos joku toinen haluaa.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Kirjoittaja !?! kääk! Empatiataulu?! jossa lukee millaiset ihmiset ( köyhä, sairas, vanha..) tarvitsee positiivista erityiskohtelua. Hoikka hyvätuloinen alkuperäissuomalainen ei tarvitse, mutta entä jos on liian laiha? Että katsotaanpa tästä kaaviosta tarviikko....täällä palstalla siis olen saanu negatiivista erityiskohtelua ( tämä kaffekotiaresti ) Lehdessä oli myös näistä nettihuijareista. Onneksi ei ole älypuhelinta, sillä niitten linkkien klikkaaminen voi mennä vahingossa....jutussa oli huijattavaksi tekeytyvä, ja sitten huijaukseen langennut seniori joka tajusi klikattuaan että eih... onneksi hänellä oli 2 tiliä ja sillä huijatulla tilillä oli 1 euro 😂 Itelle tullu niitä "siirrä rahat turvatilille" tai että sähköposti jäädytetään ( hyvin se tuossa toiminnassa on...) olen voittanu 48 miljoonaa euroa, ja sitten näitä S-pankin ja Nordean viestejä. Ja joku soittaa, vastaan ja lyödään luuri kiinni. En soita takaisin.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi 19.1.2026 klo 16.53, tempokisu kirjoitti: Olen tämän sanonu ennenkin, mutta ihan edesvastuutonta jakaa ruoka-apua jo valmiiksi homehtunutta ja suoraan biojätteeksi heitettäväksi. Kunnilla on elintarvikevalvonta. Joskus oma, usein muutaman kunnan yhteinen. Tuonne voinee heittää viestiä. Hursti on saanut rapsut.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Kirjoittaja ^ mä ...tai me ollaan monta kertaa aateltu, mutta ei uskalleta ärsyttää kun ihan hyvässä hengessä kuitenkin... Ja ite kun en ole varsinaisesti ruokaa hakemassa ( paitsi lokeille ja variksille syötiksi, ja siihen tuossa odottavaan mato-onkeen pullanpalaa...) mutta kuulemma kiva kun tulit, sulla on niin hauskat jutut ( esim. vanhoja kisakokemuksia jotka silloin EI naurattanu...) Ensi viikonloppuna en mene, on se pihapongauspäivä la-su tarkkailen lintuja molempina päivinä ja lähetän "paremman"...tai mielenkiintoisemman tuntihavannoinnin.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta21. Tammi Kirjoittaja ..jaha, ei voi muokata. Se vaan että myös kututalkoot ( kesä-syksy) ja lintukävelyt ovat lauantaina, kyllä se järjestys menee että 1. kututalkoot ( jos on alle 70km matka ) ja siellä saa liikuntoa ja tosimaukasta evästä! 2. lintukävelyt ( kävely- tai pyörämatkan päässä ) sitten vasta ruokajono, sään sallimissa rajoissa, kaatosateella en enää mene... Muokattu: 21. Tammikuuta21. Tammi, käyttäjä: tempokisu kirotusvirhe
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Kirjoittaja En kertakaikkiaan voi ymmärtää, hampurilainen. Ja vielä tupla...kuka saa suun oikeesti niin isoksi että menee? Mitä itua on muutenkaan sillä pullasämpylällä, piffit ja peruna? Tuleeko se piffi lämpimänä vai kylmänä? Ja maailman ärsyttävimmät sävelet 1. "Sydämeeni osuman sain" by Siiri Nordin. On matala ääniala ja alku meneekin ihan ok mutta kun tulee se korkealta kohta niin pientä piipitystä. Mä sanoisin että tyttö, sinä et ole tähti. Kappale tulee muuten aika usein. 2. "Kaunis nainen" - se alku- ja välirenkutus, antakee armoa! 3. Huka chaka x10 ja sitten ihan leppoinen laulelma, mutta mitä ihmettä toi "huka chaka" siinä meinaa? 4. telkkarin McDonalds elikkä "mäkki" ( kun tulee mäkkihimo...) se lauleskelu pada pappa daa.... # ja kaikkein ärsyttävin mainos on Lidlin "äpillä" aarrggh # näköjään Lasse Virenin mainostama Lumoral ( se on hyvä ) hampaittenpuhdistushimmeli-mainos on häipyny, me siittä ruokajonossa juteltiin, yksi otti selvää älypuhelimella että oli siis peruspaketti aika "edullinen" mutta sitten pitikin ostaa puhdistusainetta jotain 99e/kk Muokattu: 22. Tammikuuta22. Tammi, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Vinkkejä noiden kestämiseen: - kuvittele että lauletaan "Syvänmeren osuman sain". Käy nahkiaisiin. - muihin sitten vinkki on että pure hammasta. Eläkkeellä on aikaa ärsyyntyä kaikesta, nauti siitä. Mene jonottamaan ihmisten ruokatunnilla.
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Kirjoittaja ^ 😂 eikun se ärsy osa on noin minuutin kohdalla "...sinä uniini tuut..." ja ollaan me ruokajonossa juteltu myös tästäKIN. Aamulehden Moro-osuus. Hienoa että nuorimies on menestynyt luontokuvakisassa, mutta en näe näissä kuvissa mitään ihmeellisen ihanaa, mustavalkoista taidekuvaa ja perustiaiskuva. Mutta. Seuraavan jutun kuvaaja tekee jotain mulle anteeksiantamatonta ja yhtään en arvosta. Nimittäin kuvaa Barbie-nukkea osana "tavallista" kuvaa. Niin että ottaa ensin taustakuvan, ja sitten nuken kuva ja liittää nuken tietokoneella taustaan. EI NÄIN! jokunen fantasiakuva voi mennä, mutta ei normikuvat. Itselleni on erittäin tärkeää että se on koko kuva itse otettu eikä "tehty". Jos on tekemis-kuva, niin ite tekee ne tavarat kuviin. ( nahkiaisiin voi koneella tehdä pienet tarkennukset, jotain pieniä varjoja voi poistaa ) ..ja sopivasti tuli myös lokki kuvaan! En mä itelleni mitään voi, jos on harrastus niin teen sen tappiin asti. Olisi muuten hienoa jos joskus olisi tietotaitoa, pitäisin lintukävelyn täällä Loukonlahdella. Tai saisi vielä pitää nahkiais-esitelmän, tarjolla on 1 tunnin perus, ja sitten 3-4 tunnin sessio ~ ja siinä sitten sitä taidekuvaa... en yhtään muista mitä tässä olen kuvannu....voikukanhörselö ei ole.
Kirjoitettu 23. Tammikuuta23. Tammi Kirjoittaja ^ jäi harmittaan kun annoin vaihdossa objektiiviin loittorenkaat. Hauskaa kokeilua, ostin äskö käytetyt EOS-sopivat. Ihan suomalaisesta verkkokaupasta. Sivupalkki, kartat ; katson reitin netistä, piirrän kartan ja muistiinpanot ( jos ei ole tuttu paikka ) Kotkan Maretariumiin menee ykkösellä, takastullessa varo kääntymästä rampista oikealle....jo etukäteen katsoin että ei tuonne, mutta sittenkin - löysin itseni matkalla takas isolla tielle, paikasta jonka nimi on osuvasti "Neuvoton"
Kirjoitettu 23. Tammikuuta23. Tammi Radio on siitä kiva vehjes, että aina voi vaihtaa kanavaa, kun tulee itselle epämieluisaa sisältöä. Tampereen nurkillaa kuuluu Ylen lisäksi 25 muutakin kanavaa, joten luulis löytyvän biisejä, jotka eivät triggeröi palstakirjoitusta 😉
Kirjoitettu 23. Tammikuuta23. Tammi Mut mitä jos niiltä kanavilta kuuluu jotain muuta huonoa? Jotain muotipändejä niinkuin Crazy Cavan?
Kirjoitettu 23. Tammikuuta23. Tammi Nettiradioista puhumattakaan. Esim tuo meikänkin käyttämäni ja täälläkin joskus mainostamani di.fm ja sen vajaat kymmenkunta sisarsaittia, satoine radiokanavineen, premium jäsenille luksuslaadulla ja täysin ilman mainoksia ja puhetta. Kelpaako vaikka kymmenet klassisen musiikin kanavat, kymmenet rock/metallikanavat jne jne. Noista jos ei löydy kiinnostavaa musaa niin on päässä vika. Noh, suomihumppaa sieltä ei mistään tule toki. Muokattu: 23. Tammikuuta23. Tammi, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 23. Tammikuuta23. Tammi 6 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ jäi harmittaan kun annoin vaihdossa objektiiviin loittorenkaat. Hauskaa kokeilua, ostin äskö käytetyt EOS-sopivat. Ihan suomalaisesta verkkokaupasta. Sivupalkki, kartat ; katson reitin netistä, piirrän kartan ja muistiinpanot ( jos ei ole tuttu paikka ) Kotkan Maretariumiin menee ykkösellä, takastullessa varo kääntymästä rampista oikealle....jo etukäteen katsoin että ei tuonne, mutta sittenkin - löysin itseni matkalla takas isolla tielle, paikasta jonka nimi on osuvasti "Neuvoton" Noin minäkin tein viime vuosituhannen puolella. Tai siis kartan katsoi puhelinluettelosta tai gt-kartasta ja niistä teki sitten ne muistiinpanot matkalle. Nykyään on ihmisillä minä mukaan lukien yleensä vähän toiset konstit. Muokattu: 23. Tammikuuta23. Tammi, käyttäjä: Densen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään