Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Mulla oli joskus pölliongelma. Tyvestä reilu 20 cm halkaisija ja korkeutta 60 cm on aika aneeminen. Tuttavalla kävi moto tekemässä halleille tilaa. Pyysin yhtä miehekkäämpää pölliä ja sainkin sen. Tyvi päälle 40 cm ja h 65 cm. Joskus voisi alkaa kokeilemaan päreiden tekoa. Se on sitten oma lajinsa - youtubeen opiskelemaan.
Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 20241 vuosi Pieneksi alkaa OK tontit käymään 255 - 594 m2. Aina vaan sumputetaan ahtaammaksi ja ahtaammaksi ja hinta vaan nousee. No, tietty jos haluaa OK talon, mutta ei halua pihaa kolata ja nurtsia leikata, niin? Jutun kuvassa olevan talon räystäätkin leikattu minimikokoon, voi luoja mitä kaikkea tämä shrikflaatio vielä johtaa. Samaan aikaan kerrotaan, että räystäitä pitäisi päinvastoin kasvattaa, koska pitkällä aikavälillä viistosateiden määrä tulee kasvamaan. https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000010765058.html
Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 20241 vuosi Mun saunaosasto täällä mökillä lähenee valmistumista. Löylyhuoneesta uupuu penkit sekä valot ja vessasta lavuaari. Ilmanvaihtolaite pitää vielä putkittaa. Takan olivat laittaneet muureineen ja siitä tuli aika hyvä...ei varasta huomiota kuten hieman pelättiin. Vedet ja sähköt myöskin asennettu. Kiuas odottaa valmiina sekin. Koska tilaa riittää, on emännältä saatu lupa (kehotus?) pienen baaritiskin asentamiseen. Sen mä jätän ensi kesälle. Kunhan saavat hieman siivottua laitan sitten fotoa tulemaan.... Ja sit ristiretkelle IKEAan, PRKL.
Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 20241 vuosi Täällä ollaan koko joukolla täydessä valmiudessa avajaisiin Muokattu: 2. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 20241 vuosi 1 hour ago, Jopotuinen said: Täällä ollaan koko joukolla täydessä valmiudessa avajaisiin Avajaiset voi olla ex tempore -tyyppinen tapahtuma. Muutoin kyllä se joka Ávilan/Salamancan seudulla liikkuu, on tervetullut. Sauna, syömingit ja juomingit menee järjestävän seuran piikkiin. Yösijakin kulkijoille löytyy jos ei nyt ihan bussilastillista tuo mukanaan. Aikataulujen toki pitää stemmata kun ei täällä vakinaisesti asustella. Toistaiseksi 😀
Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Takertelevan valokytkimen korjaaminen. Painike vedetään (kammetaan) suoraan ulospäin irti ja painetaan takaisin ylösalaisin. Dadaa taas toimii.
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Toiminta Peabin työmaalla ei yllätä. Mulle on tullut kuva, että tuolla on historiaa ajaa urakoitsija nurkkaan. Peab tilaa työn suoraan ammatinharjoittajalta, mutta jättää maksun suorittamatta sanoen, että työmaa on sen ja sen firman, joka meni juuri nurin. Itse en hyväksyisi tuollaista selitystä, vaan perintää ja tarvittaessa käräjiä pystyyn. Muokattu: 9. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20241 vuosi Kävin katolla fiksaamassa viime kevään irroittamat lapetikkaat ja oikaisemassa kävelysillan jossa ne olivat kiinni. Samalla tsekkasin, että katolla ei ollut rikkinäisiä tiiliä. Ei onneksi ollut. Seinätikkaat pitää vielä fiksata, kun olivat yläkaaristaan taipuneet, kun lumi oli painanut ne irronneet lapetikkaat niitä vasten.
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Toiminta Peabin työmaalla ei yllätä. Mulle on tullut kuva, että tuolla on historiaa ajaa urakoitsija nurkkaan. Peab tilaa työn suoraan ammatinharjoittajalta, mutta jättää maksun suorittamatta sanoen, että työmaa on sen ja sen firman, joka meni juuri nurin. Itse en hyväksyisi tuollaista selitystä, vaan perintää ja tarvittaessa käräjiä pystyyn. Hiljaisina aikoina isot rakennusliikkeet tuntuvat tekevän urakoita vaikka ne menisivät miinukselle, näin ei ainakaan kilpailija saa vietyä töitä tai työntekijöitä, en edes ihmettele että näitä tapauksia tulee uutisiin, saisi oikeastaan olla enemmänkin puhetta aiheesta, voisi ainakin kuvitella että tuollaiset alusta asti miinukselle menevät urakat tehdään mahdollisimman nopeasti että miinusmerkin hintalappu olisi pienin mahdollinen. Se on kiva miettiä kun tämmöisenä aikana joku esim. kerrostalo valmistuu että mitenhän paljon tuollakin on oikaistu rakentamisessa ja missä kohtaa, jättäisin itse ostamatta asunnon. Olen myös kuullut rakennusalalla olevilta henkilöiltä että esim. vuokra käyttöön tulevat asunnot tehdään huonommin ja hutiloiden, ihan siis saattaa olla vaikka tasoitukset seinissä vähän sinne päin ja jos asiasta mainitsee niin ei ole kuulema väliä kun tulee vuokra-asunnoksi... Muokattu: 9. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Nickname Lisätty löpinää x2
Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Mun ekan talon muurari oli ollut 5 vuotta pk-seudulla töissä. Hän muutti takaisin Orimattilaan ja sanoi, että pk-seudun työmailla millään ei ole mitään väliä. Tuollainen ei sovi hänelle. Tämä siis 80-luvun loppupuolella. Muokattu: 9. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi No ei se ihme, jos rakentaminen nyt takkuaa. Olisin ostanut 150 mm paksua eristevillaa yhden paalin, mutta on loppu kotokylältä ja kesäkylältä. Naantalissa olis kaksi pakettia, mutta sekin voi olla saldovirhe, kuten viimeksi kun yritin jotain viimeistä kappaletta haalia. 50 mm paksuisena olisi jokunen paali, mutta sen kanssa ala alapohjaan alta päin tuhraamaan. Voi sentään, olisi pitänyt saada pohja umpeen, kun tintit vie muuten loputkin eristeet. Täytyy ihmetellä, mitä tuon kanssa sitten, ehkäpä nitojalla hiiriverkkoa vaan päälle ja kesällä loput.
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi Talvea vasten kysyntä ymmärrettävästi heikkenee eikä varastoa kannata pitää. Mä olen niin vanha, että muistan rautakauppoja, joista sai kaikkea ynpäriänpäri vuoden. Nykyään asiakkaan tarpeet jäävät toiminnanohjausoftan ulkopuolelle.
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20241 vuosi No ny o Jopolassa uusi köökki Pientä säätöä vielä, tuleva ja poistuva vesi puuttuu ja välitilanvalaisin, ynnä pari vetokahvaa, kun puuttui kuormasta. Sen oli verran lenko tönö, että köökin taakse piti rakentaa raakapontista valeseinän runkokehys, kun oli kaatoja sen verran paljon. Mutta tommonen siitä sitten tuli. Kaapiston yläosa hämää osuvasti alas laskevan lappeen alareunan. Samalla sieltä yläosan kiilamaisesta tilasta vähän säilytystilaa. Samalta se näyttää kuin piirustuksissa - APK yläpuolella ulos vedettävä laskutaso pöydän ja lieden väliin - Myös vasemman ylimmän vetolaatikon yläosassa piilossa myös ulos vedettävä leikkuulauta ja voi siinä leikatakin, mutta murut varisee silloin alla olevaan laatikkoon. Ensisijainen tarkoitus lähinnä aputasona. - Yläkaapiston oikeassa reunassa kaapin seinänä välistä pilkistää pieni aputaso, sinne sujahtaa altaan muotoon vuoltu leikkuulauta, joko toimii sitten tarvittaessa siinä tarkoituksena, tai sitten vain aputasona. - Pöytätiskarin valinta tuli tarkoitukseen, että mahtuu lyhyemmän luukkunsa ansiosta avautumaan varatussa tilassa, konetta vastapäätä on liesi n. 50..60 cm päässä.
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20241 vuosi 11.11.2024 klo 14.13, mgcc kirjoitti: Talvea vasten kysyntä ymmärrettävästi heikkenee eikä varastoa kannata pitää. Mä olen niin vanha, että muistan rautakauppoja, joista sai kaikkea ynpäriänpäri vuoden. Nykyään asiakkaan tarpeet jäävät toiminnanohjausoftan ulkopuolelle. Sama pätee myös urheiluvälineliikkeisiin, eikä talvella ole kesävaatteitakaan hirveästi kaupan, vaikka hyvin monet siiryvät lämpimämpiin olosuhteisiin talven loma-aikoina.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään