Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Minä lähetin avautumisviestin ja soittivat takaisin. Mutta lähinnä pahoittelivat asiaa ja sanoivat ymmärtävänsä. Kerroin myös työkaverin perheelle tarjotuista niin ikään uusista saman firman tuotteista jotka olivat useamman sadan halvempia eli korotus oli paljon pienempi heillä. Puhelimessa sanoi sen sitten olleen jokin erikoistarjous mutta että meille ei voinut tarjota samaa. Ainoa minkä teki oli puhelinliittymä puolelts tutun vanhojen asiakkaiden kyykyttämisen korjaus eli kun jätin voimaan vain tapaturmavakuutuksen, niin alensi sen hinnan (vasta otettuani asian esiin) vastaamaan uuden vakuutuksen ostajan hintaa. Meille kun tarjosivat osana uusittua terveysvakuutusta sitä tapaturmaa reilulla sadalla eurolla ja kun itse menin testaamaan saman ottamista uutena vakuutuksena oli hinta vajaa 80 euroa.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Koronamaskien tehosta. Kävelin HUS Lohjan sairaalan käytävällä kahvion ohi, kahvio on sivukäytävällä. Tunsin jo kauempaa ainakin kahvin tuoksun, taisi olla jotain leivonnaisen tuoksua myös. Tuli heti mieleen, että onko kahvimolekyyli isompi vai pienempi kuin koronaa aiheutava virus ja tästä ajatus hengitysmaskin tehosta ja varsinkin sen tehon oletettavasta puutteesta. Käytössä Kingfa ffp2. Tuulenhalkaisija on tavallista suurempi, joten istuvuus voi olla niin ja näin. Kotieläinpuolella opetettiin, että pahoja pöpöjä joka puolella, vaikkapa heti maassa, kun menet ulos. Niille altistuu helposti, mutta saat taudin vasta, kun sun vastustuskykysi heikentyy. Joten vastustuskyvystä pitää pitää huolta. Muokattu: 6. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja ^Mä testasin FFP -maskia kun joku poltti naapurustossa väärin takkaa, hirvee savun haju ulkona, maski poisti sen. Kirurginen maski lienee enempi yskijän "en levitä yskössumua"-suoja.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Kyllähän siellä vakuutuksissa kannattaa ihan ajatuksella funtsia omaa riskikartoitusta ja säätää siltä pohjalta omavastuu ja korvaussummia. Itse lähden aina siitä asennosta, että ollaan varovaisia ja omalla riskillä seilataan pienemmät kolhut. Vakuutuksen puoleen käännytään vasta sitten, jos jotain grandea. Tällä välttää vaikkapa tuolla kalustopuolella piestä omavastuusta huolimatta sen ikävähennyksistä johtuvan 0 € korvaussuman. Kyllä, olette aivan oikeassa, mutta emme korvaa
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta 18 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: Kirurginen maski lienee enempi yskijän "en levitä yskössumua"-suoja. Kai se on enempi vain kirurkin naama suojaksi jos sieltä potilaasta sattuu ruiskuamaan verta tai muita liemiä.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Kyllähän se sen aerosolin stoppaa tai ainakin hidastaa, jos vaikka aivastat ja tai muuten vaan puhut räkien.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Mää olen aina luullut, että se on toisin, ettei sieltä ihmisen mahasta ne bakteerit ja virukset sinne dokin klyyvariin. Mutta toimiihan se varmaan näinkin päin. Ja varmaan estää hyvin vaikkapa sen nuuskan tipahtamisen huulesta Mulle tulee näissä jutuissa aina Mr Bean mieleen kun oli siellä sairaalassa "dokkina" Muokattu: 6. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Kai se on enempi vain kirurkin naama suojaksi jos sieltä potilaasta sattuu ruiskuamaan verta tai muita liemiä. Ei, vaan se on nimenomaan potilaan suojaksi. Taannoinhan oli potilaalle tehty selkäydinpuudutus, ja anestesialääkäri sattui aivastamaan ( tjsp). Lopputuloksena potilas kuoli. Ja tuo toinenkin ajattelutapasi on väärä. Lisäksi että ei kovasti tämmöisillä asioilla kannattaisi "mukahuumoria", senverta olen ite ollut leikkauksissa potilaana, myös sellaisessa operaatiossa jota ilman mua ei enää olisi. ps. harmi kun ei ole palautemahdollisuutta peukku alaspäin, semmoinen jopo sulle nyt tulisi ja arvonalennus samantien. Muokattu: 6. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Oliskohan täällä mahis? Tai ainakin johku "ei peukutus" -tunteeseen, hämmentynyt, surullinen... edit: ei luoja... tossahan noi pyytämäni tunnereaktiot on... sokea. Eli musta ainakin surullinen tai hämmentynyt on sellanen negatiivinen ilmaus postille. Toki asiayhteydestä riippuen. Muokattu: 6. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta Kyllä hoitopoluista ja terveysväittämistä pitää pystyä puhumaan vapaasti. Suomi on perinteisesti yhden totuuden maa. Meillä luonnonlääkitys on nou nou. Saksassa se esitellään samassa yhteydessä kuin nykylääketieteellinen hoitokin. Suuri osa lääkkeistä on valmistettu synteettisesti koittaen jäljitellä jotain osaa luonnossa esiintyvästä kasvista, joten missä ongelma ?
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Ei, vaan se on nimenomaan potilaan suojaksi. Taannoinhan oli potilaalle tehty selkäydinpuudutus, ja anestesialääkäri sattui aivastamaan ( tjsp). Lopputuloksena potilas kuoli. Jos se kirurki aivastaa ja on se naula siellä nikamien välissä selkäytimessä, niin kyllähän siellä silloin käy sellainen vatkaus, että henki lähtee, ei sen pärskeen basilliskojen tähden.
Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 20232 vuotta ^ jos pysyttäisiin lesteissämme. Kyse oli nimenomaan siitä, että lääkärin aivastuksesta potilas sai bakteerin, siinä mitään mekaanista syytä ollut. Asiasta oli monta juttua eri lehdissä. Se vaan, että lääkäri ei saanut minkäänlaista "rangaistusta" - itelle jos olisi käynyt näin niin olisin jättänyt työt välittömästi.
Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 20232 vuotta No pitimän sitä että YEL on kyllä tosi epäreilu. "Palkkakerroin korottaa työtuloasi" - ja näin käy joka vuosi. Eli oletetaan että yrittäjän ikääntyessä tulot kasvavat joka vuosi. NO EI VÄLTTÄMÄTTÄ! Ja yrittäjä ei siinä voi tehdä oikein yhtään mitään. Ja jatkuvasti sieltä tulee "onko työtulosi ajan tasalla, tarkista työtulosi" - mä maksan sen mitä pyytävät mutta en yhtään enempää, vapaaehtoisesti mene sitä korottamaan.
Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 20232 vuotta Voisiko ikuisuuskysymyksen, miksi koulussa opiskellaan pakkopullia - pakkoruotsi, pakkourheilu, pakkokirkkohistoria - ratkaista kertaheitolla ? Opiskelija saa tietyltä luokalta alkaen itse valita aineyhdistelmät, oli se sitten vaikka viittomakieltä, turistiespanjaa ja helmitaulumatematiikkaa.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään