Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PC/IT ongelmat ja onnistumiset

Featured Replies

Kirjoitettu

^ ei. Tässä on Windows7 ja toisessa on kymppi. Ja tykkään tästä seiskasta enemmän, kun löydän haluamani jutut helposti, tuon toisen kanssa olen ihan hukassa.
Mutta, jos tästä internet lakkaa toimimasta, niin tällä koneella on ainakin mukavampi tehdä kuvia, kun näyttö on 21" ja tämmöisiä läppäreitä ei enää ole. 
Ei, en ole kiinnostunut ulkopuolisesta näytöstä.

Vitsit kun en löydä mistä noi punaiset alleviivaukset saa pois. Olen käynyt läpi kaikki ohjauspaneelin kohteet, ei löydy mistään. Olisi pitäny kysyä siellä huoltoliikkeessä....

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 837
  • Katselut 79.5k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Instassa joku muisteli vanhoja latausaikoja... .  

• Aaah kun ihanasti pyörii Youtube ILMAN mainoksia. Ai saatana. Eikä tarvii tehdä mitään. Istuu sohvalle ja ottaa kaukosäätimen käteen ja avot. Eli selätin tämän PC/IT Ongelman rahalla. 😒

• Reilun euron maksaa Winkkari, itse otin juuri pari Wincdkeystä. https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-compare-prices/

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
5 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Vitsit kun en löydä mistä noi punaiset alleviivaukset saa pois. Olen käynyt läpi kaikki ohjauspaneelin kohteet, ei löydy mistään. Olisi pitäny kysyä siellä huoltoliikkeessä....

Jos tarkoitat tässä foorumissa olevia viivauksia, niin ne poistuu selaimen asetuksista, ei Windowsin...  Esim käyttämäni Firefox:  Valikosta asetukset ja sieltä:

image.png

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Mutta kun on Chrome, en löydä. Katos vain sana Chrome EI tule puanisella alleviivattuna...

no tuossahan on netissä ohje Lisää ( missä se on) > asetukset > kielet ja oikeinkirjoituksen tarkistus päälle tai ei. 
Mutta missä on tuo ensimmäinen vaihe?

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Testataan....hei mä osasin! Löysin netistä ohjeen - piti klikata noita kolmea pistettä, luulin että se on vain päivitys-nappi...ja siitä se sitten eteni : asetukset> lisäasetukset> kieli ja pois  oikeinkirjoituksen tarkistus.
Kylläpä on nyt kiva kirjoittaa...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Selailua ja You Tubea luurilla ja PC:llä ilman mainoksia, ollos hyvä :)
Hätäinen testaus luurilla ja läppärillä - johan meni liukkaaksi iltapaskat :D 

Luuriin se löytyy play kaupasta "brave" ja PC:lle lataus tuolta:
https://brave.com/?mtm_source=www.google.com&mtm_medium=cpc&mtm_campaign=brand&mtm_content=all&ref=NLF762&gclid=CjwKCAiAvoqsBhB9EiwA9XTWGTmFst8QBueRdMcHecxlP6PdOVNWF8Ae-evysJGKPE5iM2EatH-zCRoCTpMQAvD_BwE

Edit: Uuden selaimen myötä foorumin laihismainokset ja jotkin tarjoustytöt alkoivat loistaa poissaolollaan :) 

Ja tämä tuossa aiemmin jo lukua ottanut MiniPC:kin alkoi syöstä iltapaskoja kuin peräruiskeen saaneena :D 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Vieläkö braven käyttäminen kännykällä mahdollistaa esim youtuben katsomisen mainoksitta? Tuo video on 5 kk vanha ja yhdessä 2 kk kirjoitetussa videon kommenttikentän kommentissa sanottiin että mainokset oli sallitttava, jotta videot näkyisi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Enpäs ole tuota luurilla kokeillut, uskoisin että toimii.
Ainakin PC:llä toimii hienosti, kunhan sinne Juutuuppiin mennään Braven kautta.

Kirjoitettu

Mä en omaa läppäriä käytä juuri koskaan. Päivät on duuniläppäri auki mutta siihen en voi ladata muita selaimia vaan edge ja chrome vaihtoehtona. Ja adblokkereita ei pysty asentamaan. Vapaa-ajalla käytän kännykkää. Joko suoraan tai siitä youtubeen chromecastin kautta telkkariin kuvan siirtäen. Joskus myös telkkarin youtube sovellusta suoraan käyttäen. Pikkuhiljaa on mainokset alkaneet ärsyttämään kun niiden pituudet ovat kasvaneet. 30+ sekunnin mainos videon alussa normimeininki. Telkkarin osalta tallennan digiboxille tärkeimmät mainoskanavien ohjelmat niin voin kelata mainokset ohitse. Amazing race esim tuli katsottua aina viiveellä niin mainosongelmaa ei ollut.

Kirjoitettu

eh, teidän kommenttejanne erityisesti Densenin...mä elän eri maailmassa :D 
Käytän omaa läppäriäni koko ajan, töissä on "tavallinen" tietokone isolla näytöllä. Kännykällä Nokia 6555 voi soittaa ja vastaanottaa puheluja, ja tekstiviestejä. Telkkarista katselen vakiokanavia 1, 2 ja 3. Sieltä kumminkaan tule mitään niin tähdellistä että se pitäisi jonnekin tallentaa, tosin sellaista vempainta ei olekaan.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^^ Jep, hienosti toistaa luurilla Tuubin ilman mainoksia ja "räpsyjä", joita jotkin blokkerit aiheuttaa. 

Selaimen kuvake näyttäisi myös muistavan Tuubin käytön, eli eli sitä leijonakuvaketta kilauttamalla avaa Tuubin suoraan.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^^ Kyllähän kalustoa olla pitää :D

Mun lemppari on makkarissa 32" telkkari ja sen takapuoleen laitettu passiivijäähyillä oleva MiniPC, semmone Aku Ankan taskukirjan kokkone. Sen kautta lähinnä netin selailu ja joskus Areena. Telkkarin ohjelmia sitten vähemmän, yleensä jos tulee jotain kateltavaa ysin jälkeen.

Muuta kalustoa tuore läppäri 16", pari tablettia ja pöytäkone 27" kalibroidulla grafiikkanäytöllä + 22" apunäyttö. Pöytäkone alkaa olla jo vanhus, mutta sen aikainen  i7-3770  3.40 GHz prosessori nestejäähyllä pärjäilee vielä oikein mainiosti.  Tallennustilaa joku 3,5T.
Toki ajatuksia on päivittää tuo kertaalleen tehokoneeksi, mutku silloin jää hyvä emo, prosessori ja mainittu jäähy, mahdollisesti myös poweri lähinnä romuksi, niin se särkee tällä hetkellä aivan liikaa sydäntä.

Tietty nuo osat voisi siirtää edellisen koneen ATX koteloon ja tehdä siitä soivan paketin, mutku  sillekään ei mitään tarvesta, eikä kukaan sellaista halua  ja arvo on jälleen isäntänsä tavoin painonsa verran arvotonta romua :(

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
7 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

eh, teidän kommenttejanne erityisesti Densenin...mä elän eri maailmassa :D 
Käytän omaa läppäriäni koko ajan, töissä on "tavallinen" tietokone isolla näytöllä. Kännykällä Nokia 6555 voi soittaa ja vastaanottaa puheluja, ja tekstiviestejä. Telkkarista katselen vakiokanavia 1, 2 ja 3. Sieltä kumminkaan tule mitään niin tähdellistä että se pitäisi jonnekin tallentaa, tosin sellaista vempainta ei olekaan.

Sinä elät kieltämättä tietotekniikan osalta osin aika eri maailmassa kuin suurin osa sinun ikäisistä ja sitä nuoremmista. Mutta ei se väärin ole. Tekis ihan hyvä vaihtaa sellaiseen kännykkään jossa olis soittamisen ja tekstiviestin lisäksi ehkä enintään whatsup (koska sillä pidetään yhteyttää kavereihin, perheeseen ja kaveriporukoihin). No jaa, googlemaps tai on kyllä myös todella kätevä paikkojen löytämiseen ja sinne navigointiin. 

Onhan tällaiseen fillaripalstaan kirjoittaminen hirveän paljon nopeampaa, helpompaa ja tulee vähemmän näppäilyvirheitä tälleen tietokoneella kuin kännykällä. Välillä todella ihmettelen itseäni kun kirjoitan jotain pitkää, periaatteessa aivan yhdentekevää viestiä kännykällä ja korjailen jatkuvasti erhepainalluksia. Mutta kun lyön tän työläppärin kiinni päivän päätteeksi niin en sitä kuitenkaan illalla tai viikonloppuna ala uudelleen avaamaan tai vastaavasti myöskään omaa henkilökohtaista läppäriä ota kaapista esiin. Illat ja viikonloput jos esim tänne kirjoitan tai jotain nettisivua selailen niin teen sen kännykällä. Olis mulla padikin mutta ei sillä kirjoittaminen yhtään kätevämpää ole, ruutu tietysti olis hieman suurempi.

Kirjoitettu

Mulla on kolme läppäriä. Tää päivittäiskäytössä oleva levovo on 17" (i7-9gen) full-HD-näytöllä ja tää on siitä mukana, kun ikänäön kynnyksellä kaikki on vähän isompaa.  Wanha työläppäri on Dell XPS13 (i7-10gen) ja 4K-näytöllä.  13 tuumainen 4K-näyttö on kyllä huipputarkka, mutta itse pitää ajaa sitä 200 prossalla, että saa mitään tolkkua.  Toi on toisinaan sohvakäytössä, kun se taipuu kaksinkerroin "väärinpäin" tabletiksi.

Wanhawanha työläppäri Dell XPS15 (i7-6gen) on emolevyvammaisena odottamassa kohtaloaan. Jos jostain löytyis sopiva platta, niin sen voisi elvyttää ja lahjoittaa vaikka kummilikalle.

Työkone, jota erittäin harvakseltaan raahaan kotiin, on Lenovon pro-sarjaa (i7-10gen) ja siihen on onneksi policyn mukaan admin-oikeudet, joten asennukset ei ole ongelma.

Jos valita saisi, niin vaihtaisin nää kotivehkeet Dell XPS17 - läppäriin, mutta sillä on vähän rapsakka hintalappu... :D

Kirjoitettu

Jos kokisin että a. tarviin b.haluan niin ostan älypuhelimen.
Mutta kun en tarvi, enkä halua. Sitten pitää olla lukulasit koko ajan mukana jos jonnekin sen puhelimen kanssa lähtee, ja ovat isokoisia, enkä voi sietää sitä pyyhkäisy-juttua. Ainut että kamerana.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.