Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta Mä ostin uutta kameraa varten nopean kortin (V90) , joka maksoi supertyrkystä 15eur / 64Gb. Isompi 128Gb (UHS-II , V60 270Mbps) kortti maksoi 45€ Muistikorteissa wauhti maksaa: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/615440/Kingston-64-Gt-microSD-Canvas-React-Plus-UHS-II-Speed-Class Muokattu: 10. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Tuo randomina laittamani 2T kortti näky olevan nopeudeltaan UHS-I, eli sen siirtonopeus siten 104Mb/s joka riittää myös 4K videolle. Lähinnä mielessäni arvuuttelin tuota tyyppiä varmuuskopiointi tilana, mutta mitenkähän on tuon luotettavuus. Se suunniteltu 1T SSD asema on Samsung, eli siten tarkoitukseensa niin luotettava kuin SSD nyt voi olla. Ajanoloon sekin hukkaa dataa aivan kuten CD/DVD. Perinteinen HD taitaa sitten olla se varmin datavarasto? Onneksi mun datat, vaikka ovatkin uniikkeja, ovat täysin korvattavissa uudella datalla Olisihan tuossa urakka kopsata MiniDV nauhat talteen, vielä kun kamera niitä suostuu toistamaan. Puolenkymmentä nauhaa olenkin jo ajellut vuosi takaperin, kunnes kyllästyin. Tarttis varmaan jatkaa. Viimeksi jouduin tekemään kameraan huollon, ennen kuin suostui toimimaan ja näyttämään muutakin kuin pelkkää suttua. Onneksi kamera toimii myös laturin tuuppaamana rinnalle kuukahtaneen patterin kanssa, ainakin viimeksi.
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta 1 hour ago, Jopotuinen said: Tuo randomina laittamani 2T kortti näky olevan nopeudeltaan UHS-I, eli sen siirtonopeus siten 104Mb/s joka riittää myös 4K videolle. Ethän nyt meinaa että "2T" on 2 teratavua? 🤔
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Jaa joo, nyt kun mainitsit ja katsoin uudelleen niin toihan onkin 128 GB Mutta mikä ihme on pöytäkoneella toi 6T tallennustila, vai onko sekin jotain aivan muuta miltä näyttää? En ole tutkiskellut sitä sen enempää, mitä nyt vaan pistin merkille.
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta 19 minutes ago, Jopotuinen said: Jaa joo, nyt kun mainitsit ja katsoin uudelleen niin toihan onkin 128 GB Mutta mikä ihme on pöytäkoneella toi 6T tallennustila, vai onko sekin jotain aivan muuta miltä näyttää? En ole tutkiskellut sitä sen enempää, mitä nyt vaan pistin merkille. Mitäs se tuo H-asema näyttää kooksi? Kuvassa näkyy vaan "5,44..." (mulla ei ole Wintoosaa ja jos olisi niin soomekeelellä ei takuulla olisi. Oikeaa nappia rotasta ja "ominaisuudet" tms?)
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Kyllä tuo vaikuttaisi yhtenäiseltä 6T tallennustilalta, eikä varppina ole oma tuotos. Virkaläppärissä oli aina tuo H: asema siellä serverillä, mutta tämä on siis oma vanha kisaraakki pöytäkone. Kyllä tuo asema viittaa suoraan tähän koneeseen, kokeilin katkaista nettiyhteyden, että vuotaako tiedot johonkin, mutta toimii moitteetta myös OFF LINE Muokattu: 10. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Problem solved! Keksin mennä biosiin tekemään inventaariota ja siltähän löytyikin myös yksi WD:n 6T kokkone HDD. Ja kyllä olen sen sinne ihan itse laittanut, mutta olen sittemmin unohtanut asian ja mieltänyt se olevan 1T. Asia sittemmin pulpahtanut esiin, kun WIN veti sen vuosi sitten täyteen back uppeja ja kone alkoi käyttäytyä oudosti, ennen kuin sieltä poisti ylimääräiset. Täytyy nytkin tehdä sama siivous. Tuli sitten tänään möhlittyä jo kahdesti IT asioissa. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä Muokattu: 10. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta No mikä voi olla ?! olen aiemmin tallentanut cd-levyiltä lempikappaleitani koneelle, ja sieltä sitten tehnyt itelleni autolevyjä joissa on suosikkikappaleitan. No nyt ei kertakaikkiaan, tallennan levyn kappaleet koneelle osioon "kirjasto" - mutta ei kyllä löydy kopioituja kappaleita mistään, jo 4 kertaa kopioinu...ei löydy mistään. Kokeilin myös toisen levyn kanssa, en löydä kappaletta mistään. Tarvii sitten ottaa tämä uusi levy alkuperäisenä autoon....siellä mä kuitenkin levyjä kuuntelen.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta Siinä on vaihtunut oletuskansio? Joku "music" tms. ? Yritä kopioida taas ja kattoo mihin se niitä laittaa tai sit haet niitä. Mulla monesti valokuvat menee kamerasta minne sattuu ja täytyy ottaa ne uusiksi pois tai hakea tosiaan että löytyy.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta "kopioidaan kansioon kirjasto" ja olen katsonut kaikki kirjaston kansiot, ei ole. Ei myöskään ladatut tiedostot, ehkä haullakaan löydä. 4 kertaa olen levyn kopioinut, ja saa kyllä riittää kun ei vaan löydy ei.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta Ootko varma, ettei alkuperäinen levy ole kopiosuojattu? Silloin kopsaaminen ei onnistu, vaan se levy pitäis ensin ripata.
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta ^ tuli mieleen, kerran näin aiemmin käyny, mutta kun kone alkoi normaalilla tavalla kopioida, eikö siihe pitäi tulla joku että "kopiointi estetty". No kotona en kuuntele levyjä vaan radio ja tv, kuunnellaan levy sitten autossa. Mutta kun yritin kopioida kokeeksi toista levyä, niin ei sekään minnekään tallentunu. Antaa olla. Muokattu: 21. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 20242 vuotta Jos arvataan, että käytät Windows Media Playeria kopioimiseen, niin ainakin nykyisessä versiossa hakemisto määrätään valikon "Järjestä - Asetukset..."-kohdasta aukeavan ikkunan välilehdestä "Musiikin kopiointi", josta voit katsoa, mihin ne nyt menevät.
Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 20242 vuotta Huomenta. No käydään läpi sitten kaikki kansiot...mitäs täällä on. Muistan kun viimeksi kopioin musiikkia niin meni jonnekin muualle kuin musiikkikansioon, ja kun tein "kuuntelulevyä" ne tiedostot piti laittaa jotenkin eri tavalla. ....Kansiosta "kristiina" löytyi ainakin näitä muita musiikkitiedostoja ( kaikki tuntematon albumi kun en ole jaksanu nimetä, ehkä pitäisi..) ...ja sieltähän se Exit Eden löytyi, jipii.
Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Laitoin siirtymään 35 000 valokuva copyna SSD asemalle. 30 Mt/s ja estimaatti 1,52 h, huh! Jos noita katseli n. 4 sek tahtiin, niin yhdessä työviikossa ne olisi kaikki katseltu läpi. Kertaalleen. Sitten on tietty vielä mitä on Googlekuviin taltioitunut, mutta niitä ei ole ihan niin paljoa, joku vain 7G. Eli ehkä joku 2000...3000? Muokattu: 22. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään