Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PC/IT ongelmat ja onnistumiset

Featured Replies

Kirjoitettu

On noi koneet sitten vekkuleita... mun työkone rykii edelleen, mikrotuki ei oo saanut sitä kuosiin viikkojen yrittämisen jälkeen, nyt kokeilin toista konetta, joka on seisonut elokuusta sitä käynnistämättä... tähän mennessä vähän yli 3h päivittänyt sitä... josko tällä restartilla? 

edit: yes!!

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

• 2 weeks later...
  • Viestejä 837
  • Katselut 79.5k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Instassa joku muisteli vanhoja latausaikoja... .  

• Aaah kun ihanasti pyörii Youtube ILMAN mainoksia. Ai saatana. Eikä tarvii tehdä mitään. Istuu sohvalle ja ottaa kaukosäätimen käteen ja avot. Eli selätin tämän PC/IT Ongelman rahalla. 😒

• Reilun euron maksaa Winkkari, itse otin juuri pari Wincdkeystä. https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-compare-prices/

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mun traineriläppäri on Asus Vivobook X712JA. Eli 17,3" Asuksen mahd halpa malli kun se pyörittää vain Tacxin ysikytluvun trainerisoftaa, ei muuta. Värkki muuten hyvä mutta levytilaa oli liian vähän (=hommasin siihen sisäisen 2 teratavun SSD levyn) ja akku ei kestä kuin tunnin (=aina täytyy pistää piuhan päähän kun aloittaa reenin) ja näppäimissä ei ole valoa ja näppäimet on harmaita jossa vielä harmaammalla itse kirjainmerkki (=ei näy näppäimet että mikä kirjain missä vaikka istus koneen edessä normaalisti) joten tilasin Amazoniasta äsken irtotarrat näppäimien paikalle missä mustalla pohjalla isot valkeet kirjaimet. Näkynee ilman valoakin sit vähän paremmin.

Niin, kymysys, myös näyttö on tuossa halpiksessa aika onneton ja ponneton. Ei oo kirkas ja pähee, semmonen laihan kalsee. Asuksen varaosasivuilla on kolmea erillistä näyttöpaneelia saatavilla, joku 140e hintainen, 190e hintainen ja 350e hintainen. Kirkastuukohan meininki jos vaihtas tuon kalleimman paneelin tuohon mutta epäilen/pelkään että halpiksen näytönohjain tulee sit ongelmaksi että ei vaan jaksa tykittää tarpeeksi hyvin paremmalle näyttöpaneelille.

Liekö joku tuunannut läppäriinsä täällä uutta näyttöpaneelia? Youtuben mukaan vaatii koneen purkamista aikalailla ja mm. lämminilmapuhallinta tai ainakin hiustenkuivaajaa että saisi vanhan paneelin sulatettua irti kehyksistä.

Kattelin olisko vieläkin isommalla näytöllä varustettuja läppäreitä mutta ei oikein ole. 😕 Joku vieläkin isommalla ja paremmalla kirkkaalla näytöllä oleva rotistko olis ollut cool.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Näyttö voi olla mielenkiintoinen vaihtaa. Kiinnitysmetodi vaihtelee, kaksipuolinen teippi on suosittua. Kerran olen Lenovon Yogastasta näytön irroittanut ja siinä hommaa avitti tieto vetää näytön ja taustan välistä pilkistävistä kahdesta nauhanpätkästä ja venuvaa teppinauhaa tulikin toista metriä.

Tietämättömät käyttäneet kuumapuhallinta ja kiiloja tuhoisin seurauksin.

Yhteensopiva erilainen näyttö...mielenkiintoista, uskoisin.

Kokeiles jotain Asususkovaisten foorumia, kai sellainenkin löytyy.

Ei taida laitteessa olla HDMI?

Kirjoitettu

Mä en ole kun yhteen iPadiin vaihtanut... karmee operaatio, tehtiin testiksi kun näyttö työkaluineen maksoi 20e. Ihan ookoo tuli ja kyseinen pädi toimi tolla monta vuotta. 

Kirjoitettu

Tuolla on leasingkiertokoneita. Emäntä otti pari vk sitten pikkuDellin, kun tarvitsi ms 11-käyttiksellä olevan. Kysyminen ei maksane http://bitstop.fi/

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Noh, täytyy ehkä kestää tuota nykyistä näyttöä, kyllä sitä katsoo mutta kirkkaampi ei toki olis pahitteeksi. Mutta halvalla ei saa hyvää, toi masiina oli jonkun 500e uutena. Ei paha 17.3" kannettavasta. Ja voihan sitä googlettaa joutessaan vielä josko tosiaan jossain Asusfoorumilla mualiman jollain kolkalla joku olisi moisen projektin tehnyt joskus.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Funtsin tuossa vanhan tökkinäyttöisen Lenovo Youga elvytystä, josta käräytin emon tehdessäni empiirisiä kenttäkokeita.

Mistähän osaisi kysellä mahdollisia purkuosia? Emolevy olisi tarpeen.
Mitä sanoo WIN10 havaitessaan uuden emon, heittääkö kapuloita rattaisiin?

Mallia en nyt muista ihan varmaksi, mutta 710 14ISK saattaa olla jo lähellä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tuossa videota tuosta Yogan screenin irrotuksesta.
Se teipin veto alkaa jossain videon puolesta välistä.
Se on aika tiukassa ja venuu ja tuntuu että kohta menee poikki. Itse sain molemmat teipit ehjänä veke. Kasatessa en laittanut teippejä ollenkaan, koska kuoren yläreunassa on vekki, johon skriinin yläreuna asettuu ja alareuna lukitaan parilla ruuvilla. Suunnitelma oli jälkeenpäin laittaa tavallinen 2P teippi, mikäli pysyvyysongelmia, mutta täysin kiinteäksi se siihen asettui.
Että ihan suotta se kiinanpoika siihen teippiin tuhlannut :D 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jaahas, Avast taas kerran. 
Tällä kertaa myi asiakkaistaan kerättyä tietoa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/38d551d2-f36f-40ef-bed4-19c3787429f2

Olen joskus aiemmin todennut tuon ohjelman haittaohjelmaksi.
Viimeinen niitti oli, kun muuttui itsellään maksulliseksi versioksi. En muista ehtivätkö jo periä, vai tuliko vain jokin maksuilmoitus. Nostin sellaisen elämän asiakaspalveluun, että peruivat lopulta kaikki.

Toinen haaste olikin häätää Avast koneelta. Vaikka sen poistikin, niin jatkuvasti tuli joitain osta-osta pop up brännereitä.
Jostain sain lopulta erityisen Avast poistotyökalun, joka siivosi loputkin rääppeet.

Defender tuomaan suojaan olen siitä lähtien luottanut.

Kirjoitettu

Tilitoimisto Ukko.fi jakaa toistuvasti asiakkaista kerättyä tietoa. Just viikon sisällä tuli toimialoittain keskituntiveloitukset alv 0. Aiemmin tuo jakoi julkisella alustalla asiakkaiden kuukausiveloitukset toimialoittain. Joo ja kevytyrittäjiä ei ole olemassakaan. Eläketurvakeskus ampui mallin alas jo vuosia sitten.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

No ajattelin sitten ottaa tietokoneella käyttöön OmaPostin, se postin käsittelymaksu on ...oliko euro?
Laitoin kaikki ohjeen mukaan ja salasanan jossa on isoja ja pieniä kirjaimia, vähintään 8 merkkiä ja erikoismerkki.
"jotain meni pieleen" kaksi kertaa. 
Antaa pska olla.

No onnistui se sitten. Mutta. En mä uskalla nyt tullata tätä kautta kun siinä on että valtuutat postin hoitamaan tullauksen. Se tulee kalliiksi. 
Että antaa kumminkin olla. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

^Mitä oikein höliset, saahan sen kautta tullattua itsekin eikä tarvii mitään valtuuttaa postille. 2.90e maksu tulee anyway palvelumaksua tullaatko itse tai annatko Postin tullata, ne ottaa lisämaksua vaan jos haluat että ne hoitaa sen tullauksenkin.

Kirjoitettu

^ymmärsin väärin, sillä myös USPS on viestittänyt tätä samaa ja se tullaus on sitten jo kallis kun veloittavat tullauksesta...muistaakseni noin 30e. 
No tein nyt sitten tarroista ( 3,5usd tarrat ja postikulut 1.5usd, kahteen kertaan kun se tarra ei mennytkään samalla kaksi tarraa...et varmaan arvaa minkälainen tarra...) 
Tämä OmaPosti menee muuten ihan ok, mutta kun pitää liittää kuitti ja kun se kuitti on sähköpostissa, ei menekään ihan siittä vaan - Tullin palvelussa sen enempää kysytä - ja kova homma löytää että mistä se sähköpostista ladattu tiedosto löytyy, kun meni lataukseen useammassa tiedostosta. No kokeilin sitten klikata sen ekan, ja se meni. HANKALAA!
Postin palvelumaksu ( ite tekemästäni työstä) on Tullin sivujen kautta 3.10e ja tämän OmaPostin kautta euron. 

Kun nykyisin ostopaikoistani menee jo ostaissani ne tullialvit ja on IOSS-koodit. OmaPostin kautta voi tullata jos EI ole maksanut etukäteen näitä tullauksia. No nyt oli yksi tämmöinen tapaus. Kaikki mitä on jatkossa tulossa on IOSS-juttuja, joten  tämä nyt OmaPostista tällä erää.

Laittanu eri sivujen kirjautumistieto-vihkoon myös nämä eri kauppojen IOSS-koodit. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.