Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu

Eihän 200tkm ajettua sentään vielä paaliin tarvii viedä, mulla oli aikasemmin liki 300tkm ajettu ruosteeton bensa Mondeo, hyvä jämäkkä auto, meni vaihtoon kun yksi liike erehtyi tarjoamaan auton markkinahinnan vaihdossa toiseen merkkiin. 

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tämähän varmasti auttaa sakkaavan myynnin kanssa: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2956504d-48eb-4edc-9212-f6efa7c6b2c4

Lainaa

Yhdysvaltain liikenneturvallisuusviranomainen NHTSA on saanut selville, että Tesla on saattanut koodata autoihinsa toiminnon, joka kytkee autopilotin pois päältä ennen törmäystä.

Kirjoitettu
16.3.2025 klo 09.23, Nickname kirjoitti:

...mulla oli aikasemmin liki 300tkm ajettu ruosteeton bensa Mondeo, hyvä jämäkkä auto,

Itsellä 2 scorpiota historiassa. Uusin oli katastrofi ja piti romuttaa ennen aikojaan.

Kirjoitettu

Tuli pösöön korjauskutsu ku kuulemma niskatuet voi valua asetetusta paikasta. (En oo kyllä ite huomannu mitään vikaa) Ja ku kävin ohiajaessa Vantaan liikkeen huoltotiskillä niin sanoi tyyppi että täällä olis toinenkin huoltokutsu ku päivittävät jonkun sähköjärjestelmän softan mitä ei voi OTAna jakaa. Ihmettelin että siitä ei oo mitään ilmotusta tullu niin ei kuulemma kaikista tuukaan. Ei osannu pimu sanoa tuleeko nyt vihdoin akun lämmitys tuohon. Ei ees tienny että ihan uusi malli ku yllättyi että kuukauden pari vanha. Sanoi ensin että vuoden vanha johon vastasin että ollu koko mallia vielä vuosi sitten. Noh, ensimmäinen vapaa aika kahden viikon päähän... Sanoi että ei suosittele että jään oottaa mut ei voi kuulema estääkään. Viddu lähden minnekään jonku 1h homman takia jostain Vantaan perukoilta. Varsinki ku näytti olevan isot pöytäryhmät istumiseen ja odotteluun.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

^ niskatuet valuu? siis nehän on kiinteä osa selkänojaa minne ne siittä valuu??, ja mä olen senverta lyhyt ettei mun niska edes ulotu sinne asti. Tällä menty kummiskin 19 vuotta. Fillari ostettu 2008, toivottavasti vielä joskus pystyn sillä ajaan...( kas tuossa vielä alkuperäinen satula joka vaihdettu mun pepulle sopivampaan...)

mazda6-2008colnago.jpg?img=smaller

Mutta mitäs tähän sanotte, se nopeusmittari ja tuossa 50km/h merkki on "aika alhaalla" 😎

Spider11m.jpg?img=smaller

olen tosi iloinen että koin tämän autoilun, oli paljon enemmän kun se pari tonnia ( just aloittanu työt...)sillä muutaman kuukauden jälkeen joku ajotaidoton ajoi tämän lunastuskuntoon ( siittä koitui tyypille yli kymppitonnin lasku ja vuokrausfirma konkkaan)...tässä muuten ollaan Linnatuulessa 😄 
Spider4b.jpg?img=smaller
aivan mieletön kokemus, kaiken sen rahan arvoinen.

Kirjoitettu

Kisu, niskatukia on erilaisia. Osassa penkki itsessään jatkuu niin ylös, että erillistä säädettävää niskatukea ei ole/ei tarvita. Normaalimpi versio on kuitenkin tuollainen, jossa penkin yläosassa on korkeus- ja joissain malleissa myös eteen-taakse suunnassa säädettävä pään taakse tuleva osa. Niskatueksi noita vakiintuneesti kutsutaan vaikka pään taaksehan ne kuuluu asemoida. 

Mulla oli edellisessä autossa ns. sporttipenkit ja niskatukea ei erikseen ollut. Koin sen huonona, koska mun vartalolle pääntuki oli silloin liian takana. No ei siihen kai ajaessa olekaan tarkoitus nojailla ettei vaan nukahda niin helposti mutta kun mun pään luonnollisesta asennosta selän jatkeena siinä penkissä pää jäi hyvin kauas pääntuesta, olisi takaa päin tulevan voimakkaan törmäyksen voimasta pää päässyt heilahtamaan voimakkaasti taaksepäin ennen tukeen osumistaan. Nykyisessä autossa on korkeussäädettävä tuki ja se on vähän lähempänä päätä mutta parempi oli kyllä toissa-autoni versio, jossa tukea pystyi liu'uttamaan myös muutamia senttejä eteen ja taakse ja siten etäisyyden takaraivosta sai mieleisekseen parhaiten. 

Kirjoitettu

Mulla on tälle päivälle taas varattu autopesu työpaikan parkkihallissa. Pysyy jonnekin ensi viikolle asti sitten kurattomana ennen seuraavia sateita. Pölyiseksi se toki saman tien tulee, kun teitä ei olla lakaistu. 

Toivottavasti en osu työmatkalla keskustan ulostuloväylillä noihin telkkarissa juuri varoitettuihin erityisliikennejärjestelyihin, joita tullaan tekemään Ukrainan pressan vierailun takia. 

Kirjoitettu

Tutka on siis parempi kuin Teslan kamerat, mutta ei kerrottu sitä mikä oikeasti kiinnostaa eli ajoiko se Tesla päin seinää vai ei...

Kirjoitettu

Täälläpäin kersat kävivät heittelemässä kananmunia niiden ökyn näköisten talojen päälle, jotka olivat lähellä päätietä.

Mm. erään iäkkään lesken talo. Sokea ukkonsa oli hiljakkoin kuollut. Mistä syystä mainittu paikka ansaitsi kananmunasateen ? *ittu nuoriso on urpoa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kevään ekat topless-hommat...

20250323_142206.thumb.jpg.e41884f8c6dc11fc1d7ee7e1495f410c.jpg

siivosin molemmat autot sisältä, eli imurointi,  pintojen pyyhkiminen ja penkkien pintapesu. Samoin kaikki ovikotelot kävin läpi.

Tällainen kankeampikin äijä pystyy siivoamaan takapenkit, kun katto ei oo tiellä 😂

Bemu sai pintapesunkin, passatti pitää ajaa bossglossiin, kunhan isoin ruuhka siellä hälvenee

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.