Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi Hallitus korottaa sähköautojen ja hybridien verotusta ja laskee vanhojen ja paljon savuuttavien verotusta, kerrankin hyviä päätöksiä
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi Näin voi sitten käydä jos rauhoittavaa lääkettä ottanu lähtee ajelemaan...riskit vielä suuremmat jos kuski on yli 80-vuotias... https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010702319.html
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: Näin voi sitten käydä jos rauhoittavaa lääkettä ottanu lähtee ajelemaan...riskit vielä suuremmat jos kuski on yli 80-vuotias... https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010702319.html Heppu oli laitetty Tyksistä baanalle lääkehuurussa ja keuhkokuume päällä.
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi ^ joo, luin, mutta pointtina oli että näin voi käydä kun rauhoittavan lääkkeen vaikutuksen alaisena ajelee. No, tuskin siinä lääkäri kysyy että millä olet liikkeellä... Migreenikohtauksen takia olen joutunu soittaan isäni kuskaamaan mua terveyskeskukseen, en lähde ite. Tosin kerran olin Nakkilassa ja migreenin oireita, en uskaltanut syödä ja kotimatkalla pysähdyin vakiolevähdyspaikalle, käyn tuolla **** ja otan nokoset. Nukuin 2 ja puoli tuntia. Sitten olikin jo helpompi ajella...niin että kyllä niitä bussipysäkkejä tai muita tienvierepaikkoja siellä on. Kun on ollut ensiapu-asiaa ( terveyskeskus ja Acuta) en ole kyllä ikinä omalla autolla menny, se on ollu isä kun kuskaa ja tarvittaessa taksilla takaisin.
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, tempokisu kirjoitti: pointtina oli että näin voi käydä kun rauhoittavan lääkkeen vaikutuksen alaisena ajelee. No, tuskin siinä lääkäri kysyy että millä olet liikkeellä. Lienee joku syy lääkitä noin kovin. Mä en sivuuttaisi lääkärin vastuuta. Tyks ei ole terveyskeskus, joten miksi oli siellä ?
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Porsche patentoinut 6-tahtimoottorin : https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/porsche-patentoi-uuden-6-tahtimoottorin-nain-saadaan-parempi-hyotysuhde-ja-vahemman-paastoja/bb211e2a-7bf0-4476-97b1-0bcdc65c8124 Lainaa Perinteinen nelitahtimoottori on polttomoottori, joka toimii neljän eri vaiheen kautta. Porschen uudessa kuusitahtimoottorissa olisi kaksi ylimääräistä vaihetta. Imu-, puristus- ja työtahdin jälkeen suoritetaan uusi puristus- ja työtahti ennen poistotahtia. Uuden kuusitahtimoottorin toimintaperiaate on monimutkainen. Perusidea on, että kampiakseli toimii kahdessa kolmen tahdin syklissä: ensin imu-puristus-työ ja sitten puristus-työ-poisto. Keskeisin innovaatio on kampiakseli, joka pyörii kahden samankeskisen ympyrän ympäri. Tämä lyhentää männän liikkeen matkaa, muuttaa moottorin puristussuhdetta ja luo kaksi ylä- ja alakuolokohtaa, mikä parantaa moottorin yleistä hyötysuhdetta. Muokattu: 25. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Mummielestä Mazdan wankel-hybridi on coolein hybridi viä ikinä.
Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 20241 vuosi Mitä siellä sylinterissä poltetaan toisella työtahdilla, jos imuventtiili ei avaudu ? Muokattu: 25. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi Delorean'in bioreaktori saattaa vaatia päivittämistä, liekö miten pitkällä päivänvalo ? Siis paluu tulevaisuuteen-juttu. Serkku teki häkäponttölaitteiston (oliko traktoriin) teknillisen koulun lopputyönä 70-luvulla. Mahtaako kehitys jauhaa paikoillaan ? Muokattu: 28. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi 23.9.2024 klo 19.14, alpensau kirjoitti: Lienee joku syy lääkitä noin kovin. Mä en sivuuttaisi lääkärin vastuuta. Tyks ei ole terveyskeskus, joten miksi oli siellä ? No ei lähetetä omalla autolla kotia jos on semmoinen vaiva. Sairaaloiden yhteydessä on myös akuuttivastaanotto, Tampereella Tays yhdeydessä Acuta. Nimenomaan olen puuttunu näihin tapauksiin että about 4 rauhoittavaa lääkettä päivässä säännöllisesti, ei lähdetä ajeleen ainakaan mun allekirjoittamallani todistuksella.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi Ovat sitten keksineet veneen potkurin uudelleen, tällä kertaa 30% tehokkaamman. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uudenlainen-potkurin-muotoilu-30-tehokkaampi-potkuri-voidaan-asentaa-40200-hv-peramoottoreihin/ce3cfc97-8cb8-4686-9268-4944271a76d9
Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Toi Sharrow tais tulla markkinoille 2018 rosteriversiona , mutta nyt siis myös myös aluversio. Ilmeisesti toimii tehokkaasti, jos on painava vene ja potkuri upoksissa. Ihmettelin tuota designiä jo silloin 5 vuotta sitten
Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 20241 vuosi Mikäs tuossa on se juju? Se potkurin pyörimään saattama vesimassa lienee se suurin teho- ja energianhukka? Satamamanöövereissä pakitettaessa aina tilanteen mukaan tykätty tai inhottu prop walk ilmiö. Muokattu: 29. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 20241 vuosi Kyntöauroihin saa myös sälesiipiä. Estänee maan tarttumista siipeen, alhainen vetovastus. Luulisi, että voiman siirtyminen vedessä (työntövoiman muodostuminen) korreloisi edes piirun verran voiman siirtymiseen ilmassa. Ajattelen tuulimyllyn siivistöä. Tuollakin rintamalla tapahtuu erinäistä kehitystä, tosin enempi kai vaakapropelien ja erilaisten sylinterimallien osalta. Muokattu: 29. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään