Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 14 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti: Se Volvon laskema taisi olla itseasiassa lähempänä 40tkm eikä 140tkm, mutta mitäpä näistä. Joo, se oli toi 110tkm (global) jota mä muistelin, eikä 140tkm. Global siksi, että Suomen markkina on jossain osapromillessa, kun isoa kuvaa katsellaan.
Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 20242 vuotta Niin toisaalta se Suomen tilanne on meidän jokaisen täällä asuvan henkilökohtaisten valintojen suhteen ainoa merkitsevä. Ei sillä ole väliä, että onko sähköauto ympäristöystävällisempi jossain Burmassa, jos täällä sellaisen valinnan haluaa tehdä. Se on selvä, että kolmas maailma ei tule ihan heti sähköautoistumaan, mutta se ei tarkoita, että länsimaissa pitäisi sen takia jarruttaa. Muokattu: 23. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Totta tuokin. Eikä mulla ole mitään patteriautoja vastaan, toimisivat ihan hyvin meidän tarpeisiin. Ehkä toi ID7 farkku sitten, kun sen saa 30-40k€ välille vähän ajettuna. Pari vuotta ehkä.
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Mä olen tykännyt toisen voorumin ex-moden tavasta kirjoittaa, eikä viimeisinkään tehnyt poikkeusta: https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/c198c746-f9d3-4021-8ba5-ba6770a1fd59 Lainaa Ahtamattoman moottorin sitkeys ei ole sekään kovin kummoinen, ja häviää esimerkiksi ensimmäisen reissupäivän lounaspihville mennen tullen. Swift vaatii ylämäissä ahkeraa vaihtamista, mutta niin olisi vaatinut se pihvikin. Muokattu: 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta Viimeinen AUTO, jota olen ajanut, oli Jeep bensa-V8:lla ja kolmilovisella automaatilla. Ja siitä on aikaa.
Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 20242 vuotta Luulitko, että autosi on turvassa? Toisen epäonnisen SAAB 900 pöllimisyrityksen jälkeen lisäsin autoon polttoainepumpun virtajohtimeen tappokytkimen ja kojelaudalle LED vilkun itselle muikkariksi päällä olosta ja konnille varoitukseksi pöllimisenestojärjestelmästä. Paljon yksinkertaisempi kuin tuolla videon lopussa kerrottu. Se toinen varkausyritys tyssäsi siihen, että oli tullut etiäinen asiasta ja kävin edeltävänä iltana siirtämässä pensapumpun releen rasialla viereiseen tyhjään paikkaan. Aamulla olikin virtalukko kadonnut, mutta auto ei Nykyautoissa itse ehkä laittaisin sinne OBD töpselin vaikkapa virtakarvaan relekytkimen ja painonapin, jota painallusta vaaditaan OBD töpselin aktiovoimiseksi. Erillisen painonapin voi korvata myös ottamalla ohjauksen voisi ottaa vaikkapa äänimerkin painalluksesta, tai vaikkapa penkin lämmittimestä. Näiden antama heräte lisäksi edellyttäisi auton virtojen olevan päällä. Muokattu: 25. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Ysisatku-suappi... urakkanupilla https://psauction.com/item/view/1031528/saab-900-3-door-2-0-automatic-126hp-1990
Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 20242 vuotta Siis toi mun Satku pöllittiin kahdesti ja kolmas kerta jäi yritykseksi. Ooppelia eivät ole edes yrittäneetkään ja uskon, että pimeyden poistuttua palauttaisivat sen vähin äänin Mutta jo, sillen voisi kyllä operoida ton OBD töpselin, että K-linjaan (muistaakseni) laittaisi sen relesäpin, niin konnien laite saisi silloin kyllä virtaa, mutta ei datayhteyttä ja joutuisivat vain tuhraamaan aikaansa pulmansa kanssa. Datalinja voisi sitten olla aina auki, aina kun on virratkin autossa päällä ja jostain painikkeesta sitten manuaalinen herätys mahdollisia poikkeustilanteita varten.
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Taitaa tuolla virittelyllä saada vaan itselleen paljon ongelmia. Lähtökohta kun on, että niitä, joilla on vehkeet ohittaa nykyaikainen ajonesto, ei paljon tavallisen tallaajan pirssit kiinnosta.
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Juu, sitä Satkuahan mulla ei enää ole, eikä pöllimisongelmaa. Ja siinähän bensapumpun lamauttamien osoitti metodina erinomaisuutensa Ja Ooppelihan ei tuota tartte, kuten se tuossa edellä jo tuli todetuksi. Mutta yksinkertaisimmillaan sulla on siellä McLarenin hanskalokerossa vipukytkin, jonka läpi kulkee sähköt bensapumpulle. Siinä ei auta vaikka olisi kuinka pätevä hakkeri auton kimpussa, niin aivan varmasti siitä enemmän siitä pulmia hakkerille kuin sulle Ja enemmän tuossa videolla esitetyn ratkaisun tiimoilta ounastelisin pulmia auton omistajalle. Suomessa jo heti ensikatsastuksessa, vaikka adapterikaapeli olisikin olemassa. Auton töpö kun ei silloin ole enää määräysten mukainen.
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Traficom muistuttaa sähköauton latauslaitteen asennusvelvoitteesta – valvonta alkaa ja määräaika päättyy jo tänä vuonna Onkos näistä töpöistä myös pakko antaa sähköä, vai rajoittuuko velvoite ainoastaan siihen, että laite on asennettu. Jos sähköä on annettava, niin voiko sen hinnoitella ihan vapaasti? https://www.is.fi/autot/art-2000010319162.html
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Aika suppealta tuo laki näyttää. Sähkön ostajan on esitettävä suomalaisen maanpuolustusyhteisön jäsenkirja- ehto lienee sallittu. https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2020/20200733#Pidm46651395674848
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Neste tiedottaa: Bensa alkaa paikoin loppumaan. Onko kyseessä ympäristöteko ? Muokattu: 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 20242 vuotta Väki käynyt täyttämässä tankkinsa Pääsiäisen varalle. Tietty jos viina loppuu Alkosta, niin voi sitten vaikka ajella autolla. Erilainen Pääsiäinen
Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 20242 vuotta Nonni, nyt se on sanottu. Ratikka vs. Sähköbussi. Maksumuurin takana https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/akkusahkobussi-haastaa-raitiovaunun-liikennealan-kahden-veteraanin-mielesta-raidehankkeet-ovat-verorahojen-totaalista-tuhlausta/155680ce-faed-4341-82e4-45a629c3f98b
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään