Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tota samaa mä olen vaahdonnut, kun yrittävät puskea VR:n kiskojen viereen toisia kiskoja Tampereelta Ylöjärvelle.  paljon pienemmällä rahamäärällä sais ison läjän sähkö-/kaasubusseja, joissa on sentään kääntyvät pyörät, eli kulkisivat sinne missä ihmisiäkin on.

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
17 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Britteinsaarille kesällä omalla autolla?
Tässä yksi käytännönvaihtoehto tuohon auton ohjattavuuteen :) 

TY4Sh-Agv.png

Jarru ja kaasu vielä... Ajelin useamman vuoden postin poistamalla corollalla. Hantin paikalla oleva ei ollut ihan tyytyväinen, kun istui vastaantulevien puolella. Poliisikin yritti kerran puhalluttaa vaimoa. Sanoin jälkeenpäin, että olisit vaan puhaltanut.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
27.3.2024 klo 15.49, Jopotuinen kirjoitti:

Lähetä tämä Pirkkalan kunnanvaltuuston jäsenille ja pormestarille ( oliko Marko Jarva)mä olen koko ajan sanonu että ihan järjetön hanke.

- tuhotaan luontoa vaikka miten paljon
- ihmisten liikkuminen vaikeutuu
- typeriä pylväitä ja vaijereita
- budjetti on satoja miljoonia - eikä se tule pitämään vaan aina tulee lisää kuluja, ja Pirkkalasta tulee näin Tampereen pakkoavioliittolainen, vaijerit yhdistää.
- joku muutaman tyypin + mielipide otettiin lehtiuutiseen, oikeesti kukaan ei sitä rötisköä halua tuhoamaan pientä kuntaa. Lisäksi kun nyt rakennetaan uusia asuntoja Soljaan ja Rajasalmen lähelle, ei ihmiset halua tulla ensin bussilla ja vaihtaa ratikkaan > mennään omalla autolla. 
Ratikan hinnalla saataisiin todellankin sähköbusseja vaikka peräkkäin ajamaan 5 minuutin välein.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Toki painostakin puuttuu, laturi, startti, vauhtipyörä ynnä muut päästöjen tuomat ritustimet.
Mutta muutoin ihan mielenkiintoiset suoritusarvot, joskin alakierrosten väännöt voivat olla hieman hakusissa.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Tuo Nismon moottori oli käytössä Zeod RC-konseptissa Le Mansissa vuonna 2014. Menestys ei ollut kummoinen. Toki saavutti 300 kmh nopeustavoitteen ja kykeni ajamaan koko 13,6 km kierroksen sähköllä. Keskeytys vaihteisto-ongelmiin. 

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Koenigseggin TFG (Tiny Friendly Giant) on myös kolmemukinen (muistaakseni) kaksilitrainen ja 600hp / 600Nm. Olikohan painoakin joku kutosella alkava... muistaakseni alle 70kg.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

Niin, sopiiko tuollainen lentokoneeseen tai kopteriin ? Korkeakierroksinen tehomylly on periaatteessa so last season. Yksimukinen, alhaalta vääntävä on taasen parhautta. Mutta kone käyttötarkoituksen mukaan. Oliko muuten niin, että bmw:n kaappariovista sähköautoa sai kaksipyttyisellä skootterin moottorilla ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^kyllä. i3 REX. Ei se polttomoottori vaan missään kohtaa sen auton liikuttamiseen osallistu vaan lataa vain akkua. Aggregaatti.

Kirjoitettu

Nyt kun on Nissan ja aggregaatti mainittu niin mulla on tuossa pihalla viikon vanha X-trail samalla konseptilla. Hieman erikoinen tapaus kun pannun kierrosluku ei vastaa kaasun asentoa mutta tuohonkin tottuunee. Liisari kyseessä. 

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, bici74 kirjoitti:

Nyt kun on Nissan ja aggregaatti mainittu niin mulla on tuossa pihalla viikon vanha X-trail samalla konseptilla. Hieman erikoinen tapaus kun pannun kierrosluku ei vastaa kaasun asentoa mutta tuohonkin tottuunee. Liisari kyseessä. 

Taitaa olla konepellin alla jonkin verran tavaraa. Kurkkasin nettiautosta vastaavan opel amperan konepellin alle.

Kirjoitettu

Hybridi on autotehtalijalle hyvä rasti. Siinä myydään bensa-auti ja sähköauto samalla kertaa.

Sähköauto on taas huono, sähkömoottori kun on varsin vaatimaton valmistaa verrattuna polttomoottoriin ja sen voimalinjaan. Tähän asti on onnistuttu kikkailemaan katteiden kanssa, mutta se tie lienee kuljettu nyt loppuun ja alkaa hammasten kiristely ja tuotesuunnittelun rahavirrat ehtyvät.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.