Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta ..no kun tuonne autosivulle menin, niin otetaan tähän tämä lapsuuden rakas autoni, NSU, tuttavallisemmin "nusu". Tykkäsin istuskella kuskin paikalla ja olla ajavinani...veljeni on kattotelineellä ja taustalla mummolaa.
Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 20242 vuotta Mä ajoin ekan kerran autoa - kupla vw - 60-70 l vaihteessa. Kiersin maalaistalon pihapiirin, osin kadun kautta. Oppaana 3 vuotta vanhempi pikkuserkkuni, liekö 15 v silloin (siis se serkku). Muokattu: 6. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta No nyt se Maailma pelastuu - taas kerran! Aikamoista näpertelyä. Mitenköhän tuo optimointi näkyy katsastuksessa, toki auton pirteämpi olemus voi herättää insinöörin epäilykset. Näkykö ohjelmistoversio OBD luennassa ja onko jossain tietokanta, johon verrata? Ja mitähän tämän valvonta taas maksaa IT kuluina vaikkapa? No, ainahan voidaan kuilla voidaan tehdä bisnestä triplaamalla tai quatroamalla aiheutunut kulu ja korottaa sitä vanhojen ja poistamatta jääneiden OBD vikakoodien luentamaksua. https://www.is.fi/autot/art-2000010416268.html
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Ja iltapäivän ratoksi 3x latolöydön Corvette nro 2, 500 km ajettu! Muokattu: 10. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 20242 vuotta Eija-Riitta Korholan auto hylättiin katsastuksessa, koska takapenkillä oli jotain laatikoita eikä takapenkin turvavöitä päästy tarkastamaan. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010415464.html Olen aiemmin ollut mukana etupenkillä kun autoa katsastetaan - ei ole ikinä katsastusmies ( miten muuten jos nainen olisikin katsastaja ja toimistohommissa mies, eipä ole kohdalle sattunut...) tutkinut takapenkin turvavöitä. En ole huomannut että olisi siinä etupenkinkään turvavyötä sen kummemmin testaillut....
Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 20242 vuotta Ohos, taas on jotain keksitty. Mutta onko se tuotannollistettavissa kustannustehokkaasti? Tutkijat löysivät täysin vahingossa uuden teknologian – lupaa posketonta suorituskykyä sähköautoille https://www.is.fi/autot/art-2000010413544.html
Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 20242 vuotta 9 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Ohos, taas on jotain keksitty. Mutta onko se tuotannollistettavissa kustannustehokkaasti? Tutkijat löysivät täysin vahingossa uuden teknologian – lupaa posketonta suorituskykyä sähköautoille https://www.is.fi/autot/art-2000010413544.html Siis konkan levyyn tehdään reikä. Selittyisikö mustan aukonkin voima tätä kautta ? Ruisleivän salaisuus lienee myös reiässä.
Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 20242 vuotta Montakohan räksänpesää Jopo kloppina pudottanut? Vellpoika ryöväsi kerran munat ja laittoi niitä suuhunsa alastulon ajaksi. Pahaksi onekseen sattui samalla tipahtamaan puusta ja ... Mustarastas teki taas tönönsä tuonne päätyseinälle ulos työntyvän hirren päälle. Vähän huonompi homma, kun mulla tuo viemärityömaa siinnä, joskin lähestulkoon asennusta ja peittelyä vaille valmis. Puolen päivän homma kaikkinesa.
Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 20242 vuotta ^ Oho, nyt osus väärään säikeeseen, tuonne Kisun lokkipesälle oli tarkoitettu.
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta Katselin vaihtoautoja Nissan Qashqai, siis suurin osa "ajettu 155 000km tai enempi" no en mä nyt semmoista ota, kun mun mazdallanikin on ajettu noin 120 000km. Yksi hyvä ehdokas löytyi, ajettu 14 000km ja oikee väri, hopea. Mutta teen niin että säästän vielä rahaa ja jos vain suinkin nykyinen auto saadaan katsastuskuntoiseksi ( varmana tulee jotain että pitää korjata ) niin ensi vuonna voisi vaikka uudenkin ostaa. Ikävä kyllä punainen pikkumazda on siinä kunnossa, vaikka ulkoiseseti tosi hyvänoloinen, että sen auton taru on lopussa. Olisin kyllä valmis maksamaan sen korjaukset....tarvii vielä kysyä isältä. Siinä on kuitenkin vetokoukku, jota isän pikkusitikassa ei ole. Että mitä sillä peräkärrylläkään sitten tehdään....
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta Auton viimeisen hengenvedon pitkittäminen auton arvoa (250 € ?) suuremmilla korjauksilla on autoilijan suurimpia virheitä. Oon syyllistynyt tähän itse, joten tiedän. 😆
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta ^ ja TAAS tätä sun pskaa ei hyvänen aika. Mä teen kuten parhaaksi itelleni katson ja ole ystävällinen älä puutu mun asioihin. En minäkään puutu sun asioihin ja jatkuvasti kommentoi sun juttuja ja valintoja. Tykkään autostani ja mieluusti korjataan ja säästän rahaa että saan sitten ostettua uudemman auton. "Auton arvoa 250e suuremmalla" - no huh, ei tolla rahalla saa kun tuulilasin korjauksen jos on se tuulilasiturva. Olen ostanu autoni aikoinaan siten että tämä ajetaan loppuun. Mutta se loppu ei ole vielä tänä vuonna.
Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 20242 vuotta Voi elämä, en ehtiny ja isä on jo myyny punaisen pikkumazdan jollekin "tee se itse"-miehelle. Miksi ei voinu kertoa tätä mulle? Olisin maksanu korjaukset yms. Ihan hirmuisen raskas päivä ollu joka asian tiimoilta. No nyt on sitten pakko vaan ite viedä auto katsastukseen, ja onneksi on tiedossa parikin autonkorjauspaikkaa, ja myös Partolan kolarikorjauksen mies osaa neuvoa.
Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 20242 vuotta 14.5.2024 klo 20.20, tempokisu kirjoitti: ^ ja TAAS tätä sun pskaa ei hyvänen aika. Mä teen kuten parhaaksi itelleni katson ja ole ystävällinen älä puutu mun asioihin. En minäkään puutu sun asioihin ja jatkuvasti kommentoi sun juttuja ja valintoja. Kiitos. Itse julistan netissä vain sellaisia asioita, jotka kestävät päivänvaloa ja arvostelua. Tiesit kai, että miljoonat ihmiset voivat lukea näitä. Muuten, voisitko harkita kielenkäyttösi siistimistä ? Sun jutut muistuttavat nuolien ampumista vähän joka suuntaan. Edit. Paljonkohan mun arvio masan jälleenmyyntiarvosta heitti ? Veikkaan radiohiljaisuutta ylläolevan jäsenen suunnalta. Muokattu: 16. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään