Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

Kirjoitettu

^ Mk2, olettaisin. 

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Sitten olisi vähän kuvantunnistusapuja vailla. Mikä auto?
Oletettavasti se on Jaguaari, mutta mikä malli?

Kuva on arviolta vuodelta 1965

kHqlxGCHO.png

Jopo ja kaksoisveljensä ?

Kirjoitettu

Juu, Jopohan se siellä. Toinen kehveleistä, mutta salattakoon kumpi heistä.
Ikäeroa on  sen minimi limiitin verran, eli 9 kk :D

Ja juu thx tunnistusavusta, lisäilen tiedon slide show esitykseen.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

Paljon isompi ukaasi on musta se minkä kuulin IoT-seminaarissa jo ennen koronaa, että IoT-systeemien avulla jos vähän revittelet autolla, se varoittaa, jos jatkat, lähtee takuu. Voinee myös ilmoitella ylinopeudet suoraan kytille... ajat siis vasikkaa! Varmaankin jos pitää todistaa olleensa jossain, niin auto kielii "ei se siellä ollut vaan...". No, täähän on ongelma vaan huonotapaisille lainrikkojille toki. 

Onkohan toi systeemi jo totta? Tosta nyt on ainakin 5 vuotta

Kirjoitettu

Yleisesti ottaen Siri on turvallinen, koska Applelle lähetettävää dataa ei liitetä sinuun. 😆

Mitä Edward Snowden lausuu asiasta ? Kännyt paritetaan auton kanssa, joten jos siellä on sitten kaksi eri touhuajaa, niin mihin luottaisit ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
14 hours ago, Jopotuinen said:

Juu, Jopohan se siellä. Toinen kehveleistä, mutta salattakoon kumpi heistä.
Ikäeroa on  sen minimi limiitin verran, eli 9 kk :D

Ja juu thx tunnistusavusta, lisäilen tiedon slide show esitykseen.

Mun ja veljen ikäero on 1 vuosi 9 kk ja yksinkertaisella aritmetiikalla voimme päätellä, että faija sai broidin 1-vuotispäivänä pildee.

Kirjoitettu
1.2.2024 klo 09.31, Jopotuinen kirjoitti:

Meijän iskä, no se oli nyt vähän malttamaton. Olis nyt antanut vähänaikaa edes vetäytyä :D

Ennen vanhaan oli vallalla käsitys että imettäessä ei voi tulla raskaaksi. Faijalla ja veljellään on juurikin tämä 9kk ikäeroa... olisko tässä sama "automiesten" (epätoivoinen yritys pysyä aiheessa) huhu kyseessä?  

Kirjoitettu
On 2/1/2024 at 7:01 AM, tommi2 said:

Paljon isompi ukaasi on musta se minkä kuulin IoT-seminaarissa jo ennen koronaa, että IoT-systeemien avulla jos vähän revittelet autolla, se varoittaa, jos jatkat, lähtee takuu. Voinee myös ilmoitella ylinopeudet suoraan kytille... ajat siis vasikkaa! Varmaankin jos pitää todistaa olleensa jossain, niin auto kielii "ei se siellä ollut vaan...". No, täähän on ongelma vaan huonotapaisille lainrikkojille toki.

Ja emännälle ei sitten enää autoa lainata. Voin vaan kuvitella millaiseen ristikuulusteluun auto joutuisi ja auto posket punaisena kertoo emännälle montako hyvää persettä ja piukkaa minihametta, rintavarustuksesta nyt puhumattakaan, on isäntä jälleen kerran nähnyt tien päällä... 

Kirjoitettu
1.2.2024 klo 08.01, tommi2 kirjoitti:

Onkohan toi systeemi jo totta? Tosta nyt on ainakin 5 vuotta

Niin no toi mun 7-vuotias Volvokin tietää missä sillä on ajettu ja missä se on. 

Ylinopeuksia se tai mikään muukaan auto tuskin ilmoittelee kytille. Teknisesti toki olisi mahdollista, mutta lainsäädäntö estää. Onhan niitä jo sellaisiakin autoja, jotka tunnistaa kuskin kasvoista ja säätää penkit yms. valmiiksi kohdalleen. 

Uusissa autoissahan on pakollisena ylinopeusvaroitin, joka piippailee kun nopeus nousee yli sallitun....

Kirjoitettu

Se on hyvä kun on auto joka ei tiedä mistään mitään, ennen se ehdotteli jotain huoltoja, mutta pyysin ottaan moisen pois..  no ei vaan, mä olen antanut Googlelle luvan seurata mua ja se näyttää ihan sikatarkkaa kartaa missä olen liikkunut. Tää on hyvä joskus, mä mietin että mikä se oli se yksi kahvila missä tuli käytyä Manchesterissa.. en muistanut edes missä päin kaupunkia... katoin jälkikäteen mun reitin ja mitä siihen jäi matkalle ja sehän löytyi taisi vielä kertoa "olit täällä".  

Joo, tosta IoT-seminaarista saattaa hyvinkin olla se 7 vuotta. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.