Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Sähköpyörä, kävelymatka metroon ja auton vuokraaminen tarvittaessa on mun visiossa. Otollisella paikalla sijaitsevat ok-talot ovat kalliinpuoleisia. Mistä kohdasta tingitään ? Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta 90tkm on aika paljon, omilla ajomäärillä tarkoittaisi 9 vuotta, 9 vuoden jälkeen jo tod näk vaihtaisin auton pois eli sähköauto ei minulla tuottaisi mitään hyvää ympäristölle polttista enempää, bensan hintakin tippunut jo 1,7€/L niin eipä ole muutenkaan painetta sähkiksen hankintaan.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Mulla tuohon 90 k menee n. 20 vuotta. Silti minua rankaistiin armottomasti verokepillä uuden menopelin hankinnasta ja edelleenkin jatkavat piiskaamista vuosittain kahden sadan edestä, vaikka pihassa auto vain vanhenee yhdessä kanssani. Ajattelinkin hankkia autolle kokopeittävän suojan, vaikka eipä sen piilottelu taida auttaa asiaan Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoitin joskus, että liekö keksitty peltirunkoista autoa varten lumiauraa. On keksitty. Huomenna tarkistamaan tallin nurkkia, miten painavaa terästä löytyy.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Käytiin tässä sukuloimassa (onneks pikavisiitti), mut pistää aina miettimään että onko mitään järkee ajaa lumisateessa paskasti aurattua tietä, missä ei ole katuvaloja, mutta 80 rajoitus... ihminen ei tajuu missä vaarassa tossa on. No, hengissä olla toistaseks, sain vielä vaimon ajaan takas ja tankkasin 22% glögiä riittävästi "hermoihin" . En kyllä tykkää autoilla tälläsessä säässä... enkä oikein muutenkaan, mutta jostain syystä ajopelit on ihan suosikkeja... outoa.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Riippuu kai autosta. Faijan nelivetomaasturilla käytiin naapurikylässä haudoilla jne. EI tuntunut mitenkään epänormaalilta. Rajoitus oli satasen... Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Toki ja kuskista, mutta jotenkin tajuun aina ton yleisen vaaran liikenteessä näin pimeällä. Jos ei ole kauhean tuttu tie, niin saa tihrustaa että mihkä suuntaan tie nyt kääntyy. Väittäsin että itse en ole noin hengenvaarassa muulloin.
Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 20232 vuotta SAAB V8 tarina. Auto ja moottorit löytyvät museosta. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uudenkaupungin-autotehtaalla-kehitettiin-salaa-niin-tehokas-moottori-saabiin-etta-poliisikin-hammentyi-talousvaikeudet-ja-mustasukkaiset-ruotsalaiset-kaatoivat-lopulta-projektin/f0ce00f8-62b1-4ef4-9913-e2113efcb513?ref=box:9b51
Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 20232 vuotta 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: SAAB V8 tarina. Auto ja moottorit löytyvät museosta. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uudenkaupungin-autotehtaalla-kehitettiin-salaa-niin-tehokas-moottori-saabiin-etta-poliisikin-hammentyi-talousvaikeudet-ja-mustasukkaiset-ruotsalaiset-kaatoivat-lopulta-projektin/f0ce00f8-62b1-4ef4-9913-e2113efcb513?ref=box:9b51 Mitä asiaa GM ei saisi pilalle ? Suomalaisten pitäisi luottaa enemmän itseensä ja vetää omia projekteja maaliin asti.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Muualta lainattua: Ajoneuvossa X oli abs-jarrut jo 50-luvulla. Mutta yleensä vain toisella puolella.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Abs-jarruista kun puhe niin pari viikkoa takaperin oli uutista aiheesta Ladassa on vihdoin vuonna 2023 vai oliko 2024 malleissa abs-jarrut vakiona, ei varmaan kaikissa mutta jossain mallissa, en muista enää uutisen sisältöä kunnolla mutta hyvä että jo nyt ovat saaneet edes jarrut tälle vuosi tuhannelle. Moottoreiden päästöt muistaakseni oli samaa luokkaa kuin euroopassa n. 15 vuotta sitten, eli siellä olisi vähän vielä kehitettävää. 😂 Muokattu: 29. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Nickname
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Jokohan se olin ensivuodesta lähtien, että autoissa on pakollisena kaistavahti, aktiivi vakkari ja automaattinen hätäjarrutoiminto. Nämäkin ovat olleet tähän asti turvavarusteita, joista on saanut valita kruksilistalta ja maksaa haittaveroa valinnastaan. Moni onkin jättänyt sen kruksin piirtämättä hintalapun nähtyään. Näin valtiovaltaa parhaansa mukaan hankaloittaa liikenneturvallisuuden kehitystä, mutta ehkäpä siinä onkin kyse vain tästä inkluusiosta.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Aktiivivakkari on parhautta, mutta kaistavahdin kanssa en ole saanut yhteistä säveltä, joten nappaan sen aina pois päältä ajon aluksi. Eniten nyppii sen herkkyys puuttua ajoon ja toisaalta sen mielestä pitäisi jurnuttaa samoissa urissa muiden kanssa.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Noissakin on eroja. Volvon kaistavahti ei tee läheskään samanlaisia tempauksia kuin Skodan.
Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 20232 vuotta Opelilla kaistavahdilla vaikeuksia pysyä päällä yhtäjaksoisesti kapeammilla maanteillä, vaikka olisi vastavedetty pinta ja maalaus. Pulma näyttäisi olevan tuo tieleveys, joka on ilmeisesti speksattu minimiksi ja aiheuttaa sitten haparointia. Leveämmillä valtateillä toimii sitten mainiosti vaikka maalaukset olisivat kuinka hapertuneita. Pitäisköhän vinkata Trafia asiasta, jos vaikka johtaisi korjaukseen. Itse pidän ohjauksen auttavasta kädestä, tekee korjauksen hienostuneesti paitsi että fillaristeista se ei pidä tai ei sitten tunnista ja väistettäessä, jollei käytä vilkkua, auto yrittää puuttua tilanteeseen ja liiskata fillaristin parhaansa mukaan
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään