Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Autot ja autoilu

Featured Replies

• Viestejä 2.5k
  • Katselut 142.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• kmruuska Sanon nyt vaan, että aika turha yrittää tuota jatkuvaa Tesla provoa täällä. Oot jo suurimman osan ignorelistalla ja itse nyt vaivaudun tämän kerran vastaamaan. Sitä paitsi kuinka pahasti

• Auto kotona. Oli 7km mittarissa kun sain sen. Nyt vajaa satanen enemmän. Tästä se lähtee, ekoautoilu. 🙂

• Kyllä tässä nyt vähän pääsi yllättämään itsensäkin...   "...en tiedä, tuskin tuun täyssähköä ostamaan vielä hetkeen..." "... seuraavakin auto on varmaankin farkku, ei ainakaan sellainen naurett

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Näissä sulkien käytösongelmissa monesti itse sulan lisäksi varren kulmalla on iso vaikutus. Tarkoittaa sitä millä kulmalla sulan kumiterä lähtee sutimaan lasia. 

Kirjoitettu

Koska sulan varsi on metallia, pientä säätöä saattaa uskaltaa tehdä itsekin ? Tarkistin Jazzin - melko paksua tavaraa. Penkkiin kiinni ja vääntöä jakoavaimella tai sit paikallaan kahdella jakoavaimella... Jälki siitä jää, mutta maalia saa kaupasta.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Avautuko sulkien pomppimisen syy ?

En kyllä osaa sanoa mistä johtui. Ei ne mahdottoman kuluneet olleet, kun autollakin ikää vasta 10 kuukautta. Olisko sitten just joku kulma mitä yllä veikkailtiin tai kumilaatu vain jotenkin kovaa tms. En tiedä minkä merkkiset olivat. Uudet on nyt Boschit. Tuollaista äänen pitämistä mulla on aiemmissa autoissa ilmennyt farmariautojen takalasinpyyhkimessä. Niissäkin vaihto auttoi eli vanhoina ääntelivät kuuluvasti ja uusi tuore sulka ei. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä oon huomannut, että jos pyyhkijät ovat kauan käyttämättä, sulka on taipuneena sillee alaspäin menevään asentoon siinä lasilla pitkiä aikoja ja kun sitä taas alkaa käyttämään, niin ylöspäin meno "pompottaa" helposti kun sulka on taipunut  liikettä vastaan. Alaspäin sulka tulee äänettömästi, kun se on jo valmiiksi taittunut niin.  Ja puhutaan siisi siitä terävästä osasta kumia.

Mä vääntelen noita sulan reunoja itse aina joskus, jos uusi sulka alkaa pitämään ääntä ja monesti se auttaakin.  Eli kun jättää auton parkkiin, niin käsin nostaa sulkaa, painaa sitä vähän syvemmälle ala-asentoon ja laittaa takaisin lasille, silloin se jää siihen ylöspäin menevään asentoon parkkiin ja suoristuu normikäyttöä varten.

Joskus paremmalla ja joskus huonommalla menestyksellä, mutta toimiessaan fiksi vaatii vain 10sek vaivaa 🙂 

Kirjoitettu
4 hours ago, Jopotuinen said:

^^^ Nääh... ja montakohan kertaa hakkasit kirveellä sulat irti lasin alareunasta?

Annas kun lasken...jaahas, tasan nolla kertaa. Talvet tietysti täällä leppoisampia joka osaltaan vaikuttanee. Nää Volvon orkkissulat eivät myöskään menneet koviksi, toisin kuin kaikissa muissa kieseissä mennyt.

Kirjoitettu

Tojota lähti kohti uusia seikkailuja. Oikein mukava pariskunta osti pois kuleksimasta, olivat jollain tasolla tietoisia näiden taipumuksesta ruostumiseen eikä mekään sitä peitelty. Hitsaamista tulee olemaa tulevaisuudessa kun sen tarve on nyt alkanut. 

Ilmeinen markkina näillä, jonossa oli neljä ostajaehdokasta. Jos kiinnostaisi hierominen niin olisi varmaan saatu muutama satku lisää, tämä porukka teki kuitenkin asiallisen tarjouksen, ja mikä tärkeintä, osasivat kirjoittaa erittäin asiallisesti viestittelytilanteessa. Kahden sanan lauseita kirjoittavia ei jakseta. 🙂

Kirjoitettu
29.10.2025 klo 17.49, Olutmoottori kirjoitti:

Nuoren miehen työpäivään tuli aamulla lisätwistiä kun joku naikkonen oli posauttanut kinnerillä juipin kuorma-auton perään. Perinteinen, hiljentänyt suojatielle astuvan jalankulkijan vuoksi jolloin perässä tullut ei muistanut pysähtyä. Kinneri meni ihan pask*ksi, juippi oli siinä ihmetellyt et oliko lavalla ollut kauha kolahtanut. Katteli sit peileihin kun jatkoi, takana näkyi ihan rutussa ollut auto. Ei tainnut hölmöllä olla turvavöitä koska bagit eivät lauenneet ja oli lyönyt otsansa ilm rattiin. 

Ison sora-auton peräpää/vetokita on armoton peltipurkille. 

Työpäivä jatkui, työkalu ei tommosesta juuri häiriintynyt. Kasettikärryn veto jäi tältä viikolta siihen kun sillä kidalla ei viitti vedellä mitn ennenkuin on tarkastettu. Muuten maa-aines liikkuu pikku lisänaarmuista huolimatta. 

Positiivista, tämä perään ajanut muikkeli oli selvinnyt kohtuu vähillä vammoilla. Pahin ehkä niskan retkahdus joka saattaa oireilla myöhemmin. Yhtäkaikki, on hoitanut mukisematta oman osuutensa vakuutusasioiden kanssa ja vielä tänään soitellut nuorelle miehelle kiitellen tämän rauhallista otetta onnettomuuspaikalla + pahoitellut syvästi aiheuttamaansa vaivaa. 

Hyvä näin. Täytyy itekkin olla tyytyväinen kun tuo nuori mies on kasvanut reippaaksi ja nohevaksi työmieheksi. 🙂

Kirjoitettu

Liekö mamma tuijottanut laattaansa ? Taannoinen kolari, jossa menetin rav4:n, johtui vastapuoli kännykkäzombiesta. Rahallinen korvaus muutama kymppi alle 10 t€ ei lämmittänyt mua riittävässä määrin.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Liekö mamma tuijottanut laattaansa ? Taannoinen kolari, jossa menetin rav4:n, johtui vastapuoli kännykkäzombiesta. Rahallinen korvaus muutama kymppi alle 10 t€ ei lämmittänyt mua riittävässä määrin.

Luuri ei ilmeisesti ollut lojunut siinä missään näkösällä, ja muikkelin sekavuudesta/lievästä shokkitilasta päätellen ei ehkä olisi tajunnut piilottaa luuria. Juippi mietti olisko tullut sivukadulta töhöttäen pääkadulle ja huomio kiinnittynyt esim vasemmalle eikä ollut huomannut kun tommonen pikkuinen FMX Volvo onkin kaistalla edessä. Ei voi tietää. 

Sekin vielä, koittakaa ihmiset näkyä näiden isojen kuljettajille. Takana voi pyrkiä olemaan niin että näette itse ison peilit, silloin teidätkin tod näk nähdään. 

Kirjoitettu

Lähdin hakee ruokaa ni auto heitti kotipihassa kauheet pimputukset värivalojen kera "sähkövika ajojärjestelmässä, pysäytä auto välittömästi". En uskonu, ajoin 30km hakee sushia. Oletus on että viasta tietoakaan ku kohta marssin kuollut kala ja riisi kassissa autolle...

Kirjoitettu

Kannattaisiko ostaa varmuuden vuoksi grillimakkaraa, meinaan jos takas tullessa näkyy ajoneuvopalo, niin ei mee hyvä nuotio hukkaan. Tai käy se kalakin.

Kirjoitettu

^ Sähköautomies Jumalan armoista?!
Herättää kuolleet sähköautot henkiin yhdellä käden heilautuksella.
Kokkolan Jesse on saanut haastajan!

Kirjoitettu

Hauskat pölykapselit Rollsissa. Näitä on kai ollut ikiajat, mutta ovat olleet umpinaiset ja että ainoastaan se keskustan logo näyttäisi pysyvän paikoillaan.
Mutta nyt tuosta on tehty hieman toisenlainen - jopa ärsyttävän oloinen 😁

Suomessa tuo talvella ei oikeinkaan hyvä, kun koskaan ei voi tietää, että sutiiko se pyörä vai ei 🤔

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.