Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 202513. Marras Mä latasin Jazzin manuaalin, myös +4000 sivua. Sitten pyysin ilmaista tekoälyä hakemaan sieltä tietyn tiedon. Ei hakenut.
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 202513. Marras ^ Manuaali on vielä vähän kesken... Tekoäly on hyvä hakukone linkattuna johonkin manuaaliin, niin tuo ei ala itse keksimään vääriä vastauksia, kuten ChGPT mielellään tekee. Jos kysymys itsessään jo sisältää jonkin väärän väittämän niin ChGPT alkaa rakentamaan tarinaa sen ympärille ihan sujuvasti, ikään kuin se kysymyksen virhe olisi täyttä faktaa. Tuo oma manuska alkaa muuten hauskasti, heti alkuun esitetään kysymys, Miksi tämä manuaali on näin iso? Ja perään (pitkä)selitys. Saisi olla myös tiivistetty versio, moni asia menee hankalaksi, kun selitetään yksinkertainen asia pitkillä jorinoilla joita ei jaksa lukea ja ohje menee vain skrollailuksi ja se haettu nyanssi vilahtaa silmien ohi. Toki tuosta PDF ohjeesta löytyy vasemmasta reunasta hyvä hakemistorakenne. Oikeassa reunassa myös joitain kansion välilehtiä. Mutta sitten on tarinoissa paljon linkkihyppelyttä asian viereen ja hetken päästä ollaankin ihan jossain muualla sivussa asiasta ja hukassa. Tässä kohtaa tekoäly on verraton apukalu, löytää juuri sen mitä halutaan. Muokattu: 13. Marraskuuta, 202513. Marras, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 202514. Marras Autotallin kippioven lukko. Umpijäässä, tietysti auton paikan puoleinen kahdesta, onneksi fillareiden ym. puolen ovi aukesi normaalisti. Huomenna lukkosula/öljy kehiin. Samalla muutkin säälle alttiit lukot rakennuksissa.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 202515. Marras Tuossa saunan jälkeen pikkuasioita askarrellessa päätin irrottaa puhelimen suojakotelostaan puhdistusta varten. Punaista tomua löytyi yhä...
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 202515. Marras Matkahuolto lähetti viestin, että paketti on noudettavissa. Luulin, että lauvantaisin ei jaella. Liekö joulusesonkiin varautumista. Tyypistä tsägää. Hissi ei toimi ja pitää talsia edasi-tagasi 6½ kerrokseen. Soitin hissin päivystysnumeroon, mutta liekö päivystä pasgalla kun ei vastannut. Muokattu: 15. Marraskuuta, 202515. Marras, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 202518. Marras Olinkin jo odotellut. Jos jonkin pitäisi olla idioottivarma, niin CF. Ja kaikki konesalit 🙂 https://yle.fi/a/74-20194788 https://www.cloudflarestatus.com/
Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 202519. Marras Jä mä en huomannut minkään muun olevan toimimatta kuin tän foorumin jonne yritin päästä 🙂
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 202520. Marras Vuosikymmeniä minua moitteetta palvellut ja aina kaarani hyväksynyt kylän ainoa katsuriasema A on asetettu toimintakieltoon tammikuu 6. saakka. Syynä on ollut liian huonojen autojen hyväksyminen. Ja kyllä, ajan varaus näytti suljettua, eka vapaa aika 7.1. Mutta eihän tuonne nyt uskalla enää mennä, voivat olla varsin ärhäköitä! https://yle.fi/a/74-20194181
Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 202522. Marras Naula puussa. Kyseessä tuo hiljattain kaatamani haljennut iso koivu, pikkuhiljaa laitellut pieniksi ja tänään sattui halkomakoneeseen pätkä jossa oli puun sisällä iso naula. Oppimaton voisi ajatella että naula on ainakin osallisena halkeamiseen koskapa sattuu olemaan juuri haljennella alueella ja mätinyt ympäriltä. About 10cm oli puu kasvanut paksuutta naulan lyönnin jälkeen. Aika lähelle ollut etten ajanut ketjusahalla siihen, ulkopuolella ei mitn merkkejä. Muokattu: 22. Marraskuuta, 202522. Marras, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 202523. Marras Tuoreena FK-hahmona olen vaikuttunut kuinka luovasti alustan ylläpitäjät ovat ratkaisseet tapaus Iisakkilan. Kumarran syvään, todella hieno idea tehdä hänelle oma alue, missä hän voi jankuttaa puuduttavasti samoja asioita vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Kävin hiukan pällistelemässä Kissakahvilan puolella randomisti. Lähes kaikki samat teemat ovat tallella, mitä tempo on viljellyt FF:lla 2000 luvun alusta lähtien.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 202525. Marras Aussipostin seuranta. Ilmoittivat juuri tullauksen suoritetuksi täällä Suomessa. Varsin säntillistä toimintaa. Arvostan.
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20255. Joulu Päivän ajolenkkiin sisältyi pitkähkö pätkä mulle uutta pätkää, sieltähän pinkaisi yhdeltä pihalta pitkäkarvainen schäfer perään. Tämmöistä ei olekkaan vielä käynyt vaikka paljon on koiria pihoilla, onneksi joutui ilm kiertämään sen verran olin jo ehtinyt painella eteenpäin + märästä hiekkatiestä huolimatta vauhtia oli sen verran että turre ei saavuttanut kun vilkaisin peilistä. Nämähän ovat arvaamattomia tilanteita. Pidän koirista ja kohtaamiset sujuneet ilman draamaa, toki voi käydä niin että turre on jalassa kiinni... Muokattu: 5. Joulukuuta, 20255. Joulu, käyttäjä: Olutmoottori
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään