Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi Eilen iltamyöhään kaupassa pistäytyessäni leipähylly ei näyttänyt Neuvostoliiton aikaiselta, eikä käynnissä ollut veristä hamstereiden sotaa siitä viimeisestä känttypussuksta. Olisivatko rauhoittelut tuotteiden riittävyydestä tepsineet?
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi Epätieteellisen otannan perusteella väittäisin että ihmisillä on vielä pakkasessa niitä leipiä mitä ostettiin ennen pandemiaa.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20251 vuosi Mulla pääsi yksi kauraleipäpaketti homehtumaan. Siinä on enemmän kosteutta kuin yleensä käyttämässäni ruisleivässä (samsara). Mä ostan pakastettavaksi vain viimeksi mainittua. Sitä ei saa Lohjalta.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ei varsin minua henkilökohtaisesti, mutta "Jukka" yllättyi induktiolieden tominnasta Pitäisikö testaamalla selvittää turvaetäisyys, astian muotokin ehkä vaikuttaa hajakentän laajuuteen? Muokattu: 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Riittää, kun huolehtii, ettei metalliesineitä tasolla. Jos olisi ollut muovikahva ja keraaminen liesi, niin sulanuthan se olisi.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi 9 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Riittää, kun huolehtii, ettei metalliesineitä tasolla. Jos olisi ollut muovikahva ja keraaminen liesi, niin sulanuthan se olisi. Tapauksessa siivilän kahva oli tason vieressä, ei tasolla.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Nyt en usko väittämää. Jos kahva on sinistynyt, olisi silloin tasokin saanut osuutensa CE laite olisi vaatimusten vastainen. Itse pidän tason aina tyhjänä metalliesineistä, sellaisenhan kun voi koska tahansa sohaista keittoalueelle huomaamatta.
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ Lähde on tietty keltalehdistövarauksella. Vajaat kymmenen vuotta induktiota käyttäneinä emme itse ole havainneet moisia ongelmia, edes teräksinen kauhalepuutin siinä ihan tasossa kiinni ei kuumene...
Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 20251 vuosi Juu, hyvä tapa nähdä se kuumentumisalue laittaa tilkka vettä rosterin pohjalle ja katsoa kuinka pikku pisaroista muodostuu se kumuotusalue. Meillä se rinkula jää pari senttiä etäälle reunoista ja keskelle joku D3 cm rinkula. Mutta kuvattu kuumotus toki mahdollista, mutta vaatii ei pyöreän kuumotusalueen, jolla jokin laitteen hyväksymä pata tulilla. Induktioon liittyy toki riskinsä, kuten rauta- ja keraamiseen. Mutta kokonaisuutena induktio on monin verroin turvallisempi. Toki on oltava varovainen ja raudankin kanssa voi näppinsä varoittamatta polttaa. Parhautta on (muiden vertaansa vailla olevien ominaisuuksiensa lisäksi) se, että kun nosta padan pois, hella piippaa jollet kytke sitä pois ja kytkee sitten itse hetken päästä ne virrat pois. Oikea dementikon toiveliesi! :) Videon laittanutta lohduttelisin, kerta opettaa.
Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi Testaan asiaa, lepuutin on 1/4 tason päällä juuri keittoalueen kohdalla. edit. ei edes lämpene, kun kattila on jo kuuma. Muokattu: 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi Ruokajonossa vapaaehtoisten mukana.....oli taannoinen kylämme ylilääkäri. Jolle laulettiin 75-v päiväonnittelulaulu. En olisi tunnistanu, mitä ilmeisimmin sairautta sillä oli laihtunut neljäsosaan entisestä ja mun äitinikin kohta 84v näyttää nuoremmalta. Muistan mainitun ylilääkärin kun olin ite vastaanotolla ja hän sanoin että "mikset mee töihin?" vastasin että otatko töihin? - niinpä. Kiinnostaisi kyllä mennä sinne vapaaehtoisena laitteleen ruokakasseja yms. ruokapalkalla.
Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ Montakohan Canonin runkoa ja objektiivia ne leipäjonosi seuralaiset omistavat? Eikö oikeasti yhtään edes hävetä? Muokattu: 15. Maaliskuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 20251 vuosi ^ ei hävetä, monilla on omakotitalo ja yhdellä myös maatila useita autoja ja traktori, moni saa myös eläkettä. Olen ostanu sen mitä on, hyvänä aikana. Ja suurin osa kameratarvikkeista olen ostanu.....10-20vuotta vuotta sitten. Älä nyt piruvie provosoi! ( vastaus on kamerat ja valokuvaus-topicissa, ja estolista on olemassa ) 😄 olin ihan varma että huomena sitten lääkärivastaanotolle, mutta Aamulehden mukaan nyt on sunnuntai! Ja sitten että kammottava suojalumisade ***
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi Astronauttien Williams / Wilmore nopea viiden päivän reissu venähti vähän, eli 9 kuukauteen... Mutta onneks Nasa maksaa siitä hyvät korvaukset... $4 per päivä 😮 Oliskohan Suomen verottaja antanut tuosta ees ulkomaan päivärähan ? 😄
Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 20251 vuosi Avaruusverotus on melko vähän säännöstelty verolaji 🙂 Mikä katsotaan esim. henkilön vakinaiseksi asunnoksi ja kodiksi, jos muuttaa pysyvämmin avaruuteen? 6 kk sääntö ainakin ylittyy näköjään helposti.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään