Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 20251 vuosi Ja omassa salkussa tuli kymmenen pinnaa plussaa tänään. Jään odottelemaan, eiköhän tämä taas tasoitu - ennemmin tai myöhemmin.
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Argentiina laillistaa harmaan talouden puolella pyörivät dollarivarat talouden rattaiden kiihdyttämiseksi.
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Saksalaisen argokemia- ja lääkekonserni Bayerin huhutaan hakevan jenkkitytärtään Monsantoa selvitystilaan, jos sitä vastaan nostettuja kanteita ei saada kohta sovittua. Kannattiko koko lafkaa ostaa, sillä glyfosaatin valmistaminen ei ollut enää patenttisuojan takana ? Patentti raukesi v. 2000. Tukkupakkauksessa tuo maksaa 3,5 taalaa litra. Kuluttajakokoinen pakkaus +20 taalaa. Kauppa tehtiin v. 2016. Bisnesideana silloin ilmeisesti geenisoija.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Ajattelin jos lopettais Loton ja Eurojaskan pelaamisen ja laittais siihen käytetyn 40€/kk ylimääräisenä tonne toiseen sijoituslaukkuun, laskurin mukaan olisin 30 vuoden päästä n. 40k€ rikkaampi, toki siinä jää sitten miljonääri haaveet kokonaan pois mutta tuskin sitä oikeesti isoja voittoja ikinä tuliskaan ja olis tuo parempi kuin Lotottuna 0€ 30 vuoden päästä.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Mä kun mietin niitä käteisvaroiltaan ja pankkitalletuksiltaan suurimpia pesiä, mitä olen hoitanut, niin ei hyvää päivää. Pankki ja valtiovarainministeriö kiittää.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi ^ Jos haluat niin kerro sillei että tämmöiselle mitään sijoittamisesta ymmärtämättömällekin avautuu.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Varallisuuden käyttäminen omaa elämää rikastuttavalla tavalla saattaa olla fiksumpaa kuin satojen tuhansien makuuttaminen pankissa perikuntaa odottamassa. Varakkailla on taipumus olla aivan *aatanan saitoja. Itselle ei osteta mitään. Viimeisinä elinvuosina menee liikuntakyky eikä sitten enää pysty laittaamaan haisemaan, vaikka ehkä haluaisi. Pääkin voi pettää ennen jalkoja. Yx tapaus (kummitätini) on nähty liiankin läheltä. Muokattu: 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Juu ei mulla ainakaan ole tarkoitus mitään miljoona perintöä kartuttaa, työuraa kun on +30 vuotta vielä edessä niin nyt kun sijoittaa voi tuurillaan jäädä aikaisemmin eläkkeelle tuhlaamaan niitä rahoja, toimii myös turvana jos joskus tulevaisuudessa sattuis tarviimaan vaikka remonttirahaa ym ym niin ei sitten tarviis lainoja ottaa. Mun mielestä kenenkään ei tarviis jättää perinnöks yhtään mitään, käyttäis omaan hyvinvointiin ennemmin ne rahat ja onhan joku kiinteistö jostain perähikiän perukoilta lähinnä vaan riesa perillisille, siitä kun on kuluja mutta sitä tod.näk ei kukaan osta.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi 7 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Varallisuuden käyttäminen omaa elämää rikastuttavalla tavalla saattaa olla fiksumpaa kuin satojen tuhansien makuuttaminen pankissa perikuntaa odottamassa. Varakkailla on taipumus olla aivan *aatanan saitoja. Itselle ei osteta mitään. Viimeisinä elinvuosina menee liikuntakyky eikä sitten enää pysty laittaamaan haisemaan, vaikka ehkä haluaisi. Pääkin voi pettää ennen jalkoja. Yx tapaus (kummitätini) on nähty liiankin läheltä. Meidän nuorempien ikäluokkien on pakko varautua siihen, että saamme maksaa itse eläkkeemme. Tuo nykyinen bonzi kaatuu ihan milloin vaan.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Eläkejärjestelmiä tulee ja menee. Nyt on menossa järjestyksessään jo toinen (1962) ja sen alati kasvavat varat n. 270 mrd tuntumassa. Vuonna 2024 kasvua oli n. 20 mrd. Ei nämä ihan heti lopu. Ja sittenhän on vielä työtä vieroksuneille kansaneläke, joka maksetaan verorahoista.
Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Nuoriso ei tuntuisi ymmärtävän rahan arvoa. Jos joku ostaa 300 euroa maksavan t-paidan niin onhan se aika tyhmää. Eräs parikymppinen mimmi osti 1000 eurolla käsilaukun. Varmaan ihan oikea hinta, mutta kun se tulopuoli noin nuorella ei ole kovin kaksinen. Onneksi hänelle, tuli katumapäälle ja sai myytyä hieman kalliimmalla. Kalliita tatuointeja otetaan fiilispohjalta eikä uskota kun setä sanoo, että useimmat katuvat myöhemmin ja poistaminen on kivuliasta ja kallista. Nekin rahat voisi siottaa.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 9 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: ...työtä vieroksuneille takuueläke, joka maksetaan verorahoista. Korjasin.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Kelasta. Odotan Lassen ensimmäisiä avauksia pääjohtajana. HUSsissa tuo paranteli finansseja myymällä kalliita vempeleita rahoitusyhtiöille ja liisasi ne takaisin.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 20251 vuosi 14 tuntia sitten, mgcc kirjoitti: Nuoriso ei tuntuisi ymmärtävän rahan arvoa. Jos joku ostaa 300 euroa maksavan t-paidan niin onhan se aika tyhmää. Eräs parikymppinen mimmi osti 1000 eurolla käsilaukun. Varmaan ihan oikea hinta, mutta kun se tulopuoli noin nuorella ei ole kovin kaksinen. Onneksi hänelle, tuli katumapäälle ja sai myytyä hieman kalliimmalla. Kalliita tatuointeja otetaan fiilispohjalta eikä uskota kun setä sanoo, että useimmat katuvat myöhemmin ja poistaminen on kivuliasta ja kallista. Nekin rahat voisi siottaa. Tää on jännä miten toisille vaatteet on hirveän tärkeitä, pitää olla just tiettyä brändiä mikä maksaa ihan järkyttävän paljon, ehkä se on nykyään tuo joukkoon kuuluvuus niin tärkeää ja tietty some lisää paineita, ei haluta jäädä ulkopuolelle. Toisaalta ostaahan jotkut monen tonnin fillareitakin... 😉 Mulle ostettiin junnuna vaatteet Tokmannilta tai tilattin jostain Hobby hallista, halpaa ja ihan välttävää kasvavalle junnulle, eikä yläasteellakaan ollut mitään kilpapukeutumista, eipähän mulla ole vieläkään mitään merkki vaatteita, itse asiassa olen viime aikoina ostanut kirpparilta siistejä paitoja parilla eurolla, talvitakki ja kengät on sellasia mihin viitsii laittaa muutaman satasen että ne olis lämpimät ja kestäis pitkään.
Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 20251 vuosi Mulla menee talvitakki ja kengät kiertoon 10...15v tahtiin, joskin kesätakki taitaa olla jo liki 20v, voisi oikeastaan laittaa kiertoon, kun on pesussa kutistunut. Housuja kuluu enemmän, ennen ostelin Tokmannilta 19€ mustia farkkuja, mutta sitten sinne tuli jotain aivan kuraa ja vaihdoin Dresmannin Chinoihin, jotka kuluvat kyllä luvattoman nopeasti. Muokattu: 8. Kesäkuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään