Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Sosiaalidemokraatit olivat 1900-luvun puolivälissä Ruotsin hallitseva puolue, ja heillä oli vahva ote Tukholman kaupunkipolitiikassa. He kannattivat modernisointia ja kaupunkien kehittämistä osana hyvinvointivaltion rakentamista. Norrmalmsregleringen nähtiin keinona parantaa Tukholman infrastruktuuria, liikennettä ja asumisoloja, mikä oli linjassa sosiaalidemokraattien kansankoti-ideologian (folkhemmet) kanssa. Puolueen johtohahmot, kuten Tukholman kaupunginhallituksen vaikutusvaltainen jäsen Yngve Larsson, olivat keskeisiä hankkeen ajajia. Larsson toimi aktiivisesti 1940–1960-luvuilla ja oli mukana suunnittelemassa modernia keskustaa. Jonnet ei muista, että sosialidemokrateilla oli monopoli päätöksenteossa Ruotsissa 1930-luvulta 1990-luvun alkuun.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Niin, eikös sitä myös Suomessakin sosiaalidemokraatit toimi kapitalistisina gryndereinä, vai mikä se on tämä VVO? Aina välistä saa kuulla näiden riistovuokrista huolimatta siitä, että omistajat nauttivat osinkotulojen verovapaudesta koska koska "yleishyödyllinen yhteisö". Sellaista se on se toverirakkauskin 🤩 Muokattu: 5. Elokuuta, 20255. Elo, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Kirjoittaja Melkoisen ruma tää VVO/Kojamon kasvutarina. Tässä on samoja aineksia kuin pellon hinnan pitämisessä korkealla maataloustuilla. Ruoan tuotantokustannus pidetään tätä kautta korkealla, kun jäähdyttelijät ja vastaavat halutaan pitää menossa mukana.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Tossa on teille poijjaat 5 miljarddia... laittakaa porukka naarrammaan... https://www.aamulehti.fi/urheilu/art-2000011408120.html
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Ei nyt ole aiheeseen muuta sanottavaa kuin että jos 6k€/kk tuloista jää käteen 100€ niin eiköhän se ole peiliin katsomisen paikka, en pystynyt juttua lukemaan maksullisuuden takia niin en tiedä mihin kaikkeen ko kaverin rahat menee mutta huh huh.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Hupsan keikkaa tupla boogie, joku härö että ei mukamas läheta viestiä mutta kun käy etusivulla niin onkin lähettänyt. Muokattu: 5. Elokuuta, 20255. Elo, käyttäjä: Nickname Tupla boogie
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo 32 minuuttia sitten, Nickname kirjoitti: Ei nyt ole aiheeseen muuta sanottavaa kuin että jos 6k€/kk tuloista jää käteen 100€ niin eiköhän se ole peiliin katsomisen paikka Noihan se on. Toki pitää aina muistuttaa, että tässä veroraiskauksen luvatussa maassa 4k ja 6k nettopalkkojen välissä on joku 700eur, eli jos ei laita rahojaan laillisesti piiloon, niin kyllä ne sulta viedään. Toki kulut tulojen mukaan on se ykkösjuttu.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo No executive summary: se tyyppi oli ostanut muutaman sijoitusasunnon vivulla. Korot nousuun ja samaan aikaan ongelmia vuokralaisten kanssa. Eli ihan tyypillinen stupid user error. Otettu enemmän riskiä kuin mihin on rahkeita. Ratkaisu: myy ne kämpät tai edes yhden.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20255. Elo Kun tarpeeksi kikkailee, yleensä lopuksi osuu leukaan. Viestipalvelu X:ssä on hurjasti lähinnä kokoomuslaisia, jopa kansanedustajia, jotka päivästä toiseen ulievat veroista. En oikein ymmärrä tuollaista käytöstä, koska a) ulina ei johda mihinkään, b) kansanedustajilta puuttuu ilmeisesti tieto, kuka tai mikä taho Suomessa säätää verolait. Viimeisen yleiskorotuksen jälkeen nettopalkka kasvoi muutaman kympin ja korotettu alv vie loputkin ostovoiman kohenemisesta. Torille!
Kirjoitettu 6. Elokuuta, 20256. Elo Tää maa kaipaisi kipeästi ison veroremontin, mutta se on enemmänkin tuon politiikkatopsun aiheita. Meillä on töissä käytössä mm. henkilöstörahasto, jonne palkkaa dumpatessa firma laittaa +20% tykö, koska ei joudu maksamaan työnantajamaksuja noista euroista ja sieltä nostettaessa 20% on verovapaata. Noi yhteensä + tietysti tuotto antaa jo aika mukavan edun siihen nähden, että palkka tulisi suoraan tilille. Ja toki sitouttaa työntekijäitä samalla.
Kirjoitettu 11. Elokuuta, 202511. Elo Kirjoittaja Isäntä testamenttasi yliopistolle yli kolme miljoonaa euroa. Mulle on vakuuteltu maatalouskoulun ensimetreistä alkaen, että maatalousala elää ahdingossa ja että vain muutamat harvat tuotantosuunnat ovat nippa nappa plussan puolella loppupeleissä. Mä olen epäillyt pitkään, että mulle on puhuttu pötyä.
Kirjoitettu 12. Elokuuta, 202512. Elo Eikös tuo varallisuus ollut peruja onnistuneista sijoituksista? Olihan taannoin juttua vähän samanmoisesta testamenttauksesta, jossa ihan perusduunari testamenttaajana. Edit. googlasin tuon jälkimmäisen ja totta tosiaan olihan hänkin maanviljelijä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009888250.html Muokattu: 12. Elokuuta, 202512. Elo, käyttäjä: weetee
Kirjoitettu 12. Elokuuta, 202512. Elo Kirjoittaja Tokkopa sijoitteli lainarahoilla. Mä olin reilu 30 v sitten töissä isännällä, joka omisti yhden korttelin Salon keskustassa - muista kiinteistösijoituksista puhumattakaan. Mun lähipiiristä 2 tahoa on tehnyt vähäistä suurempia maakauppoja (= x milj.) ison kaupungin laajennuttua heidän mailleen. Mitä tulee maatalouden vuosikymmeniä jatkuneeseen 'kannattamattomuuteen', niin mikä muu toimiala voi tehdä 100 % varastovarauksen verotuksessaan ? Verotettavan tulon voi ajaa alas tilinpäätösostoilla (rehut, siemenet ja lannoitteet). PS. Olisi mielenkiintoista tietää Nordnetin suurimmat asiakasryhmät ammattialoittain/sijoitusten koon mukaan. Muokattu: 12. Elokuuta, 202512. Elo, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään