Kirjoitettu 24. Toukokuuta24. Touko Juu, puolalla on taipumusta oireilla lämmetssään (eristeongelma kaiketi), mutta odottaisin enemmän epäsäännölistä käyntiä, pätkimistä.Nythän tuossa vain kiertokset putoavat?
Kirjoitettu 24. Toukokuuta24. Touko Uudet tupet nousukahvoihin, niistä tulikin oikein hienot. Taitaa tuo ohjaamo nyt tarvita muutakin silottelua. Helkama kaunotar -96
Kirjoitettu 24. Toukokuuta24. Touko Puola vaihdettu päikseen vanhemman, soivan ruohonleikkurin kanssa (kotelo puhkiruostunut, ks. kuva). Paitsi että käy, niin uusi, rauhallinen käynti mataline äänineen yllätti. Vehjes on kuin uusi. Magneettokelan suomihinta hirvitti - luokkaa 70,- Kerrankin romunkeräys kannatti. Alemmassa kuvassa vanhempi puola on jo vaihdettu. Muokattu: 24. Toukokuuta24. Touko, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 24. Toukokuuta24. Touko Tuossa otin huoltoon Biltsun aikoinaan kauppaaman napadynamon Shimano HB C050 - D. Siinä sai ainoastaan toisen puolen laakerin auki, dynamon puoleista ei. Kaivoin räjäytyskuvan, eikä sielläkään ollut eriteltynä tuota laakeria. Rasvasin sittan ainoastaan vasemman puolen. No, olisihan sen toisenkin saanut puretuksi, mutta kokoonpanovaiheessa olisi voinut tulla ongelmia, niin jätin sitten.
Kirjoitettu 24. Toukokuuta24. Touko Kuvakulma hämää. Aikoinaan tuo koko alumiinikiekko maksoi Biltsussa n. 35€, aikas halpa. Pari kappaletta tuli hankittua. 2,4W/6V. Hyvin toimii B&M LED valojen kanssa.
Kirjoitettu Sunnuntai klo 21:034 vrk Perämoottori on ollut huono lähtemään kylmänä käyntiin, joten riipasin tuosta vee-nelkusta kaasarit irti (2 x kaksikurkkuinen Mikuni), ruuvailin kaikki suuttimet, neulat ja muut mitä irti sain , irti ja ultraäänipesin kaikki.Löysin huolto-ohjeen interverkosta ja siinä oli mainittu kaasareiden kohojen korkeuden säätö, jota ei ollut ymmärtänyt kun laitoin tuon huoltosarjan noihin kaasareihin joku vuosi sitten. Oletin (olettamus on ongelmien isä ja äiti) , että kun kyseessä oli jammun oma OEM sarja, niin kunhan laittaa kaikki vaan paikoilleen, niin homma on bueno, mutta ei. Siinä on aika tiukka toleranssi, eli kohon pintaan pitää olla jousitappi suljettuna rungosta 16mm plus miinus puoli(!) milliä ja oletuksena ne oli jossain 18mm kohdalla. No, taivuttelin niitä kiinnikkeitä aikani ja sain kaikki neljä kohoa siihen toleranssiin.Tuo siis aiheutti sen, että uimureissa oli liian vähän bensaa ja rikastus ei toiminut kunnolla. Vielä kun akku oli huono pyörittämään ja vasta kun laitoin toisen akun rinnalle, niin kierroksia oli niin paljon startissa, että tuli staattorista kunnon kipuna ja moottori hörähti käyntiin.Huomenna siis akkuostoksille (Bemuun pitää ostaa akku samalla) ja sitten viimeinen testi, mutta kuvittelisin, että käynnistysongelmat on nyt voitettu. Muokattu: Sunnuntai klo 21:044 vrk, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu Maanantai klo 07:124 vrk Elvytykseen siirtyneeseen luottokiituri Rangeen vaihdettiin eilen nuoren miehen kanssa takakontin yläluukku ja alaluukkuun saranat. Yläluukusta on vuosien suolakylvetyksen seurauksena ruostunut alareunan taite pois pitkältä matkalta juuri siitä alueelta jossa on käsiote, lisäksi ko. assemblyssa on myös kilven valot jotka olivat enää pyhällä hengellä kyydissä. Alaluukun saranat olivat niin ruostuneet ettei luukkua saanut enää auki kuin sen verran että aukesi lukosta, saranat ovat hyvin vihamielisessä ympäristössä korin peräpellissä takapuskurin tykönä.Pusikossa majailevasta purkuyksilöstä hyväkuntoiset osat. Väri vaan on väärä mutta se ei tässä kohtaa haittaa.Tähän voi vielä lisätä tyytyväisyyteni kun seurasin työn kestäessä nuoren miehen otteita. Vaikka meillä oli tuo akkuräikkä pulttien avaamiseen niin nuori mies ei suunapäänä revittänyt jo vähän ruostuneita pultinkantoja pyöreiksi tms. vaan asetteli hylsyn hyvin ja ennen kuin painoi liipaisinta käänsi pultit käsin auki konetta vartena käyttäen. Samoin asennusvaiheessa pultit kunnolla kierteille ennen konevoiman tarjoamista, sekä himmaus juuri ennen kuin kone vääntää liian tiukalle. Käsin pieni loppukiristys. Oikein hyvä. 🧐 Muokattu: Maanantai klo 07:264 vrk, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 5 tuntia sitten5 h Ruohonleikkurista katosi ääni.Rework 35 min äänestä ääneen ja hyvin leikkaa taas. Auton keskikonsolista löytyi viimeinen varakiila, täytynee hommaila lisää...
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään