Kirjoitettu 28. Maaliskuuta28. Maalis Kirjoittaja En tiennytkään, että sähkömaastopyöräily on nykyään kilpailulaji. Videolla kaksi ammattilaista heittävät lenkkiä. Alla haibike lyke fazua ride 60-moottorilla. Muokattu: 2. Huhtikuuta2. Huhti, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta12. Huhti Kirjoittaja Käytiin äsken rantakelvillä kävelyllä Lohjalla. Eräs heppu yritti ajaa sähköisellä täysjoustotrekillä - oli kyllä kovin ihmeellisen näköistä. Pieniä pyräyksiä kerrallaan. Mulle ei auennut, että mikä asia oli pielessä. Olisko takapään pumpusta lähtenyt henki ? Muokattu: 12. Huhtikuuta12. Huhti, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Huhtikuuta12. Huhti Tai sitten "takapäässä" oli jokin muu kuluma. Nousiko koko ajan putkelle tai istuiko vinossa. Peräpään kulumat tekevät polkemisesta hankalaa.
Kirjoitettu 23. Kesäkuuta23. Kesä Kun purin tossa Honzoa, mietin että tuosta tulisi kiva sähköpyörä. Sanotaan että haluaisin tehdä mahdollisimman edullisen kuitenkin hyvin vetävän sähköpyörän tuosta, niin millaista settiä olisi tarjollapoljinavusteisellakäsikaasulla. Mitä tässä täytyy ottaa huomioon, jos homman haluaa pitää laillisena ja ajaa polkupyöränä?Tuskin tulee tehtyä, mutta kunhan tässä nyt spekuloin ajatuksella. Se meinaan oli tosi paska ajaa sirtymää, mutta yllättäen alamäessä kiva. ESD malli kyseessä.
Kirjoitettu 25. Kesäkuuta25. Kesä Kirjoittaja 12.4.2026 klo 16.43, MV kirjoitti:Tai sitten "takapäässä" oli jokin muu kuluma. Nousiko koko ajan putkelle tai istuiko vinossa. Peräpään kulumat tekevät polkemisesta hankalaa.Tuo ei meinannut päästä kunnolla liikkeelle, pysähdys 2-4 m välein. Oliko avustus paennut ? Ainakin avoimen runkoakun liittimet ottavat vihreää helposti. Mä oon vuokrannut 2 x sähköpyörän - molemmissa sama liittimien rapsutus ja kiillottelu puolen km ajon jälkeen.
Kirjoitettu 25. Kesäkuuta25. Kesä ^^ Tuolta vain sopiva hilskepaketti toimitukseen ja pyörä läjään.https://www.aliexpress.com/item/1005008741451142.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=298-731-3000&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&albagn=888888&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=en1005008741451142&ds_e_product_merchant_id=5567102266&ds_e_product_country=FI&ds_e_product_language=en&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=21554396823&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=falseYouTube varmaankin löytää setin kokoonpanoja käytännön tasolla.Akun voi ostaa toisaalta, mikäli kiinalainen akkuteknologia arveluttaa. Muokattu: 25. Kesäkuuta25. Kesä, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu Perjantai klo 08:104 vrk Pitäisi uutta pyörää vanhan tilalle. Edellinen lähti rosmon mukaan ja ajamaan pitäisi taas päästä. Katsellut noita Ebikecenterin Haibike Allmtn sarjan pyöriä kun ovat hyvässä alessa. Lähimmässä liikkeessä oli mallina vain tuo 6 ja olihan se kyllä erinomainen peli, mutta hintava myös. Kaikissa sama Boschin moottori, mutta mikähän noista olisi kannattavin investointi? Ajaminen osittain asfaltti ja sorteitä sekä perus maastopyörärettejä, viimeksi tuli Hossassa ja Syötteellä käytyä. Bikeparkeissa tuskin tulee ihan heti käytyä. Sydän sanoo että kutonen, järki sanoo kakkonen joten olisiko keskeltä nelonen?https://ebikecenter.fi/sahkopyorat/haibike-allmtn-2-sahkopyora/https://ebikecenter.fi/sahkopyorat/haibike-allmtn-4-2026-sahkopyora/https://ebikecenter.fi/sahkopyorat/haibike-allmtn-6-2026-sahkopyora/
Kirjoitettu Perjantai klo 11:074 vrk Kirjoittaja Tonni lisähintaa kioxin näytöstä ja ehkä paremmista iskareista. En maksaisi. Muokattu: Perjantai klo 11:084 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 2 tuntia sitten2 h Minä olen nyt vakavasti alkanut harkitsemaan sähköavusteisen pyörän ostoa työmatkakäyttöön. Sähkömaastureilla metsässä rälläävät ihmiset ärsyttää tai ainakaan eivät saa multa sympatiaa mutta työmatkaan asian ymmärrän. Lailliset sellaiset pyörät. Mulla kriteereinä on täyspitkät lokasuojat, pakkari johon saa sivulaukut kiinni (jotta pääsen eroon läppärin ja vaihtovaatteiden kuljettamisesta selkärepussa) ja talvellakin ihan vähintään 40 km varma toimintamatka. Plussaa siitä jos akun saa helposti irti sisällä akun lataamista varten. Paljoa vielä asiaa tutkimatta olen miettinyt Canyonin Pathlite:on 7 suv pyörää. Step-through ja M-koko vaikka itselle L-olisi sopivin mutta pystynen ajamaan hyvin M-koolla ja se taas olisi optimi perheen naisväelle. Kiekot vois kyllä olla mieluummin 29 tuumaiset mutta ihan sama varmaan sähköavusteisessa. Noi renkaat on myös aika järeät mutta kestäispä hyvin ja toimisi talvella jos ei ihan jääkeli ole. Kesäksi voisi vaihtaa jos huvittaa rullaavammat renkaat. Mulla on työmatka 18 km suuntaansa eli joku 50 km on hyvä olla varmuudeksi range pakkasellakin. Eli akun koko 600+ wh eikä 400 wh mikä on myös yleinen pyörissä. Kotona en voi ladata järkevästi kokonaista pyörää sisällä ja pakkasasteilla kylmässä varastossa lataaminen ei siis toimi. Toisaalta pyörä tulisi työmatkakäyttöön ja voin ladata sitä töissä lämpimässä hallissa (irroittamatta sitä akkua). Just tällä hetkellä tuntuu siltä, että jos pyörä tulee 200 euron alennukseen (2999) niin painan tilausnappia. Nyt en vielä.
Kirjoitettu 2 tuntia sitten2 h Kuulostaa ihan järkevältä. Ajaahan täällä jengi pitempääkin työmatkaa, mut mulla 10km siivu on varsinkin talvella 5x viikossa sinne ja takas (eli 20km päivässä) aika sillä rajalla mitä jaksaa ajaa. Mulla kaikenmaailman elintasosairauksien keräilijänä kuitenkin tekee hyvää ajaa luomuna vielä tota, mut jos joskus tuntuu että en jaksa, niin sähköllä sitten. Toisaalta sit tuleekin jo katottua mopoja, jonka jälkeen moottoripyöriä... kun toisaalta esim. kolmella tonnilla tai alle:Olishan se ihan eri ajaa tolla töihin....
Kirjoitettu 55 minuuttia sitten55 min Kirjoittaja Haibikessa on nelimäntäjarrut ja 4A-laturi, muutoin lähelle sama paketti. Canyon yrittää säästää jarruissa ja laturissa. PX on joku uusi välimallimoottori. 27,5 nastarengassaatavuus pitää selvittää. Bikesterissä nyt alennuksessa. Muokattu: 37 minuuttia sitten37 min, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään