Kirjoitettu 26. Elokuuta, 20241 vuosi 13 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e08c7cff-b64a-487e-87da-fd7bc8d55f6c Kauneus- vai mallikilpailut ? Mallin ei tarvitse olla kaunis, vaan ilmeisesti luonteva esiintyjä ja osaa toteuttaa kuvaajan toiveet.
Kirjoitettu 26. Elokuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: On kolme paikkaa jossa näsäviisastelu ei todellakaan auta asiaa; lääkärissä, armeijassa, poliisiasioissa. Kyllä armeijassa saa vastata, mitä haluaa. Meidän tupaan tuli yx heppu suoraan vankilasta. Ampumaradalla käskynjaossa tuo huusi rivistä vääpelille, että eihän täällä ole edes viinaa. Vääpeli huusi takaisin, että te ette edes tiedä, mitä viina on. Vasemman puolen raajojen puutuminen. Tuohon on kai kymmenkunta syytä, mutta jostain syystä diagnoosiksi tarjotaan tilapäistä aivoverenkierron häiriötä. Mikäli tt-kuva kaulasta ja päästä on puhdas eikä potilaalla ole kasvon roikkumista ja/tai silmäoiretta ja puhehäiriötä, niin miksi niitä muita vaihtoehtoja ei käydä läpi sanallakaan ? https://www.healthline.com/health/numbness-of-limbs Muokattu: 26. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi Miten jatkossa lähetetään paketti? ja minne voi postimaksun maksaa? Kun Pirkanmaan Osuuskaupoissa ( eli Prismassa on ainoa Pirkkalan postipaikka ) Henkilökohtainen postipalvelu loppuu kokonaan. Yritin kerran postin nettisivun kautta, suostui tulostamaan se osoitelapun kooltaan 6 x 2cm. Ihan hirmuinen homma että sain osoitelapun tulostettua. Lähetyksen haku onkin sujuvampaa lokeroautomaatista kun voi hakea mihin aikaan vaan.
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi ^ Lähettäminenkin käy yhtä sujuvasti (jos vaan löytyy vapaa luukku). Asiakaspalvelu karkasi kauas jo vuosia sitten, automaatteja kyllä on riittävästi. Äkkiä tuohon tottui kankean alun jälkeen. Täälläkin juurisyynä oli Osuuskaupan ja Postin yhteistyön loppuminen, kuten myös R-kioskien katoaminen. Muokattu: 27. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi ^ missä lähetyskulut maksetaan? Laitan huutonetin myynti-ilmoituksiin että kansii ostaa nyt, muuttuu se lähettäminen niin hankalaksi että antaa olla.
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi Mutta sitten kirje. Eli pitää olla kotona keittiövaaka ( on) ja punnitset sen kirjeen, ja sitten mitä merkkejä tarvitaan. Jos vahingossa laitatkin liian vähän merkkejä, vastaanottaja joutuu maksaan... Kohta loppuu koko posti. Sen Itella häröilyn jälkeen on menny aina vaan huonompaa palvelua ja toimintaa. Ja kalliimmat postimaksut.
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi No otin jo etukäteen selvää että Ilmarisen YEL-vakuutuksen lopettaminen käy jossain nettipalvelussa. Mä kyllä mieluummin asioisin puhelimitse. Näköjään verotoimistoon pitää ilmoittaa "yrittäjyyden" loppuminen, mutta en halua sitä netissä hoitaa. Menen kysyyn jo etukäteen verotoimistosta jossain vaiheessa. En tykkää että sitten kun asia on ajankohtainen, mitäs nyt? Hain paketin, kysyin postipisteen työntekijältä, miten jatkossa vastaanotetaan kirjattu kirje? ei heille ole tullut mitään informaatiota mikä tää kasvoton postiasioiminen tulee olemaan. Kaikki siirtyy piruvie nettiin. Aina voi tulla laitevika tai ei yhteyttä.
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi 49 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: No otin jo etukäteen selvää että Ilmarisen YEL-vakuutuksen lopettaminen käy jossain nettipalvelussa. Mä kyllä mieluummin asioisin puhelimitse. Näköjään verotoimistoon pitää ilmoittaa "yrittäjyyden" loppuminen, mutta en halua sitä netissä hoitaa. Menen kysyyn jo etukäteen verotoimistosta jossain vaiheessa. Totaalilopettaminen (siis ei pelkkä keskeyttäminen) menee ytj.fi:ssä yhdellä ilmoituksella. Yel erikseen vielä. Myös paperilomake loytyy samalta sivulta. https://www.ytj.fi/index/ilmoittaminen/lopettamisilmoitus/yksityinenelinkeinonharjoittaja.html
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi ^ hei kiitos! mä teen paperilomakkeella. yel löytyikin, mutta sitten vielä potilasvakuutuksen peruminen. Siis mä olen jo hyväksynyt tämän asian, melkein toivon että antaa sitten olla. Ihme ettei ole itku tullu.. Se vaan että todella moni asiakas on kysynyt ajokorttitodistus-asiaa terveyskeskuksesta, niin > menkää tempokisulle. Taksikurssilaiset ja ajokoulut, sekä ammattiajokoulutuksessa > menkää tempokisulle. Minne sitten jatkossa ???
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi 56 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Minne sitten jatkossa ??? Tempokisulle, kunhan laitat sen konttorin pystyyn.
Kirjoitettu 27. Elokuuta, 20241 vuosi ^ ei, ei ei. Siinä on semmoista byrokratiaa juurikin tilat ja mitä siellä pitää olla ( vaikka ei tarvita välineitä) tilojen vuokra, luvat ja rekisteröityminen ( tilat pitää olla ja puoli vuotta odottelet lupaa...), ajanvaraus ja laskutus....ei tämä ole yhden ihmisen homma, varsinkaan kun en tiedä näistä mitään... No, siinä saadaan aika paljo ikääntyneitä kuskeja pois liikenteestä kun alle 300e ei saa sitä todistusta... + sitten ne tietokoneohjelmat että saa ne lomakkeet, ja pitää myös olla e-reseptiohjelma, sekä jatkossa Kanta-yhteys. Ai joo ja maksu...laitteet.. Kyllä tämä nyt tässä oli, ehkä tämä vuosi jatketaan....hyvähän se on että voi jo sopeutua niukempaan elämään. Muokattu: 27. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 28. Elokuuta, 20241 vuosi ...kävin hakeen pikkupaketin pakettiautomaatista, ja lueskelin sitten ohjeita miten lähettää paketti. Ei ole todellista, miten vaikeeksi on sekin tehty. Postikulujen maksaminen netissä vielä onnistuu, mutta sitten pitää valita lokerokoodi ja joku "helposti"-koodi...meni kyllä niin monimutkaiseksi että ei. Yritän katsoa tuossa myytäviä nukkeja ja ennen sitä uudistusta yrittää saada myytyä. Mä en tommoseen netti-koodi-juttuun jaksa.
Kirjoitettu 28. Elokuuta, 20241 vuosi Ärräpaketti, Matkahuolto... Muokattu: 28. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Elokuuta, 20241 vuosi ^ R-kioskitkin loppuu, Matkahuolto on jossain Tampereella...hankalaksi menee. Tarvii katsoa niitä myytäviä tälle vuodelle, ehtiihän tässä. *** Että kolmasosalla suomalaisista ei ole 2kk "puskurivaraa"...mä olen ollu köyhä 55 vuotta elämästäni ja aina olen säästäny, joskus ollut hieman vaikeempaa ja vain nämä 4 viimeisintä vuotta ollu hyviä. Ja on puskuria...just tuossa äiteen kanssa juteltiin tästä "väärästä" opiskelualasta, mutta sillä olemattomalla elämänkokemuksella se tuntui järkevältä. Muokattu: 28. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään