Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 20241 vuosi Aamulehti tuli 5min ennen aamun merisäätä, eli 05.45. Yleensä kolahtaa jo aamukahdelta. Tämä oli varmaan vapaapäivän varajakaja, vakijakaja tulee niin hiljaa että juuri kuulee oven käyvän, varajakajan tulon todellakin kuulee. Mutta jää nähtäväksi minne nämä kaikki ajokorttilaiset sitten menee?
Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 20241 vuosi Pikemminkin harmittaa jos EN kuule jakajan tuloa, mutta olisi se kiva saada tuore lehti aamupalan kanssa....jotain luettavaa pitää kumminkin olla, onneksi oli eilinen Ilta-Sanomat.
Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 20241 vuosi Sitten tämä uusi "villitys" therian. Siis tämä mikään uusi uskonto tai heimolaisuus ole eikä lapsen ihmisyys ole mihinkään muuttunu, kunhan leikkivät eläintä. Koulussa ei saa olla naamari kasvoilla eikä konttailla luokassa, niin sitten joku tärpästikkeli "Äiti, miksi en saa olla sellainen kun olen?" No huh, saa olla sellainen kun on. Kun se tyttö ( oli tyttö) mikään kissa eikä puolikissakaan ole. Entä jos haluaa olla nahkiainen? tai kotka, sillä etsystä löytyi kotkapäähineitä ( sellaisia hienoja ja kalliita, jotain 900usd) Näyttävät nämä therianit nimittäin olevan kivoja kissoja, koiria, kettuja ja ilveksiä.
Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 20241 vuosi Tää paatti ja sen edesottamukset. https://www.uudenkaupunginsanomat.fi/2024/09/troolarin-romu-on-nyt-riesana-lepaisilla/ Upposi alkujaan tuonne Mynälahdelle, sana paikka missä niitä Merimetsojakin, eläviä ja kuolleita. Oli siellä kyljellään pidemmänkin aikaa ja uhkaskkojen kanssa oltiin jo liikenteessä ja kunta oli lopulta sitä sieltä poistamassa, mutta hallinto-oikeus keskeytti asian menettelyvirheen takia. Tänä kesänä Jarmo sitten teki paatista taas kelluvan kuten oli luvannutkin ja nyt se on seilannut laiturista toiseen. Alkuun se oli meidän kylän laiturissa, sitten Kustavilausten ihailtavana ja nyt on näköjään Uudessakapungissa Lepäisten laiturissa. Onhan tuo hupaisa näky, varsinkin kun toisella puolellaon jäljet kyljellään makuusta Poriin on kertomansa mukaan matkalla jossa telakointi ja hallitilaa, kaikki vain tahtovat nyt hyljeksiä hänen paattiaan. Tuttu kaveri, oli meillä joskus hommissa jonkun 30 vuotta, ihan asiallinen kaveri. Asuat vaan saaneet taas kohtuuttomia mittasuhteita. Muokattu: 10. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi Mietin että onkohan järkevää kertoa....mutta kerron kun olin ihan ???? mummeli jolle en suostunut tiettyjen seikkojen takia kirjoittamaan puoltavaa ajokorttitodistusta, en kirjoittanut ollenkaan eli en vienyt korttia, olisi suuttunut jos veloitetaan 120 ja ajokortti menee.. Mutta oli suuttunut sikäli että oli valittanut ensinnä Rouvalle ja Valviraan. Että olin siinä kunnossa ettei olisi pitäny tulla töihin ollenkaan, epäsiisti, sekava, puhuin itsekseni ja käyttäydyin erikoisesti. Rouvan mukaan minulla oli iso henkilökohtainen tragedia ja olin jo pitemmän aikaa käyttäytynyt erikoisesti. ( ...ja kukahan se on..) Piti sitten laittaa selvityspyyntö. Ei ole nyt mitään omallatunnolla, noi syytökset on melkein kunnianloukkaus. Ja ainut henkilökohtainen tragedia on tuleva työttömyys.Kyseisellä vastaanotolla tietokoneen ohjelma ei suostunu avautumaan, sanoin siinä että mikä tätä konetta nyt vaivaa...no, onhan se itsekseen puhumista... Valviran kysymysten perusteella olen psyykkisesti häiriintyny ja käyn useamman lääkärin luona hoidettavana ja miten terveydentilanne vaikuttaa työkykyyn.... Ei ole todellista! no oli siinä helppo vastata terveydentilaan, kun pyöräilen 10 -20 000km vuodessa ja luontoharrastukset, totesin siinä että mielestäni fyysinen ulkoliikunta ja luontoharrastus parantaa työkykyä ja jaksamista. Voi herranjeesus sentään, täysin turhaa viranomaisten vaivaamista. Kohta tässä jo iloitsee siitä että tää pska loppuu. Muokattu: 11. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi 36 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Valviran kysymysten perusteella olen psyykkisesti häiriintyny ja käyn useamman lääkärin luona hoidettavana ja miten terveydentilanne vaikuttaa työkykyyn.... Ei ole todellista! Viranomaisille voi kirjoittaa lähes mitä tahansa luikuria. Ehkä pahin viranomais'tiedosto' on poliisin epäilyrekisteri. Kuka tahansa voi ilmoittaa sinne mitä tahansa. Sulle ei ilmoiteta sinne tehtyjä kirjauksia. Ehkä ne saa vaatimuksesta, en ole kysynyt. Jaaha, salainen. Mulla on usein siilitukka, käytän jopa mustia vaatteita ja äänestän vihervasemmistoa vastaan. Support T-paita https://yle.fi/a/3-8845146 Mielestäni voisit korostaa, että olet työpaikan ainoa lääkäri. Yrityksen omistajan koulutus ei mahdollista sitä, että hän voisi toimia omissa nimissään. Muokattu: 11. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi ^ toki sen mainitsin, ja kerroin myös että tuo "on jo pitemmän aikaa käyttäytyny erikoisesti" on syvästi loukkaava toteamus. Tässä alkaa hahmottua mitä mä viimeisenä työpäivänä Rouvalle sanon.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi Tuolla mainittiin hampun siemen. Siitä tuli mieleen, että onko huumeiden tilaus postitse niinkin helppoa, että toimitus lokeroon. Sen jälkeen hämäykseksi vielä uudelleenohjaus toiseen osoitteeseen ja nouto lokerosta ja siirto lähetyslokeroon siltä varalta, että pollarit kytiksellä noutopisteen ulkopuolella ja varsinainen nouto vasta kolmannesta osoitteesta koodilla anonyymisti. Noutajaksi voi vielä palkata kenen tahansa sivullisen. Toki Postin käsissä paketti voi joutua ihan mihin tahansa. Tykkään aina koeponnistella erilaisia järjestelmiä ja etsiä niistä heikkouksia. Muokattu: 11. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi Jatkoa Tempokisun asiassa. Erikoista, että työnantajasi ei pitänyt sinun puolia. Todella ammattitaidotonta. Muokattu: 11. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi 1 minuutti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tuolla mainittiin hampun siemen. Siitä tuli mieleen, että onko huumeiden tilaus postitse niinkin helppoa, että toimitus lokeroon. Sen jälkeen hämäykseksi vielä uudelleenohjaus toiseen osoitteeseen ja nouto lokerosta ja siirto lähetyslokeroon siltä varalta, että pollarit kytiksellä noutopisteen ulkopuolella ja varsinainen nouto vasta kolmannesta osoitteesta koodilla anonyymisti. Noutajaksi voi vielä palkata kenen tahansa sivullisen. Toki Postin käsissä paketti voi joutua ihan mihin tahansa. Sulle aukeaa noilla taidoilla uusi ura.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi 4 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Jatkoa Tempokisun asiassa. Erikoista, että työnantajasi ei pitänyt sinun puolia. Todella ammattitaidotonta. Kiitos, mutta ei aikuinen ihminen juuri muutu. Aina hän on mua haukkunu..olen päästäni pipi ja ärsyttävää tehdä töitä tommosen idiootin kanssa ( ai vitsi olisi halunnu vastata että kuten myös ) Käyttäydyn kyllä töissä asiallisesti, ja jos ajokorttitodistusta ei tule tai tulee kielteinen päätös, niin perustelen sen kyllä, eikä esimerkiksi kellotaulupiirustuksen epäonnistuminen ( vaikeeta se minuuttiviisari kymmentä vaille) vie keneltäkään korttia, kyllä siinä aina on painava syy. Jos ajokorttitodistuksen puoltava päätös olisi itsestäänselvyys, kaikki saa, niin koko todistusta ei tarvisi tehdä.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi Noista uusista hommista (Kisulle) tuli mieleen toi TE-viranomainen. Tuossa keväällä oli hommia jaossa useita ja palkkaus oli alkaen jotain 3600 € + suorituspalkkiot maks 75%. Varmaan määräytyy sen mukaan montako asiakasta on käsitellyt ja montako on saanut työllistettyä ja montako kursseille. Asiakaskohtaamiset on tilanteen kartoitusta ja opastusta työnhaun parissa tai koulutusmahdollisuuksien avaamista ja paljon muita hyödyllisiä neuvoja. Homma kohtuu helppoa asiakaspalveluhommeleita jossa saa toteuttaa auttamisviettiään.
Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 20241 vuosi ^ no niin, heti ekana voinkin kysellä että ei täällä teillä olis hommia....no ei ole ikinä ollu ihmisten auttamis-hoivaviettiä, luonnon ja eläinten kyllä. Siis oli se vaan Luojan lykky että tuli korona, ilman sitä olisin jatkanu kituuttamista vain vähän yli työttömän peruspäivärahan "suuruisella" palkalla, ja mitään puskurirahaa tilille ei olisi kertyny. Harmi että jokunen syytön sivullinen tästä kärsi, mun talous pelastui. En kyllä tajua miten Rouva voi mun käytöksestä sanoa mitään, tulen töihin sanon huomenta ( ei vastausta) ja lähteissäni sanon hei ( joskus vastaus) ei olla tekemisissä mitenkään muuten. Ja olen miettiny että yksi tosi loukkaava sanan säilän sivallus olisi, sen voi sanoa sitten kun olen jo ovesta lähdössä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään