Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

Eikös tämmönen tulkki kerran jo oikein käräjillä tuomittu, kun oli oli alkanut tehdä sivubisnestä omalla "suoratulkkauksella".
Kannattaisi tehdä ilmo tulkin toiminnasta pollareille, tekevät sitten itse johtopäätöksensä.
Varmasti harjoittaa tuota laajemminkin ja kuittaa siitä kivat provikat.

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
15 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Eikös tämmönen tulkki kerran jo oikein käräjillä tuomittu, kun oli oli alkanut tehdä sivubisnestä omalla "suoratulkkauksella".
Kannattaisi tehdä ilmo tulkin toiminnasta pollareille, tekevät sitten itse johtopäätöksensä.
Varmasti harjoittaa tuota laajemminkin ja kuittaa siitä kivat provikat.

Oli siis vaimo. Ja kun meni tämmöiseksi, niin kyselin "ajoneuvolla ajo kielletty"-liikennemerkkiä että voiko tänne ajaa. Molempien mielestä voi. Sekin vielä.
 Ei tule minun allekirjoitaamani puoltavaa ajokorttitodistusta. Ja sain sanoa sitä aika monta kertaa....sittenkin että "onko valmista" - no ei ole valmista eikä tulekaan.

Mun ehdotus on että nämä ulkomaisen ajokortin vaihtajat joutuu autokouluun ja opettelee miten täällä Suomessa ajellaan. On oikeesti todella turhauttavaa ( vaikka siitä saakin rahaa)  että katsotaan vaan näkötaulu, näkökentät ja kontrastinäkö ja piirretään kellotaulu.

No, onneksi ensi vuonna nämä(kin) joutuu meneen kalliimpaan paikkaan.

Kirjoitettu

Toi on hyvä ehdotus. Olen lukenut useita juttuja jossa yritetään saada ajokorttia väärillä asiakirjoilla ja selitellään, että se alkuperäinen ajokortti on jäänyt sinne lähtömaahan tai kadonnut.

Jollei ole alkuperäistä korttia esittää, sekä kortin katkeamatonta historiaa sen kortin myöntäneeseen viranomaiseen, niin sitten autokoulun kautta.

Mutta nämä kortin alkuperään liittyvät manööverit toki kuuluvat pollareille. Joskin Suomalainen ihmisoikeuskulttuuri vain taitaa perustaa aika paljon pelkästään henkilön itsensä kertomaan.
Se väärin henkilötunnistein saatu kortti on siinäkin mielessä kiusallinen, että aika moni taho hyväksyy sen ID korttina. Onneksi pankit nyt ei sentään ja juurikin tämän takia sitä ei kelpuuteta.

Kirjoitettu
46 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Mutta ei käy niin että tulkkina toimiva henkilö vastaa kysymyksiin ennen kun asiakas on sanonu mitään.

Kerran hammaslääkärin vastaanotolla esitin lääkärille kysymyksiä, niin hammashoitaja kailotti takaa kaikki vastaukset ennen lääkäriä.

Kirjoitettu
9 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Se väärin henkilötunnistein saatu kortti on siinäkin mielessä kiusallinen, että aika moni taho hyväksyy sen ID korttina.

Taannoin sikalassa töissä ollut ukrainalainen sairaanhoitaja kertoi mulle, millaisia lääkärin tutkintoja voi ostaa Pietarista. Paperit saa 500:lla, mutta oikeat maksavat 2000,- Oikeissa suoritukset merkitään yliopiston rekistereihin eikä niitä siten erota aidoista. Hinta ei ole ruplissa.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Taannoin sikalassa töissä ollut ukrainalainen sairaanhoitaja kertoi mulle, millaisia lääkärin tutkintoja voi ostaa Pietarista. Paperit saa 500:lla, mutta oikeat maksavat 2000,- Oikeissa suoritukset merkitään yliopiston rekistereihin eikä niitä siten erota aidoista. Hinta ei ole ruplissa.

Juurikin tästä syystä "jossakin toisaalla" suoritetut tutkinnot eivät ehkä ole kovinkaan luottamusta herättäviä. Toisaalta meilläkin ammatillisen koulutuksen taso on romahtanut muutaman viime vuoden aikana. Nuo yhdistämällä saadaan kielimuuri vielä lisäämällä ainakin hoitoalalle aika pitkälle tikittänyt aikapommi.

Kirjoitettu

Noi venäläiset tutkintokaupat on tietty klassikoita joskin nykyisin vähän heikommassa huudossa. Mutta on niitä muuallakin ainakin Knightsbridgen nimi oli jossain suomalaisessa kohussa.

Ja mikäs siinä. Oikeisiin työpaikkoihin ei kuitenkaan valita pelkillä papereilla.

Kirjoitettu

Petteri vuokrasi peräkärryn ja havaitsi koukkuunkiinnityksessä ongelman. Lähti silti ajanaan  ja sitten kun kärry irtosi, päätyi Petteri iltapaskoihin kollottamaan sattuneesta.

Puuilo toiminut tilanteessa mallikkaasti.

Petteri vuokrasi peräkärryn Puuilosta – sitten Kehä III:lla tapahtui kauhistuttava tilanne https://www.is.fi/autot/art-2000010694393.html

Kirjoitettu
13.9.2024 klo 22.54, MV kirjoitti:

Noi venäläiset tutkintokaupat... Mutta on niitä muuallakin...

Tuolla etelämpänä ainakin Tiranan yliopiston nimi esiintyy vastaavissa tapauksissa.

Kirjoitettu
13.9.2024 klo 22.54, MV kirjoitti:

Oikeisiin työpaikkoihin ei kuitenkaan valita pelkillä papereilla.

Oikea työ on klassikko herja. 😁 Hain 90-alussa Espooseen maataloutta sivuavaan virastotyöhön. Tein siihen aikaan maatalouslomitusta. Henkilöstöpäällikkö kysyi multa, että mikä on ollut sun viimeinen oikea työ. En hoksannut vastata, että 'Onko se pääsyvaatimuksena ? Olethan sinäkin täällä.'

Pääsin kuitenkin, vetivätkö pitkää tikkua ? Mestan edellinen toimitusjohtaja kertoi mulle yksityisesti päässeensä taloon sanottuaan osaavansa lypsää lehmiä. Huom. ei oikea työ. lakitutkinto hänelläkin pohjalla.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

:D mä en ole ikinä ollutkaan "oikeissa töissä" joko on ollut harjoittelu, työllistämistyö tai tämmöinen pari päivää viikossa.
Onko tämä nyt sitten "huijarisyndrooma" sillä mun mielestä pääsin arvalla opiskelemaan, ja armosta pois ( kun ei nyt vaan sujunu) eikä "ammatti-identiteettiä" ole koskaan muodostunu.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Olen käyttänyt mobile paytä pari vuotta ostojen maksamiseen sekä ottanut rahaa vastaan ja tänään huomasin, että en voikaan lähettää sillä rahaa veljentyttärelle syntymäpäivälahjaksi. Ongelma on, että credit-kortilla ei voi lähettää yksityishenkilölle eikä lähettämiseen toimi myöskään pankkitilini. Ainoat toimivat tsydeemit ovat tili Danske bankissa tai debit-kortti. Joskus ihmetyttää miten firmat vetelevät itseltään varpaankynsiä pihdeillä tai anpuvat itseään jalkoihin.

Kirjoitettu

Jaha, Miss Suomi on valittu....oli aika kun tämä tapahtuma oli vuoden tärkeimpiä tapahtumia, onko nyt tullut lähetys joltain pikkukanavalta??
Mutta hyvä juttu että Miss Suomeksi valittiin lyhythiuksinen , kun aina on ollu että pitkät hiukset ja kiharat.

Mutta Käärijän tavoin , lähtee voittamaan Miss Universum-kisat. Oikee asenne.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/eae5cb6e-1bdc-4541-8e5e-e1ea11117dd7

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
linkki

Kirjoitettu

Aliexpressin ansaintalogiikka: 10 kappaletta 16-jalkaisia IC-kantoja Kiinasta Espanjaan alle kahdessa viikossa ja seurannan kanssa huimaan 0.99€ hintaan...

image.png.069c619afde22dbf5922d92a72391bc6.png

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.