Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi 17 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja kuulemma on niin vaikea taso, kun kuvan hevoset liikkuvat. Löytyi kyllä muutamassa sekunnissa ne erilaiset, ihan helppo. Kenties clickbait.
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi 44 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: Siis miten voi olla, tuossa kun nukketavaroita inventoi, menee telkkarissa joku "onnenarpa" tai vastaava. Pitää etsiä kuvista se erilainen kuva, tai useampi. Ja kuulemma on niin vaikea taso, kun kuvan hevoset liikkuvat. Löytyi kyllä muutamassa sekunnissa ne erilaiset, ihan helppo. Mutten ala soitteleen, ei toi ole ilmaista soittelemista... Idea on siinä,.että on oikeasti ihan helppo jotta saadaan soittajia paljon. Voiton voittaa kuitenkin vain sitten yksi niistä sadoista tai tuhansista soittajista.
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi ^ se soitto maksaa, ja ensin on joku "esiarvonta" että pääset mukaan. Ja sitten, se voitto on lahjakortti johonkin nettikauppaan. Ei todellakaan inspiroi soittamaan, ja varmaan aika moni on kanssani samoilla linjoilla.
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi Katselin työvoimatoimiston sivuja, että mitä tehdä jos ( ja kun) joutuu työttömäksi. Jaha, kerrot työhistoriasi ja osaamisesi...haettava kuukaudessa 4 sopivaa työpaikkaa ( ja en oikeesti usko että mun ikäiseni ja tällä työkokemuksella saa mittä töitä )mutta mistä löydän niitä työpaikkoja? nettisivu antoi sairaanhoitajaksi Vantaalle...miten se todennetaan työvoimatoimistolle että olet hakenu paikkaa? En ole ikinä tehnyt työhakemusta, aina olen vaan kysymällä paikan päällä töitä saanu.
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi ^ Käsittääkseni tuota varten on koulutuksia tai ainakin jotain ohjausta. Ei se työn hakeminen vaikeata ole, varsinkaan tuo velvoitushakeminen kun hakemukseen voi laittaa sopivia taikasanoja, jolloin vastaanottaja tajuaa laittaa mappi-ööhön. Voit sitten hakea vaikka erilaisia johtajan hommia kuten kaupunginjohtaja tai elinkeinojohtaja tms. Ne tykkää kun saa hakemuksia. Sitten voi hakea ihan työvoimakoulutuksiin, jolloin voi "oikeasti" aueta uusi ura. Vaikka sarasen "koulutuksella" tekoälyn kehittäjäksi. Tuo edellinen kappale oli sarkasmia, jos ei lainausmerkeistä sitä päättele.
Kirjoitettu 19. Elokuuta, 20241 vuosi ^ joo, kun laitan ikäni ja mitä olen töitä tehny, niin tuskin ollaan kiinnostuneita...
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi ^ samaa aihetta koskien. Mistä työkkäri saa tietää että olet hakenu jotain työpaikkaa? Eivät varmaan ota yhteyttä että onkos tämmöinen tyyppi hakenu teiltä töitä. Olen kaikki työpaikkani saanu joko soittamalla puhelimella tai käymällä paikan päällä kysymässä. En ole ikinä tehnyt kirjallista työhakemusta. Ja on nekin työnhakua! Työkkärin sivuilla että hakijan pitää hakea "sopivia" työpaikkoja, ja ite ne työpaikat pitää etsiä. Tekee jonkun vakiohakemukse ja lähettää sen. Näkisin kyllä että jotkut ihan muut työpaikat olisi mulle sopivimpia kuin lääkärin työpaikat, sillä varsinaisesta potilastyöstä ei ole kovin paljoa kokemusta.
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi Nähtävästi se pitää itse ilmoittaa jonkin asiointijärjestelmän kautta. Jos et ilmoita, sillä lienee vaikutusta työttömyyskorvauksen saantiin. Katsos kun Suomessa pitää heikossa asemassa olevia kyykyttää, muuten porvari nukkuu huonosti.
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi ^ no ehkä asia selviää kun ilmoittautun työttömäksi työnhakijaksi. Mutta ei se mitään, teen nyt töitä niin kauan kun on ja pari vuotta menee säästöillä, pahus sentään kun tuli tämä eläkeikäuudistus, sillä muuten olisin eläkeikäinen 62-vuotiaana ja saisin jo silloin sen kansan/takuueläkkeen. No toki on ollu alusta asti selvää että heikoimmassa asemassa olevia rankaistaan.... Muokattu: 20. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi Oletetaan kaksi eri typpiiä, toinen on rällännyt menemään ja pankkitili on nollilla ja toinen on säästänyt ja sijoittanut ja tililla on vaikka 100k€. Molemmat jäävät työttömäksi peruspäivärahalle ja molemmat hakevat töitä. Kuinka paljon enemmän tuota rahatonta samassa tilanteessa olevaa kyykyketään Suomessa, verrattun tuohon toiseen? Velvoitetaanko häntä tekemään enemmän hakemuksia kuukaudessa? Joutuuko hän täyttämään enemmän lomakkeita saadakseen saman peruspäivärahan? Jos joutuu, niin sitten kyykytetään. Jos vaatimukset on samat, niin ei kyykytetä. Ja Kisulle kommenttina, että Suomessa lääkäri ei ole heikommassa asemassa, ellei hän itse tyydy sellaiseen.
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, MV kirjoitti: Nähtävästi se pitää itse ilmoittaa jonkin asiointijärjestelmän kautta. Jos et ilmoita, sillä lienee vaikutusta työttömyyskorvauksen saantiin. Katsos kun Suomessa pitää heikossa asemassa olevia kyykyttää, muuten porvari nukkuu huonosti. Siis toi työkkärin, eli TE-keskuksen toiminta on aivan superia. He tekevät parhaansa ja tukevat työtöntä sen työpaikan haussa Meillä taannoin venahti jutustelu työkkärin tädin kanssa yli tunnin mittaiseksi. Kehuin kovasti heidän työtään ja olin syvästi pahoillani siitä mitä kaikkea sontaa heistä kirjoitetaan. Ei ole kohtuutonta vaatia työtöntä hakemaan 4x kuukaudessa jotain työpaikkaa, vai olettaako, että joku tulee hakemanaan hänet sieltä sängynpohjalta hommiin? Äänessä tuppaa yleensä olemaan aina nämä työtä vieroksuvat yhteiskunnan elätit. Ne, jotka aidosti haluavat hommiin, näillä ei ole mitään työkkärin tätiä vastaan, päinvastoin saavat sieltä roppakaupalla neuvoa ja ohjetta. Ei ole työkkärin tädin vika, jollei hänellä ole työtä tarjota, eikä se edes ole hän hommansakaan. Jokainen hakee työnsä itse. Tuo työpaikkojen hakuvelvollisuus on ihan hyvä konsti torjua työttömän passivoituminen ja estää hänen putoaminen kokonaan systeemin ulkopuolelle.
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi Tänään piti olla punainen taivas Aurinkon laskun aikaan Kandan palojen tähden. Ei ollut. Sitten piti olla myös Superkuu. Toimittajat eivät olleet tietäneet laittaa ilmansuuntaa, mistä nousee. No, löytyhän tuo tuolta itä-kaakko suunnasta puiden välistä, mutta ei siinä mitään superia näkynyt. Ihan tavallinen Kuu. Rouva lähti juuri (00.15) asiaa tarkistaan, joskos muutoksia asiassa. Ei muutoksia aikaisemoaan.
Kirjoitettu 21. Elokuuta, 20241 vuosi 5 tuntia sitten, concorde kirjoitti: Ja Kisulle kommenttina, että Suomessa lääkäri ei ole heikommassa asemassa, ellei hän itse tyydy sellaiseen. Kuule, sä et tiedä minusta niin paljoa ja miten aikoinaan se opiskelu ja harjoittelujakso meni , mutta tiedän ite mitä osaan ja erityisesti mitä EN OSAA. Varsinaista potilastyötä en ole tehny yli kymmeneen vuoteen. Edesvastuutonta mennä tumpuloimaan ihmisten terveydellä. Lähtöpassit on tullu aika monesta paikkaa... Tässä nyt on väsynyt vanha täti, joka ei jaksa. Ärsyttää nämä urheilijat ja extreme-lajiharrastajat että "haluan kokea rajani" - kukaan ei kyllä halua kokea rajojaan, sillä siellä rajalla asuu kauhu ja kärsimys. 60-vuotias ei saa töitä ellei ole todella pätevä ja osaava. Muokattu: 21. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 21. Elokuuta, 20241 vuosi kommentoin vielä että on kokemusta työkkärin "palvelusta" ja myöskin sosiaalitoimistossa asioimisesta. Työkkärissä virkailija nauroi kun sanoin että voin tehdä muutakin työtä kun oman alani työtä..."Kuule, et sinä mistään muuta työtä saa". Sosiaalitoimistossa piti ensin tehdä se hakemus ja raportti - kun tein aiemmin, niin pitää tehdä myöhemmin. Ja kun tein näin, niin "no sinähän olet jo maksanut". Lisäksi väittivät että olen saanut huomattavan suuren perinnön. Nyt naurattaa, mutta silloin ei. Olisi joo perintö kelvannut, mutta en ollut enkä ole saanut. Kävin Mouhijärven terveyskeskuksessa hakeen töitä. Peruin jo haastattelun, mutta soittivat että haluaisivat nähdä. No mä menin. Sinne pilkattavaksi, nauroivat että kuvittelenko saavani sieltä töitä? Ja sanoivat että halusivat vaan nähdä miltä näyttää työtön lääkäri. Siinä sitten voitte viisastella että kyllä lääkärille aina töitä löytyy. Ei löydy.
Kirjoitettu 21. Elokuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: mutta tiedän ite mitä osaan ja erityisesti mitä EN OSAA. Niin tällä hetkellä... En mäkään osannut muutama vuosi sitten monia niistä asioista, joita teen nyt päivittäin. Kyse on lähinnä siitä, haluaako osata (oppia). Sen takia kirjoitin tuohon loppuun "ellei itse tyydy sellaiseen". Ihan sama siis mitä on tapahtunut vuosikymmeniä sitten jollain harjoitusjaksolla. Se mitä teet tuon osaamisen kehittämiseksi parin seuraavan vuoden aikana, ratkaisee.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään