Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
39 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Niin tällä hetkellä...

En mäkään osannut muutama vuosi sitten monia niistä asioista, joita teen nyt päivittäin. Kyse on lähinnä siitä, haluaako osata (oppia). Sen takia kirjoitin tuohon loppuun "ellei itse tyydy sellaiseen".  Ihan sama siis mitä on tapahtunut vuosikymmeniä sitten jollain harjoitusjaksolla. Se mitä teet tuon osaamisen kehittämiseksi parin seuraavan vuoden aikana, ratkaisee.

Tota, ei tätä mun työtä voi enää kuuskymppisenä mennä "harjoitteleen" ...kun koko ala ei ole alunperinkään kiinnostanu. Sehän se on kaiken katastrofin alku ja juuri.
Nukkeitten kuvauksessa kehityin, nahkiaistietoudessa ja nyt on uusi harrastus nuo linnut ja niitten kuvaaminen. No ne ei tuo elantoa, mutta elämää.

Olin valmistuttuani 12 vuotta työttömänä, sitten "harjoittelupaikoissa" joissa ei kyllä oppinu kuin sen etten osaa mitään, ja olen varsin epätoivottu henkilö ( kyllä sen huomaa). Tässäkin työssä olin 16 vuotta hyvin pienillä tuloilla, vasta 4 viimeisintä vuotta kun olen siellä yksin ollut, on olleet hyviä.

Hyvä kuitenkin että tämä tuli tietoon, etten kerennyt osteleen enempää kalliita asioita. Toistaiseksi kumminkin jatketaan että ei tämä ehkä parissa kuukaudessa vielä lopu. Eilenkin oli ihan älyttömän paljon asiakkaita.
Lopettaa vaan sen nukkeitten ostelun, ja myy aina jotain pois aika-ajoin.

Kirjoitettu
14 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

Tota, ei tätä mun työtä voi enää kuuskymppisenä mennä "harjoitteleen"

Miksei?  Jos sen estää joku laki tai asetus, niin sitten ymmärrän. Jos kyse on kehtaamisesta tai vastaavasta, niin se on mielestäni tekosyy.  Mikään ikä ei ole väärä uuden oppimiseen tai vanhan kertaamiseen.

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu

^ :D että mä meen jonnekin työpaikalle että voisiko saada opastusta...mun opinto-oikeuteni on loppunu 14 vuotta sitten, opiskelijaksi en voi ilmoittautua. Enkä kyllä todellakaan mene uudestaan opinahjoon joka alun alkainkin oli väärä.
Mutta jos miettii sitä mitä nykyisin teen, sitä ei opetettu koulussa. Nämä on ite pitäny miettiä, miten hoitaa ne laajennetut ajokorttitodistus-hommat ja minkälaisia tehtäviä teetän. Olen tykänny tehdä näitä, kun asiakkaiden kanssa voi jutella muutakin ( luontojutuista ja urheilusta on käyty pitkiäkin keskusteluja, asiakas on saanu sen ajokorttitodistuksen lisäksi luontotietoutta )

Ja kun näitä ajokorttilaisia on todella paljon, joka terveyskeskus autokoulut ja taksikurssipaikat suosittelee että menkää tempokisulle, asiat hoituu nopeesti, mukavasti ja kerralla koko homma. Ja vielä alle satasella. Asiakkaita tulee myös Jyväskylästä, Urjalasta, Forssasta, Hämeenlinnasta ja Simosta...
Minne nämä ihmiset sitten menee? Terveystalon todistus jotain 250e.

Kumminkin, en ole edes harkinnut oikeesti että menisin jatkossa oman alani töihin. Voihan sitä muodon vuoksi hakea jos työkkäri vaatii, tai jos edes ilmoittaudun työttömäksi.
Todennäköisin vaihtoehto on että kun pulju lopettaa, elelen niukasti säästöillä ja sitten kansaneläkkeellä. Olihan nämä viimeisimmät 4 vuotta liian hyvää taloudellisesti ....mutta jos elelen kuten ennen vanhaan niin säästöillä pärjää aika pitkään....ja ainahan jotain voi tapahtua.

Ja joka tapauksessa luontoharrastus jatkuu, ja voi pyöräilläkin. Voi tehdä rauhallisemmin kun ei ole kiire minnekään. Kalaa voi ostaa, kun syön kerralla aika vähän ja Nakkilassakin tulen käymään.
Tekemisen puutetta voi kyllä olla...no voi käydä keräämässä roskia, sitten lintutarkkailua, marjojen keruuta, pitempää pyörälenkkeilyä, harjoitella uudella teleobjektiivilla, lukea noi tietokirjat uudelleen, siivouspäivä ja inventoida nukkejuttu ja laittaa myytäviä...

Kirjoitettu

Ulkolaiset sukunimet. Eilistä Bondia oli tekemässä mm. Barbara Parsakaali. Saksalaisen sukunimi voi olla Vehnäsäkit (Weizsäcken) tai Olutkaula (Bierhals).

Kirjoitettu

^^^^^ Ahaa, sielläkös se mollitteleikin. Kävin vielä yhden aikaan  vilkasemassa ja silloin oli siirtynyt tuonne eteläisen taivaan tuntumaan. Mutta sen verran matalalla, että valaisi puiden lavustojen välistä.

Kirjoitettu

Tapaus Raakku!

Raakkujen hinta voi nousta miljooniin – Stora Enso ei halua kommentoida, kuka tuhot maksaa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010646976.html

Siis on joku virkamies, jonka elämäntehtävä on hinnoitella jokaikinen elukka ja ötökkä. Niin, ja sitten tarvitaan myös porukkaa laskemaan kuolleiden määrä, sekä arvioimaan niiden syntymättömiksi jäävät jälkeläiset. Ehkäpä siihen riittää asennoituneen tutkijan oma henkilökohtainen ideologisesti värittynyt näkemys. Metsäkoneet kun ovat murhaa. Meneeköhän nuista myös ALV? Joka tapauksessa asia kuulosta valtiokonttorin näkökulmasta katseltuna jo oikeinkin hyvältä.

Meillä kävi tässä tapaus, jossa Merimetso oli mennyt pyydykseen ja hukkunut. Kalastaja otti linnun ja vei sen seipäännokkaan lintujen valtaanan saaren rantaan varoitukseksi linnuille.

Ja kuinka ollakkaan, linnut ottivat ja hylkäsivät saaren, jostain syystä.

Suomessa kun ollaan, niin joku valitti ja käynnistettiin poliisitutkinta ja aikanaan edettiin oikeuteen asti. Käräjäoikeuden tuomio oli, että  mies oli teollaan aiheuttanut lintujen pesinnän keskeytymisen ja näin ollen tuomittiin korvaanaan Valtiolle SYNTYMÄTTÄ jääneistä poikasista hinnaston mukaan n. 4000€

Mistä tiedetään etteivät Metsot häipyneet vaikkapa Minkin, tai jonkun muun asian tähden? Ja, että jospa Metsot olivat vain siirtyneet pesimään toisaalle? Nämä kun eivät ole edes kovin ihmisrakoja.

Kirjoitettu

Ihmetyttää, että Poliisia ihmetyttää, mopojen virittely. Ainahan sitä on tehty, itse en ole ikinä edes ajanut virittämättömällä mopolla, sellaista kun ei ollut kellään.

Ennenvanhaan pollarit kyllä pysäyttelivät ja tarkistivat välityksiä ja muita virityksiä.

Joskus tulivat koululle ja, että nyt mopot kuskeineen riviin ja tarkistetaan ajopelien kunto.

Nykyisin on kai sitten kaikesta tämmösestä valvonnasta luovuttu ja ryhdytty vain ihmettelemään aina kun sattuu.

Poliisi valvoi liikennettä koulun lähellä – sitten tapahtui yllättävä käänne: ”Kädet täynnä koululaisia” https://www.is.fi/autot/art-2000010627455.html

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^^ "Tapaus Raakku" oli sydäntäsärkevää luettavaa se juttu jossa kerrottiin metsäkoneen vaan tuhonneen rauhoitettua "eläintä". Sitä ei heti eläimeksi miellä mutta eläin on. Kun sukeltajienkin pitäisi olla varovainen ettei vät tuhoa. Raakuilla on suuri vaikutus joen puhtauteen ja raakun "alut" kasvavat vain taimenen kiduksissa.
Lehtijutun mukaan se metsäkoneen kuljettaja oli tosi törkimys, mölötti tutkijalle että "ota rintaliivit pois"

Mahdollisimman iso lasku vaan rauhoitettujen eläinten tuhoojalle. Soisin myös jonkinlaisen rangaistuksen lokkien pesän tuhoomisesta täällä Loukonlahdella. Pahus kun juuri se päivä oli työpäivä enkä ollut rannalla, joka vapaapäivä kävin seuraamassa lokkien pesintää.

Kirjoitettu

Kaikki nämä vuodet on ravitsemusihmiset opastaneet tekemään tämmöisiä voileipiä ja nyt sitten, että ei missään nimessä!

Samoten kun hiljan sanottiin, että paistamiseen ehdottomasti voita öljyn sijaan, muuten käy huonosti.

Vaikeaksi käy tämä syöminen ja sen lopettaa, niin huonosti siinäkin käy.

https://www.iltalehti.fi/diabetes/a/a3f98b9a-be83-485f-ac84-f5b09acd5a8f

Kirjoitettu

^ niin siis päivittäinen leikkelekinkun syöminen...mutta ei se nyt niin mene. Jossain vaiheessa leivän päällä oli nimenomaan meetvurstisiivut. Jos syö puolikkaan leipää päivässä, niin siinä päälynen voi olla ihan vapaasti mitä vaan.
Kehitellään kaikenmaailman ohjeita että ei näin vaan näin, ja nyt on kehitetty että päivässä pitäisi syödä 800g kasviksia/hedelmiä. Työttömällä tai kansaneläkeläisellä ei ole siihen varaa ainakaan talvella.
Siis toi on ihan tajuton määrä, en mä edes pysty syömään noin paljo kasviksia. Kun siinä pitää sitä ruokaakin olla jonkun verran.
En ole ikinä syönyt minkäänlaisen ohjeistuksen tai suosituksen mukaan, vaan ihan mikä itelle sopii ja hyvältä tuntuu.
Vuosia elämään, vai elämää vuosiin?

Kirjoitettu

Lukeeko tuossa, että sadan vuoden aikana koko tutkimusryhmä saa 2-tyypin diabeteksen ? Nythän mä huolestusin.

Päivittäinen 100 gramman annos, joka vastaa pientä pihviä, lisäsi tyypin 2 diabeteksen riskiä 10 prosentilla seuraavan 10 vuoden aikana.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Olin juuri peruuttamassa ruudustani lähteäkseni kauppaan. No siihen taakse pysähtyi koulukyytitaksi, ettei mahtunu. Ei voinu sitten 10m taaksepäin peruuttaa että olisin päässyt.
No ei, koska eihän ne kyytiä odottavat ekaluokkalaiset kävele vaan ulkorapun edestä pitää päästä.
Sitten kuppailtiin sen istumajärjestyksen kanssa.
Päästiin lähteen.
Kun näin minne lapset kuskattiin, niin ei voi kun suuresti ihmetellä. Siis tuo mäki ylös ja käännytään siittä koulun pihaan, eli noin 300m matka.
No onhan toi aika jyrkkä mäki. Mutta olisi kyllä menny kävellen nopeemmin...

Kirjoitettu

Voihan se olla, että se sama taksi jätti siihen lähikouluun vaikka 10km päästä maalta noudetut tenavat ja jatkoi sitten esim ruåtsinkieliseen kouluun noiden sun rapuilta otettujen junnujen kanssa?

Mutta joo, aika lyhyitäkin matkoja takseilla kuskataan, jos junnujen tarvitsisi esim hyppiä isojen teiden yli, koska turvallista liikennevalo-ohjattua risteytstä tai yli-/alikulkua ei ole tarjolla

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.