Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu
40 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

^ Sinulle voisi olla hyväksi luetun ymmärryskurssi ja myöskin hieman käytöskoulutusta. Ota muutama ajotunti myös.

Lähinnä liikennesääntöjen kertausta ja myös käytännössä toteutusta. Aika monella tuolla liikenteessä olisi tarpeen joku kurinpalautus; ajetaan surutta ylinopeutta, huonoilla rikkinäisillä autoilla joissa ei pala valot eikä toimi vilkku ja tietysti kännykkää räplätään ajaessa.

Mistä ilmiselvän totuuden kieltäminen kertoo ?

Perustelu minulle suosittelemasi ajo-opetuksen tarve.

Jaa käytöskoulutusta ? Minäkö täällä rähjään ja haukun eniten kaikkea liikkuvaa ? Olet täällä luvannut, ettet puoltaisi itsellesi vastenmielisen henkilön ajo-oikeuden jatkamista ihan vaan kettuuksissasi. Sukulaisesi sallisit jatkaa liikenteessä sohlaamista. Onko sulla kaikki asiat varmasti kunnossa ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ei jaksa. Estolista. Sivupalkki ruudun ulkopuolelle.

No tänään kyllä ihmetytti kun netti/puhelinliittymän asiakaspalvelija, liittymän jatkosopimusta. Jotain puhetta puhelimen toiminnoista, mutta kun minulla on Nokia 6555 että ei tässä ole mitään ylimääräisiä.
Sitten alkoi kysellä että millainen televisioliittymä...?? ja sitä sitkeesti, totesin melko painokkaasti että vaikka minulla ei olisi minkäänlaista netti/puhelinliittymää niin televisio toimii ilmankin. Piti sitä outona. No minä taas en ymmärrä miksi telkkarin katseluun ( ja lähinnä kuuntelen ) pitäisi olla joku liittymä.

Kirjoitettu
14 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

"B-ajokortilla saa ajo-oikeuden puolesta aina vetää henkilöautolla...  

B-ajokortilla saa ajo-oikeuden puolesta vetää B-luokan vetoautolla...

Henkilöauto vs vetoauto. B-kortilla saa ajaa myös mm.pakettiautoja ja kolmipyöräisiä prätkiä (ja muita max 3500kg vetoautoja) joihin voi laittaa myös jarruttoman kärryn.

Kirjoitettu

^ aha, mä olen pitäny pakettiautojakin henkilöautoina. Ai että pelkällä B-kortilla saa jotain pikku peräkärryä? Ajattelin että pitää olla vähintään se "pikku E " ja että BE-kortilla ( useimmilla on jäänteenä se A BE) saa kuskata korkeintaan 3500kg kokonaismassaa.
Mulla on ABE, mutta otin sen vain kun sai ilmaseen pienenkokoisen kortin. En kyllä lähtisi ensinnäkään moottoripyörää ajaan ( ilman harjoittelua) enkä peräkärryä kuskaamaan. Enkä Sokoksen parkkihalliin.
On nimittäin erittäin tärkeää tietää mitä EI osaa, hyvin monessa asiassa.

Kirjoitettu

Voi #¤# elämä...tai ehkä nyt ei elämä...sentään, siis yksi mikä on tasan että Turkuun ( hautajaiset) en mee vanhempieni kanssa. Joku raja se on tässä nyt. Enkä mene parkkihalliin.
Mietin järkevintä olisi mennä autolla serkkuni omakotitalon pihaan, ja sieltä taksilla kirkkoon.
Soittelin äiteelle että tämmönen ....joo ei kelvannu, tee mitäs tykkäät. No onko parempaa vaihtoehtoa?
Mun mielestä olisi tosi kätevää, ja serkku pääsisi sitten samalla kyydillä.

Kirjoitettu

Tämä marjanpoimijoita palkanneita kohtaan käynnissä oleva ajojahti, jonka Li Anderson polkaisi käyntiin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010628191.html

Esiin nostetut lohenpäät esimerkiksi. Joidenkin mielestä saattaa kuulostaa pahalta, mutta kala keitossa ovat mitä parasta ainesta.

Sitten on kuvia joistain paikoista, jotka eivät ole ihan tiptop ja uuden veroisia, entäs sitten?  Ei kyseessä ole edes ollut viiden tähden majoitustila, vastaavaa löytyy suomalaistenkin asumuksista. Ja mitä tilojen sisteyteen ja puhtauteen tulee, niin asukkaiden omalla vastuulla.

Juristit takovat nyt rahaa, heitä voisi pitää tämän kupletin rahastajina ja pahiksina. Li:n ohella.

Kirjoitettu

Yksi erikoisuus on vaihtotyöpankin lainsuojattomuus. Valtio alkoi laskemaan, miten paljon kustakin työsuorituksesta jäi rahaa tilittämättä vvm:n kassaan.

Kirjoitettu
18 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Tämä marjanpoimijoita palkanneita kohtaan käynnissä oleva ajojahti, jonka Li Anderson polkaisi käyntiin

Ei kai se ajojahti koske kuin niitä jotka toimivat lain ulkopuolella ja pilasivat koko alan maineen ja kyvyn palkata työntekijöitä. Minusta se, että tekee 10 tuntisia päiviä ja silti kauden lopuksi on työnantajalle velkaa ei ole OK. Jos business on rakennettu tällaisen mallin päälle niin sitä pitääkin vähän tutkailla. Aika moni muukin firma varmasti pärjäisi paremmin jos työntekijät maksaisivat eikä toisin päin.

Kirjoitettu

No, Myytiinhän muinoin ihmisille stereotelevisiot, vaikka stereolähetyksiä ei ollut.
Sitten kun stereolähetykset alkoi, niin nämä aiemmin koteihin myydyt telkkarit eivät olleetkaan yhteensopivia uuden NICAM standardin kanssa.

Vähän samaa tehtiin, kun ihmisille myytiin HD telkkarit ja myöhemmin kerrottiin, että pitää olla full HD, ei sitä puolikasta.

YLE:llä oli kyllä aiemmin myös DAP lähetykset, mutta vastaanottimissa ei ollut saatavuutta.
Sitten kun saatavuutta alkoi hiljakseen tulla, YLE lopetti DAP lähetykset. Ylellä on on aina ollut rahaa kaikkeen turhaan, kuten nämä latinankieliset uutiset. Ilmeisesti siellä on ollut toimittajakunnan joukossa joku punaisen jäsenkirjan omaava latinankielen taitaja, mutta työpaikkoja niukasti, niin tehtiin sitten näin.

Mutta jos se Liiterin radio onkin matkaradio, silloinhan sen ei tarvitse toimia Suomessa, matkoilla ainoastaan. Sitä paitsi, onhan se edistyksekästä omata DAP radio, jota useimmilla muilla ei ole :) 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^^^^ Se, että tekee 10 tuntisia työpäivä ei ole mitenkään ainutlaatuista. Suomassa on lukuisa määrä erilaisia työtuntijärjestelmiä, joissa työpäivät voivat olla 12 tai 16 tuntisia, työviikot pidempiä kuin 5 pv. Kuljetusalallakin kuuluu olevan sääntö nämä pidemmät työrupeamat.
Itsekin olen tehnyt jopa 4x7 pv yhtäjaksoisen työrupeaman 8-10 tuntisina. Ei tuo tilapäinen viikonloppujen tekeminen ole sen kummempaa kuin joutenolokaan, kun siihen asennoituu. Maanantaina sitä vaan ihmettelee, että jopas meni viikonloppu nopeaan.

Tuossa meillä vieressä on ravintola, jota tamperelainen pariskunta pyörittää kasistaan kesäisin 10-02, ei toki joka päivä tuonne 02 ja asuvat asuntovaunussa. Mutta näinhän se on asfalttifirmoissakin, ainakin aiemmin.

Talveksi lennähtävät sitten Thaimaahan.

En ole lukenut enkä perehtynyt syvemmin tuohon marjajuttuun, kommentoin vain mitä siellä on otsikkotasolla tullut esiin. Sellainen käsitys on, että nyt kaivellaan tiheällä kammalla kaikkea mahdollista.
Ja onhan sitä suomalaisillakin paskoja työnantajia, paljonkin.

Kirjoitettu

No näissä ihmiskauppajutuissa kampa on ollut sen verran tiheä että olisi kelvannut kekkosellekin. Esim niiden nepalilaisten ravintoloiden ongelmista Hesari kirjoitti monta vuotta juttuja ennen kuin viranomaiset jaksoivat ottaa asiakseen. Samoin näissä marjanpoimijoissa, ensimmäisiä viestejä ongelmista oli jo aikoja sitten. 

Itsekin olen tehnyt 7 päiväistä työviikkoa. Sen sijaan että olisin jäänyt työnantajalle velkaa, olen takonut sen verran ronskia tiliä että fillarivarastossa on siitä vieläkin merkkejä. 

Latinankieliset uutiset taisi tehdä joukko yliopistoihmisiä ihan harrastuksen vuoksi. Pääasiallinen syy lopettamiseen ei ollut mitättömän pienet kulut vaan se että latinistien junioritoiminta ei ole onnistunut tuottamaan tarpeeksi pelaajia jotka pärjäisivät kv-tasolla.

Kirjoitettu

Minkä ikäiseksi arvioitte tämän naisen? ( tappanut miehensä puukottamalla selkään...) mun äitinikin 82v näyttää "nuoremmalta"
b5b3d2f9396d0373aec21a2c3b0efd1e199e680f1bbba863def3fc69e11ffbef.thumb.webp.de2377731123f6849e3b163d4971cf38.webp

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.