Kirjoitettu 3. Elokuuta, 20241 vuosi ^ Kateus on aina pyörittänyt tätä maata, tulee jatkossakin. Vanha sanonta: "Säälin saa pyytämättä, kateus täytyy ansaita". Pitää yhä paikkansa.
Kirjoitettu 3. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Kävin hakeamassa vuoden napit apteekista. On kyl aivammahtavaa kun proviisorilla oli käytössä teh internets ja ATK ja silti meni päin persettä. Sanoin heti alkuun, että halvinta paskaa ja ilman kelakorvausta koko respa tyhjäksi. Ni eikö tämä oletettu alka säätämään jotain kelakorvauksista. Aika on rahaa ja alvikin nousee, ja ratikkalippu maksaa. Kandee käydä kerran vuoessa 4 kerran siaan, kyllä ajansäästö kompensoi huumorikelakorvauksen. Lopputuloksena oli, että respaan jäi vielä yhtä nappia 390 kpl.
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi ^ kela-korvauksen saa 3kk lääkkeistä, jos ottaa enemmän ne loput ei ole kela-korvattavia. Ja se kela-korvaus on 50e omavastuun jälkeen noin 40% kyllä se kannattaa hyödyntää. Ei ne apteekkireissut nyt kauaa kestä, yleensä ovat vielä marketin yhteydessä joten voi samalla hoitaa muita kauppa-asioita. Jos asiakas sanoisi noin että "halvinta pskaa..." niin arvaa haluaako asiakaspalvelija olla ystävällinen? ei, vaan yrittää lain puitteissa hankaloittaa sun asiointia mahdollisimman paljon. Kannattaa miettiä myös käytöstä jos käyt lääkärin vastaanotolla, asiaton käytös voi aiheuttaa että et saa lääkereseptiä, tai ajokorttitoistusta ( näin on käynyt, et sä mitään tiedä mutta haluan reseptin - ei tullu kauppoja...) Mä en ymmärrä näitä teidän "- oletettu" apteekissa on proviisori ja farmaseutti, ihan yhdentekevää mikä sukupuoli. Jos et erota onko mies- vai naispuolinen niin oma on ongelmasi, itelle ihan sama kumpaa sukupuolta on eikä tarvitse mitään "olettaa". On kyllä ihmeelliseksi menny tämä sukupuoli-juttukin. Ei maailma yhtäkkiä muutu, kun se vielä 80-luvulla oli 2 sukupuolta, ja niin se on vielä nytkin. Jotkut kekkeruusit vaan haluaa olla muuta, mutta kun ihminen ei voi Jumalan luomaa muuttaa. Yritetään, mutta ne on tuhoon tuomittuja, minä mukana katumassa. Kyllä ne nuoretkin wannabenainen-tyypit kuuskymppisenä sitten tajuaa... Muokattu: 4. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Ai joo vielä. Oli puhetta "karbonaatista" eli ruokasoodasta. No Aamulehden juttussa joku asiantuntija suositteli käyttään enne suoritusta, ja siinäkin oli että joku lyhyt 10min suoritus, niin 4-5 teelusikallista !!! kun jo yhden teelusikallisen "nauttiminen" on tuskaa. Älkää nyt hyvä ihme mitään 5 teelusikallisen annosta.... Ja siis se hyöty on mun mielestä nimenomaan pitemmillä matkoilla. Lisäksi kyseisessä artikkelissa suositeltiin kofeiinia suoritusta parantavana aineena....
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Onkohan tuota karbonaattua kukaan kokeillut krapulan hoidossa? Mutta se ihmetyttää, mikähän tuossa IS selailussa kun kaikki jutut ovat sekalaisessa järjestyksessä ja aina uudelleen ja uudelleen? Onko taustalla jokin kiusanteko ja että pitäisi olla joku maksettu lisenssi, jotta jutut olisivat järjestyksessä? Pitäkää tunkkinne ja mainoksenne. Muokattu: 4. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Sorsintaa? Siis, että jos vanhat miehet tuijottaa TV:n ääressä on huono juttu, mutta muiden ihastelusta ei ole haittaa? Toki noista kuvakulmista olen samoilla linjoilla, vaikka vanha mies olenkin Tv-kuvaajalta ”ällöttävä” kuvakulma – Julia, 24, suuttui. – Olen nähnyt, kun sellaista tapahtuu, ja se on ihan hullua. Jossain on vanhoja miehiä tv:n ääressä tuijottamassa sinua, Henriksson kauhistelee. https://www.iltalehti.fi/pariisin-olympialaiset-2024/a/f412fda7-779f-49a1-8352-f7227c0a0e83
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Juuri tämän takia en seuraa urheilua. Ja toki myös siksi ettei kiinnosta paskaakaan. Mutta jopolla tossa pointti, oikeastaan mitä muuta ihmisryhmää tahansa olisi leimattu noin, olisi siitä somekohu, vanhat miehet ovat vapaata riistaa, ellei onnistu kuulumaan johonkin cooliin vähemmistöön. Tiedustelin tekoälyltä onko nimitystä ihmiselle joka ei tapa hyönteisiä, ei varsinaisesti mutta "ahimsa" (buddhalaisuudesta) on väkivallaton kaikkea elämää, myös hyönteisiä kohtaan. Ensi kerralla kun vegaani käy leveilemään, isketäänkin ahimsa-kortti pöytään, esim. "mitä pahaa hyönteiset sitten sulle on tehneet kun et viitsi olla ahimsa? kannattaako yleensä tehdä asioita puolittain, häpeä!" Muokattu: 4. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi ^ edellisellä sivulla.... juu pitäisi olla joku plus- tilaus ja kokeiluna maksa 0.99e/kk sen jälkeen varmaankin enemmän. Tosi ärsyttävää, näitä juttuja on paljon. Ostin viikonlopun Ilta-Sanomat, siellä on ainakin tämä juttu miten Sanna Marinin kaveripiiri muuttui ( en ole vielä lukenu ). ^ ei se ole yksin valokuvaajan "vika" kun naispuolisilla urheilijoilla on kisa-asuna pienet bikinit, ja kuvaaja ottaa kuvan juuri siitä suoritusosuudesta ( esim. pituus- ja korkeushyppy) jatkuvalla kuvauksella niin saattaa sinne sitten tulla kuvatuksi urheilijan kannalta ei-kivoja kuvia. Olen kyllä ihan varma että 99,99% kuvaajat tekee vaan työtään ja tarkoitus on vaan ottaa hyviä kuvia. Muokattu: 4. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Ringa Ropo kertoili joskus kisaasustaan, että pukeutuu kokovartalokondomiin.
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi ^ mutta oli kylläkin uimapuku. Ringa Ropolla oli kyllä varaa sanoa. Joskus 80-luvulla kun kävin Pekka Peltokallion vastaanotolla, seuraava potilas odottamassa Ringa Ropo. Tuli tosi nolo tunne, kun hän oli niin upeavartaloinen ja kaunis...ja minä pelkkä ruma rääpäle.
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 12 hours ago, tommi2 said: Tiedustelin tekoälyltä onko nimitystä ihmiselle joka ei tapa hyönteisiä, ei varsinaisesti mutta "ahimsa" (buddhalaisuudesta) on väkivallaton kaikkea elämää, myös hyönteisiä kohtaan. Ensi kerralla kun vegaani käy leveilemään, isketäänkin ahimsa-kortti pöytään, esim. "mitä pahaa hyönteiset sitten sulle on tehneet kun et viitsi olla ahimsa? kannattaako yleensä tehdä asioita puolittain, häpeä!" Jainalaisuus on varmaan se, joka ois lähinnä kaikkea väkivaltaa vastustava. Aatteleppa jos ois arvonimenä Tommi II jainalainen. Muokattu: 4. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20241 vuosi Otsikko aamuteeveessä: "Nuorenevia muistisairaita ei osata hoitaa" Itse jutussa toimittaja teki mmse-testin piirustustehtävän ( ei kello) jossa on 2 viiskulmiota hieman päällekkäin. Anteeksi kun nauratti, mutta aika "tärisevä" kynänjälki. Moni kyllä hermostuu heti kun tulee sana "piirtää" apua, en mä osaa piirtää. Voisi tietysti ottaa mukaan "kirjoittakaa joku lause" niin sitten siinä mietitään että "mitä mä nyt kirjoittaisin" - voisi kirjoittaa vaikka sen. Se tehtävä olikin aluksi ohjelmassa, mutta ihmiset ei usein tiedä mikä on lause....
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20241 vuosi Miksi muistisairaat nuorentuvat ? He muuttuvat ajan kanssa uudelleen lapsiksi. Muokattu: 5. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20241 vuosi ^ jotkut eivät kasva edes aikuisiksi ( selvennys, tarkoitan itseäni )
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään