Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 20241 vuosi ..ja heti perään "Helsingin keskustassa kaahannut rattijuoppo tappoi hanhia Töölönlahdella" ( kuva ei herkille, kuten ei tekstikään ) https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010586556.html ( mulle erityisesti kuollut lintu on kauhistuttavinta, yhden elokuvan takia ) Muokattu: 25. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 20241 vuosi Mitän? ihan ihmeellisiä tempofillareita, ja ohjainkannattimen osin. Siis näillä on jotkut ihme siivekkeet tjsp. etuhaarukan yläosassa. Mulla oli aikoinaan näin: ja nyt tämmöisiä... tosi kiva ettei ole enää kilpaurheilija...
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 20241 vuosi Coldplay-hössötys. Tiedän nimen, enkä yhtään mitään koko yhtyeestä, jos ei ole joskus radiosta tullu niin en tiedä yhtyeen kappaleista mitään. Ja sitten kun mennään konserttiin - muistakaa korvatulpat! ihan älytöntä, kuunnella musiikkia korvatulpat korvissa, kas kun ei kuulosuojaimet. Onko se sitten nykyisin että mennään katsomaan konserttia, kuunnella ei kannata voi kuulo vaurioitua...
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^ Olympiastadionin kaukaisimmat paikat taitavat olla noin 200m päässä kaiuttimista. Ehkä yläkanttiin. Että siellä kuulisi jotain, pitäisi äänenvoimakkuuden siellä olla vähintään 60dB. Ei kovin kovaa mutta ainakin saisi selvää melodiasta ja ehkä kertosäkeestä. Tällöin äänenvoimakkuuden pitäisi olla sanotaan metrin päässä kaiuttimista 20 * log10(200) korkeampi kuin katsomossa eli 60dB+46dB=106dB. Kuulo vaurioituu pysyvästi kolmessa minuutissa yli 85dB metelissä. Jotta koko konsertissa pysyttäisiin tämän alapuolella, voisi katsomo olla maksimissaan 18m. Joten joo, kuulosuojaimet. Niitä on nykyään todella hyviä, eivät haittaa kuulemiskokemusta ollenkaan.
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 20241 vuosi ^ lehtijutussa mainittiin että musiikki kuuluu koko kaupungin ylitte. Pitäisikö mennä jonnekin konserttiin paljain korvin eturiviin, tai kuten kerran olin Nightwishin konsertissa Turussa, seisoskelin sen ison kaiuttimen vieressä. Nimittäin voisi olla hieman huonompi kuulo, nyt kuulee liikaa kun kämpässä kaikki naputukset ja naksandukset.
Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 20241 vuosi Taylor Swift-huuma. Miten ihmeessä tämä on jotain maailman parhautta ja /tai suosituinta ?
Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 20241 vuosi Mutta katselet kumminkin? Itse kuulin tuosta nyt ekakerran, joskaan en vaivautunut videota avaamaan joten tietämättömyyteni jatkukoon
Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 20241 vuosi Tämä Seinäjoen tapaus. Epäilin heti alkuun, että taitaa olls kesälomalla olevien kansallispukuisten heimojen keskinäisestä kinastelusta kyse. Missään tuota ei ole suoraan sanottu, mutta kun lukee jutta, niin kyllähänän tämä selvä tapaus on, mutta sitä ei saa sanoa ääneen. Tällaisia ovat Seinäjoen tulitaistelusta epäillyt – yhden taustalla lähes sata rikosepäilyä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010598543.html
Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Seinäjoken tulitaistelu. Pääosissa miranda ja leif lindgren
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi 8 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Mutta katselet kumminkin? Itse kuulin tuosta nyt ekakerran, joskaan en vaivautunut videota avaamaan joten tietämättömyyteni jatkukoon No nimenomaan katselen, joskus, Taylor Swiftin musiikkivideot on hienoja ja niissä on usein "tarina" ja on upeat esiintymisasut. Musiikkia kuuntelen kyllä lähinnä radion kautta.
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Musiikista, tyylilajista lähes riippumatta, saa kyllä aivan erilaisen elämyksen, kun kuuntelee sitä laadukkaiden toistolaitteiden kautta. Halvimmalla se onnistuu hyvillä kuulokkeilla. "Radion", jos sillä tarkoitetaan yksittäistä laitetta jossa on kaiuttimet itsessään kiinni saa tietenkin elämyksiä myös ja se riittää monelle. Kuuleehan siitäkin laulun, melodian ja pääsoittimet. Mutta onhan se hieno elämys kun "radiosta" tai "telkkarista" tutun kappaleen kuuleekin "oikeesti". Mitä hienoja yksityiskohtia siitä kuuleekaan, miten ääni ympäröi kuulijan ja/tai soittajat soittavat kukin omilla paikoillaan eri puolilla edessäsi laulajan laulaessa suoraan edessäsi. Toki myös live-esiintymiset oma lukunsa. Mutta eri musiikkilajeilla eri tavalla. Sinfoniaorkesteri tai kirkkourut parhaita usein paikan päällä. Kisu varmaan tietääkin, kun lähipiirissä on huippuammattilainen. Rock- tai pop-konsertissa äänen tietty tuntee kehossakin mutta muutoin paremman, laadukkaamman version itse biisistä voi kuullakin levyltä. Livessä on tietty isossa pääosassa se tunnelma ja visuaalinen elämys. Harvoin vaan tulee käytyä isoilla keikoilla kun hinnat ovat karanneet mielestäni kohtuuttomiksi. Alle satasella pitäis mun mielestä päästä isoille keikoille. Tavalliset keikat sitten 20-40 euroa. Tämä tosin onneksi välillä toteutuukin.
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Leif Lindemannista on hakupäällä. Gunnar Lindemanni pisti mummolan naapurista miehen kylmäkoipisten joukkoon. Vaiennettu tyyppi oli kyllä väkivaltainen rikollinen ja linnassa viettikin suurimman osan elämästään. Viimeisinä vuosinaan kulki kortilla voittamansa susiturkki päällä tyyliin Kalevi Keihänen aikoinaan. Samalla häipy kyliltä kaksi paskiaista, toinen lopullisesti. Muokattu: 1. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Mikä juttu tää Coldplay on? Ihan joka päivä on tullut artikkeli tai pari jo viikkojen ajan. En ole ikinä kuullut yhdyen musaa ja se on kuulemma hurjan suosittu. Itse pyrin olemaan ennakkoluuloton ja kuuntelen ihan kaikenlaista ainakin kerran ennen kuin julistan paskaksi.
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Et ole kuullut musaa, vaikka laulaja oli naimisissa tuoksukynttilä-Gwynethin kanssa?
Kirjoitettu 1. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Mä elän mun kuplassa, jossa ei kyntilöitä ole, ei hajulla eikä ilman hajua. Eikä mitään muutakaan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään