Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

Kirjoitettu

..ja heti perään "Helsingin keskustassa kaahannut rattijuoppo tappoi hanhia Töölönlahdella"
( kuva ei herkille, kuten ei tekstikään )
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010586556.html

( mulle erityisesti kuollut lintu on kauhistuttavinta, yhden elokuvan takia )

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 4.3k
  • Katselut 364.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mitän? ihan ihmeellisiä tempofillareita, ja ohjainkannattimen osin. Siis näillä on jotkut ihme siivekkeet tjsp. etuhaarukan yläosassa. Mulla oli aikoinaan näin:
Py%C3%B6r%C3%A4ily2003%20ismK%C3%A4lvi%C

ja nyt tämmöisiä...
image.thumb.jpeg.a896394eade5d0d2d869086439f287e9.jpeg

tosi kiva ettei ole enää kilpaurheilija...

Kirjoitettu

Coldplay-hössötys. Tiedän nimen, enkä yhtään mitään koko yhtyeestä, jos ei ole joskus radiosta tullu niin en tiedä yhtyeen kappaleista mitään. Ja sitten kun mennään konserttiin - muistakaa korvatulpat! ihan älytöntä, kuunnella musiikkia korvatulpat korvissa, kas kun ei kuulosuojaimet.
Onko se sitten nykyisin että mennään katsomaan konserttia, kuunnella ei kannata voi kuulo vaurioitua...

Kirjoitettu

^ Olympiastadionin kaukaisimmat paikat taitavat olla noin 200m päässä kaiuttimista. Ehkä yläkanttiin. Että siellä kuulisi jotain, pitäisi äänenvoimakkuuden siellä olla vähintään 60dB. Ei kovin kovaa mutta ainakin saisi selvää melodiasta ja ehkä kertosäkeestä. Tällöin äänenvoimakkuuden pitäisi olla sanotaan metrin päässä kaiuttimista 20 * log10(200) korkeampi kuin katsomossa eli 60dB+46dB=106dB.

Kuulo vaurioituu pysyvästi kolmessa minuutissa yli 85dB metelissä. Jotta koko konsertissa pysyttäisiin tämän alapuolella, voisi katsomo olla maksimissaan 18m.

Joten joo, kuulosuojaimet. Niitä on nykyään todella hyviä, eivät haittaa kuulemiskokemusta ollenkaan.

Kirjoitettu

^ lehtijutussa mainittiin että musiikki kuuluu koko kaupungin ylitte. Pitäisikö mennä jonnekin konserttiin paljain korvin eturiviin, tai kuten kerran olin Nightwishin konsertissa Turussa, seisoskelin sen ison kaiuttimen vieressä.
Nimittäin voisi olla hieman huonompi kuulo, nyt kuulee liikaa kun kämpässä kaikki naputukset ja naksandukset.

Kirjoitettu

Taylor Swift-huuma. Miten ihmeessä tämä on jotain maailman parhautta ja /tai suosituinta  ?

Kirjoitettu

Mutta katselet kumminkin? Itse kuulin tuosta nyt ekakerran, joskaan en vaivautunut videota avaamaan joten tietämättömyyteni jatkukoon :D

Kirjoitettu

Tämä Seinäjoen tapaus. Epäilin heti alkuun, että taitaa olls kesälomalla olevien kansallispukuisten heimojen keskinäisestä kinastelusta kyse. Missään tuota ei ole suoraan sanottu, mutta kun lukee jutta, niin kyllähänän tämä selvä tapaus on, mutta sitä ei saa sanoa ääneen.

Tällaisia ovat Seinäjoen tulitaistelusta epäillyt – yhden taustalla lähes sata rikosepäilyä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010598543.html

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Mutta katselet kumminkin? Itse kuulin tuosta nyt ekakerran, joskaan en vaivautunut videota avaamaan joten tietämättömyyteni jatkukoon :D

No nimenomaan katselen, joskus, Taylor Swiftin musiikkivideot on hienoja ja niissä on usein "tarina" ja on upeat esiintymisasut.
Musiikkia kuuntelen kyllä lähinnä radion kautta.

Kirjoitettu

Musiikista, tyylilajista lähes riippumatta, saa kyllä aivan erilaisen elämyksen, kun kuuntelee sitä laadukkaiden toistolaitteiden kautta. Halvimmalla se onnistuu hyvillä kuulokkeilla. "Radion", jos sillä tarkoitetaan yksittäistä laitetta jossa on kaiuttimet itsessään kiinni saa tietenkin elämyksiä myös ja se riittää monelle. Kuuleehan siitäkin laulun, melodian ja pääsoittimet. Mutta onhan se hieno elämys kun "radiosta" tai "telkkarista" tutun kappaleen kuuleekin "oikeesti". Mitä hienoja yksityiskohtia siitä kuuleekaan, miten ääni ympäröi kuulijan ja/tai soittajat soittavat kukin omilla paikoillaan eri puolilla edessäsi laulajan laulaessa suoraan edessäsi. 

Toki myös live-esiintymiset oma lukunsa. Mutta eri musiikkilajeilla eri tavalla. Sinfoniaorkesteri tai kirkkourut parhaita usein paikan päällä. Kisu varmaan tietääkin, kun lähipiirissä on huippuammattilainen. Rock- tai pop-konsertissa äänen tietty tuntee kehossakin mutta muutoin paremman, laadukkaamman version itse biisistä voi kuullakin levyltä. Livessä on tietty isossa pääosassa se tunnelma ja visuaalinen elämys. Harvoin vaan tulee käytyä isoilla keikoilla kun hinnat ovat karanneet mielestäni kohtuuttomiksi. Alle satasella pitäis mun mielestä päästä isoille keikoille. Tavalliset keikat sitten 20-40 euroa. Tämä tosin onneksi välillä toteutuukin.

Kirjoitettu

Leif Lindemannista on hakupäällä. Gunnar Lindemanni pisti mummolan naapurista miehen kylmäkoipisten joukkoon. Vaiennettu tyyppi oli kyllä väkivaltainen rikollinen ja linnassa viettikin suurimman osan elämästään. Viimeisinä vuosinaan kulki kortilla voittamansa susiturkki päällä tyyliin Kalevi Keihänen aikoinaan.

Samalla häipy kyliltä kaksi paskiaista, toinen lopullisesti.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mikä juttu tää Coldplay on? Ihan joka päivä on tullut artikkeli tai pari jo viikkojen ajan. En ole ikinä kuullut yhdyen musaa ja se on kuulemma hurjan suosittu. Itse pyrin olemaan ennakkoluuloton ja kuuntelen ihan kaikenlaista ainakin  kerran ennen kuin julistan paskaksi.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä elän mun kuplassa, jossa ei kyntilöitä ole, ei hajulla eikä ilman hajua. Eikä mitään muutakaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.