Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Mä ihmettelen että Suomessa ei ole tollasia. Täällä kuitenkin jengillä käämi palaa ja aseita on. Ollaanko keskimääräistä herranpelkosempia ja lainkuuliaisia? Ammutaan vaan oma perhe ja ittensä.
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Ehkä ne aseet ei Suomessa ole sellaisella jengillä joilla käämi palaa siten, että niitä käytettäisiin tuollaiseen. Ei niitä kuitenkaan pysty jokainen kaheli tuosta noin vain hankkimaan. Melkoinen kuulustelu ja lappuralli oli taas viimeksi, kun metsästyskiväärin hommasin. Pistoolia ei viitsi edes yrittää. Toi homma kiristyi melkoisen rajusti Kauhavan ja Jokelan jälkeen. Muokattu: 22. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Mulla on rikkannaisluvat isän kivääreihin ja haulikkoon, mutta isäukon lähestyessä 85:ttä, hän sanoi, että siirretään ne kokonaan mulle. Eipä olekaan mikään pala kakkua... Mun pitää hakea niille erikseen luvat, kuten uusiin aseisiin ja sen lisäksi vielä isältä lappu luovutusta varten. Eli vaikka mulla on niihin rinnakkaisluvat, niin se on mulle vaikeampaa, kuin jos joku ulkopuolinen ostaisi ne isältäni. Ja noi on vielä pitkäpiipuisia. Millainenhan sirkus olisi pistooleiden kohdalla?
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Jep, noin se menee. Mullakin on rinnakkaislupa isäukon .308:iin ja ollut 20v. Eipä ollut ihan yksinkertaista hommata hankintalupaa edes pienempi kaliiberiseen kivääriin itselle ja tosiaan sen rinnakkaislupaisen kiväärin siirtäminen on vielä hankalampaa. Haulikko menee todennäköisesti kevyemmällä rallilla. Muokattu: 22. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Lisäksi pitää muistaa, että nykyään ei kestä hirveästi töhöillä niin poliisi on oven takana hakemassa aseita pois. Se on totta, että Suomessa on paljon aseita, mutta on sitä valvontaakin niiden suhteen. Muokattu: 22. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Joo, noin se taitaa olla. Harvoin ilmeisesti luvallisislla aseilla muutenkaan tehdään rikoksia. Jenkeissä tuli joku uusi veitsilaki johonkin osavaltioon, niin paikallinen harrastaja totesi että nyt veitsiä on sitten vain rikollisilla. Mutta on täällä myös sitä kulttuuria että valitetaan tuopille sen sijaan että mentäisiin kadulle polttamaan autoja, hötkyilevä toiminta puuttuu. Mulla on tähänkin puolivillainen teoria: Ennenaikaan toiminnan suomalainen sanoi talvella "perkele, minä lähden sanomaan suorat sanat naapurikylään" ja ryntäsi raivopäissään ulos -> kuoli pakkaseen -> ei saanut jälkeläisiä -> maltillisen suomalaisen suku jatkui. Kuumakallet kuolivat.
Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 20232 vuotta Pankeilta on mopo karannut käsistä. Pieniä rahansiirtoja väijytään ja vaaditaan lisätietoja. Perusteluna mm. että pankin tulee tuntea asiakkaansa. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010075663.html Kun henkilön kuoleman jälkeen tehdään pesänjakoa, niin ainakin Nordea 'tarkistaa' kaikki asiat ja asiakirjat sukuselvityksiä myöten. Suomen lain mukaan tämä tarkastus kuuluu veroviranomaiselle. Nyt se tehdään siis kahteen kertaan. Mikäli pankin lakisääteisiin velvollisuuksiin kuuluu ihmisten/yritysten välisten asiakirjojen ja oikeustoimien tarkistaminen, niin miten Fortumin annettiin ostaa Saksasta iso yritys, joka kansallistettiin pian kaupan jälkeen ? Eikö riski paistanut jo kauas ennen kauppaa ? Eikö näin ollen tarkistamisen todennäköisesti laiminlyöneet pankit pitäisi velvoittaa korvaamaan Fortumille aiheutunut vahinko ? Vai onko niin, että koko tarkistaminen on hatusta vedetty juttu ja pankin tosiasiallinen intressi on kerätä tietoja suurempaa varallisuutta saavista henkilöistä omaa markkinointiaan varten ? Jostain syystä Nordean sijoituspuolen henkilöt lähestyvät isojen jako-osuuksien saajia. Muodostaako ko. pankki oudon tarkistustoiminnan varjolla luottamuksellisista tiedoista henkilörekisteriä ? Muokattu: 22. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Tämä uutisointi, jossa leimataan yksi toimija aivan syyttä: Turkulaisessa McDonald’sissa irtisanoutumisaalto – Syynä tiukentunut kohtelu Tuossa on vain haluttu terävöittää vuorolistojen suunnittelua lisäämällä viikkotuntien määrää 20-30h => 30-37,5 työntekijää kohden. Ravintoloissa normi työaika on 111 h/3 vko, eli 37 h/vko. Jutussa on mainittu (vuosia)vanha 112,5 h/3 vko, ehkäpä siellä on sitten työaikapankki, josta kautta tunteja sitten tasataan. Mutta yrittäjän näkökulmasta tämä helpottaa huomattavasti vuorolistojen suunnittelua, kun on pienempi populaatio, joidenka menoihin listoja pitäisi koettaa sovitella. On myös luonnollista ja toivottua, että väki vähenee, kun tunteja siirretään muille ja osa-aikaisia voidaan työllistää täysipäiväisesti.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Meidän kyläseppä eli S-kauppa on läpi Joulun 24h auki. Mietin vaan, että pitäisköhän sitä sitten käydä aattona klo 24 hakemassa sieltä purkki punaista maitoa ja pussi puuroriisiä ja vaihtaa kuulumisia kassan kanssa, ehkä jokin pikkupakettikin jättää hänelle. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus josta voisi jälkeenpäin myöhemminkin jorista. Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta 4 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Meidän kyläseppä eli S-kauppa on läpi Joulun 24h auki. Mietin vaan, että pitäisköhän sitä sitten käydä aattona klo 24 hakemassa sieltä purkki punaista maitoa ja pussi puuroriisiä ja vaihtaa kuulumisia kassan kanssa, ehkä jokin pikkupakettikin jättää hänelle. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus josta voisi jälkeenpäin myöhemminkin jorista. Varsinkin tuo lahjan antaminen.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Sukupuolia ei enää ole tai jos on, niistä saa mainita vain kierrellen. Paitsi jos kuuluu lbgtiq+ skeneen, jolloin suuntautumisen mainitseminen on ehdottoman tärkeätä. Jopa fillarivideolla. Hetkinen, ei kai heteroita vaan huijata ? Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Meidänkin Prisma ja Citymarket on auki aina. Aluksi ajattelin että ihan hölmöä, mutta ei ole! Kiva kun saa hoitaa kauppa-asiat varhaisaamulla. Mutta. Sukupuolia on tasan 2. Muu on omaa huuhaata. Sinänsä, en ole kokenut itseäni yhtään naiseksi pitkään aikaan, mutta en ala tässä että olen muunsukupuolinen. Olen omanlaiseni persoona.
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Itse tykkään kovasti kaikista voimakkaista väreistä ja oleva Kent Wallis Flowering yard on ehdoton suosikkini kotona seinällä. Se mikä ärsyttää, niin toi pieni ja äänekäs sukupuoleton homo/lesbo vähemmistö joka meni omimaan sateenkaaren värit itselleen. Meilläkin kyläraitti ripustetaan kesäisin aina täyteen näitä sateenkaari kötöstyksiä. Pekka Siitoin perikunta voisi aivan yhtä hyvin koristella Naantalin kylän hakaristilipuilla. Laitontakaan se ei olisi, mutta johan nousisi älämölö, vaikka yhdenvertaisuuden nimissä mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Maskussa vetivät kylän tangosta sateenkaariliput alas ja hakaristiliput tilalle ja johan nousi elämä. Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 20232 vuotta Itse pidän edelläolevaa, ei valokuvantarkkaa maalaamista taiteena. Suvussa on ollut muutama maalari, Ateneum-jengiä. Yksi isän veljistäkin oli maalari, mutta kohteet hieman suurempia. 😁 Muokattu: 23. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 20232 vuotta Minä suosin pikkutarkkaa maalausta ja piirtämistä. Mutta onko lapsi opetettava siihen että jouluna saat kaiken ja enemmänkin mitä toivoit? Kummityttöni perhe - saitko nyt kaikki mitä toivoit? Nyt sait enemmän kuin mitä toivoit? 16- vuotiaalle Diorin meikkejä yms. Vaikka minullakin on nyt ihan ok tulot, niin tuntuu että olen köyhä verrattuna veljeni perheen tuloihin, on vähän eri hintaluokan lahjaostokset. Ja että se olin minä kun ainoana osti joululahjat veljen perheen koiralle....ostin herkkupaloja ja lelun. Oma perhe ei ollu ostanu mitään. Hei kyllä perheen lemmikille pitää ostaa joululahjoja! Ja siten se koira vaa haukkui mulle eikä antanu silittään...on kumminkin tosi suloinen koira ja jatkan ystävyyssuhteen vahvistamista...
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään