Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä ihmetyttää juuri nyt?

Featured Replies

• Viestejä 4.4k
  • Katselut 375.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• No pistin piruuttani kunnianimeen 😄 Saa sitten itse poistettua, jos oli huono vitsi 🙂 

• Laskin legendan vaatimustasoa ja tarjosin mahdollisuutta poistua lupauksensa mukaisesti. Bannit olivat jo millin päässä muutenkin. Sen sijaan kusi kihahti oikein kunnolla päähän, alkoi vain pahem

• C-GPT:n kuvaus @tommi2n paluumatkasta stokkalta...

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ about 20 vuotta sitten....tämä on pieni puolen kämmenen kokoinen alue, ja lisäksi löin sen vielä tuolinkulmaan, että ei ehkä nyt tämän takia mitään hierojaa...laittanu mobilatia. 

Mutta niinpä, on ihmisiä kun kuvittelee että lääkäri tietää kaikesta kaiken. Tänään Aamulehdessä oli osuvasti totuus "Luulevatkohan ihmiset, että kaikki lääkärit ovat yhtä päteviä kunhan vaan ovat lukeneet lääkäriksi, niin on väärä luulo".
Tarkentaisin kuitenkin että vaikka olisi miten osaava mutta jos ei kuuntele potilasta ...se on sama kuin epäpätevä.

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Aamulehdessä oli osuvasti totuus "Luulevatkohan ihmiset, että kaikki lääkärit ovat yhtä päteviä kunhan vaan ovat lukeneet lääkäriksi, niin on väärä luulo".

Aamulehti on alkanut julkaisemaan suomi24-materiaalia.

Kirjoitettu

Joo, mä olen aina ajatellut että just tää lääkäri, jota käyn kulloinkin tapaamassa, saattaa olla saanut ykkösen siitä kurssista, jossa vaivaani käsiteltiin, tai ei ole käynyt sellaista ollenkaan. Mutta kyllä niitä on ihme tunareita... muistan senkin tapauksen jossa kävin sokerirasitustestissä ja lääkäri totesi perjantaina "mä en osaa nyt sanoa näistä tuloksista... kyselen vähän ja soittele maanantaina". Siinä oli tulossa hermoilun täyteinen viikonloppu, mutta onneksi tempokisu tulkkasi noi mulle :D . Kiitoksia taas. 

Sama lekuri selitti "kokeile liikkua enemmän". Mä sanoin sille että liikun yli tunnin päivässä, ei tajunnut/kuullut. No päätin kokeilla piruuttani, kun oli kesäkin tulossa, liikuin joka päivä yli 2h (pari päivää ehkä en, mut keskiarvoisesti kyllä). Syksyllä menin ylpeänä lekurille, olin ottanut Sports Trackerin auki kännyyn valmiiksi ja mulla oli kerätyt painokäyrät yms... lääkäri toteaa "Oletko nyt sitten kiinnittänyt huomiota ruokailuusi niinkun sovittiin". Tän jälkeen se sokerijuttu niin kirjoitin ko. lekurille että en tee virallista valitusta, mutta olkoon omalääkäri tai ei, niin jollekin muulle jatkossa.  Paskiainen puolustautui "minulla on kiire, en ehdi keskittymään kaikkiin" (tai jotain ton tapaista). Onneksi vaihtui työterveysasema. Mä työnantajalle valitin kyllä ja siitä että aikaa ei saa kuukauteen, ehkä tällä oli merkitystä. 

Kirjoitettu

Onko tällainen mainonta tehokasta ja kannattavaa? Tää virheellisellä suomella kirjoitettu banneri pyörii siis tässä palstan ruudulla. En ihan äkkiä lähtisi klikkaamaan auki. 

huono mainos.jpg

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Aamulehti on alkanut julkaisemaan suomi24-materiaalia.

Oli yleisönosaston tekstaripalstalla. Pitäisikö tekstata " Psykiatri tietää kaiken mutta ei osaa mitään. Kirurgi osaa kaiken mutta ei tiedä mitään. Yleislääkäri ei osaa mitään eikä tiedä mitään."

Lääkäreitä on joka lähtöön, mutta yksi ihan perustavanlaatuinen taito pitäisi olla: kuuntele mitä potilas sanoo ja jos kertoo että joku paikka on kipeä niin se paikka pitää edes katsoa. Jumankekkuli kun Taysissa minulla oli vatsavaiva mutta "hoidettiin" päätä, vieressä oli sängystään pudonnut mummeli ja hoidettiin hänen masuvaivaa. Oli ihan pirteä mummeli mutta yhtäkkiä taantui ja ...lähtöhän siinä tuli. 
Terveyskeskuksessa on usein saanu hyvin migreeniin sen tipan, mutta pari kertaa oli ihan perusasiat hakusessa päivystävällä ( nuoria naisia) lääkärillä. "Jos kirjoitan sinulle Burana-reseptin..." ja kerran laitettiin tippa, mutta lääkäri ei tiennyt että kortisonin lisäksi siihen tulee tulehduskipulääke. Hoitajakin siinä myönsi että pitäisi tähän tulehduskipulääke saada, mutta ei hän voi kun lääkäri ei anna lupaa. Muutaman tunnin kortisonilla, ja sitten laitettiin tulehduskipulääke.

Viimeisin kerta kun sain allergisen reaktion ja huuli turposi, päivystävä nuori mieslääkäri ei millään halunnut uskoa. Ei kun se on HANE-tauti...just siis joku perinnöllinen verisuonitauti, ei ole suvussa ollut. Jouduin Taysiin, jossa sielläkään en saanu mitään apua, vaan todettiin verikokeista että on diabetes ja vaikea munuaisten vajaatoiminta. ??? ja alettiin ottaa kantaa psyykkiseen tilaani niin lähdin pois. Onneksi oli kotona kortisonia. 
Jos olisi vaikea munuaisten vajaatoiminta, se ehkä olisi jollain tapaa oireillut tässä 4 vuoden aikana...pari vuotta sitten terveyskeskuksessa sain sitten erittäin nopeaa ja hyvää hoitoa migreenikohtaukseen, on kehitetty uusi tippahoito jossa on kortisonin ja tulehduskipulääkkeen lisäksi diapamia. Ja se on vaan tunnin tiputus, diapam auttaa että potilas nukahtaa, tosin 2 tuntia olisi ollut parempi mutta meni niinkin. Ja siinä yhteydessä otettiin verikokeet....kyselin että onko siellä mitään ( verensokeri) kaikki ihan ok. 

Kirjoitettu

Kovin titteli on kuitenkin mun mielestä "yleislääketieteen erikoislääkäri" , eli vähän niinku joka alan asiantuntija. :D

Kirjoitettu

Tv:ssä on ollut ohjelma, jossa lääkäritiimi arvuuttelee sairautta vihjeiden perusteella maallikkotiimiä vastaan.

Mä haluaisin nähdä saman lääkäritiimi vastaan eläinlääkäritiimi ja vähän vaikeammat kysymykset kuin alkuperäisessä ohjelmassa. Eläinlääkärit joutuvat diagnosoimaan potilaan mittaamalla, kuuntelemalla ja tunnustelemalla erilaisia asioita.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

^^ No niinpä, mutta onhan sekin 6 vuotta opintoja lisää tämän yleis- lisäksi.
Nykyisessä työssäni olen kyllä opetellut ja miettinyt miten tehdä, nämä ajokorttitodistuskäkäynnit ihan omatoimisesti. Mitään ohjeita tai opastusta ole mistään tullu, pöydälle vaan ilmestyi paperit että nyt tehdään tällaisia todistuksia. 
Samoin on ( ja näitä mä inhoon..) nyrkkeilyssä ja potkunyrkkeilyssä sellainen kirjanen, jossa tehdään alkutarkastus ja jatkossa sitten vaan jotain yleisesti ja "fit to box" ja leima kirjaan. Siinäkin on ite saanu ihmetellä että miten tehdään.

T( terveys)-todistus työpaikkaa varten on asiakkaalta pelkkää rahastusta, mutta kun se on pakollinen. Jos ihminen on valittu työhön, ehkä siinä työhaastattelussa on tullut ilmi jos ei ole sopiva. Sitten minun tarvisi 15 minuutin aikana todeta onko normaali psyykkinen tila....no sehän on ihan mahdotonta. 
Yhden ainoan kerran olen laittanut T-todistukseen työtä varten että "ei sopiva". Ja se johtui asiakkaan epäasiallisesta ja todella oudosta käytöksestä.
Ja mikä oli lopputulos? Henkilö oli sitten tullut virolaisen vastaanotolle ja saanut todistuksen. 
Että täysin turhaa hommaa, jos et saa puoltavaa lausuntoa ( mehän ei niitä työnantajalle lähetetä) niin menee muualle.

Kirjoitettu

Kalatalouden keskusliitto julkaisee pieniä tietolehdykäisiä kaloista, ja alle 10 kpl erät tulee ilman.
No siellä on nahkiainen-esitteitä, tilasin 6. Se vaan että se muuttui kappalemääräksi 12 vaikka korjasin....mutta tulee näköjään 0e maksulla. Jaan näitä sitten jossain....

Kirjoitettu

Mutta tämä, ihan katastrofaalista, kun tuli tämä Sote-uudistus niin yhtäkkiä on ihan järjetön kulujen ja palveluiden karsiminen. 
Ei hyvänen aika, suljetaan vuodeosastoita, vähennettään kotihoitoa, suljetaan terveyskeskuksia ja hammashoitoloita, ei yöpäivystystä ( jos saat infarktin niin saa se päiväsaikaan...) ja sitten lisätään digipalveluita - no haloo, hammashoitoa on vähän vaikeeta hoitaa diginä...se vaan että he jotka terveyspalveluita eniten tarvii niin ei ole niitä digivälineitä johokin etä vastaanottoon. Jonkun reseptiasian voi ehkä hoitaa....mutta miten siinä muka voi todeta vaikka keuhkoputkentulehduksen? ja sitten se laitepuoli, ei minulla ainakaan ole mitään näkönettiyhteyttä. Omais- ja sukulaishoitoa, no haloo, heillä voi olla oma työ.
Tämä menee siihen että antaa vanhojen sairaitten jotka ei diginä pärjää niin kuolla pois. Ihan järjetöntä toimintaa tämä koko sote-uudistus ja Pirha. Johtajille vaan melkein 20t e kuukausitulot, ja sitten pitää säästää ja köyhät saa kuolla pois. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Joo ja tämä "kotivara" tämmöinen pitäisi olla. Ei ole, eikä tule olemaan. 
Jos sähköt menee, mitään ei tee noilla makaronipusseilla, eikä pussikeitoilla, eikä Chicken flavour. Mihin tarvii ruokaöljyäkään? Vähän vaikee myös keittää puuroa jos sähköt ei toimi, ei ole retkikeitintä.
Oikeesit jos olisi pitänyt tommoista kotivaraa niin tuotteet olisi vanhentuneet ajat sitten...

5ef8bcf10aac3f2cb1cab6884c5a3d131dcc53ec

Jos tulee "tilanne" tehdään ulkona nuotio ja paistetaan makkaraa, ja juodaan Sisu-viinaa, tai sitten vaan paastotaan.

Kirjoitettu

Jos tulis paha tilanne, niin kalaa sais järvestä ja perunat + riistalihat naapureita. Grillit/takat voi lämmittää puilla ja vettähän Suomesta löytyy...

Kirjoitettu

Iltalehti listaa kauneimmat suomalaiset korut, lahjaksi, ensimmäisenä listalla Suomessa valmistettu rannekoru, kuvauksen mukaan elegantti ja takuulla ajaton 285e
image.thumb.png.e9075f271bdbc123dff48d6a72a1b7ef.png

- - - - nyt ei löydy sanoja

Tämä sormuskaan 880e ei kyllä ihastuta, harvinaisen ruma

image.thumb.png.7bffd0da2c13614d487f40ba1dba2ed1.png

pronssikoru 49e on "ihan kiva" mutta näitten korujen kanssa pitää kyllä todella tietää mistä lahjan saaja pitää. 
Suosittelisin koruostoksissa lahjakorttia liikkeeseen. Ei vitsit että ostat jokun monen sadan euron korun ja saaja on että böö....
image.thumb.png.457c24325d0efc1f20f976e5a6d7d96a.png

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.