Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta Lehdestä luettua - Oona Ounasvaara on Suomen seuratuin naisurheilija. Ikinä aiemmin kuullutkaan... Ja joku Pinja Sanaksenaho on eniten seurattu ja joku superrikas sometyyppi - ikinä ennen kuullut, mitä kyseinen ihminen siis tekee tai on? ...nauratti kyllä kun tuoli maksaa 4500e ja sitten katsoo tarkasti ruokakaupassa mitä mikäkin maksaa ( mä en katso) ja säästövinkkinä kun ei jatkuvasti tilaa ruokaa tai käy ulkona syömässä ( en tilaa, en käy ) Jutussa sitten miten Pinja sai viikossa kulumaan 1000e. Siinä oli uuden kameran osto, kamera 700e. No, elämät on erilaisia ja säästökohteet myös. Kun ottaa sen sopivan viikon niin kyllähän siihen saa kulumaan useitakin tuhansia... Muokattu: 6. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu nimi meni heti väärin...
Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta Kassaraivo. Onkohan tämä nyt sitten tuon koululaitoksen tuotosta, jonka aikuistuneet levottomat vesat siirtyvät yleisesti häiriköimään yhteiskuntaa, onko tuo se ainoa minkä sieltä pilatusta koululaitoksesta oppivat? Sähkö on hyvä kouluttaja. Kassalla pitäisi olla jokin nappi, jota painamalla hankala tyyppi saisi paimenpojan kaltaisen tällin, pelkästään epäkohtelias sitten pienemmän. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010095677.html
Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta Mä veikkaan et osittain myös uutisoinnin tulosta. Ennenvanhaan päästäkseen lehtiin piti tehdä jotain erikoista, hyvässä tai pahassa. Nykyään myydään pelottelulla ja päivittelyllä, mäkin erehdyin ton linkin kattoon, eli nielaisin (tosin Jopon asettaman) syötin ja taas kilahti kassaan rahaa sanomille. On tota kaikennäköistä kassaraivoa nähnyt, ryöstönkin, jo 80-luvulla, mutta eipä noista lehtiin kirjoitettu. Ryöstöstä oli pieni uutinen.
Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta Joskus kloppina tehtiin kolttosia ja sitten jänskättiin, että päästiinkö lehtiin Nykyisin näillä on nämä Tiktokit ja tekevät sen innoittamina kaikkea tyhmää.
Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta En tiedä onko se vaan allekirjoittaneen kyynisyyttä, mutta kaikesta paistaa vaan toi raha ja tuotto, kaupallisissa uutisissa toi oikein paistaa kirkkaasti, klikkkaa tätä, kato meidän lähetyksen mainokset.... Hauska tapaus: olin junassa matkalla Manchesteriin, niin joku selittää selvällä suomen kielellä "Vittu jos nykyään sytyttää takan Launeella (Lahdessa kirj.huom) niin siitä kirjoitetaan ympäristörikosuutisena lehdessä...". Setäkin oli kyrpiintynyt matalaan uutiskynnykseen ja vissiin joku huomauttanut epäpuhtaata palamisesta . Olivatko ajat todella huonommin kun esim. 50-60 luvulla, jolloin arviolta tuo ukkeli oli nuorimies? Mitä hän olisi tehnyt vastaavana lauantaina? Nyt oli selkeästi matkalla fudismatsiin, ennen vanhaan olisi hyvällä tsägällä nähnyt mustavalkotelkusta matsin, luultavasti radiosta tai jostain Veikkaus-Lotto-lehdestä sitten nähnyt tuloksen, jos olisi jotain ManU:sta osannut diggailla. Ulkomailla tuskin olisi käynyt, silmämääräinen arvio laittoi velloksen alempaan sosiaaliluokkaan. Takkaa varmaan olisi voinut polttaa paremmallakin savulla, Ukkeli siis oli itse tämänajan tuotos, "päässyt" hienolle matkalle, mutta jaksaa valittaa pikkuasioista. Uutiskynnys pienentynyt, ennenvanhaan susi olisi syönyt pikkuveljen, niin mitäpä tuosta mitään numeroa tekemään. Muokattu: 6. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 20242 vuotta Niin, mun unelmani ja tavoite aikoinaan joskua 80-luvulla - oli päästä lehtiotsikoihin, isolla. Mutta suoritusten ansiosta, ja pääsinkin llehtijuttuihin, kokoaukeaman juttua hölkkäsuoritusten ansiosta.
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Tämä saamelaisvouhotus edelleen. Kata puhuu ihan asiaa. Mutta Tuulikki Mukka, siis KUKA? Ehkäpä siitä tässä onkin juuri kysymys. https://www.is.fi/viihde/art-2000010106565.html
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Tää on nykyaikaa. Julkisuudella elävän henkilön täytyy osata pelata tota julkisuuspeliä nykysäännöillä. Toisaalta kyse voi olla peliliikkeestä, Kata sai aika paljon näkyvyyttä varsin kökköselle teokselleen.
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta 6.1.2024 klo 12.28, tommi2 kirjoitti: Hauska tapaus: olin junassa matkalla Manchesteriin, niin joku selittää selvällä suomen kielellä "Vittu jos nykyään sytyttää takan Launeella (Lahdessa kirj.huom) niin siitä kirjoitetaan ympäristörikosuutisena lehdessä...". Vuosia ja vuosia sitten kun oltiin WiFen kanssa Lontoossa niin mentiin jonnekin ihan random lähiöön metrolla ja sieltä sit johonkin suht pieneen muutaman pöydän ravintolaan syömään. Kesken lounaan yhtä-äkkiä tajusin että viereisessä pöydässä pari rouvaa puhua pälpättää jotain suomeksi. Mikä tuuri tuossakin että random Lontoon lähiön random pikkukuppilassa just vieruspöydässä on muitakin suomalaisia kuin me vaimon kanssa. Pahoittelut näin jälkikäteen jos iloisessa nousuhiprakassa tuli vöyhötettyä jotain paskaa siinä. Saatto nekin arvella että on se saatana kun jokapaikassa kännisiä suomalaisia... 😒
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Itsellä vähän vastaavanlainen kokemus ja sekin Lontoosta: Ekoja omia reissuja joskus parikymppisenä ja navigoin tieni His Master's Voice - levykauppaan. Kansainvälinen tunnelma ja fiilis, että nyt ollaan ytimessä, niin eikös (kuuluvasti) kaiken sen hälinän yläpuolelta kuulu : "V*ttu nä kasetit on halpoja!" Tuli sellainen paluu Anttilaan - fiilis
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Poika oli matkalla Milano-Venetsia junalla ja samassa looshissa oli jotain suomalaisia naisia... heittivät kuulema jotain härskiäkin läppää ja sit joku kysyi pojalta " is this seat free", mihin poika "joo, on se vapaa" suomaksi
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Samasta aiheesta. Oltiin Nicessä peruskesäreissulla, liekö reilu viikko,niin käytiin välillä retkillä Italian puolella. Ventimiglian torilla oli markkinapäivä. Ihan kauheaa suomenkieleistä kiroamista koko ajan, siis peruskielenkäyttöä, jossa neljännes voimasanoja.😆
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Nyt kyllä sattui Mänttärille lapsus. Kosku-Martti = maksu kortti. Ei ole. kosku martti = masku kortti ja koksu martti on maksu kortti. Mikä ihme on Kosku-Martti? Kokoomuksen ruiskaunokki, mutta kosku? Nää sanakiepit oli kyllä ihan älyttömiä. Manteli rustossa ( mä oletin että polvessa)= Runteli mastossa. Mikä Runteli, eikä tuosta käy selville että on masto. Kikan mursu joo, mutta Mukan kirsu. Kirsu? Onneksi ei tule enää. Muokattu: 9. Tammikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 20242 vuotta Ihmetyttää että mistä googlekin nyt sitten sai vihiä että olen Oregoniin menossa...tuli joku "tripadvisor" jossa on mitä voi tehdä ja nähdä Oregonissa, ja Portlandin majoituspaikkoja ( siellä majoitu, oottelen jatkolentoa kentällä ) No ei se mitään, Willamette Falls on esitelty ja joelle tehdään myös veneretkiä ( tosi seurueille) riittää mulle että näen paikan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään