Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Terveys/ravinto - ketju

Featured Replies

Kirjoitettu

Meinaatko luovuttaa ihan noin vaan ? Mä hankin uuden työpaikan uudelta alalta yli 60-vuotiaana ja lopetin 8 kk ennen eläkeikää. Silloin oli jotain sukanvarressa ja otin myös osittain varhennetun vanhuuseläkkeen.

Sitten vähemmän suosittua neuvontaa: Hatanpäälle akuuttigeriatriaan 3,5 kk:ksi alkaen 19.12. ? Ei ne parane kuitenkaan, joten miksi stressata. https://www.mehilainen.fi/avoimet-tyopaikat/laakarit/laakari-tampereen-hatanpaalle-geriatrian-osastolle-fc1911b5

• Viestejä 515
  • Katselut 34.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Vedin just antiterveysannoksen eli puoli uuninpellillistä tortillachipsejä juustokastikkeella ja salsalla. Juomana olut. 

• Mä epäilen, onko sen putiikin tuotteista luomua muu kuin säätiön toimarin susiturkishattu (susi on ruokittu alppialueen luomulampailla).

• edit; olin vastaavinani suoraan tempan postin alle, mutta tässähän on tullut vaikka mitä väliin   Mä tunsin oikeesti köyhän, kuollut brittikaverini, asui välillä kadulla, ei talvella varaa l

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Jaahas, taas tuli aika varustaa kananmunat jälleen kolesterolipommin ykkös mitalilla.
Eihän näiden terveysterroristien touhuissa ole päätä eikä häntää, koko ajan mennään asioiden kanssa edes takas.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/233fd462-e4ab-429a-ba36-8b4fdf900077

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Jaahas, taas tuli aika varustaa kananmunat jälleen kolesterolipommin ykkös mitalilla.
Eihän näiden terveysterroristien touhuissa ole päätä eikä häntää, koko ajan mennään asioiden kanssa edes takas.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/233fd462-e4ab-429a-ba36-8b4fdf900077

Kananmunan kanssa on menty tosiaan ihan niin kauan kuin vain muistan. Lapsuudesta ekat muistikuvat. 

Kirjoitettu

Ommuute aika mielisairasta laittaa rapu tuolle listalle. Omantunnon kysymys: montako rapua syöt vuodessa? Montako rapua pitää syödä, että koresterooria olisi merkittävä määrä? Sanotaanko vaikka näin, satojen eurojen rapujuhlat ovat kansantaloudellisesti paljon merkittävämpi asia kuin niiden kansanterveydellinen vaikutus.

Asiantuntioiden mukaan finnjäveleiden pitäisi oleskella maakellarissa, juoda hapanta maitoa ja järsiä jäistä naurista ilman suolia.

Kirjoitettu
6.9.2024 klo 18.21, alpensau kirjoitti:

Meinaatko luovuttaa ihan noin vaan ? Mä hankin uuden työpaikan uudelta alalta yli 60-vuotiaana ja lopetin 8 kk ennen eläkeikää. Silloin oli jotain sukanvarressa ja otin myös osittain varhennetun vanhuuseläkkeen.

Sitten vähemmän suosittua neuvontaa: Hatanpäälle akuuttigeriatriaan 3,5 kk:ksi alkaen 19.12. ? Ei ne parane kuitenkaan, joten miksi stressata. https://www.mehilainen.fi/avoimet-tyopaikat/laakarit/laakari-tampereen-hatanpaalle-geriatrian-osastolle-fc1911b5

Kyllä mä olen tässä jo luovuttanu, ei ollut alkuunkaan minkäänlaista kiinnostusta tähän alaan, ja en usko että joku ottaisi tämän ikäisen töihin kun ei ole mitään kokemusta alalta. Kyllä mä siinä valmistumiseni jälkeen yritin, jotain töitä sainkin mutta ei ne ihan sujuneet kiitos sairauteni.
Kyllä se vaan niin on että työkkäriin ja sitten kansaneläkkeelle.
Toivoisi vaan että löytäisi jotain mielekästä tekemistä millä päivänsä täyttää.
Jonkun muun alan työ voisi kiinnostaa, vaikka alkon myyjänä tai kalakaupassa...

Tai eihän sitä koskaan tiedä, oli syksy 2017 kun olin ihan valmis että tämä on tässä soommoro, mutta tuli nahkiaiset.
Nyt kummiskin yritän säästää niin paljo kun voin tämän loppuvuoden. On kyllä "sukanvarressa" ihan hyvin, että ei ole ongelmaa vuosikausiin mutta kun stressaan tulevasta...

ps. tuo sinun linkkisi työrupeama oli jo 19.2.  - 31.3. 2024....

Kyllä mä elämältä enemmän odotin...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Olen koittanut lukea verenpaineasioista mahdollisimman paljon, mutta vasta eilen saksalaisella palstalla hyppäsi tyramiini-niminen aine framille. Tuo nostaa verenpainetta ihan kunnolla. Maksa pyrkii poistamaan sitä, sikäli kuin maksa on kunnossa. Masennuspuolen lääkkeet blokkaavat tyramiinin hajottamisprosessia ja nostavat painetta osaltaan. No, niitä en käytä. Tyramiinipitoista safkaa voi karsia, jos epäilee kärsivänsä selvästi korkeammista paineista.

Kypsytetyt juustot, silakka, olut, viini, meetwursti ovat pahiksia. Tofussa on erityisen paljon tyramiinia. Nyt menee ostoslista uusiksi. Raejuustoa jääkaappiin. Konjakki on kaikin puolin oiva iltajuoma oluen sijaan.

Suoliston mikroeliöiden (mikrobiomi) määrää ja toimintaa on tutkittu verenpaineen näkökulmasta. Tutkijaryhmä heitti ehdotuksen, jossa mikrobiomi nitistetään kohdennetulla antibioottikuurilla ja potilaalle syötetään hyvät verenpainearvot omaavan henkilön jätöksiä (nam 😗) mikrobiomin nopeaksi uusimiseksi.

Miksi joku kyseenalaistaisi tämän väitteen ? Muistan lukeneeni, että Venäjällä kakkajuttua on käytetty jo pidempään. Siskoni kyseenalaisti sen toteennäyttämättömänä eli kyseessä on ehdotus. For whatever reason, when the body’s microbiota changes, it needs to be reorganized, as changes in its condition can cause diseases.

Jälkimmäisestä linkki https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6200669/

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
4 hours ago, alpensau said:

potilaalle syötetään hyvät verenpainearvot omaavan henkilön jätöksiä (nam 😗) mikrobiomin nopeaksi uusimiseksi.

Kysymyksessä on kapseliin survottu prosessoitu lady gagga. Joskus on ilmeisesti jollain ruiskumoottorilla survottu suoleen jotain skeidaa, mutta tiede kehittyy. Jonnet ei tiedä, että ab-piimän bakteerit on napattu jonkun äijän suolesta ja puhdasviljelty.

Kirjoitettu
14 minuuttia sitten, mgcc kirjoitti:

Kysymyksessä on kapseliin survottu prosessoitu lady gagga.

Tarkistin. LactoSeven pakkauksessa ei ole lady Gagan kuvaa. Pettymys. Siis sen äijän... tohtori tolosen ?

Kirjoitettu

Milloin nähdään kaupallinen mikrobiomin vaihtamisasema ? Entä millä keinolla asemat erottuvat toisistaan ? Ehkä jätöksen luovuttajan katu-uskottavuudella ? Luovuttajien keski-ikä 103 v ? Long covid kaupantekijäisenä.

Kirjoitettu

Kummallista tämä nykyinen ylipainokeskustelu. Läskiyden syytä on kaikki muu paitsi energian saannin ja kulutuksen suhe. Jotenkin korkeasti koulutetuilla tutkijoilla on jäänyt varmaan tahallisesti yksi pääsääntö huomioimatta: energiaa ei synny tyhjästä ja ainoa tapa ihmisellä saada energiaa on syöty ruoka. Asiaan voi liittyä suolistohormoneja ja vitutusta, mutta eivät kumoa pääsääntöä.

Kirjoitettu

^ ihan samaa mieltä, se on tasan niin jotta jos syöt enemmän kuin kulutat > paino nousee. Samaten laihdut kun syöt vähempi kuin kulutat. Mikä tosin on vaikeeta.

Kirjoitettu
43 minuuttia sitten, mgcc kirjoitti:

ainoa tapa ihmisellä saada energiaa on syöty ruoka.

Ihanaa, väittämä juomien vaikutuksesta on kumottu ja aiemmat puheet kaljavatsasta ovat vain kademielisten kanssaihmisten ilkeää panettelua.
Tätä olen aina epäillytkin :) 

Kirjoitettu

Joåpålallyt saavat rapakaljasta tarvitsemansa ravintoaineet, samaa shittiä mitä on puurossa. Kaljan nesteosuus eli vesi on aika enerkiaköyhää.

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, mgcc kirjoitti:

Asiaan voi liittyä suolistohormoneja ja vitutusta, mutta eivät kumoa pääsääntöä.

Syrjintä ja ilmastonmuutos kumoavat kaiken vanhan tietämyksen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.