Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Terveys/ravinto - ketju

Featured Replies

Kirjoitettu

No onhan se todella typerää, että kysely näistä "hyvinvointialueen" palveluista...ja kysely kohdennetaan 18-79 vuotiaisiin, mihin Pauli Kiuru puuttui. Aiheesta. Sillä yli kasikymppisten määrä lisääntyy koko ajan ( se näkyy myös ajokorttitodistus-puolella) ja myös siinä että terveyskeskuksista ( tai mikälie hyvinpahoinvointikeskus )ei saa aikoja, ja varaa käydä yksityisellä puolella ei ole. 

Vanhempani kävivät just koronarokote vitosessa. Minä en aio enää koronarokotteita ottaa, tuli niin kammottavat sivuoireet että ei kiitos enää. Jonkun kivan maskin käyttöä kaupassa voisi harkita, täällä kun on korillinen maskeja.
Töissä en kyllä käytä, joutuu puhumaan niin paljo että - ei pysty.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 515
  • Katselut 34.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Vedin just antiterveysannoksen eli puoli uuninpellillistä tortillachipsejä juustokastikkeella ja salsalla. Juomana olut. 

• Mä epäilen, onko sen putiikin tuotteista luomua muu kuin säätiön toimarin susiturkishattu (susi on ruokittu alppialueen luomulampailla).

• edit; olin vastaavinani suoraan tempan postin alle, mutta tässähän on tullut vaikka mitä väliin   Mä tunsin oikeesti köyhän, kuollut brittikaverini, asui välillä kadulla, ei talvella varaa l

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Sulatejuustoissa käytetään synteettisiä fosfaatteja. Miksi näitä juustoja pitäisi mieluummin välttää ?

https://utopia.de/ratgeber/schmelzkaese-warum-du-ihn-lieber-meiden-solltest/

Se menee lähes täysin verenkiertoon. Luonnollisesta fosfaatista menee vain puolet. Kun sitä on veressä paljon, munuaiset eivät pysty erottelemaan kaikkea pois. Sydänkohtauksen riski kasvaa, lihassolut vähenevät, iho vanhenee nopeammin.

Suomeksi lääkärilehdessä (onko näissä lähteissä pientä ristiriitaa ?)

https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/3ac86a13-4d01-4fd9-9c5c-b07c78e63ef0/content

Mä vedän paljon jogurttia ja iltaisin yhden cokiksen. Pitäiskö laittaa  määrät harkintaan. Ehkä tarkistettava huslab tuloksia ensin.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Kovia savulohitarjouksia, kun ostat lohen kokonaisena. Hinta on n. kolmannes normaalitasosta. Onko taas lohitäiepidemia päällä ? Tässä taannoin oli Emilia-Romagnan maanjäristysparmesaania 8 eukkua kilo, siis ilmeisesti ei ihan valmiiksi kypsytettyä. Sitä mä rohmusin.

Edit. Menin ostamaan puolen kg palan savulohta (19,90 kilohinta). Vatsa oli vielä yölläkin kipeä. Mitä niille lohille on tapahtunut ? Edellinen tarjous kokonaisena taisi olla 11,90 €/kg.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu
8.11.2023 klo 12.39, alpensau kirjoitti:

Kovia savulohitarjouksia, kun ostat lohen kokonaisena. Hinta on n. kolmannes normaalitasosta. Onko taas lohitäiepidemia päällä ? Tässä taannoin oli Emilia-Romagnan maanjäristysparmesaania 8 eukkua kilo, siis ilmeisesti ei ihan valmiiksi kypsytettyä. Sitä mä rohmusin.

Edit. Menin ostamaan puolen kg palan savulohta (19,90 kilohinta). Vatsa oli vielä yölläkin kipeä. Mitä niille lohille on tapahtunut ? Edellinen tarjous kokonaisena taisi olla 11,90 €/kg.

Olen ostanut Nygrenin kalatiskiltä kaikenlaista kalaa, ja ei ole oireita tullut.
Paitsi marinoidut tiikerikatkaravun pyrstöt "erittäin hyvää" - paistoin pannulla, ja aika kauan. Ateria meni ihan ok >> vähän päästä kaikki tuli ylös. Kerroin tästä kun näin saman myyjän, sain hyvitykseksi ilmasen kalapalan.
Ne pienet vaaleanpunaiset ravunpyrstöt on ollu ok. Lohi on nyt ollut suosikkini, uunissa, pannulla ja savulohi myös on hyvää.

• 1 month later...
Kirjoitettu

Pitäis varmaan vähän rajoittaa tuota karkin syöntiä tästä eteenpäin. Myös lekurikäynti on tilattu, josko joku tähystelis noi ylähengitystiet läpi, mikä siellä jumittaa...

Kirjoitettu
12 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Myös lekurikäynti on tilattu, josko joku tähystelis noi ylähengitystiet läpi, mikä siellä jumittaa...

Ainakin RS-virusta on liikkeellä. Ärsytysyskää tarjolla. Voi vaihtua keuhkokuumeeksi., kuten sukulaisella kävi.

Kirjoitettu

Epäilen, että syynä on mm. juuston suosituimmuus. Jos Suomessa cheddaria syötäisiin samalla kiimalla kuin edamia, niin hinta olisi varmasti edullisempi. Myös alv-nollakanta vaikuttaa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Minä rupeen syömään jos 30% tippuu veke. Tämä on lupaus Litille. Ja littii-peukku päälle.

Kirjoitettu

Mä vaihdoin edamit takaisin cheddariin yksi tahko takaperin. Olisko mennyt vuosi edameilla. Ja syynä tosiaan pari euroa pienempi kilohinta.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Hyvänen aika, mihin nuo elukat pystyvätkään!

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010065458.html

Hieman kliseistä. Alpakoilla tehdään ainakin etelätirolissa mielenkiintoista bisnestä. Alpakan kanssa kävellään metsäpoluilla kuin koiran kanssa. Taluttaja maksaa. Suomessa ei ole vielä eutanasiaa tarjoavia yrityksiä. Sitten kun tulee, niin eläinmaaailma voisi tarjota erinäisiä vaihtoehtoja - aitoa luomua ja siksi hieman kalliimmalla.

Kirjoitettu

Säilöntäaineita ja happamuudensääteluaineita tungetaan joka evääseen. Lämmitin illalla nakkeja puukiukaan arinalla = sisägrillissä saunan jälkeen. Juotu myös mukillinen pepsi maxia ja syöty savumakrillia nokare. Näistähän E-aineita taas kertyy ja nielu/kielen takaosa alkaa turvota. Olis näemmä syytä pysytellä vaan pakastekalassa. Otettu pilleri kortisoonia...pitää keikkua yöllä ylhäällä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.